ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Πρόταση εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας από μαθητές σχολείων της Καλαμαριάς

Οι μαθητές σκέφτηκαν μια πρωτότυπη ιδέα για την κατασκευή ενός θερμομονωτικού διαχωριστικού, η χρήση του οποίου συμβάλλει στην εξοικονόμηση, πάνω από 30%, ενέργειας που καταναλώνει ο ηλεκτρικός φούρνος

 10/03/2023 13:51

Θεσσαλονίκη: Πρόταση εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας από μαθητές σχολείων της Καλαμαριάς

Μια πρωτότυπη ιδέα για την κατασκευή ενός θερμομονωτικού διαχωριστικού, η χρήση του οποίου συμβάλλει στην εξοικονόμηση, πάνω από 30%, ενέργειας που καταναλώνει ο ηλεκτρικός φούρνος, όταν χρησιμοποιείται για το ψήσιμο ενός μόνο φαγητού, είχαν μαθητές και μαθήτριες δύο συστεγαζόμενων σχολείων της Καλαμαριάς, του 8ου Γυμνασίου και του 7ου Γενικού Λυκείου.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πρόκειται για δέκα μαθητές και μαθήτριες, που, με coach τον καθηγητή και διευθυντή του 8ου Γυμνασίου, Χαράλαμπο Παμπουκίδη, αποτελούν την ομάδα «C' Est La Vie». Μέλη της φετινής ομάδας είναι (με αλφαβητική σειρά) οι: Αλέξανδρος Αναστασίου, Κωνσταντίνος Αναστασίου, Δανάη Γεωργοπούλου, Ιωάννα Γιαννακίδη, Παναγιώτης Κανέλλης, Ευστάθιος Καρακόλης, Φώτιος Ξανθόπουλος, Πασχαλιά Παπαϊωάννου, Ηλέκτρα Ταβατίδου και Μαρία Χατζηδημητρίου.

Λεπτομέρειες για την ιδέα τους και την εφαρμογή που μπορεί να έχει, θα την παρουσιάσουν οι μαθητές στη διάρκεια του φετινού ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ του FIRST® LEGO® League που διοργανώνεται μεθαύριο, Κυριακή 12 Μαρτίου, στο Περίπτερο 6 της ΔΕΘ (έναρξη 9πμ) ενώ ο πανελλήνιος τελικός διαγωνισμός του FIRST® LEGO® League στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί στον ίδιο χώρο, το Σαββατοκύριακο 18 & 19 Μαρτίου 2023!

Σημειώνεται ότι το φετινό ενεργειακό θέμα του διαγωνισμού αντιμετωπίζει παγκόσμιες προκλήσεις που σχετίζονται με τον Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.

Η ιδέα

«Ο ηλεκτρικός φούρνος προκαλεί μεγάλη ενεργειακή κατανάλωση και έχει μεγάλο κόστος λειτουργίας. Αποτελεί μία από τις πιο ενεργοβόρες οικιακές συσκευές λόγω: της συχνής και πολύωρης χρήσης και της υψηλής κατανάλωσης ρεύματος», σημειώνουν οι μαθητές στο Flyer που ετοίμασαν για την παρουσίαση του project στον διαγωνισμό.

Αναπτύσσοντας περισσότερο την καινοτόμα ιδέα τους και το κίνητρο που τους οδήγησε στην διαμόρφωση της πρότασής τους σημειώνουν: «Σ' ένα σπίτι είναι δύσκολο να υπάρχουν δύο ηλεκτρικοί φούρνοι. Έτσι η πρότασή μας είναι: στον υπάρχοντα (μεγάλο) φούρνο σε ένα σπίτι, να μειώνεται ο όγκος, όταν δεν απαιτείται το ταυτόχρονο μαγείρεμα δύο φαγητών. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούμε ειδικά κατασκευασμένο θερμομονωτικό διαχωριστικό». Μάλιστα, η ομάδα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα για να ελέγξει την αποτελεσματικότητα της ιδέα τους και πραγματοποίησε σειρά συγκριτικών πειραμάτων:

-Με ολόκληρο και περιορισμένο φούρνο

-Σε grill και σε grill-αέρα, και

-Με φαγητό και χωρίς φαγητό.

4ofournosstonopioefarmostikeiidea.png


Όπως λένε: «με βάση τις θερμομετρήσεις που κάναμε υπολογίζουμε όφελος από την εξοικονόμηση ενέργειας πάνω από 30%».

Στο στάδιο της προετοιμασίας, τα μέλη της ομάδας «C' Est La Vie» είχαν επαφή και με γνωστή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών συσκευών, τεχνικός της οποίας τους έδωσε χρήσιμες πληροφορίες για την υλοποίηση του project τους. Παράλληλα απευθύνθηκαν και σε άλλους επαγγελματίες του χώρου, όπως σε ηλεκτρολόγο μηχανικό με εξειδίκευση στους επαγγελματικούς φούρνους αλλά και σε μεταλλουργό, ο οποίος και διαμόρφωσε τα σχέδια κατασκευής του θερμομονωτικού διαχωριστικού στις οικονομικές αντοχές της ομάδας. Έτσι, περνώντας από το ένα στάδιο στο άλλο ήρθε η στιγμή που η ιδέα έγινε πράξη και οι μαθητές είναι έτοιμοι να την παρουσιάσουν στον διαγωνισμό.

«Μέσα από τέτοιες διαδικασίες, οι μαθητές αποκτούν πρόσθετες γνώσεις αλλά γνωρίζουν κι επιπλέον σημαντικά πράγματα, όπως είναι η αξία της συνεργασίας στο πλαίσιο μιας ομάδας, της σύλληψης και της τελικής διαμόρφωσής μιας καλής ιδέας αλλά και της αρμονικής συνεργασίας με άλλες δυνάμεις, όπως είναι οι καθηγητές, οι γονείς κ.α. Εντέλει, μέσα από τέτοιες διαδικασίες κατανοούν οι νέοι καλύτερα την πραγματική ζωή», επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο coach της ομάδας, ο κ. Παμπουκίδης.

Σχετικά με τον διαγωνισμό

Το FIRST® LEGO® League είναι εγκεκριμένο πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων (Φ15/160778/Δ2) και εισάγει την επιστήμη, την τεχνολογία, την μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) σε παιδιά ηλικίας 4-16 μέσω διασκεδαστικής, συναρπαστικής, πρακτικής μάθησης. Οι συμμετέχοντες αποκτούν πραγματική εμπειρία επίλυσης προβλημάτων μέσω ενός καθοδηγούμενου, παγκόσμιου προγράμματος ρομποτικής, βοηθώντας τους σημερινούς μαθητές και εκπαιδευτικούς να χτίσουν μαζί ένα καλύτερο μέλλον. Είναι μια συνεργασία της Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης FIRST® (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) και του εκπαιδευτικού τομέα της LEGO® και διοργανώνεται κάθε χρόνο, από το 1998, σε περισσότερες από 110 χώρες παγκοσμίως.

Μια πρωτότυπη ιδέα για την κατασκευή ενός θερμομονωτικού διαχωριστικού, η χρήση του οποίου συμβάλλει στην εξοικονόμηση, πάνω από 30%, ενέργειας που καταναλώνει ο ηλεκτρικός φούρνος, όταν χρησιμοποιείται για το ψήσιμο ενός μόνο φαγητού, είχαν μαθητές και μαθήτριες δύο συστεγαζόμενων σχολείων της Καλαμαριάς, του 8ου Γυμνασίου και του 7ου Γενικού Λυκείου.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πρόκειται για δέκα μαθητές και μαθήτριες, που, με coach τον καθηγητή και διευθυντή του 8ου Γυμνασίου, Χαράλαμπο Παμπουκίδη, αποτελούν την ομάδα «C' Est La Vie». Μέλη της φετινής ομάδας είναι (με αλφαβητική σειρά) οι: Αλέξανδρος Αναστασίου, Κωνσταντίνος Αναστασίου, Δανάη Γεωργοπούλου, Ιωάννα Γιαννακίδη, Παναγιώτης Κανέλλης, Ευστάθιος Καρακόλης, Φώτιος Ξανθόπουλος, Πασχαλιά Παπαϊωάννου, Ηλέκτρα Ταβατίδου και Μαρία Χατζηδημητρίου.

Λεπτομέρειες για την ιδέα τους και την εφαρμογή που μπορεί να έχει, θα την παρουσιάσουν οι μαθητές στη διάρκεια του φετινού ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ του FIRST® LEGO® League που διοργανώνεται μεθαύριο, Κυριακή 12 Μαρτίου, στο Περίπτερο 6 της ΔΕΘ (έναρξη 9πμ) ενώ ο πανελλήνιος τελικός διαγωνισμός του FIRST® LEGO® League στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί στον ίδιο χώρο, το Σαββατοκύριακο 18 & 19 Μαρτίου 2023!

Σημειώνεται ότι το φετινό ενεργειακό θέμα του διαγωνισμού αντιμετωπίζει παγκόσμιες προκλήσεις που σχετίζονται με τον Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.

Η ιδέα

«Ο ηλεκτρικός φούρνος προκαλεί μεγάλη ενεργειακή κατανάλωση και έχει μεγάλο κόστος λειτουργίας. Αποτελεί μία από τις πιο ενεργοβόρες οικιακές συσκευές λόγω: της συχνής και πολύωρης χρήσης και της υψηλής κατανάλωσης ρεύματος», σημειώνουν οι μαθητές στο Flyer που ετοίμασαν για την παρουσίαση του project στον διαγωνισμό.

Αναπτύσσοντας περισσότερο την καινοτόμα ιδέα τους και το κίνητρο που τους οδήγησε στην διαμόρφωση της πρότασής τους σημειώνουν: «Σ' ένα σπίτι είναι δύσκολο να υπάρχουν δύο ηλεκτρικοί φούρνοι. Έτσι η πρότασή μας είναι: στον υπάρχοντα (μεγάλο) φούρνο σε ένα σπίτι, να μειώνεται ο όγκος, όταν δεν απαιτείται το ταυτόχρονο μαγείρεμα δύο φαγητών. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούμε ειδικά κατασκευασμένο θερμομονωτικό διαχωριστικό». Μάλιστα, η ομάδα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα για να ελέγξει την αποτελεσματικότητα της ιδέα τους και πραγματοποίησε σειρά συγκριτικών πειραμάτων:

-Με ολόκληρο και περιορισμένο φούρνο

-Σε grill και σε grill-αέρα, και

-Με φαγητό και χωρίς φαγητό.

4ofournosstonopioefarmostikeiidea.png


Όπως λένε: «με βάση τις θερμομετρήσεις που κάναμε υπολογίζουμε όφελος από την εξοικονόμηση ενέργειας πάνω από 30%».

Στο στάδιο της προετοιμασίας, τα μέλη της ομάδας «C' Est La Vie» είχαν επαφή και με γνωστή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών συσκευών, τεχνικός της οποίας τους έδωσε χρήσιμες πληροφορίες για την υλοποίηση του project τους. Παράλληλα απευθύνθηκαν και σε άλλους επαγγελματίες του χώρου, όπως σε ηλεκτρολόγο μηχανικό με εξειδίκευση στους επαγγελματικούς φούρνους αλλά και σε μεταλλουργό, ο οποίος και διαμόρφωσε τα σχέδια κατασκευής του θερμομονωτικού διαχωριστικού στις οικονομικές αντοχές της ομάδας. Έτσι, περνώντας από το ένα στάδιο στο άλλο ήρθε η στιγμή που η ιδέα έγινε πράξη και οι μαθητές είναι έτοιμοι να την παρουσιάσουν στον διαγωνισμό.

«Μέσα από τέτοιες διαδικασίες, οι μαθητές αποκτούν πρόσθετες γνώσεις αλλά γνωρίζουν κι επιπλέον σημαντικά πράγματα, όπως είναι η αξία της συνεργασίας στο πλαίσιο μιας ομάδας, της σύλληψης και της τελικής διαμόρφωσής μιας καλής ιδέας αλλά και της αρμονικής συνεργασίας με άλλες δυνάμεις, όπως είναι οι καθηγητές, οι γονείς κ.α. Εντέλει, μέσα από τέτοιες διαδικασίες κατανοούν οι νέοι καλύτερα την πραγματική ζωή», επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο coach της ομάδας, ο κ. Παμπουκίδης.

Σχετικά με τον διαγωνισμό

Το FIRST® LEGO® League είναι εγκεκριμένο πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων (Φ15/160778/Δ2) και εισάγει την επιστήμη, την τεχνολογία, την μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) σε παιδιά ηλικίας 4-16 μέσω διασκεδαστικής, συναρπαστικής, πρακτικής μάθησης. Οι συμμετέχοντες αποκτούν πραγματική εμπειρία επίλυσης προβλημάτων μέσω ενός καθοδηγούμενου, παγκόσμιου προγράμματος ρομποτικής, βοηθώντας τους σημερινούς μαθητές και εκπαιδευτικούς να χτίσουν μαζί ένα καλύτερο μέλλον. Είναι μια συνεργασία της Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης FIRST® (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) και του εκπαιδευτικού τομέα της LEGO® και διοργανώνεται κάθε χρόνο, από το 1998, σε περισσότερες από 110 χώρες παγκοσμίως.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία