ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Οι εξελίξεις για το παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο και η task force για το FlyOver. Γράφει ο Σαλονικιός

Tο ΙΣΝ εστιάζει τις προσπάθειές του στην κατασκευή των τριών νέων δομών

 03/08/2023 07:00

Θεσσαλονίκη: Οι εξελίξεις για το παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο και η task force για το FlyOver. Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Μία κακή είδηση για την Αθήνα, έκρυβε μια καλή είδηση για τη Θεσσαλονίκη. Ναι, συμβαίνει κι αυτό καμιά φορά καθώς, συνήθως, τα πράγματα εξελίσσονται αντίστροφα. Πριν από δύο ημέρες το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ανακοίνωσε ότι αναβάλλει επ’ αόριστο την υλοποίηση του πρότζεκτ «Γήπεδο Ζωής» το οποίο επρόκειτο να κατασκευαστεί στη Νίκαια της Αττικής. Ήταν μια μεγάλη εγκατάσταση αποκλειστικά για παιδιά, η οποία θα είχε έκταση μεγαλύτερη των 11.000 τετραγωνικών μέτρων και βασικό στόχο να προσφέρει καθημερινά σε νέους και σε νέες τη δυνατότητα να διαβάσουν, να αθληθούν και να αναπτύξουν δεξιότητες.

Ο λόγος που εγκαταλείπεται το συγκεκριμένο πρότζεκτ είναι ότι το κόστος των εγκαταστάσεων ήταν πολύ μεγαλύτερο από αυτό που είχε αρχικά υπολογισθεί. Η αρχική εκτίμηση ήταν στα 10 εκατ. ευρώ, αλλά ο προϋπολογισμός του, με τα σημερινά δεδομένα έφτασε να ξεπεράσει τα 20 εκατ. κι ενώ δεν έχει ξεκινήσει ακόμη ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου.

Στην ίδια ανακοίνωση το ΙΣΝ αναφέρει ότι εστιάζει τις προσπάθειές του και κατευθύνει τους πόρους του στην κατασκευή των τριών νέων νοσοκομείων, μεταξύ των οποίων είναι και το παιδιατρικό νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, το οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί στο Φίλυρο. Τα άλλα δύο θα γίνουν στην Κομοτηνή και στη Σπάρτη.

Θυμίζω ότι η υπόθεση είχε κολλήσει άσχημα το περασμένο φθινόπωρο όταν το ΙΣΝ είχε ανακοινώσει ότι “παγώνει” την κατασκευή των τριών νοσηλευτικών ιδρυμάτων λόγω της μεγάλης αύξησης του αρχικώς εκτιμώμενου κόστους. Απ’ ό,τι φαίνεται, όμως, το πράγμα αλλάζει πάλι, προς θετική κατεύθυνση. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες το ΙΣΝ έχει έρθει σε συμφωνία με τον υποψήφιο ανάδοχο ο οποίος θα αναλάβει την κατασκευή των τριών νοσοκομείων και οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται το αμέσως προσεχές διάστημα, πιθανότατα πριν από τα εγκαίνια της ΔΕΘ.

Ποιοι θα αποφασίζουν;

flyover.jpg

Για σήμερα το πρωί έχει οριστεί η πρώτη σύσκεψη με αντικείμενο την προετοιμασία της πόλης για την αντιμετώπιση των τεράστιων κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα προκύψουν τα επόμενα περίπου τρία χρόνια εξ αιτίας των εργασιών για την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής που περιλαμβάνει και την κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (flyover). Η σύσκεψη θα γίνει στο ΥΜΑΘ, υπό την προεδρία του οικοδεσπότη υφυπουργού Στάθη Κωνσταντινίδη. Θα συμμετάσχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, δηλαδή υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δήμος Θεσσαλονίκης, ΠΕΔΚΜ, Ελληνική Αστυνομία, Τροχαία, εκπρόσωπος του αναδόχου κ.ο.κ.

Η συγκρότηση μιας τέτοιας ομάδας είχε αποφασιστεί εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά όπως συνήθως συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη, οι υποθέσεις αυτές κινούνται με μία σχετική χαλαρότητα. Κάλιο αργά παρά ποτέ, θα μου πείτε. Ενδεχομένως. Διότι πέρα από την χαλαρότητα, σημασία έχει και ποιοι θα λαμβάνουν τις αποφάσεις για το δέον γενέσθαι. Ελπίζω και εύχομαι, τον πρώτο λόγο να τον έχουν οι αρμόδιοι επιστήμονες και τεχνοκράτες οι οποίοι γνωρίζουν τι πρέπει να γίνει ώστε να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή παράλυση της πόλης. Οι πολιτικοί είναι χρήσιμοι προκειμένου να υλοποιούν με ταχύτητα αυτά τα οποία θα τους εισηγούνται οι αρμόδιοι.

Όσο για το τι πρόκειται να συμβεί στην πόλη, μια μικρή ιδέα, πήραμε χθες με το πολύωρο μποτιλιάρισμα που συνέβη στο Δερβένι, αλλά και ένα μικρότερης διάρκειας εντός της περιφερειακής, εξ αιτίας δύο ατυχημάτων. Μετά τον Οκτώβριο, οπότε σχεδιάζεται να ξεκινήσουν τα έργα, αυτή θα είναι η καθημερινότητά μας. Θυμίζω ότι οι εργασίες είχε σχεδιαστεί να ξεκινήσουν αμέσως μετά την ΔΕΘ. Τώρα αποφασίστηκε να πάνε για μετά τα μέσα Οκτωβρίου. Ως λόγος προβάλλεται η καθυστέρηση και κάποια προβλήματα που υπάρχουν στις διάφορες μελέτες εφαρμογής. Άλλοι, πάλι, ισχυρίζονται ότι η επιλογή του χρόνου δεν είναι άσχετη με τη διενέργεια των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών. “Με τη Θεσσαλονίκη μποτιλιαρισμένη απ' άκρη σ' άκρη, θα έπεφτε πολύ μαύρο σε Ζέρβα και Τζιτζικώστα, γιατί κάπου θα ήθελε να ξεσπάσει ο κόσμος” μου επισήμανε παράγοντας κοντά στο έργο. Εγώ πάλι, θεωρώ αυτές τις ερμηνείες ολίγον τραβηγμένες.

Μία κακή είδηση για την Αθήνα, έκρυβε μια καλή είδηση για τη Θεσσαλονίκη. Ναι, συμβαίνει κι αυτό καμιά φορά καθώς, συνήθως, τα πράγματα εξελίσσονται αντίστροφα. Πριν από δύο ημέρες το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ανακοίνωσε ότι αναβάλλει επ’ αόριστο την υλοποίηση του πρότζεκτ «Γήπεδο Ζωής» το οποίο επρόκειτο να κατασκευαστεί στη Νίκαια της Αττικής. Ήταν μια μεγάλη εγκατάσταση αποκλειστικά για παιδιά, η οποία θα είχε έκταση μεγαλύτερη των 11.000 τετραγωνικών μέτρων και βασικό στόχο να προσφέρει καθημερινά σε νέους και σε νέες τη δυνατότητα να διαβάσουν, να αθληθούν και να αναπτύξουν δεξιότητες.

Ο λόγος που εγκαταλείπεται το συγκεκριμένο πρότζεκτ είναι ότι το κόστος των εγκαταστάσεων ήταν πολύ μεγαλύτερο από αυτό που είχε αρχικά υπολογισθεί. Η αρχική εκτίμηση ήταν στα 10 εκατ. ευρώ, αλλά ο προϋπολογισμός του, με τα σημερινά δεδομένα έφτασε να ξεπεράσει τα 20 εκατ. κι ενώ δεν έχει ξεκινήσει ακόμη ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου.

Στην ίδια ανακοίνωση το ΙΣΝ αναφέρει ότι εστιάζει τις προσπάθειές του και κατευθύνει τους πόρους του στην κατασκευή των τριών νέων νοσοκομείων, μεταξύ των οποίων είναι και το παιδιατρικό νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, το οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί στο Φίλυρο. Τα άλλα δύο θα γίνουν στην Κομοτηνή και στη Σπάρτη.

Θυμίζω ότι η υπόθεση είχε κολλήσει άσχημα το περασμένο φθινόπωρο όταν το ΙΣΝ είχε ανακοινώσει ότι “παγώνει” την κατασκευή των τριών νοσηλευτικών ιδρυμάτων λόγω της μεγάλης αύξησης του αρχικώς εκτιμώμενου κόστους. Απ’ ό,τι φαίνεται, όμως, το πράγμα αλλάζει πάλι, προς θετική κατεύθυνση. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες το ΙΣΝ έχει έρθει σε συμφωνία με τον υποψήφιο ανάδοχο ο οποίος θα αναλάβει την κατασκευή των τριών νοσοκομείων και οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται το αμέσως προσεχές διάστημα, πιθανότατα πριν από τα εγκαίνια της ΔΕΘ.

Ποιοι θα αποφασίζουν;

flyover.jpg

Για σήμερα το πρωί έχει οριστεί η πρώτη σύσκεψη με αντικείμενο την προετοιμασία της πόλης για την αντιμετώπιση των τεράστιων κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα προκύψουν τα επόμενα περίπου τρία χρόνια εξ αιτίας των εργασιών για την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής που περιλαμβάνει και την κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (flyover). Η σύσκεψη θα γίνει στο ΥΜΑΘ, υπό την προεδρία του οικοδεσπότη υφυπουργού Στάθη Κωνσταντινίδη. Θα συμμετάσχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, δηλαδή υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δήμος Θεσσαλονίκης, ΠΕΔΚΜ, Ελληνική Αστυνομία, Τροχαία, εκπρόσωπος του αναδόχου κ.ο.κ.

Η συγκρότηση μιας τέτοιας ομάδας είχε αποφασιστεί εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά όπως συνήθως συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη, οι υποθέσεις αυτές κινούνται με μία σχετική χαλαρότητα. Κάλιο αργά παρά ποτέ, θα μου πείτε. Ενδεχομένως. Διότι πέρα από την χαλαρότητα, σημασία έχει και ποιοι θα λαμβάνουν τις αποφάσεις για το δέον γενέσθαι. Ελπίζω και εύχομαι, τον πρώτο λόγο να τον έχουν οι αρμόδιοι επιστήμονες και τεχνοκράτες οι οποίοι γνωρίζουν τι πρέπει να γίνει ώστε να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή παράλυση της πόλης. Οι πολιτικοί είναι χρήσιμοι προκειμένου να υλοποιούν με ταχύτητα αυτά τα οποία θα τους εισηγούνται οι αρμόδιοι.

Όσο για το τι πρόκειται να συμβεί στην πόλη, μια μικρή ιδέα, πήραμε χθες με το πολύωρο μποτιλιάρισμα που συνέβη στο Δερβένι, αλλά και ένα μικρότερης διάρκειας εντός της περιφερειακής, εξ αιτίας δύο ατυχημάτων. Μετά τον Οκτώβριο, οπότε σχεδιάζεται να ξεκινήσουν τα έργα, αυτή θα είναι η καθημερινότητά μας. Θυμίζω ότι οι εργασίες είχε σχεδιαστεί να ξεκινήσουν αμέσως μετά την ΔΕΘ. Τώρα αποφασίστηκε να πάνε για μετά τα μέσα Οκτωβρίου. Ως λόγος προβάλλεται η καθυστέρηση και κάποια προβλήματα που υπάρχουν στις διάφορες μελέτες εφαρμογής. Άλλοι, πάλι, ισχυρίζονται ότι η επιλογή του χρόνου δεν είναι άσχετη με τη διενέργεια των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών. “Με τη Θεσσαλονίκη μποτιλιαρισμένη απ' άκρη σ' άκρη, θα έπεφτε πολύ μαύρο σε Ζέρβα και Τζιτζικώστα, γιατί κάπου θα ήθελε να ξεσπάσει ο κόσμος” μου επισήμανε παράγοντας κοντά στο έργο. Εγώ πάλι, θεωρώ αυτές τις ερμηνείες ολίγον τραβηγμένες.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία