ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: «Να καταλήξουμε σε μια βιώσιμη λύση» ζήτησε για τις φορτοεκφορτώσεις ο Στ. Αγγελούδης

Τι πρότειναν οι εκπρόσωποι των φορέων και ποιες είναι οι προθέσεις του δήμου - Πότε θα ξανασυναντηθούν

 06/03/2024 17:50

Θεσσαλονίκη: «Να καταλήξουμε σε μια βιώσιμη λύση» ζήτησε για τις φορτοεκφορτώσεις ο Στ. Αγγελούδης

Δημήτρης Λαζόπουλος

Η εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και το πώς μπορούν να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στη Θεσσαλονίκη, που είναι αρκετά επιβαρυμένες λόγω και των εργασιών του Flyover, τέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης εργασίας που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο δημαρχιακό μέγαρο με πρωτοβουλία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη.

Ο κ. Αγγελούδης στην έναρξη της σύσκεψης, που αποτελεί το πρώτο βήμα της διαβούλευσης μεταξύ του δήμου και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, χαρακτήρισε το θέμα των φορτοεκφορτώσεων «ιδιαίτερα σημαντικό για την πόλη».

«Η φορτοεκφόρτωση καθ' όλη τη διάρκεια του 24ωρου δημιουργεί προβλήματα. Ο δήμος θα διαβουλευτεί με τους φορείς για να καταλήξουμε σε μια βιώσιμη λύση και πρόταση για τη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου και των επαγγελματιών, που δικαίως βλέπουν να μειώνεται η αγοραστική κίνηση όταν ο πολίτης απογοητεύεται και δεν έρχεται στο κέντρο αναζητώντας άλλες αγορές», είπε ο δήμαρχος υποδεχόμενος στη σύσκεψη όλους τους αρμόδιους φορείς.

Ο κ. Αγγελούδης, μάλιστα, έδωσε μια εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί σε μεγάλους οδικούς άξονες κατά τις μεσημεριανές ώρες. Όπως είπε, συνεργάτες του κατέγραψαν σήμερα στις 12 το μεσημέρι έντεκα φορτηγά να φορτοεκφορτώνουν στην οδό Μητροπόλεως, από το ύψος της Αριστοτέλους έως τη Διαγώνιο. Πρόσθεσε πως θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις, ώστε προς τα τέλη του μήνα με αρχές του επόμενου «θα είμαστε έτοιμοι για ανακοινώσεις».

«Κοινός στόχος είναι να γίνει η ζωή του πολίτη πιο εύκολη και ο επαγγελματίας να έχει πιο παραγωγική δραστηριότητα», υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης. Πρόσθεσε πως ήρθε η ώρα να διεκδικήσει η Θεσσαλονίκη ένα σχέδιο βιώσιμης μεταφοράς εμπορευματικής λύσης, ενώ για τα πασαλάκια που σχεδιάζεται να τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα προκειμένου να εμποδίζουν τη διπλοστάθμευση είπε πως «είναι μέσα στις άμεσες ανάγκες».

Σε κάθε περίπτωση πάντως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης διαμήνυσε στους παριστάμενους ότι η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου. «Θα ακούσουμε τους πάντες. Η πόλη, όμως, πρέπει να σταματήσει να μιλάει γενικώς αλλά να αποφασίζει και να υλοποιεί», είπε και ανήγγειλε πως η διαβούλευση θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις πρώτες ημέρες του Απριλίου.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εστίασε ακόμη στο γεγονός πως οι εκπρόσωποι των φορέων θέτουν μετ’ επιτάσεως το ζήτημα της εφαρμογής των κανονιστικών διατάξεων. «Κανονιστική διάταξη έχουμε, αλλά ήρθε η ώρα με συνεννόηση να την εφαρμόσουμε» σημείωσε ο κ. Αγγελούδης.

Η κρίσιμη ώρα το πρωί για την Τσιμισκή και το «παράθυρο» το μεσημέρι

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr από ανθρώπους που συμμετείχαν στη συζήτηση, η σημερινή πρώτη συνάντηση επί του θέματος είχε χαρακτήρα γνωριμίας και ανταλλαγής απόψεων. Κυρίως, δε, απόψεις κατέθεσαν οι φορείς ώστε ο δήμος να αποκτήσει μια εικόνα για τις βασικές ανάγκες του κάθε κλάδου. Υπό αυτό το πρίσμα η διοίκηση Αγγελούδη θέλει μέσα στις επόμενες επτά ημέρες, δηλαδή περίπου στις 12-14 Μαρτίου, να ακολουθήσει και δεύτερη σύσκεψη με τη συμμετοχή φορέων που δεν ήταν σήμερα παρόντες, όπως είναι για παράδειγμα οι μεταφορικές εταιρείες. 

Η διοίκηση Αγγελούδη αφού άκουσε τις προτάσεις των εκπροσώπων του κάθε φορέα ζήτησε να τις καταθέσουν και εγγράφως στον δήμο, ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες του τελευταίου να επιχειρήσουν να ταιριάξουν τα «θέλω» και να καταλήξουν σε μία πρόταση που θα ικανοποιεί όλους και βέβαια θα διευκολύνει την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων συμφώνησαν ότι ένα ιδανικό ωράριο για τις φορτοεκφορτώσεις θα είναι από τις 8:30 το βράδυ έως τις 7:00 το πρωί. Ειδικά η ώρα λήξης του ωραρίου το πρωί δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 7:00 διότι όπως είπε και η διευθύντρια της Τροχαίας, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου βάσει των πηγών του makthes.gr, από εκείνη την ώρα και μετά η Τσιμισκή εμφανίζει πολλά προβλήματα στην κυκλοφορία και δεν πρέπει επ' ουδενί να επιβαρυνθεί, κάτι το οποίο φαίνεται πως σεβάστηκαν όλοι οι παριστάμενοι, σύμφωνα με τις πληροφορίες του makthes.gr.

Παράλληλα, ένα σενάριο που κατατέθηκε και αφορά την τροφοδοσία των καταστημάτων που πωλούν ευπαθή προϊόντα, όπως λαχανικά, κρέατα, κ.α., είναι να επιτρέπεται κάθε μεσημέρι για περίπου δύο ώρες η τροφοδοσία τους αλλά μόνο με οχήματα έως το πολύ 3,5 τόνων τα οποία θα μπορούν να σταθμεύουν στις χωροθετημένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης. 

Ένας άλλος προβληματισμός που κατατέθηκε στον δήμο από τους φορείς είναι ο μεγάλος όγκος των delivery και των διανομών από κούριερ που γίνονται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη και συμβάλλουν στη διόγκωση του κυκλοφοριακού χάους. 

Εξάλλου, πληροφορίες του makthes.gr αναφέρουν ότι κάποιοι μεγάλοι διανομείς που εξυπηρετούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις βλέπουν με θετική ματιά τον καθορισμό συγκεκριμένου ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, ακόμη και αν κάποιοι από αυτούς έχουν τις αποθήκες τους μακριά από το κέντρο. Ο λόγος είναι ότι μια «ανάσα» από το κέντρο της Θεσσαλονίκης στην περιοχή του ΦΙΞ υπάρχουν διαθέσιμα οικόπεδα στα οποία θα μπορούσαν να στήσουν τις αποθήκες τους και έτσι να επιτύχουν και μείωση του χρόνου των παραδόσεων αλλά ακόμη και μείωση στο κόστος, δεδομένου ότι σήμερα τα καύσιμα και τα ενοίκια έχουν εκτοξευθεί ακόμη και σε περιοχές μακριά από το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, μίλησε για μία «δύσκολη εξίσωση». Δήλωσε πως έγιναν πολλές συσκέψεις έως τώρα στην πόλη «και δεν μπορέσαμε να λύσουμε το πρόβλημα. Γιατί; Είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα, θέλει τη βοήθεια όλων μας. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι είναι ότι η πόλη πρέπει να τροφοδοτείται καθημερινά». Για το νυχτερινό ωράριο φορτοεκφόρτωσης είπε πως τα καταστήματα δεν μπορούν να εφαρμοστεί και πρότεινε να γίνει διαχωρισμός τριών κατηγοριών: σούπερ μάρκετ, ευπαθή προϊόντα και έτοιμα ενδύματα. «Δεν μπορείς να βάλεις ένα ενιαίο ωράριο για όλους αυτούς», είπε χαρακτηριστικά.

Και ο Α' αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης, υποστήριξε πως οι επιχειρήσεις στο κέντρο της πόλης δεν μπορούν να εφαρμόσουν το νυχτερινό ωράριο φορτοεκφόρτωσης. «Προτείνουμε να είναι σχετικά ελεύθερη η διακίνηση αλλά να μην επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση προϊόντων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και σε βασικούς άξονες από τις 07:30 - 10 το πρωί».

Στη σύσκεψη έλαβαν επίσης μέρος η διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, η διευθύντρια του ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, ο αντιπρόεδρος του ΒΕΘ, Μάριος Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Ν. Θεσσαλονίκης Πάνος Καρασαββίδης, ο εκπρόσωπος του ΕΕΘ, Χρήστος Νικολόπουλος, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας και αντιδήμαρχοι.

* Και με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και το πώς μπορούν να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στη Θεσσαλονίκη, που είναι αρκετά επιβαρυμένες λόγω και των εργασιών του Flyover, τέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης εργασίας που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο δημαρχιακό μέγαρο με πρωτοβουλία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη.

Ο κ. Αγγελούδης στην έναρξη της σύσκεψης, που αποτελεί το πρώτο βήμα της διαβούλευσης μεταξύ του δήμου και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, χαρακτήρισε το θέμα των φορτοεκφορτώσεων «ιδιαίτερα σημαντικό για την πόλη».

«Η φορτοεκφόρτωση καθ' όλη τη διάρκεια του 24ωρου δημιουργεί προβλήματα. Ο δήμος θα διαβουλευτεί με τους φορείς για να καταλήξουμε σε μια βιώσιμη λύση και πρόταση για τη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου και των επαγγελματιών, που δικαίως βλέπουν να μειώνεται η αγοραστική κίνηση όταν ο πολίτης απογοητεύεται και δεν έρχεται στο κέντρο αναζητώντας άλλες αγορές», είπε ο δήμαρχος υποδεχόμενος στη σύσκεψη όλους τους αρμόδιους φορείς.

Ο κ. Αγγελούδης, μάλιστα, έδωσε μια εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί σε μεγάλους οδικούς άξονες κατά τις μεσημεριανές ώρες. Όπως είπε, συνεργάτες του κατέγραψαν σήμερα στις 12 το μεσημέρι έντεκα φορτηγά να φορτοεκφορτώνουν στην οδό Μητροπόλεως, από το ύψος της Αριστοτέλους έως τη Διαγώνιο. Πρόσθεσε πως θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις, ώστε προς τα τέλη του μήνα με αρχές του επόμενου «θα είμαστε έτοιμοι για ανακοινώσεις».

«Κοινός στόχος είναι να γίνει η ζωή του πολίτη πιο εύκολη και ο επαγγελματίας να έχει πιο παραγωγική δραστηριότητα», υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης. Πρόσθεσε πως ήρθε η ώρα να διεκδικήσει η Θεσσαλονίκη ένα σχέδιο βιώσιμης μεταφοράς εμπορευματικής λύσης, ενώ για τα πασαλάκια που σχεδιάζεται να τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα προκειμένου να εμποδίζουν τη διπλοστάθμευση είπε πως «είναι μέσα στις άμεσες ανάγκες».

Σε κάθε περίπτωση πάντως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης διαμήνυσε στους παριστάμενους ότι η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου. «Θα ακούσουμε τους πάντες. Η πόλη, όμως, πρέπει να σταματήσει να μιλάει γενικώς αλλά να αποφασίζει και να υλοποιεί», είπε και ανήγγειλε πως η διαβούλευση θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις πρώτες ημέρες του Απριλίου.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εστίασε ακόμη στο γεγονός πως οι εκπρόσωποι των φορέων θέτουν μετ’ επιτάσεως το ζήτημα της εφαρμογής των κανονιστικών διατάξεων. «Κανονιστική διάταξη έχουμε, αλλά ήρθε η ώρα με συνεννόηση να την εφαρμόσουμε» σημείωσε ο κ. Αγγελούδης.

Η κρίσιμη ώρα το πρωί για την Τσιμισκή και το «παράθυρο» το μεσημέρι

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr από ανθρώπους που συμμετείχαν στη συζήτηση, η σημερινή πρώτη συνάντηση επί του θέματος είχε χαρακτήρα γνωριμίας και ανταλλαγής απόψεων. Κυρίως, δε, απόψεις κατέθεσαν οι φορείς ώστε ο δήμος να αποκτήσει μια εικόνα για τις βασικές ανάγκες του κάθε κλάδου. Υπό αυτό το πρίσμα η διοίκηση Αγγελούδη θέλει μέσα στις επόμενες επτά ημέρες, δηλαδή περίπου στις 12-14 Μαρτίου, να ακολουθήσει και δεύτερη σύσκεψη με τη συμμετοχή φορέων που δεν ήταν σήμερα παρόντες, όπως είναι για παράδειγμα οι μεταφορικές εταιρείες. 

Η διοίκηση Αγγελούδη αφού άκουσε τις προτάσεις των εκπροσώπων του κάθε φορέα ζήτησε να τις καταθέσουν και εγγράφως στον δήμο, ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες του τελευταίου να επιχειρήσουν να ταιριάξουν τα «θέλω» και να καταλήξουν σε μία πρόταση που θα ικανοποιεί όλους και βέβαια θα διευκολύνει την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων συμφώνησαν ότι ένα ιδανικό ωράριο για τις φορτοεκφορτώσεις θα είναι από τις 8:30 το βράδυ έως τις 7:00 το πρωί. Ειδικά η ώρα λήξης του ωραρίου το πρωί δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 7:00 διότι όπως είπε και η διευθύντρια της Τροχαίας, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου βάσει των πηγών του makthes.gr, από εκείνη την ώρα και μετά η Τσιμισκή εμφανίζει πολλά προβλήματα στην κυκλοφορία και δεν πρέπει επ' ουδενί να επιβαρυνθεί, κάτι το οποίο φαίνεται πως σεβάστηκαν όλοι οι παριστάμενοι, σύμφωνα με τις πληροφορίες του makthes.gr.

Παράλληλα, ένα σενάριο που κατατέθηκε και αφορά την τροφοδοσία των καταστημάτων που πωλούν ευπαθή προϊόντα, όπως λαχανικά, κρέατα, κ.α., είναι να επιτρέπεται κάθε μεσημέρι για περίπου δύο ώρες η τροφοδοσία τους αλλά μόνο με οχήματα έως το πολύ 3,5 τόνων τα οποία θα μπορούν να σταθμεύουν στις χωροθετημένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης. 

Ένας άλλος προβληματισμός που κατατέθηκε στον δήμο από τους φορείς είναι ο μεγάλος όγκος των delivery και των διανομών από κούριερ που γίνονται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη και συμβάλλουν στη διόγκωση του κυκλοφοριακού χάους. 

Εξάλλου, πληροφορίες του makthes.gr αναφέρουν ότι κάποιοι μεγάλοι διανομείς που εξυπηρετούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις βλέπουν με θετική ματιά τον καθορισμό συγκεκριμένου ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, ακόμη και αν κάποιοι από αυτούς έχουν τις αποθήκες τους μακριά από το κέντρο. Ο λόγος είναι ότι μια «ανάσα» από το κέντρο της Θεσσαλονίκης στην περιοχή του ΦΙΞ υπάρχουν διαθέσιμα οικόπεδα στα οποία θα μπορούσαν να στήσουν τις αποθήκες τους και έτσι να επιτύχουν και μείωση του χρόνου των παραδόσεων αλλά ακόμη και μείωση στο κόστος, δεδομένου ότι σήμερα τα καύσιμα και τα ενοίκια έχουν εκτοξευθεί ακόμη και σε περιοχές μακριά από το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, μίλησε για μία «δύσκολη εξίσωση». Δήλωσε πως έγιναν πολλές συσκέψεις έως τώρα στην πόλη «και δεν μπορέσαμε να λύσουμε το πρόβλημα. Γιατί; Είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα, θέλει τη βοήθεια όλων μας. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι είναι ότι η πόλη πρέπει να τροφοδοτείται καθημερινά». Για το νυχτερινό ωράριο φορτοεκφόρτωσης είπε πως τα καταστήματα δεν μπορούν να εφαρμοστεί και πρότεινε να γίνει διαχωρισμός τριών κατηγοριών: σούπερ μάρκετ, ευπαθή προϊόντα και έτοιμα ενδύματα. «Δεν μπορείς να βάλεις ένα ενιαίο ωράριο για όλους αυτούς», είπε χαρακτηριστικά.

Και ο Α' αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης, υποστήριξε πως οι επιχειρήσεις στο κέντρο της πόλης δεν μπορούν να εφαρμόσουν το νυχτερινό ωράριο φορτοεκφόρτωσης. «Προτείνουμε να είναι σχετικά ελεύθερη η διακίνηση αλλά να μην επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση προϊόντων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και σε βασικούς άξονες από τις 07:30 - 10 το πρωί».

Στη σύσκεψη έλαβαν επίσης μέρος η διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, η διευθύντρια του ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, ο αντιπρόεδρος του ΒΕΘ, Μάριος Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Ν. Θεσσαλονίκης Πάνος Καρασαββίδης, ο εκπρόσωπος του ΕΕΘ, Χρήστος Νικολόπουλος, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας και αντιδήμαρχοι.

* Και με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία