ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Με καθυστέρηση επτά μηνών ξεκινά η ανάπλαση πέριξ του «Ιπποκράτειου»

Αναδιαμορφώνεται ο δημόσιος χώρος, ανανεώνεται ο φωτισμός, προστίθεται πράσινο και εγκαθίστανται ενδοδαπέδιες διαβάσεις

 11/11/2023 12:00

Θεσσαλονίκη: Με καθυστέρηση επτά μηνών ξεκινά η ανάπλαση πέριξ του «Ιπποκράτειου»

Δημήτρης Λαζόπουλος

Με καθυστέρηση επτά μηνών ξεκινά τελικά τις επόμενες ημέρες το έργο ανάπλασης της περιοχής πέριξ του Ιπποκράτειου νοσοκομείου, καθώς την Τρίτη εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών.

Πηγές της «ΜτΚ» από ανώτερα κλιμάκια της απερχόμενης διοίκησης Ζέρβα αναφέρουν ότι η καθυστέρηση στην έναρξη του έργου οφείλεται στις εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές που είχαν ως αποτέλεσμα να «πέσουν οι ρυθμοί» στην ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Με το συγκεκριμένο έργο και μέσα σε 18 μήνες η απερχόμενη διοίκηση του κεντρικού δήμου φιλοδοξεί η όψη της περιοχής να έχει αλλάξει, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών.

Όπως είχε γράψει η «ΜτΚ» στα τέλη Μαρτίου, η ανάπλαση αφορά την οδό Κωνσταντινουπόλεως από την οδό Κρίτωνος έως την οδό Κλεάνθους, τις οδούς Βαρόνου Χιρς και Μιαούλη από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Γαριβάλδη, την οδό Κλεάνθους από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Σόλωνος, την οδό Σταματοπούλου καθώς και το αδιάνοικτο τμήμα της οδού Σόλωνος στη συμβολή με την οδό Κωνσταντινουπόλεως.

Στην τεχνική μελέτη του έργου επισημαίνεται ότι στόχος του έργου, το οποίο μετά τις εκπτώσεις θα κοστίσει 1,08 εκατ. ευρώ, είναι η κυκλοφοριακή, λειτουργική, αισθητική αναβάθμιση της περιοχής και η ανεμπόδιστη και ασφαλής μετακίνηση όλων των ατόμων.

Η αδιάνοικτη Σόλωνος και ο δρόμος που λειτουργεί ως πάρκινγκ

Ένα σημαντικό στοιχείο του έργου αφορά το τμήμα της οδού Σόλωνος, από την Κλεάνθους έως τη Μιαούλη, το οποίο είναι αδιάνοικτο. Σε αυτό το τμήμα εντοπίζονται ιδιοκτησίες τρίτων που διακόπτουν τον κοινόχρηστο δημοτικό χώρο.

Ένα μέρος όμως του εν λόγω τμήματος που συμπίπτει με τον κοινόχρηστο χώρο της ισχύουσας ρυμοτομίας ανήκει στον δήμο Θεσσαλονίκης. Ο συγκεκριμένος χώρος είναι αδιαμόρφωτος καθώς το παλιό κτίσμα που βρισκόταν σε αυτόν έχει ήδη κατεδαφιστεί από τις υπηρεσίες του δήμου, παρατηρείται στη μελέτη.

Την ίδια ώρα το κομμάτι της οδού Σόλωνος που συμπίπτει με την οδό Κωνσταντινουπόλεως λειτουργεί ως χώρος παράνομης στάθμευσης αν και είναι χαρακτηρισμένο ως δρόμος, υπενθυμίζει η τεχνική μελέτη.

Τι προβλέπει το σχέδιο ανάπλασης

Σύμφωνα με την τεχνική μελέτη, το έργο ανάπλασης προβλέπει τα ακόλουθα:

1. Την ανάκτηση κατειλημμένων χώρων από παρανόμως σταθμευμένα οχήματα με τη διευθέτηση της στάθμευσης, την πρόβλεψη θέσεων φορτοεκφόρτωσης και θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ, και τη μετατροπή της οδού Σταματοπούλου σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.

2. Τη διευκόλυνση προσβάσεων για όλους, με χάραξη ευδιάκριτων ζωνών κίνησης και στάσης πεζών και τη λήψη μέτρων που επιτρέπουν την αυτόνομη, ανεξάρτητη και ασφαλή διακίνηση των εμποδιζόμενων ατόμων.

3. Αναδιάταξη και οργάνωση των στάσεων της αστικής συγκοινωνίας και της πιάτσας ταξί ώστε να προκύψουν ευδιάκριτες διαδρομές για την διευκόλυνση των επισκεπτών και εργαζόμενων του νοσοκομείου και των κατοίκων.

4. Την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής με την επιλογή ανάλογων υλικών επίστρωσης και στοιχείων αστικού εξοπλισμού.

5. Τη βελτίωση του μικροκλίματος με την ενίσχυση ή συμπλήρωση των υφιστάμενων δενδροστοιχιών και τη φύτευση νέων, τη δημιουργία εκτενών χώρων πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του νοσοκομείου καθώς και χώρων πρασίνου στους διαμορφωμένους κοινόχρηστους χώρους.

Τα έργα ανά οδό και οι ενδοδαπέδιες διαβάσεις

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους στοιχεία του έργου στην οδό Κωνσταντινουπόλεως, από την Κρίτωνος μέχρι την Κλεάνθους, θα καταργηθούν οι βοηθητικές οδοί εκατέρωθεν της εισόδου του «Ιπποκράτειου» με σκοπό την ενοποίηση του δημόσιου χώρου από την περίφραξή του μέχρι τη λωρίδα οχημάτων επί της Κωνσταντινουπόλεως.

Ακόμα, θα κατασκευαστεί νέα διαχωριστική νησίδα κυκλοφορίας και δύο αμφίδρομες λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα.

Στο σχέδιο προβλέπεται η φύτευση δέντρων σε έναν χώρο που ονομάζεται «καταφύγιο πεζών» και το οποίο θα χωροθετηθεί.

Επίσης στην Κωνσταντινουπόλεως θα μετατοπιστεί η διάβαση πεζών και θα εγκατασταθεί νέος φωτεινός σηματοδότης, θα μετατοπιστούν οι στάσεις του ΟΑΣΘ, θα χωροθετηθούν 10 θέσεις για ταξί, θα καταργηθούν οι θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, θα δημιουργηθούν δύο θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ, θέσεις για δίκυκλα και δύο θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

Στο πλαίσιο της ανάπλασης θα εγκατασταθούν παγκάκια κατά μήκος της νέας περίφραξης του νοσοκομείου, στο πλαίσιο κατασκευής της οποίας θα επεκταθούν τα πεζοδρόμια και θα φυτευτούν νέα δέντρα.

Στην οδό Σόλωνος θα χωροθετηθούν δύο μεγάλοι κοινόχρηστοι χώροι. Ο ένας θα είναι τριγωνική ρυθμιστική νησίδα στη συμβολή της οδού με την Κωνσταντινουπόλεως μέχρι τη Μιαούλη και ο δεύτερος θα εντοπίζεται μεταξύ των μη απαλλοτριωμένων ιδιοκτησιών επί της Μιαούλη και της Κλεάνθους.

Ταυτόχρονα η οδός Βαρώνου Χιρς θα μονοδρομηθεί και στις οδούς Μιαούλη από την Κωνσταντινουπόλεως έως τη Γαριβάλδη και Κλεάνθους, από Κωνσταντινουπόλεως μέχρι Σόλωνος θα γίνει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Υπογειοποείται το δίκτυο φωτισμού και εγκαθίστανται νέα φωτιστικά

Άλλο κομμάτι του έργου ανάπλασης αποτελεί η τοποθέτηση νέων φωτιστικών σωμάτων τύπου LED, ενδοδαπέδιων φωτιστικών στις διαβάσεις πεζών και τις ράμπες ΑμεΑ που θα συγχρονίζονται με τους φωτεινούς σηματοδότες.

Στο ίδιο πλαίσιο θα υπογειοποιηθούν τα καλώδια του δικτύου ηλεκτροφωτισμού που αφορούν τους δρόμους και τα πάρκα της περιοχής γύρω από το νοσοκομείο.

Όπως διαβεβαιώνει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Εφραίμ Κυριζίδης, τα έργα θα εξελίσσονται σταδιακά και όχι σε όλους τους δρόμους ταυτόχρονα ώστε να μη διαταραχθεί η λειτουργία των καταστημάτων και του νοσοκομείου και να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω η περιοχή.

Ανάπλαση με 82 νέα δέντρα και 1.000 θάμνους

Σχετικά με τον τύπο του πρασίνου που θα φυτευτεί στους δρόμους και τους κοινόχρηστους χώρους η τεχνική μελέτη επισημαίνει ότι επιλέχθηκαν φυτά τα οποία είναι κατάλληλα για τον αστικό ιστό με αντοχή στα ξηρά κλίματα.

Πιο αναλυτικά θα φυτευτούν 996 θάμνοι και 82 δέντρα στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων 23 ψευδοπλάτανοι, 12 μουριές και 32 κουτσουπιές.

Στην τεχνική μελέτη υπάρχει σαφής αναφορά βάσει της οποίας ο εργολάβος υποχρεούται να φροντίζει το φυτικό και αρδευτικό υλικό για διάστημα δύο μηνών μετά το τέλος των έργων.

«Μία περιοχή που είναι πυκνοκατοικημένη και δέχεται τεράστιο όγκο επισκεπτών -λόγω του Ιπποκρατείου, αναβαθμίζεται» τόσο σε επίπεδο προσβασιμότητας και εξοπλισμού όσο και στο κομμάτι του πρασίνου, λέει ο κ. Κυριζίδης.

Συμπληρώνει δε ότι στόχος της διοίκησης του δήμου είναι «να ανακαινιστούν πλήρως» περιοχές στις οποίες δεν είχε γίνει καμία παρέμβαση εδώ και πολλά χρόνια.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 05.11.2023

Με καθυστέρηση επτά μηνών ξεκινά τελικά τις επόμενες ημέρες το έργο ανάπλασης της περιοχής πέριξ του Ιπποκράτειου νοσοκομείου, καθώς την Τρίτη εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών.

Πηγές της «ΜτΚ» από ανώτερα κλιμάκια της απερχόμενης διοίκησης Ζέρβα αναφέρουν ότι η καθυστέρηση στην έναρξη του έργου οφείλεται στις εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές που είχαν ως αποτέλεσμα να «πέσουν οι ρυθμοί» στην ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Με το συγκεκριμένο έργο και μέσα σε 18 μήνες η απερχόμενη διοίκηση του κεντρικού δήμου φιλοδοξεί η όψη της περιοχής να έχει αλλάξει, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών.

Όπως είχε γράψει η «ΜτΚ» στα τέλη Μαρτίου, η ανάπλαση αφορά την οδό Κωνσταντινουπόλεως από την οδό Κρίτωνος έως την οδό Κλεάνθους, τις οδούς Βαρόνου Χιρς και Μιαούλη από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Γαριβάλδη, την οδό Κλεάνθους από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Σόλωνος, την οδό Σταματοπούλου καθώς και το αδιάνοικτο τμήμα της οδού Σόλωνος στη συμβολή με την οδό Κωνσταντινουπόλεως.

Στην τεχνική μελέτη του έργου επισημαίνεται ότι στόχος του έργου, το οποίο μετά τις εκπτώσεις θα κοστίσει 1,08 εκατ. ευρώ, είναι η κυκλοφοριακή, λειτουργική, αισθητική αναβάθμιση της περιοχής και η ανεμπόδιστη και ασφαλής μετακίνηση όλων των ατόμων.

Η αδιάνοικτη Σόλωνος και ο δρόμος που λειτουργεί ως πάρκινγκ

Ένα σημαντικό στοιχείο του έργου αφορά το τμήμα της οδού Σόλωνος, από την Κλεάνθους έως τη Μιαούλη, το οποίο είναι αδιάνοικτο. Σε αυτό το τμήμα εντοπίζονται ιδιοκτησίες τρίτων που διακόπτουν τον κοινόχρηστο δημοτικό χώρο.

Ένα μέρος όμως του εν λόγω τμήματος που συμπίπτει με τον κοινόχρηστο χώρο της ισχύουσας ρυμοτομίας ανήκει στον δήμο Θεσσαλονίκης. Ο συγκεκριμένος χώρος είναι αδιαμόρφωτος καθώς το παλιό κτίσμα που βρισκόταν σε αυτόν έχει ήδη κατεδαφιστεί από τις υπηρεσίες του δήμου, παρατηρείται στη μελέτη.

Την ίδια ώρα το κομμάτι της οδού Σόλωνος που συμπίπτει με την οδό Κωνσταντινουπόλεως λειτουργεί ως χώρος παράνομης στάθμευσης αν και είναι χαρακτηρισμένο ως δρόμος, υπενθυμίζει η τεχνική μελέτη.

Τι προβλέπει το σχέδιο ανάπλασης

Σύμφωνα με την τεχνική μελέτη, το έργο ανάπλασης προβλέπει τα ακόλουθα:

1. Την ανάκτηση κατειλημμένων χώρων από παρανόμως σταθμευμένα οχήματα με τη διευθέτηση της στάθμευσης, την πρόβλεψη θέσεων φορτοεκφόρτωσης και θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ, και τη μετατροπή της οδού Σταματοπούλου σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.

2. Τη διευκόλυνση προσβάσεων για όλους, με χάραξη ευδιάκριτων ζωνών κίνησης και στάσης πεζών και τη λήψη μέτρων που επιτρέπουν την αυτόνομη, ανεξάρτητη και ασφαλή διακίνηση των εμποδιζόμενων ατόμων.

3. Αναδιάταξη και οργάνωση των στάσεων της αστικής συγκοινωνίας και της πιάτσας ταξί ώστε να προκύψουν ευδιάκριτες διαδρομές για την διευκόλυνση των επισκεπτών και εργαζόμενων του νοσοκομείου και των κατοίκων.

4. Την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής με την επιλογή ανάλογων υλικών επίστρωσης και στοιχείων αστικού εξοπλισμού.

5. Τη βελτίωση του μικροκλίματος με την ενίσχυση ή συμπλήρωση των υφιστάμενων δενδροστοιχιών και τη φύτευση νέων, τη δημιουργία εκτενών χώρων πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του νοσοκομείου καθώς και χώρων πρασίνου στους διαμορφωμένους κοινόχρηστους χώρους.

Τα έργα ανά οδό και οι ενδοδαπέδιες διαβάσεις

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους στοιχεία του έργου στην οδό Κωνσταντινουπόλεως, από την Κρίτωνος μέχρι την Κλεάνθους, θα καταργηθούν οι βοηθητικές οδοί εκατέρωθεν της εισόδου του «Ιπποκράτειου» με σκοπό την ενοποίηση του δημόσιου χώρου από την περίφραξή του μέχρι τη λωρίδα οχημάτων επί της Κωνσταντινουπόλεως.

Ακόμα, θα κατασκευαστεί νέα διαχωριστική νησίδα κυκλοφορίας και δύο αμφίδρομες λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα.

Στο σχέδιο προβλέπεται η φύτευση δέντρων σε έναν χώρο που ονομάζεται «καταφύγιο πεζών» και το οποίο θα χωροθετηθεί.

Επίσης στην Κωνσταντινουπόλεως θα μετατοπιστεί η διάβαση πεζών και θα εγκατασταθεί νέος φωτεινός σηματοδότης, θα μετατοπιστούν οι στάσεις του ΟΑΣΘ, θα χωροθετηθούν 10 θέσεις για ταξί, θα καταργηθούν οι θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, θα δημιουργηθούν δύο θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ, θέσεις για δίκυκλα και δύο θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

Στο πλαίσιο της ανάπλασης θα εγκατασταθούν παγκάκια κατά μήκος της νέας περίφραξης του νοσοκομείου, στο πλαίσιο κατασκευής της οποίας θα επεκταθούν τα πεζοδρόμια και θα φυτευτούν νέα δέντρα.

Στην οδό Σόλωνος θα χωροθετηθούν δύο μεγάλοι κοινόχρηστοι χώροι. Ο ένας θα είναι τριγωνική ρυθμιστική νησίδα στη συμβολή της οδού με την Κωνσταντινουπόλεως μέχρι τη Μιαούλη και ο δεύτερος θα εντοπίζεται μεταξύ των μη απαλλοτριωμένων ιδιοκτησιών επί της Μιαούλη και της Κλεάνθους.

Ταυτόχρονα η οδός Βαρώνου Χιρς θα μονοδρομηθεί και στις οδούς Μιαούλη από την Κωνσταντινουπόλεως έως τη Γαριβάλδη και Κλεάνθους, από Κωνσταντινουπόλεως μέχρι Σόλωνος θα γίνει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Υπογειοποείται το δίκτυο φωτισμού και εγκαθίστανται νέα φωτιστικά

Άλλο κομμάτι του έργου ανάπλασης αποτελεί η τοποθέτηση νέων φωτιστικών σωμάτων τύπου LED, ενδοδαπέδιων φωτιστικών στις διαβάσεις πεζών και τις ράμπες ΑμεΑ που θα συγχρονίζονται με τους φωτεινούς σηματοδότες.

Στο ίδιο πλαίσιο θα υπογειοποιηθούν τα καλώδια του δικτύου ηλεκτροφωτισμού που αφορούν τους δρόμους και τα πάρκα της περιοχής γύρω από το νοσοκομείο.

Όπως διαβεβαιώνει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Εφραίμ Κυριζίδης, τα έργα θα εξελίσσονται σταδιακά και όχι σε όλους τους δρόμους ταυτόχρονα ώστε να μη διαταραχθεί η λειτουργία των καταστημάτων και του νοσοκομείου και να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω η περιοχή.

Ανάπλαση με 82 νέα δέντρα και 1.000 θάμνους

Σχετικά με τον τύπο του πρασίνου που θα φυτευτεί στους δρόμους και τους κοινόχρηστους χώρους η τεχνική μελέτη επισημαίνει ότι επιλέχθηκαν φυτά τα οποία είναι κατάλληλα για τον αστικό ιστό με αντοχή στα ξηρά κλίματα.

Πιο αναλυτικά θα φυτευτούν 996 θάμνοι και 82 δέντρα στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων 23 ψευδοπλάτανοι, 12 μουριές και 32 κουτσουπιές.

Στην τεχνική μελέτη υπάρχει σαφής αναφορά βάσει της οποίας ο εργολάβος υποχρεούται να φροντίζει το φυτικό και αρδευτικό υλικό για διάστημα δύο μηνών μετά το τέλος των έργων.

«Μία περιοχή που είναι πυκνοκατοικημένη και δέχεται τεράστιο όγκο επισκεπτών -λόγω του Ιπποκρατείου, αναβαθμίζεται» τόσο σε επίπεδο προσβασιμότητας και εξοπλισμού όσο και στο κομμάτι του πρασίνου, λέει ο κ. Κυριζίδης.

Συμπληρώνει δε ότι στόχος της διοίκησης του δήμου είναι «να ανακαινιστούν πλήρως» περιοχές στις οποίες δεν είχε γίνει καμία παρέμβαση εδώ και πολλά χρόνια.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 05.11.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία