ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη - Σμύρνη: Γιατί η ακτοπλοϊκή γραμμή βρήκε σε «ξέρα»

Η αναστολή των δρομολογίων μέχρι την άνοιξη, τα φορτηγά και η χαμηλή ζήτηση -Πού θα κριθεί η βιωσιμότητα του εγχειρήματος σε βάθος χρόνου

 30/11/2022 11:17

Θεσσαλονίκη - Σμύρνη: Γιατί η ακτοπλοϊκή γραμμή βρήκε σε «ξέρα»
Φωτ. αρχείου

Στέφανος Μαχτσίρας

Τα πλοία πηγαινοέρχονταν σχεδόν άδεια, η γραμμή προσωρινά σταμάτησε, σχεδόν 1,5 μήνα αφότου ξεκίνησε… Μία επένδυση της Levante 16 εκατ. Ευρώ κινδύνευσε πολύ γρήγορα να «πνιγεί» και η εταιρεία βρήκε «σωσίβιο» στην αναστολή των δρομολογίων με το πολυδιαφημισμένο στοίχημα της ακτοπλοϊκής ένωσης των δύο πόλεων να κινδυνεύει πρόωρα να χαθεί.


Η χειμερινή περίοδος στην οποία έχουμε μπει για τα καλά έφερε και… χειμερινές πληρότητες γεγονός που κινητοποίησε την εταιρεία η οποία αναγκάστηκε να σταματήσει τα δρομολόγια για να ανταπεξέλθει στις συνθήκες.

Η ανακοίνωση της Levante Ferries Group:

«H Levante Ferries Group ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της, το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ολοκληρώνεται στις 30/11/2022.

Από την έναρξη των δρομολογίων στις 10/10/2022 η εταιρεία πραγματοποίησε ήδη 40 ταξίδια, θέτοντας τις βάσεις για την απρόσκοπτη επιβατική και εμπορική διασύνδεση των δύο χωρών.

Αυτή η δίμηνη εξυπηρέτηση της γραμμής αποτελεί χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη και γρήγορη επανεκκίνηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν 2023.

Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν θα καθοριστεί με νεότερη ανακοίνωση.

H Levante Ferries ευχαριστεί όλους όσους συνεργάστηκαν μαζί της για την επιτυχή υλοποίηση αυτού του μοναδικού εγχειρήματος, καθώς και όσους επέλεξαν να ταξιδέψουν μαζί της σε αυτό το πρωτοποριακό και ιστορικό ταξίδι».

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους στους οποίους απευθύνθηκε το makthes.gr, η προσωρινή αναστολή των δρομολογίων θα οδηγήσει σε «ψαλίδι» στις δαπάνες για καύσιμα και λιμενικά τέλη.

Η αμυντική αυτή κίνηση, αναμενόμενη σε μεγάλο βαθμό καθώς εκεί οδηγούσε η πολύ χαμηλή κίνηση, προφανώς στοχεύει στη συντήρηση δυνάμεων για την εταιρεία μέχρι να περάσουν οι «φουρτούνες» του χειμώνα αλλά από μόνη της δε θα εξασφαλίσει τη μακροημέρευση της γραμμής σε βάθος χρόνου.

Για αποδώσει η επένδυση της Levante Ferries και να καταστεί κερδοφόρα σε βάθος χρόνου, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους κύκλους, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να προσελκύσει εταιρείες από την Τουρκία που μεταφέρουν εμπορεύματα και φορτία, κάτι που θα δώσει το περιθώριο στην ακτοπλοϊκή να έχει σταθερή κίνηση όλο το χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι.

Επιπλέον, ένα πλοίο που χωρά, στο μέγιστο της χωρητικότητάς του, 948 άτομα δεν καθίσταται κερδοφόρο, σε μία περίοδο μάλιστα που οι ναυτιλιακές ζορίζονται από το υψηλότατο κόστος των καυσίμων, μόνο από την τουριστική κίνηση 4-5 μηνών…

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία θα πρέπει να πείσει πως αξίζει ο κόπος το φορτηγό να προτιμήσει τη θάλασσα από το δρόμο. Επιπλέον, η σύναψη συμφωνιών από την Levante και η παροχή ευέλικτων πακέτων με τουριστικά γραφεία είναι απαραίτητο να προχωρήσουν για να τονωθούν οι σχεδόν ανύπαρκτες τουριστικές ροές μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Σμύρνης.

Μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν φαίνεται να κατάφερε να καταστεί ελκυστική για τις μεταφορικές εταιρείες της Τουρκίας ενώ και το «βαρομετρικό χαμηλό» στην τουριστική κίνηση μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, «έδεσαν» το πλοίο στο λιμάνι μέχρι νεωτέρας…

Τα πλοία πηγαινοέρχονταν σχεδόν άδεια, η γραμμή προσωρινά σταμάτησε, σχεδόν 1,5 μήνα αφότου ξεκίνησε… Μία επένδυση της Levante 16 εκατ. Ευρώ κινδύνευσε πολύ γρήγορα να «πνιγεί» και η εταιρεία βρήκε «σωσίβιο» στην αναστολή των δρομολογίων με το πολυδιαφημισμένο στοίχημα της ακτοπλοϊκής ένωσης των δύο πόλεων να κινδυνεύει πρόωρα να χαθεί.


Η χειμερινή περίοδος στην οποία έχουμε μπει για τα καλά έφερε και… χειμερινές πληρότητες γεγονός που κινητοποίησε την εταιρεία η οποία αναγκάστηκε να σταματήσει τα δρομολόγια για να ανταπεξέλθει στις συνθήκες.

Η ανακοίνωση της Levante Ferries Group:

«H Levante Ferries Group ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της, το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ολοκληρώνεται στις 30/11/2022.

Από την έναρξη των δρομολογίων στις 10/10/2022 η εταιρεία πραγματοποίησε ήδη 40 ταξίδια, θέτοντας τις βάσεις για την απρόσκοπτη επιβατική και εμπορική διασύνδεση των δύο χωρών.

Αυτή η δίμηνη εξυπηρέτηση της γραμμής αποτελεί χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη και γρήγορη επανεκκίνηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν 2023.

Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν θα καθοριστεί με νεότερη ανακοίνωση.

H Levante Ferries ευχαριστεί όλους όσους συνεργάστηκαν μαζί της για την επιτυχή υλοποίηση αυτού του μοναδικού εγχειρήματος, καθώς και όσους επέλεξαν να ταξιδέψουν μαζί της σε αυτό το πρωτοποριακό και ιστορικό ταξίδι».

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους στους οποίους απευθύνθηκε το makthes.gr, η προσωρινή αναστολή των δρομολογίων θα οδηγήσει σε «ψαλίδι» στις δαπάνες για καύσιμα και λιμενικά τέλη.

Η αμυντική αυτή κίνηση, αναμενόμενη σε μεγάλο βαθμό καθώς εκεί οδηγούσε η πολύ χαμηλή κίνηση, προφανώς στοχεύει στη συντήρηση δυνάμεων για την εταιρεία μέχρι να περάσουν οι «φουρτούνες» του χειμώνα αλλά από μόνη της δε θα εξασφαλίσει τη μακροημέρευση της γραμμής σε βάθος χρόνου.

Για αποδώσει η επένδυση της Levante Ferries και να καταστεί κερδοφόρα σε βάθος χρόνου, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους κύκλους, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να προσελκύσει εταιρείες από την Τουρκία που μεταφέρουν εμπορεύματα και φορτία, κάτι που θα δώσει το περιθώριο στην ακτοπλοϊκή να έχει σταθερή κίνηση όλο το χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι.

Επιπλέον, ένα πλοίο που χωρά, στο μέγιστο της χωρητικότητάς του, 948 άτομα δεν καθίσταται κερδοφόρο, σε μία περίοδο μάλιστα που οι ναυτιλιακές ζορίζονται από το υψηλότατο κόστος των καυσίμων, μόνο από την τουριστική κίνηση 4-5 μηνών…

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία θα πρέπει να πείσει πως αξίζει ο κόπος το φορτηγό να προτιμήσει τη θάλασσα από το δρόμο. Επιπλέον, η σύναψη συμφωνιών από την Levante και η παροχή ευέλικτων πακέτων με τουριστικά γραφεία είναι απαραίτητο να προχωρήσουν για να τονωθούν οι σχεδόν ανύπαρκτες τουριστικές ροές μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Σμύρνης.

Μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν φαίνεται να κατάφερε να καταστεί ελκυστική για τις μεταφορικές εταιρείες της Τουρκίας ενώ και το «βαρομετρικό χαμηλό» στην τουριστική κίνηση μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, «έδεσαν» το πλοίο στο λιμάνι μέχρι νεωτέρας…

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία