ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Παράπονα για τις λαϊκές αγορές στον Συμπαραστάτη του Πολίτη της ΠΚΜ

Έχουν κατατεθεί ομαδικά αιτήματα για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας αλλά και αναφορές για πλημμελή καθαρισμό των χώρων

 08/07/2020 14:55

Θεσσαλονίκη: Παράπονα για τις λαϊκές αγορές στον Συμπαραστάτη του Πολίτη της ΠΚΜ
Φωτ. αρχείου

Βροχή αιτημάτων δέχτηκε τους τελευταίους μήνες το γραφείο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σχετικά με την κατάσταση που διαμορφώνεται στις λαϊκές αγορές του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, εν μέσω κορονοϊού. «Πάντοτε υπήρχε ανησυχία και διατυπώνονταν καταγγελίες για τις λαϊκές αγορές, ωστόσο τώρα με τον κορονοϊό οι καταγγελίες έγιναν εντονότερες και σχετίζονται με την αύξηση της αίσθησης του φόβου στους πολίτες για την μετάδοση του ιού» αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθηγήτρια της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νιόβη Παυλίδου.

Η ίδια γνωστοποιεί ότι μετά το Πάσχα, το γραφείο του Συμπαραστάτη δέχτηκε πάνω από δέκα, όχι ατομικά αλλά ομαδικά αιτήματα πολιτών, στα οποία εξέφραζαν την ανησυχία τους για τον τρόπο λειτουργίας των λαϊκών αγορών, ζητούσαν την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας και την διεξαγωγή ελέγχων, ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των κανόνων δημόσιας υγείας. «Υπήρξαν έντονα παράπονα από πολίτες και για τους επαγγελματίες και τους πωλητές αλλά και για άλλους πολίτες» αναφέρει και προσθέτει: «μετά την πρώτη πολύ έντονη καταγγελία, επισκέφθηκα λαϊκές αγορές και διαπίστωσα ότι οι πολίτες είχαν δίκιο. Είναι γεγονός ότι οι κανόνες θα πρέπει να τηρούνται από όλους, και από τους επαγγελματίες οι οποίοι πρέπει να φορούν μάσκα και από τους καταναλωτές, οι οποίοι θα πρέπει να φορούν γάντια και μάσκες και να μην πιάνουν όλα τα φρούτα και τα λαχανικά».

Μια ακόμη ομάδα καταγγελιών αφορούσε μονιμότερα ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία των λαϊκών αγορών καθώς όσοι διαμένουν σε περιοχές που τις φιλοξενούν, διαμαρτύρονται για την ταλαιπωρία που υφίστανται, τις οσμές που προκύπτουν λόγω της πώλησης νωπών προϊόντων, τον πλημμελή καθαρισμό των χώρων και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη στάθμευση των οχημάτων τους στο αστικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, η κ. Παυλίδου δηλώνει ότι χρησιμοποίησε το δικαίωμα που δίνει ο νόμος στον περιφερειακό Συμπαραστάτη ώστε να διατυπώσει προτάσεις στην περιφερειακή διοίκηση.

Οι προτάσεις της περιλαμβάνουν την αλλαγή των δρόμων που φιλοξενούν τις λαϊκές αγορές, στο μέτρο του δυνατού, ώστε να μοιράζονται όλοι την όχληση που προκύπτει από τη λειτουργία τους, τη συνεπή επιβολή των προστίμων όταν διαπιστώνονται παραβάσεις της νομοθεσίας και τη διευκόλυνση της διαδικασίας αυτής μέσω χρήσης της τεχνολογίας, προκειμένου η επιτήρηση και ο έλεγχος να είναι επαρκείς όταν δεν αρκεί ο ανθρώπινος παράγοντας.

Εξάλλου, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, υποβλήθηκαν αναφορές στο γραφείο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης για τις άδειες κυκλοφορίας οχημάτων, θέμα για το οποίο υπήρξε επικοινωνία του Συμπαραστάτη με τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να επισπευσθεί η έκδοση των αδειών. «Η πλειοψηφία των αναφορών προέρχεται από το νομό Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης όπου συγκεντρώνεται ο μισός πληθυσμός της Περιφέρειας. Υπήρξαν, ωστόσο, αναφορές και από άλλες περιοχές όπως η Χαλκιδική που αφορούσαν επισκευές του οδοστρώματος, δεντροφυτεύσεις, συνδέσεις με οικισμούς και αντιπλημμυρικά έργα. Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μου τον περασμένο Ιανουάριο, το γραφείο του Συμπαραστάτη δέχτηκε πάνω από διακόσια τηλεφωνήματα και πενήντα επώνυμα γραπτά αιτήματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή επιστολών» τονίζει η κ. Παυλίδου.

Παράλληλα υπενθυμίζει ότι οι όποιες αναφορές προς τον Συμπαραστάτη θα πρέπει να γίνονται είτε με ηλεκτρονική αλληλογραφία στη διεύθυνση symparastatis@pkm.gov.gr, είτε με σύνδεση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα http://symparastatis.pkm.gov.gr/ticketing/, είτε με αποστολή της αναφοράς ταχυδρομικά στη Διεύθυνση: 26ης Οκτωβρίου 64, 54627 Θεσσαλονίκη, 4ος ορ. , με την ένδειξη «για Περιφερειακό Συμπαραστάτη». Ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης διατηρεί, άλλωστε, και λογαριασμό στο facebook, o οποίος υπήρξε αρκετά δημοφιλής κατά τη διάρκεια του Lockdown λόγω του κορονοϊού.

Η κ. Παυλίδου επισημαίνει το πολύ καλό επίπεδο της συνεργασίας της με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ δηλώνει βέβαιη για τη στήριξη του θεσμού που, όπως εκτιμά, «παρέχει ανατροφοδότηση από τον ίδιο τον κόσμο και μπορεί πραγματικά να διορθώσει τη διοικητική μηχανή». «Αν ακούει κανείς τον πολίτη τελικά μαθαίνει πολλά» συμπληρώνει με νόημα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βροχή αιτημάτων δέχτηκε τους τελευταίους μήνες το γραφείο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σχετικά με την κατάσταση που διαμορφώνεται στις λαϊκές αγορές του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, εν μέσω κορονοϊού. «Πάντοτε υπήρχε ανησυχία και διατυπώνονταν καταγγελίες για τις λαϊκές αγορές, ωστόσο τώρα με τον κορονοϊό οι καταγγελίες έγιναν εντονότερες και σχετίζονται με την αύξηση της αίσθησης του φόβου στους πολίτες για την μετάδοση του ιού» αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθηγήτρια της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νιόβη Παυλίδου.

Η ίδια γνωστοποιεί ότι μετά το Πάσχα, το γραφείο του Συμπαραστάτη δέχτηκε πάνω από δέκα, όχι ατομικά αλλά ομαδικά αιτήματα πολιτών, στα οποία εξέφραζαν την ανησυχία τους για τον τρόπο λειτουργίας των λαϊκών αγορών, ζητούσαν την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας και την διεξαγωγή ελέγχων, ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των κανόνων δημόσιας υγείας. «Υπήρξαν έντονα παράπονα από πολίτες και για τους επαγγελματίες και τους πωλητές αλλά και για άλλους πολίτες» αναφέρει και προσθέτει: «μετά την πρώτη πολύ έντονη καταγγελία, επισκέφθηκα λαϊκές αγορές και διαπίστωσα ότι οι πολίτες είχαν δίκιο. Είναι γεγονός ότι οι κανόνες θα πρέπει να τηρούνται από όλους, και από τους επαγγελματίες οι οποίοι πρέπει να φορούν μάσκα και από τους καταναλωτές, οι οποίοι θα πρέπει να φορούν γάντια και μάσκες και να μην πιάνουν όλα τα φρούτα και τα λαχανικά».

Μια ακόμη ομάδα καταγγελιών αφορούσε μονιμότερα ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία των λαϊκών αγορών καθώς όσοι διαμένουν σε περιοχές που τις φιλοξενούν, διαμαρτύρονται για την ταλαιπωρία που υφίστανται, τις οσμές που προκύπτουν λόγω της πώλησης νωπών προϊόντων, τον πλημμελή καθαρισμό των χώρων και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη στάθμευση των οχημάτων τους στο αστικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, η κ. Παυλίδου δηλώνει ότι χρησιμοποίησε το δικαίωμα που δίνει ο νόμος στον περιφερειακό Συμπαραστάτη ώστε να διατυπώσει προτάσεις στην περιφερειακή διοίκηση.

Οι προτάσεις της περιλαμβάνουν την αλλαγή των δρόμων που φιλοξενούν τις λαϊκές αγορές, στο μέτρο του δυνατού, ώστε να μοιράζονται όλοι την όχληση που προκύπτει από τη λειτουργία τους, τη συνεπή επιβολή των προστίμων όταν διαπιστώνονται παραβάσεις της νομοθεσίας και τη διευκόλυνση της διαδικασίας αυτής μέσω χρήσης της τεχνολογίας, προκειμένου η επιτήρηση και ο έλεγχος να είναι επαρκείς όταν δεν αρκεί ο ανθρώπινος παράγοντας.

Εξάλλου, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, υποβλήθηκαν αναφορές στο γραφείο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης για τις άδειες κυκλοφορίας οχημάτων, θέμα για το οποίο υπήρξε επικοινωνία του Συμπαραστάτη με τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να επισπευσθεί η έκδοση των αδειών. «Η πλειοψηφία των αναφορών προέρχεται από το νομό Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης όπου συγκεντρώνεται ο μισός πληθυσμός της Περιφέρειας. Υπήρξαν, ωστόσο, αναφορές και από άλλες περιοχές όπως η Χαλκιδική που αφορούσαν επισκευές του οδοστρώματος, δεντροφυτεύσεις, συνδέσεις με οικισμούς και αντιπλημμυρικά έργα. Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μου τον περασμένο Ιανουάριο, το γραφείο του Συμπαραστάτη δέχτηκε πάνω από διακόσια τηλεφωνήματα και πενήντα επώνυμα γραπτά αιτήματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή επιστολών» τονίζει η κ. Παυλίδου.

Παράλληλα υπενθυμίζει ότι οι όποιες αναφορές προς τον Συμπαραστάτη θα πρέπει να γίνονται είτε με ηλεκτρονική αλληλογραφία στη διεύθυνση symparastatis@pkm.gov.gr, είτε με σύνδεση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα http://symparastatis.pkm.gov.gr/ticketing/, είτε με αποστολή της αναφοράς ταχυδρομικά στη Διεύθυνση: 26ης Οκτωβρίου 64, 54627 Θεσσαλονίκη, 4ος ορ. , με την ένδειξη «για Περιφερειακό Συμπαραστάτη». Ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης διατηρεί, άλλωστε, και λογαριασμό στο facebook, o οποίος υπήρξε αρκετά δημοφιλής κατά τη διάρκεια του Lockdown λόγω του κορονοϊού.

Η κ. Παυλίδου επισημαίνει το πολύ καλό επίπεδο της συνεργασίας της με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ δηλώνει βέβαιη για τη στήριξη του θεσμού που, όπως εκτιμά, «παρέχει ανατροφοδότηση από τον ίδιο τον κόσμο και μπορεί πραγματικά να διορθώσει τη διοικητική μηχανή». «Αν ακούει κανείς τον πολίτη τελικά μαθαίνει πολλά» συμπληρώνει με νόημα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία