ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Να απομακρυνθούν τα πασαλάκια και από άλλους δρόμους ζητούν επαγγελματίες

Προσδοκίες γέννησε σε επιχειρηματίες και άλλων περιοχών η περίπτωση της Ερμού - Λουκέτα και διαμαρτυρίες σε Μπότσαρη, Αντιγονιδών, Καραολή και Δημητρίου

 17/06/2020 12:00

Θεσσαλονίκη: Να απομακρυνθούν τα πασαλάκια και από άλλους δρόμους ζητούν επαγγελματίες

Θεολόγος Ηλιού

Τα πασαλάκια σε δρόμους του δήμου Θεσσαλονίκης, προκάλεσαν αντιδράσεις από την τοποθέτησή τους, τον Οκτώβριο του 2018. Από την πρώτη στιγμή, επαγγελματίες και ιδιοκτήτες καταστημάτων στις οδούς που τοποθετήθηκαν, άρχισαν να διαμαρτύρονται για μείωση τζίρων και δυσλειτουργικότητα. Κανείς δεν δίσταζε να πει πως το πρόβλημα ήταν ότι πλέον δεν μπορούσαν διερχόμενοι να σταματήσουν με το όχημα τους, να ανάψουν αλάρμ, να κατέβουν για να αγοράσουν αυτό που θέλουν και στη συνέχεια να αποχωρήσουν.

Από τις πρώτες κινήσεις που έκανε η διοίκηση Ζέρβα όταν ανέλαβε, ήταν να απομακρύνει τα πασαλάκια από την Λ. Στρατού, όπου οι επιχειρηματίες διαμαρτύρονταν έντονα, ενώ 47 από αυτούς είχαν έστειλαν εξώδικο προς την προηγούμενη διοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, ζητώντας να ενημερωθούν για το αρμόδιο όργανο που έδωσε την εντολή για την τοποθέτηση των οριοδεικτών.

Στην Λ. Στρατού, αρχικά όπως είχε ενημερώσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, τα πασαλάκια είχαν απομακρυνθεί για εργασίες ασφαλτόστρωσης, αλλά τελικά δεν ξανά επανατοποθετήθηκαν. Στον συγκεκριμένο δρόμο, οι φωνές για τα πασαλάκια ήταν πολλές και κάποιοι επιχειρηματίες επικαλούμενοι το πρόβλημα που τους προκάλεσαν, έβαλαν λουκέτα και μετεγκαταστάθηκαν σε άλλες περιοχές. Ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης, παρά τις διαμαρτυρίες, είχε επεκτείνει το μέτρο και σε άλλες οδούς και επέμενε ότι θα βελτιωθεί η κυκλοφορία στην πόλη. «Είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε το μέτρο με προτεραιότητα στους λεωφορειόδρομους, ώστε να βελτιώσουμε την κίνηση των αστικών λεωφορείων» δήλωνε στη «ΜτΚ» στις 7 Οκτωβρίου 2018 ο Γιάννης Μπουτάρης.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, μετά την Λ. Στρατού, προχώρησε και στην απομάκρυνση οριοδεικτών και από τμήμα της Μητροπόλεως και της Γρ. Λαμπράκη, «χωρίς να υπάρξει στις περιπτώσεις αυτές κανένα πρόβλημα», όπως δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας. Η απομάκρυνση των οριδεικτών όμως από την Ερμού, που έγινε την Κυριακή, άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην υπόθεση… «πασαλάκια».

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης και ο Σύλλογος Επαγγελματιών του Ιστορικού Εμπορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, επιβράβευσαν την κίνηση του δήμου Θεσσαλονίκης και δήλωσαν ικανοποίηση που ανταποκρίθηκε στο αίτημα δεκάδων εμπόρων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην οδό. Αν και αξίζει να σημειωθεί ότι τα πασαλάκια απομακρύνθηκαν στην Ερμού από την Αριστοτέλους έως την Ι. Δραγούμη, ενώ παραμένουν στον δρόμο προς την Αγίας Σοφίας.

To τμήμα της Ερμού με χωρίς πασαλάκια 

ermou-pasalakia-01.jpg

Το τμήμα της Ερμού, όπου παραμένουν τα πασαλάκια

ermou-pasalakia-02.jpg

«Αν έγινε στην Ερμού, μπορούν να το κάνουν και στην Αντιγονιδών»

Το δεύτερο ζήτημα που προκύπτει με το θέμα της Ερμού, εκτός από τα πυρά της αντιπολίτευσης στο δήμο Θεσσαλονίκης, είναι ότι δίνει έναυσμα για διεκδικήσεις επιχειρηματιών και επαγγελματιών από άλλους δρόμους, όπου υπάρχουν πασαλάκια στην Ερμού.

Σαφώς, μετά από σχεδόν δυο χρόνια, οι περισσότεροι επιχειρηματίες και επαγγελματίες των οδών που τοποθετήθηκαν τα πασαλάκια, έχουν προσαρμοστεί και τα έχουν συνηθίσει. Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις επισημαίνουν τα προβλήματα φορτοεκφόρτωσης αλλά και την αδυναμία για ολιγόλεπτη στάση των πελατών τους.

Αφού όμως απομακρύνθηκαν τα πασαλάκια στην Ερμού, έπειτα από διαμαρτυρία και αιτήματα των ανθρώπων της αγοράς, δεν είναι λίγοι αυτοί που σκέφτονται να ζητήσουν το ίδιο πράγμα και σε άλλες περιοχές. «Έχουμε και εμείς το ίδιο πρόβλημα με την Ερμού, δεν σταματούν πλέον πολλοί με τα αυτοκίνητά τους και αυτό είναι πρόβλημα για εμάς. Σίγουρα θα μας βοηθούσε η απομάκρυνση τους. Αν έγινε στην Ερμού, μπορούν να το κάνουν και στην Αντιγονιδών» δηλώνει για τα πασαλάκια, υπάλληλος ζαχαροπλαστείου στην οδό Αντιγονιδών, σημειώνοντας πως σε κάθε περίπτωση «η κίνηση στον δρόμο έχει βελτιωθεί και πλέον τα οχήματα δεν μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα για προσπεράσεις».

antigonidon2.jpg

«Ήταν καλύτερα χωρίς τα πασαλάκια, γιατί αν και βοήθησε την κυκλοφορία, προκάλεσε προβλήματα σε πολλά καταστήματα. Δεν μπορεί να σταματήσει κάποιος, να αγοράσει κάτι και να φύγει» παρατηρεί υπάλληλος σε πρακτορείο ΟΠΑΠ στην Αντιγονιδών. «Είδαμε τι έγινε στην Ερμού, θα μπορούσε να γίνει και εδώ. Ακόμα βέβαια δεν το έχουν ζητήσει οι επιχειρηματίες» συμπληρώνει.

Στην οδό Αντιγονιδών, υπάρχει μια πιάτσα ταξί μπροστά από ένα περίπτερο, με ολιγάριθμες θέσεις οχημάτων. Εκεί συναντήσαμε τον κ. Θανάση, οδηγό ταξί, που πιστεύει ότι θα βοηθούσε και την Αντιγονίδων αν απομάκρυναν τα πασαλάκια. «Από την μια βοήθησε την κυκλοφορία, αλλά από την άλλη βλέπουμε τα προβλήματα που υπάρχουν για τα καταστήματα. Επίσης, αν ένα ταξί σταματήσει να αφήσει ή να παραλάβει πελάτη, σταματάει όλη κυκλοφορία» αναφέρει.

antigonidon-01.jpg

Από την άλλη, γυναίκα που δουλεύει σε περίπτερο στην οδό, σημειώνει πως «μπορεί να υπάρχουν κάποιες δυσκολίες με τα πασαλάκια, αλλά δεν μας ενοχλούν ιδιαίτερα».

«Κλείνω το μαγαζί μου από τα πασαλάκια»

«Κλείνω το μαγαζί μου από τα πασαλάκια» δηλώνει στο makthes.gr η κ. Μαρία, που διατηρεί καφέ-μπουγάτσα στην οδό Καραολή και Δημητρίου, όπου είχαν τοποθετηθεί και εκεί οριοδείκτες για να αποτραπεί η παράνομη στάθμευση και τα διπλοπαρκαρισμένα. «Λόγω αυτών, έχασα τουλάχιστον 10 πελάτες ημερησίως. Δεν πάει άλλο, αναγκαστικά τέλη Ιουνίου θα βάλω λουκέτο» αναφέρει αγανακτισμένη η ιδιοκτήτρια του καταστήματος.

karaolikaidimitriou.jpg

Όπως λέει η κ. Μαρία, εκτός από την μείωση τζίρων, τα πασαλάκια προκάλεσαν και λειτουργικά προβλήματα. «Το πρωί που έρχονται προμηθευτές με φορτηγά, δεν χωράνε να σταματήσουν για να μας δώσουν τις προμήθειες της ημέρας. Αναγκαστικά σταματούν δυο τετράγωνα παρακάτω και ταλαιπωρούμαστε με τα πήγαινε – έλα» εξηγεί. Η ιδιοκτήτρια του μαγαζιού δηλώνει πως διαμαρτυρήθηκε στον δήμο Θεσσαλονίκης αλλά δεν εισακούστηκε. «Δεν με άκουσαν. Δεν ξέρω, ίσως εδώ να είμαι η μόνο που την ενοχλούν» σχολιάζει.

«Το μέτρο είναι θετικό για την κυκλοφορία στον δρόμο. Είχε θετικά αποτελέσματα» λέει από την άλλη, γυναίκα που εργάζεται σε μανάβικο στην Καραολή και Δημητρίου.

«Μόνο με διαμαρτυρίες μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα;»

Οι διαμαρτυρίες για τα πασαλάκια ήταν έντονες εξ’ αρχής και στην Μπότσαρη. Σήμερα, κάτοικοι και επιχειρηματίες φαίνεται πως δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα αλλά η περίπτωση της Ερμού, γεννά σε κάποιους προσδοκίες.

«Τα πασαλάκια έχουν θετικά, έχουν και αρνητικά. Επειδή εμείς είμαστε ένα ιδιαίτερο μαγαζί, αυτός που θέλει να έρθει, θα βρει τρόπο. Όμως, επιχειρήσεις όπως ψιλικατζίδικα, έχουν πρόβλημα διότι ο κόσμος δεν σταματά πλέον με το αυτοκίνητο» λέει ο Νίκος, ιδιοκτήτης μιας οικογενειακής επιχείρησης που διατηρείται στην Μπότσαρη για 55 χρόνια. Ο ίδιος ήταν ενημερωμένος για όσα έγιναν στην Ερμού και σχολιάζοντας πιθανές κινήσεις από επιχειρηματίες της Μπότσαρη, αναρωτήθηκε: «Μόνο με διαμαρτυρίες μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα; Δεν μπορούν να καταλάβουν οι υπεύθυνοι τι πρέπει να γίνει;».

mpotsari-pasalakia.jpg

Την ίδια ώρα, ιδιοκτήτρια φούρνου στην περιοχή δηλώνει πως «δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα πασαλάκια. Έτσι και αλλιώς κάνεις δεν σταματάει για μια τυρόπιτα με το αμάξι». Πάντως, τονίζει ότι «βέβαια δεν έχω και αμάξι, ίσως για αυτό δεν γκρινιάζω και εγώ».

Τα πασαλάκια σε δρόμους του δήμου Θεσσαλονίκης, προκάλεσαν αντιδράσεις από την τοποθέτησή τους, τον Οκτώβριο του 2018. Από την πρώτη στιγμή, επαγγελματίες και ιδιοκτήτες καταστημάτων στις οδούς που τοποθετήθηκαν, άρχισαν να διαμαρτύρονται για μείωση τζίρων και δυσλειτουργικότητα. Κανείς δεν δίσταζε να πει πως το πρόβλημα ήταν ότι πλέον δεν μπορούσαν διερχόμενοι να σταματήσουν με το όχημα τους, να ανάψουν αλάρμ, να κατέβουν για να αγοράσουν αυτό που θέλουν και στη συνέχεια να αποχωρήσουν.

Από τις πρώτες κινήσεις που έκανε η διοίκηση Ζέρβα όταν ανέλαβε, ήταν να απομακρύνει τα πασαλάκια από την Λ. Στρατού, όπου οι επιχειρηματίες διαμαρτύρονταν έντονα, ενώ 47 από αυτούς είχαν έστειλαν εξώδικο προς την προηγούμενη διοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, ζητώντας να ενημερωθούν για το αρμόδιο όργανο που έδωσε την εντολή για την τοποθέτηση των οριοδεικτών.

Στην Λ. Στρατού, αρχικά όπως είχε ενημερώσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, τα πασαλάκια είχαν απομακρυνθεί για εργασίες ασφαλτόστρωσης, αλλά τελικά δεν ξανά επανατοποθετήθηκαν. Στον συγκεκριμένο δρόμο, οι φωνές για τα πασαλάκια ήταν πολλές και κάποιοι επιχειρηματίες επικαλούμενοι το πρόβλημα που τους προκάλεσαν, έβαλαν λουκέτα και μετεγκαταστάθηκαν σε άλλες περιοχές. Ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης, παρά τις διαμαρτυρίες, είχε επεκτείνει το μέτρο και σε άλλες οδούς και επέμενε ότι θα βελτιωθεί η κυκλοφορία στην πόλη. «Είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε το μέτρο με προτεραιότητα στους λεωφορειόδρομους, ώστε να βελτιώσουμε την κίνηση των αστικών λεωφορείων» δήλωνε στη «ΜτΚ» στις 7 Οκτωβρίου 2018 ο Γιάννης Μπουτάρης.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, μετά την Λ. Στρατού, προχώρησε και στην απομάκρυνση οριοδεικτών και από τμήμα της Μητροπόλεως και της Γρ. Λαμπράκη, «χωρίς να υπάρξει στις περιπτώσεις αυτές κανένα πρόβλημα», όπως δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας. Η απομάκρυνση των οριδεικτών όμως από την Ερμού, που έγινε την Κυριακή, άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην υπόθεση… «πασαλάκια».

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης και ο Σύλλογος Επαγγελματιών του Ιστορικού Εμπορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, επιβράβευσαν την κίνηση του δήμου Θεσσαλονίκης και δήλωσαν ικανοποίηση που ανταποκρίθηκε στο αίτημα δεκάδων εμπόρων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην οδό. Αν και αξίζει να σημειωθεί ότι τα πασαλάκια απομακρύνθηκαν στην Ερμού από την Αριστοτέλους έως την Ι. Δραγούμη, ενώ παραμένουν στον δρόμο προς την Αγίας Σοφίας.

To τμήμα της Ερμού με χωρίς πασαλάκια 

ermou-pasalakia-01.jpg

Το τμήμα της Ερμού, όπου παραμένουν τα πασαλάκια

ermou-pasalakia-02.jpg

«Αν έγινε στην Ερμού, μπορούν να το κάνουν και στην Αντιγονιδών»

Το δεύτερο ζήτημα που προκύπτει με το θέμα της Ερμού, εκτός από τα πυρά της αντιπολίτευσης στο δήμο Θεσσαλονίκης, είναι ότι δίνει έναυσμα για διεκδικήσεις επιχειρηματιών και επαγγελματιών από άλλους δρόμους, όπου υπάρχουν πασαλάκια στην Ερμού.

Σαφώς, μετά από σχεδόν δυο χρόνια, οι περισσότεροι επιχειρηματίες και επαγγελματίες των οδών που τοποθετήθηκαν τα πασαλάκια, έχουν προσαρμοστεί και τα έχουν συνηθίσει. Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις επισημαίνουν τα προβλήματα φορτοεκφόρτωσης αλλά και την αδυναμία για ολιγόλεπτη στάση των πελατών τους.

Αφού όμως απομακρύνθηκαν τα πασαλάκια στην Ερμού, έπειτα από διαμαρτυρία και αιτήματα των ανθρώπων της αγοράς, δεν είναι λίγοι αυτοί που σκέφτονται να ζητήσουν το ίδιο πράγμα και σε άλλες περιοχές. «Έχουμε και εμείς το ίδιο πρόβλημα με την Ερμού, δεν σταματούν πλέον πολλοί με τα αυτοκίνητά τους και αυτό είναι πρόβλημα για εμάς. Σίγουρα θα μας βοηθούσε η απομάκρυνση τους. Αν έγινε στην Ερμού, μπορούν να το κάνουν και στην Αντιγονιδών» δηλώνει για τα πασαλάκια, υπάλληλος ζαχαροπλαστείου στην οδό Αντιγονιδών, σημειώνοντας πως σε κάθε περίπτωση «η κίνηση στον δρόμο έχει βελτιωθεί και πλέον τα οχήματα δεν μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα για προσπεράσεις».

antigonidon2.jpg

«Ήταν καλύτερα χωρίς τα πασαλάκια, γιατί αν και βοήθησε την κυκλοφορία, προκάλεσε προβλήματα σε πολλά καταστήματα. Δεν μπορεί να σταματήσει κάποιος, να αγοράσει κάτι και να φύγει» παρατηρεί υπάλληλος σε πρακτορείο ΟΠΑΠ στην Αντιγονιδών. «Είδαμε τι έγινε στην Ερμού, θα μπορούσε να γίνει και εδώ. Ακόμα βέβαια δεν το έχουν ζητήσει οι επιχειρηματίες» συμπληρώνει.

Στην οδό Αντιγονιδών, υπάρχει μια πιάτσα ταξί μπροστά από ένα περίπτερο, με ολιγάριθμες θέσεις οχημάτων. Εκεί συναντήσαμε τον κ. Θανάση, οδηγό ταξί, που πιστεύει ότι θα βοηθούσε και την Αντιγονίδων αν απομάκρυναν τα πασαλάκια. «Από την μια βοήθησε την κυκλοφορία, αλλά από την άλλη βλέπουμε τα προβλήματα που υπάρχουν για τα καταστήματα. Επίσης, αν ένα ταξί σταματήσει να αφήσει ή να παραλάβει πελάτη, σταματάει όλη κυκλοφορία» αναφέρει.

antigonidon-01.jpg

Από την άλλη, γυναίκα που δουλεύει σε περίπτερο στην οδό, σημειώνει πως «μπορεί να υπάρχουν κάποιες δυσκολίες με τα πασαλάκια, αλλά δεν μας ενοχλούν ιδιαίτερα».

«Κλείνω το μαγαζί μου από τα πασαλάκια»

«Κλείνω το μαγαζί μου από τα πασαλάκια» δηλώνει στο makthes.gr η κ. Μαρία, που διατηρεί καφέ-μπουγάτσα στην οδό Καραολή και Δημητρίου, όπου είχαν τοποθετηθεί και εκεί οριοδείκτες για να αποτραπεί η παράνομη στάθμευση και τα διπλοπαρκαρισμένα. «Λόγω αυτών, έχασα τουλάχιστον 10 πελάτες ημερησίως. Δεν πάει άλλο, αναγκαστικά τέλη Ιουνίου θα βάλω λουκέτο» αναφέρει αγανακτισμένη η ιδιοκτήτρια του καταστήματος.

karaolikaidimitriou.jpg

Όπως λέει η κ. Μαρία, εκτός από την μείωση τζίρων, τα πασαλάκια προκάλεσαν και λειτουργικά προβλήματα. «Το πρωί που έρχονται προμηθευτές με φορτηγά, δεν χωράνε να σταματήσουν για να μας δώσουν τις προμήθειες της ημέρας. Αναγκαστικά σταματούν δυο τετράγωνα παρακάτω και ταλαιπωρούμαστε με τα πήγαινε – έλα» εξηγεί. Η ιδιοκτήτρια του μαγαζιού δηλώνει πως διαμαρτυρήθηκε στον δήμο Θεσσαλονίκης αλλά δεν εισακούστηκε. «Δεν με άκουσαν. Δεν ξέρω, ίσως εδώ να είμαι η μόνο που την ενοχλούν» σχολιάζει.

«Το μέτρο είναι θετικό για την κυκλοφορία στον δρόμο. Είχε θετικά αποτελέσματα» λέει από την άλλη, γυναίκα που εργάζεται σε μανάβικο στην Καραολή και Δημητρίου.

«Μόνο με διαμαρτυρίες μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα;»

Οι διαμαρτυρίες για τα πασαλάκια ήταν έντονες εξ’ αρχής και στην Μπότσαρη. Σήμερα, κάτοικοι και επιχειρηματίες φαίνεται πως δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα αλλά η περίπτωση της Ερμού, γεννά σε κάποιους προσδοκίες.

«Τα πασαλάκια έχουν θετικά, έχουν και αρνητικά. Επειδή εμείς είμαστε ένα ιδιαίτερο μαγαζί, αυτός που θέλει να έρθει, θα βρει τρόπο. Όμως, επιχειρήσεις όπως ψιλικατζίδικα, έχουν πρόβλημα διότι ο κόσμος δεν σταματά πλέον με το αυτοκίνητο» λέει ο Νίκος, ιδιοκτήτης μιας οικογενειακής επιχείρησης που διατηρείται στην Μπότσαρη για 55 χρόνια. Ο ίδιος ήταν ενημερωμένος για όσα έγιναν στην Ερμού και σχολιάζοντας πιθανές κινήσεις από επιχειρηματίες της Μπότσαρη, αναρωτήθηκε: «Μόνο με διαμαρτυρίες μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα; Δεν μπορούν να καταλάβουν οι υπεύθυνοι τι πρέπει να γίνει;».

mpotsari-pasalakia.jpg

Την ίδια ώρα, ιδιοκτήτρια φούρνου στην περιοχή δηλώνει πως «δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα πασαλάκια. Έτσι και αλλιώς κάνεις δεν σταματάει για μια τυρόπιτα με το αμάξι». Πάντως, τονίζει ότι «βέβαια δεν έχω και αμάξι, ίσως για αυτό δεν γκρινιάζω και εγώ».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία