ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στα «αζήτητα» τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα – Περισσότερες οι μετακινήσεις με τα πατίνια

Καταστροφικοί οι μήνες της καραντίνας για τις υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων – Πτώση έως και 80% στα έσοδα

 14/07/2020 07:00

Στα «αζήτητα» τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα – Περισσότερες οι μετακινήσεις με τα πατίνια

Βιολέτα Φωτιάδη

Αποκαρδιωτική χαρακτηρίζουν τη ζήτηση οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων με ενοικιαζόμενα ποδήλατα όχι μόνο λόγω της έλλειψης τουριστών αλλά και λόγω της υψηλής θερμοκρασίας της θερινής περιόδου. Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες του κλάδου η πιο κερδοφόρα περίοδος είναι από το Μάρτιο μέχρι και το Μάιο. Με αυτό το τρίμηνο να μένει φέτος εκτός, λόγω του κορονοϊού και της καραντίνας, οι υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων κάνουν λόγο για απώλεια έως και του 80% του ετήσιου τζίρου τους.

Κατά τη διάρκεια της καραντίνας δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αναζητώντας μία εναλλακτική μορφή άθλησης απευθύνθηκαν στις παραπάνω υπηρεσίες ενώ όταν οι ιδιοκτήτες τους, τους εξηγούσαν ότι παραμένουν κλειστές, έρχονταν αντιμέτωποι με πολλά ερωτήματα και αντιδράσεις. Με την επαναλειτουργία τους να πραγματοποιείται σε μία «νεκρή» περίοδο για το επάγγελμα, οι ιδιοκτήτες προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις που έχουν απέναντι στους εργαζόμενους ενώ ξέρουν ότι οι μήνες που θα ακολουθήσουν δε θα μπορέσουν να αναπληρώσουν τη ζημιά των προηγούμενων. Αναφορικά με τη χρήση των συγκεκριμένων υπηρεσιών για καθημερινή μετακίνηση, η ζήτηση φαίνεται να παραμένει σταθερή, με τους ίδιους πελάτες που είχαν και πριν την καραντίνα, χωρίς βέβαια τα έσοδα της μετακίνησης να μπορούν να «ανταγωνιστούν» αυτά της ψυχαγωγίας.

Οι επαγγελματίες του κλάδου πάντως προσπαθούν να παραμείνουν αισιόδοξοι και πιστεύουν ότι ίσως η κατάσταση με τον κορονοϊό καταφέρει να στρέψει όλο και περισσότερο κόσμο στη χρήση ενοικιαζόμενων ποδηλάτων για την καθημερινή μετακίνησή του.

«Πιστεύουμε πως λόγω κορονοιού και όταν πέσει λίγο η ζέστη, οι Θεσσαλονικείς θα στραφούν στο ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης. Είναι ατομικό, ανοιχτό και συμφέρει γιατί ακόμα και δικό σου να μην έχεις η τιμή είναι αντίστοιχη με ένα λεωφορείο και μέσα σε μία ώρα μπορεί κανείς να διανύσει μέχρι και 10 χιλιόμετρα.» εξηγεί ο κ. Συμεωνίδης Απόστολος, ιδιοκτήτης επιχείρησης ενοικιαζόμενων ποδηλάτων.

Από πλευράς τους πάντως οι επαγγελματίες τηρούν όλα τα μέτρα προστασίας και απολύμανσης, ακόμα και με ελάχιστους επισκέπτες, με συνεχείς καθαρισμούς των οχημάτων ώστε κάθε πελάτης να αισθάνεται αλλά και να είναι ασφαλής. 

scooter.jpg


Spot ηλεκτρικών πατινιών σε γειτονιές της πόλης 

Ανάκαμψη στη ζήτηση και τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών παρατηρείται αυτή την περίοδο στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Κουντουρίδη, εκπρόσωπο της μίας εκ των δύο εταιριών ηλεκτρικών πατινιών που δραστηριοποιούνται στην πόλη, στόχος είναι να αναδειχθούν τα πατίνια ως ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης. Για το λόγο αυτό έχουν δημιουργηθεί και σε γειτονιές της πόλης spot ηλεκτρικών πατινιών, πάντα όμως με συγκεκριμένο αριθμό ώστε να αποφευχθούν οι εικόνες που έχουμε αντικρίσει κατά καιρούς με πεταμένα πατίνια ακόμα και στο Θερμαϊκό:

«Δεν προσφέρουμε το πατίνι για να κάνει ο πελάτης μόνο μία βόλτα στην παραλία αλλά στοχεύουμε στο να γίνει ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, να μην είναι μόνο μέσο ψυχαγωγίας. Για το λόγο αυτό τα πατίνια μας έχουν τοποθετηθεί και σε γειτονιές.

Πριν την καραντίνα παρατηρούσαμε ότι ο κόσμος χρησιμοποιούσε το πατίνι για ψυχαγωγία. Το έπαιρνε από ένα spot και κατέληγε κάπου αποκεντρωμένο. Από τη μελέτη που έχουμε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Καινοτομίας και Μεταφορών της Θεσσαλονίκης βλέπουμε ότι ο κόσμος το υιοθετεί ως μέσο μεταφοράς. Για το στόλο που διαθέτουμε και για την πόλη, η ζήτηση είναι σε φυσιολογικά επίπεδα και είμαστε ευέλικτοι σε αλλαγές ώστε να γίνει σταδιακά και σωστά η μετάβαση από την ψυχαγωγία στην μετακίνηση.

Έχουμε συγκεκριμένο αριθμό πατινιών, τόσα όσα χρειάζονται για την πόλη της Θεσσαλονίκης, γιατί αλλιώς θα δημιουργηθεί μία άναρχη κατάσταση και δε θέλουμε να δούμε ξανά πεταμένα ή βανδαλισμένα οχήματα παντού ή μέσα στο Θερμαϊκό.»

Παράλληλα, βρίσκεται σε εκρεμότητα και το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των συγκεκριμένων οχημάτων με τον δήμο Θεσσαλονίκης να έχει επικοινωνήσει με τις εταιρίες ώστε να συζητηθεί το θέμα και να ακουστούν και οι δικές τους προτάσεις. Όπως αναφέρει ο κ. Κουντουρίδης, μπορεί οι συζητήσεις για το θέμα έχουν «παγώσει» λίγο λόγω κορονοϊού αλλά η θέληση για τη δημιουργία και την θέσπιση ενός κανονιστικού πλαισίου είναι κοινή και παραμένει:

«Έχουμε συναντηθεί με το δήμο Θεσσαλονίκης και έχουμε παραδώσει τα spot μας στη δημοτική αστυνομία ώστε να ελέγξει αν ενοχλούμε. Είχαμε άμεση επικοινωνία τις επόμενες μέρες με τον αντιδήμαρχο οικονομικών, τον κ. Κούπκα και από τότε ακολούθησαν πολλά ραντεβού. Είμαστε φαν ενός κανονιστικού πλαισίου είτε είναι σε τοπικό είτε σε εθνικό επίπεδο. Πρέπει να εντασσόμαστε σε ένα πλαίσιο. Έχουμε πολύ καλή σχέση με τους φορείς της πόλης. Όλο αυτό έχει μείνει λίγο πίσω λόγω του κορονοϊού αλλά ελπίζουμε να κυλήσει πιο γρήγορα το επόμενο διάστημα».

Αποκαρδιωτική χαρακτηρίζουν τη ζήτηση οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων με ενοικιαζόμενα ποδήλατα όχι μόνο λόγω της έλλειψης τουριστών αλλά και λόγω της υψηλής θερμοκρασίας της θερινής περιόδου. Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες του κλάδου η πιο κερδοφόρα περίοδος είναι από το Μάρτιο μέχρι και το Μάιο. Με αυτό το τρίμηνο να μένει φέτος εκτός, λόγω του κορονοϊού και της καραντίνας, οι υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων κάνουν λόγο για απώλεια έως και του 80% του ετήσιου τζίρου τους.

Κατά τη διάρκεια της καραντίνας δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αναζητώντας μία εναλλακτική μορφή άθλησης απευθύνθηκαν στις παραπάνω υπηρεσίες ενώ όταν οι ιδιοκτήτες τους, τους εξηγούσαν ότι παραμένουν κλειστές, έρχονταν αντιμέτωποι με πολλά ερωτήματα και αντιδράσεις. Με την επαναλειτουργία τους να πραγματοποιείται σε μία «νεκρή» περίοδο για το επάγγελμα, οι ιδιοκτήτες προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις που έχουν απέναντι στους εργαζόμενους ενώ ξέρουν ότι οι μήνες που θα ακολουθήσουν δε θα μπορέσουν να αναπληρώσουν τη ζημιά των προηγούμενων. Αναφορικά με τη χρήση των συγκεκριμένων υπηρεσιών για καθημερινή μετακίνηση, η ζήτηση φαίνεται να παραμένει σταθερή, με τους ίδιους πελάτες που είχαν και πριν την καραντίνα, χωρίς βέβαια τα έσοδα της μετακίνησης να μπορούν να «ανταγωνιστούν» αυτά της ψυχαγωγίας.

Οι επαγγελματίες του κλάδου πάντως προσπαθούν να παραμείνουν αισιόδοξοι και πιστεύουν ότι ίσως η κατάσταση με τον κορονοϊό καταφέρει να στρέψει όλο και περισσότερο κόσμο στη χρήση ενοικιαζόμενων ποδηλάτων για την καθημερινή μετακίνησή του.

«Πιστεύουμε πως λόγω κορονοιού και όταν πέσει λίγο η ζέστη, οι Θεσσαλονικείς θα στραφούν στο ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης. Είναι ατομικό, ανοιχτό και συμφέρει γιατί ακόμα και δικό σου να μην έχεις η τιμή είναι αντίστοιχη με ένα λεωφορείο και μέσα σε μία ώρα μπορεί κανείς να διανύσει μέχρι και 10 χιλιόμετρα.» εξηγεί ο κ. Συμεωνίδης Απόστολος, ιδιοκτήτης επιχείρησης ενοικιαζόμενων ποδηλάτων.

Από πλευράς τους πάντως οι επαγγελματίες τηρούν όλα τα μέτρα προστασίας και απολύμανσης, ακόμα και με ελάχιστους επισκέπτες, με συνεχείς καθαρισμούς των οχημάτων ώστε κάθε πελάτης να αισθάνεται αλλά και να είναι ασφαλής. 

scooter.jpg


Spot ηλεκτρικών πατινιών σε γειτονιές της πόλης 

Ανάκαμψη στη ζήτηση και τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών παρατηρείται αυτή την περίοδο στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Κουντουρίδη, εκπρόσωπο της μίας εκ των δύο εταιριών ηλεκτρικών πατινιών που δραστηριοποιούνται στην πόλη, στόχος είναι να αναδειχθούν τα πατίνια ως ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης. Για το λόγο αυτό έχουν δημιουργηθεί και σε γειτονιές της πόλης spot ηλεκτρικών πατινιών, πάντα όμως με συγκεκριμένο αριθμό ώστε να αποφευχθούν οι εικόνες που έχουμε αντικρίσει κατά καιρούς με πεταμένα πατίνια ακόμα και στο Θερμαϊκό:

«Δεν προσφέρουμε το πατίνι για να κάνει ο πελάτης μόνο μία βόλτα στην παραλία αλλά στοχεύουμε στο να γίνει ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, να μην είναι μόνο μέσο ψυχαγωγίας. Για το λόγο αυτό τα πατίνια μας έχουν τοποθετηθεί και σε γειτονιές.

Πριν την καραντίνα παρατηρούσαμε ότι ο κόσμος χρησιμοποιούσε το πατίνι για ψυχαγωγία. Το έπαιρνε από ένα spot και κατέληγε κάπου αποκεντρωμένο. Από τη μελέτη που έχουμε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Καινοτομίας και Μεταφορών της Θεσσαλονίκης βλέπουμε ότι ο κόσμος το υιοθετεί ως μέσο μεταφοράς. Για το στόλο που διαθέτουμε και για την πόλη, η ζήτηση είναι σε φυσιολογικά επίπεδα και είμαστε ευέλικτοι σε αλλαγές ώστε να γίνει σταδιακά και σωστά η μετάβαση από την ψυχαγωγία στην μετακίνηση.

Έχουμε συγκεκριμένο αριθμό πατινιών, τόσα όσα χρειάζονται για την πόλη της Θεσσαλονίκης, γιατί αλλιώς θα δημιουργηθεί μία άναρχη κατάσταση και δε θέλουμε να δούμε ξανά πεταμένα ή βανδαλισμένα οχήματα παντού ή μέσα στο Θερμαϊκό.»

Παράλληλα, βρίσκεται σε εκρεμότητα και το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των συγκεκριμένων οχημάτων με τον δήμο Θεσσαλονίκης να έχει επικοινωνήσει με τις εταιρίες ώστε να συζητηθεί το θέμα και να ακουστούν και οι δικές τους προτάσεις. Όπως αναφέρει ο κ. Κουντουρίδης, μπορεί οι συζητήσεις για το θέμα έχουν «παγώσει» λίγο λόγω κορονοϊού αλλά η θέληση για τη δημιουργία και την θέσπιση ενός κανονιστικού πλαισίου είναι κοινή και παραμένει:

«Έχουμε συναντηθεί με το δήμο Θεσσαλονίκης και έχουμε παραδώσει τα spot μας στη δημοτική αστυνομία ώστε να ελέγξει αν ενοχλούμε. Είχαμε άμεση επικοινωνία τις επόμενες μέρες με τον αντιδήμαρχο οικονομικών, τον κ. Κούπκα και από τότε ακολούθησαν πολλά ραντεβού. Είμαστε φαν ενός κανονιστικού πλαισίου είτε είναι σε τοπικό είτε σε εθνικό επίπεδο. Πρέπει να εντασσόμαστε σε ένα πλαίσιο. Έχουμε πολύ καλή σχέση με τους φορείς της πόλης. Όλο αυτό έχει μείνει λίγο πίσω λόγω του κορονοϊού αλλά ελπίζουμε να κυλήσει πιο γρήγορα το επόμενο διάστημα».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία