ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Με όραμα και βλέψεις για νέα ρεκόρ ρίχνεται στην τουριστική αρένα

Με στόχο να κατακτήσει νέες κορυφές και έχοντας σαν βάση τα νούμερα του 2019 η πόλη μπαίνει δυναμικά στη μάχη προσέλκυσης τουριστών – Πλούσιος ο απολογισμός της δράσης του Οργανισμού Τουρισμού

 16/02/2022 12:37

Θεσσαλονίκη: Με όραμα και βλέψεις για νέα ρεκόρ ρίχνεται στην τουριστική αρένα

Στέφανος Μαχτσίρας

Mε αιχμές του δόρατος τις φυσικές ομορφιές, τα μνημεία, τον γαστρονομικό της πλούτο με πιστοποίηση μάλιστα…UNESCO και την κρουαζιέρα για την οποία υπάρχουν υψηλές βλέψεις, η Θεσσαλονίκη ρίχνεται στη διεθνή τουριστική αρένα ελπίζοντας το 2022 να πετύχει την ολική επαναφορά στον τουριστικό χάρτη.

Ο απολογισμός των δράσεων του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης τέθηκε επί τάπητος στη συνέντευξη τύπου που παρέθεσε η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του ΟΤΘ, Βούλα Πατουλίδου.

«Τα έργα που δρομολογούνται θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης, για το 2022 δεν ξεκινάμε από το μηδέν αλλά έχουμε βάση τα νούμερα του 2019, καθώς λόγω της πανδημίας το 2020 και το 2021 αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Mέσα στο 2022 θα συμμετάσχουμε με τον ΟΤΘ σε 12 διεθνείς εκθέσεις, δίνουμε βαρύτητα σε ψηφιακές δράσεις και καμπάνιες, δεν εφησυχάζουμε, προσπαθούμε συνεχώς. Mέχρι τώρα έχουμε θετικά μηνύματα για τη σεζόν αλλά υπάρχει ακόμα στάση αναμονής», ανέφερε η κ.Πατουλίδου.

«Για το 2022 περιμένουμε ρεκόρ αφίξεων, λαμβάνουμε πολύ θετικά μηνύματα, η Θεσσαλονίκη παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Μεγάλες προσδοκίες έχουμε και από τον τουρισμό κρουαζιέρας. Τα εξαιρετικά νούμερα που πετύχαμε τα προηγούμενα χρόνια δεν είναι το ταβάνι αλλά η βάση πάνω στην οποία πατάμε», σημείωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας. «Στον τουρισμό πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι να έχουμε μία κοινή και ξεκάθαρη τοποθέτηση, η Κ.Μακεδονία μπορεί να υποστηρίξει τουριστικές αφίξεις 365 μέρες τον χρόνο, μας ενδιαφέρει και η ποσότητα και η ποιότητα των τουριστών. Είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις να πετύχουμε μία απευθείας πτήση από τις ΗΠΑ για τη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε.

«Η Θεσσαλονίκη είναι μία δημιουργική πόλη, μία πόλη του πολιτισμού με δημιουργικό πνεύμα που προσφέρει φωτεινές και δημιουργικές εικόνες», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

«Η σεζόν που έρχεται ελπίζουμε να είναι πολύ πετυχημένη, είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την χρονιά, το 2021 κινηθήκαμε πάνω από τους στόχους. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να δώσει τον τόνο», επεσήμανε η υφυπουργός τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, προαναγγέλοντας παράλληλα ειδική καμπάνια για την προβολή της Θεσσαλονίκης (city break) από το υπουργείο τουρισμού.

2022-02-16-114437-pm.png
2022-02-16-115031-pm.png


2022-02-16-120233-mm.png



Η πλούσια δράση του ΟΤΘ

Μέσα στην χρονιά που πέρασε, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης εντάχθηκε στα μέλη της ABTA και της MedCruise, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να προωθήσει τον προορισμό μέσω της δικτύωσης.

Στον κορυφαίο τουριστικό θεσμό TOURISM AWARDS που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, ο ΟΤΘ κατάφερε να αποσπάσει 5 συνολικά βραβεία.

Με νέες παραγωγές ο ΟΤΘ επένδυσε και ενίσχυσε την Content Marketing στρατηγική του, όπως η καμπάνια «Time To Live Again», η καμπάνια «Thessaloniki’s Next Door Heroes», η χριστουγεννιάτικη καμπάνια του με τίτλο “This Christmas” και ο «Μύθος της γοργόνας».

Εκτός από τις δικές του παραγωγές, ο ΟΤΘ προχώρησε σε ακόμα μια συνεργασία με την Marketing Greece, δημιουργώντας μια σειρά από 5 νέα social Media videos.

Με τα ψηφιακά εργαλεία που ήδη είχαν ήδη αναπτυχθεί συνεχίστηκε απρόσκοπτα η προβολή και η προώθηση του προορισμού μέσω των social media και των ΜΜΕ.

Μέσω των social media, o ΟΤΘ παρουσίασε το webinar «Οδηγός Επιβίωσης για την επανεκκίνηση του τουρισμού». Κατά την διάρκεια του webinar, πάνω από 3.000 χρήστες συνδέθηκαν στη live μετάδοση του Ζοοm και του Facebook.

Στο πλαίσιο των εντύπων καταχωρήσεων, η Θεσσαλονίκη προβλήθηκε μέσα από τα 60.000 τεύχη του National Geographic Traveler UK, σε πολυσέλιδο αφιέρωμα στον «Εθνικό Κήρυκα», καθώς και σε μέσα πανελλαδικής εμβέλειας.

Μέσω του email marketing και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η Θεσσαλονίκη προωθήθηκε ως city break προορισμός μέσα από τα κανάλια της Jet2 Holidays, του δεύτερου μεγαλύτερου tour operator της Βρετανίας. Συνεργάστηκε επίσης στενά και με την ταξιδιωτική πλατφόρμα Trivago, με στόχο την δυναμική προβολή της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό.

Κατά τη διάρκεια του 2021 συνεχίστηκε επίσης και η καμπάνια War Memorial που ανέδειξε τον σημαντικό ρόλο της περιοχής στα γεωπολιτικά δρώμενα του 20ου αιώνα, όπως αυτός αποτυπώνεται στα μνημεία. Επίσης, ο ΟΤΘ δρομολόγησε έντυπη και online καταχώρηση στο επίσημο περιοδικό της UNESCO World Heritage. Τα μνημεία UNESCO καταχωρήθηκαν στην πλατφόρμα Google Arts and Culture για την προβολή τους παγκοσμίως.

Το 2021, ο ΟΤΘ διοργάνωσε, συμμετείχε, υποστήριξε και συνεργάστηκε κατά περίπτωση με άλλους φορείς της πόλης υλοποιώντας: 11 Fam Trips και Press Trips (σε συνεργασία με τα Γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού), 8 επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις , 8 Φεστιβάλ , 10 Αθλητικές διοργανώσεις (πχ Διεθνής Μαραθώνιος, Διεθνής Ημιμαραθώνιος, Olympic Day Run) καθώς και την υποδοχή 17 κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο Οργανισμός έδωσε το «παρών» σε 5 εκθέσεις τουρισμού, 8 Virtual εκθέσεις τουρισμού, 5 B2B workshops & meetings.

Από αυτά ξεχωρίζουν η στοχευμένη παρουσίαση της πόλης στο ετήσιο συνέδριο των Γερμανών τουριστικών πρακτόρων DRV και η συμμετοχή στο Παγκόσμιο Συνέδριο Αθλητικού Τουρισμού, που διοργανώθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και τον Οργανισμό Τουρισμού της Καταλονίας.

Κατά τη διάρκεια του 2021, ο ΟΤΘ παρείχε προωθητικό υλικό της πόλης και ς ξεναγήσεις σε ξένες αποστολές, ανέπτυξε την ενιαία κάρτα τουρισμού για τη Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με το ΙΜΕΤ, έλαβε έγκριση για τη συμμετοχή του σε 3 ευρωπαϊκά προγράμματα, και κατέστησε τη Θεσσαλονίκη την πρώτη πόλη με κωδικό αλφάβητο για τους ανθρώπους που πάσχουν από αχρωματοψία.

Ενισχύοντας τη δημόσια εικόνα του, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ο ΟΤΘ παρείχε προστατευτικές μάσκες σε φορείς της πόλης και στήριξε την 4η κατά σειρά αιμοδοσία που διοργάνωσε η Αντιπεριφέρεια Υγείας σε συνεργασία με την Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Mε αιχμές του δόρατος τις φυσικές ομορφιές, τα μνημεία, τον γαστρονομικό της πλούτο με πιστοποίηση μάλιστα…UNESCO και την κρουαζιέρα για την οποία υπάρχουν υψηλές βλέψεις, η Θεσσαλονίκη ρίχνεται στη διεθνή τουριστική αρένα ελπίζοντας το 2022 να πετύχει την ολική επαναφορά στον τουριστικό χάρτη.

Ο απολογισμός των δράσεων του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης τέθηκε επί τάπητος στη συνέντευξη τύπου που παρέθεσε η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του ΟΤΘ, Βούλα Πατουλίδου.

«Τα έργα που δρομολογούνται θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης, για το 2022 δεν ξεκινάμε από το μηδέν αλλά έχουμε βάση τα νούμερα του 2019, καθώς λόγω της πανδημίας το 2020 και το 2021 αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Mέσα στο 2022 θα συμμετάσχουμε με τον ΟΤΘ σε 12 διεθνείς εκθέσεις, δίνουμε βαρύτητα σε ψηφιακές δράσεις και καμπάνιες, δεν εφησυχάζουμε, προσπαθούμε συνεχώς. Mέχρι τώρα έχουμε θετικά μηνύματα για τη σεζόν αλλά υπάρχει ακόμα στάση αναμονής», ανέφερε η κ.Πατουλίδου.

«Για το 2022 περιμένουμε ρεκόρ αφίξεων, λαμβάνουμε πολύ θετικά μηνύματα, η Θεσσαλονίκη παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Μεγάλες προσδοκίες έχουμε και από τον τουρισμό κρουαζιέρας. Τα εξαιρετικά νούμερα που πετύχαμε τα προηγούμενα χρόνια δεν είναι το ταβάνι αλλά η βάση πάνω στην οποία πατάμε», σημείωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας. «Στον τουρισμό πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι να έχουμε μία κοινή και ξεκάθαρη τοποθέτηση, η Κ.Μακεδονία μπορεί να υποστηρίξει τουριστικές αφίξεις 365 μέρες τον χρόνο, μας ενδιαφέρει και η ποσότητα και η ποιότητα των τουριστών. Είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις να πετύχουμε μία απευθείας πτήση από τις ΗΠΑ για τη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε.

«Η Θεσσαλονίκη είναι μία δημιουργική πόλη, μία πόλη του πολιτισμού με δημιουργικό πνεύμα που προσφέρει φωτεινές και δημιουργικές εικόνες», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

«Η σεζόν που έρχεται ελπίζουμε να είναι πολύ πετυχημένη, είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την χρονιά, το 2021 κινηθήκαμε πάνω από τους στόχους. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να δώσει τον τόνο», επεσήμανε η υφυπουργός τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, προαναγγέλοντας παράλληλα ειδική καμπάνια για την προβολή της Θεσσαλονίκης (city break) από το υπουργείο τουρισμού.

2022-02-16-114437-pm.png
2022-02-16-115031-pm.png


2022-02-16-120233-mm.png



Η πλούσια δράση του ΟΤΘ

Μέσα στην χρονιά που πέρασε, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης εντάχθηκε στα μέλη της ABTA και της MedCruise, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να προωθήσει τον προορισμό μέσω της δικτύωσης.

Στον κορυφαίο τουριστικό θεσμό TOURISM AWARDS που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, ο ΟΤΘ κατάφερε να αποσπάσει 5 συνολικά βραβεία.

Με νέες παραγωγές ο ΟΤΘ επένδυσε και ενίσχυσε την Content Marketing στρατηγική του, όπως η καμπάνια «Time To Live Again», η καμπάνια «Thessaloniki’s Next Door Heroes», η χριστουγεννιάτικη καμπάνια του με τίτλο “This Christmas” και ο «Μύθος της γοργόνας».

Εκτός από τις δικές του παραγωγές, ο ΟΤΘ προχώρησε σε ακόμα μια συνεργασία με την Marketing Greece, δημιουργώντας μια σειρά από 5 νέα social Media videos.

Με τα ψηφιακά εργαλεία που ήδη είχαν ήδη αναπτυχθεί συνεχίστηκε απρόσκοπτα η προβολή και η προώθηση του προορισμού μέσω των social media και των ΜΜΕ.

Μέσω των social media, o ΟΤΘ παρουσίασε το webinar «Οδηγός Επιβίωσης για την επανεκκίνηση του τουρισμού». Κατά την διάρκεια του webinar, πάνω από 3.000 χρήστες συνδέθηκαν στη live μετάδοση του Ζοοm και του Facebook.

Στο πλαίσιο των εντύπων καταχωρήσεων, η Θεσσαλονίκη προβλήθηκε μέσα από τα 60.000 τεύχη του National Geographic Traveler UK, σε πολυσέλιδο αφιέρωμα στον «Εθνικό Κήρυκα», καθώς και σε μέσα πανελλαδικής εμβέλειας.

Μέσω του email marketing και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η Θεσσαλονίκη προωθήθηκε ως city break προορισμός μέσα από τα κανάλια της Jet2 Holidays, του δεύτερου μεγαλύτερου tour operator της Βρετανίας. Συνεργάστηκε επίσης στενά και με την ταξιδιωτική πλατφόρμα Trivago, με στόχο την δυναμική προβολή της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό.

Κατά τη διάρκεια του 2021 συνεχίστηκε επίσης και η καμπάνια War Memorial που ανέδειξε τον σημαντικό ρόλο της περιοχής στα γεωπολιτικά δρώμενα του 20ου αιώνα, όπως αυτός αποτυπώνεται στα μνημεία. Επίσης, ο ΟΤΘ δρομολόγησε έντυπη και online καταχώρηση στο επίσημο περιοδικό της UNESCO World Heritage. Τα μνημεία UNESCO καταχωρήθηκαν στην πλατφόρμα Google Arts and Culture για την προβολή τους παγκοσμίως.

Το 2021, ο ΟΤΘ διοργάνωσε, συμμετείχε, υποστήριξε και συνεργάστηκε κατά περίπτωση με άλλους φορείς της πόλης υλοποιώντας: 11 Fam Trips και Press Trips (σε συνεργασία με τα Γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού), 8 επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις , 8 Φεστιβάλ , 10 Αθλητικές διοργανώσεις (πχ Διεθνής Μαραθώνιος, Διεθνής Ημιμαραθώνιος, Olympic Day Run) καθώς και την υποδοχή 17 κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο Οργανισμός έδωσε το «παρών» σε 5 εκθέσεις τουρισμού, 8 Virtual εκθέσεις τουρισμού, 5 B2B workshops & meetings.

Από αυτά ξεχωρίζουν η στοχευμένη παρουσίαση της πόλης στο ετήσιο συνέδριο των Γερμανών τουριστικών πρακτόρων DRV και η συμμετοχή στο Παγκόσμιο Συνέδριο Αθλητικού Τουρισμού, που διοργανώθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και τον Οργανισμό Τουρισμού της Καταλονίας.

Κατά τη διάρκεια του 2021, ο ΟΤΘ παρείχε προωθητικό υλικό της πόλης και ς ξεναγήσεις σε ξένες αποστολές, ανέπτυξε την ενιαία κάρτα τουρισμού για τη Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με το ΙΜΕΤ, έλαβε έγκριση για τη συμμετοχή του σε 3 ευρωπαϊκά προγράμματα, και κατέστησε τη Θεσσαλονίκη την πρώτη πόλη με κωδικό αλφάβητο για τους ανθρώπους που πάσχουν από αχρωματοψία.

Ενισχύοντας τη δημόσια εικόνα του, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ο ΟΤΘ παρείχε προστατευτικές μάσκες σε φορείς της πόλης και στήριξε την 4η κατά σειρά αιμοδοσία που διοργάνωσε η Αντιπεριφέρεια Υγείας σε συνεργασία με την Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία