ΑΠΟΨΕΙΣ

Θεσσαλονίκη - κυκλοφοριακό: Καλή η αστυνόμευση αλλά δεν φτάνει. Του Νίκου Ηλιάδη

Ενώ τα χρόνια έρχονται και παρέρχονται, το κυκλοφοριακό παραμένει ως είχε και κατά περιόδους μάλιστα, καθίσταται εντονότερο

 09/02/2023 07:00

Θεσσαλονίκη - κυκλοφοριακό: Καλή η αστυνόμευση αλλά δεν φτάνει. Του Νίκου Ηλιάδη

Νίκος Ηλιάδης

nikos-hliadis-Q3Ac6.jpg

Διαβάζω το δελτίο Τύπου το οποίο εξέδωσε χθες ο δήμος Θεσσαλονίκης μετά τη συνάντηση που είχε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας με τη νέα διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου. 

Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω στο αρχείο μου προηγούμενα ανάλογα δελτία από αντίστοιχες συναντήσεις παλαιότερων δημάρχων με τους τότε επικεφαλής της Τροχαίας, αλλά είμαι βέβαιος ότι τα ίδια θα έγραφαν πάνω κάτω με το χθεσινό. 

Ο λόγος φυσικά είναι ότι, στο μεταξύ, ενώ τα χρόνια έρχονται και παρέρχονται, το κυκλοφοριακό παραμένει ως είχε και κατά περιόδους μάλιστα, καθίσταται εντονότερο.

Διαβάζω λοιπόν ότι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζήτησε από την επικεφαλής της Τροχαίας να υπάρξουν άμεσες λύσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, το οποίο και προσδιόρισε ως το νούμερο ένα πρόβλημα της πόλης· και πράγματι έτσι είναι. 

Ειδικότερα, ο κ. Ζέρβας ζήτησε να υπάρχουν περισσότεροι τροχονόμοι στις κομβικές διασταυρώσεις της πόλης (σήμερα αν δεν κάνω λάθος είναι δύο έως τρεις), καθώς και να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι αναφορικά με την παράνομη στάθμευση με έμφαση στα διπλοπαρκαρισμένα, αλλά και στις λεγόμενες αντικοινωνικές παραβάσεις, που αφορούν ενδεικτικά τον αποκλεισμό ραμπών για τα άτομα με αναπηρίες.

Πρόκειται δηλαδή, για αιτήματα διαχρονικά τα οποία επαναλαμβάνουν όλοι οι δήμαρχοι επί χρόνια, όπερ σημαίνει ότι είτε δεν γίνεται τίποτε προκειμένου να επιλυθούν είτε, οτιδήποτε γίνεται είναι ανεπαρκές ή εφαρμόζεται αποσπασματικά.

Βεβαίως, πέραν αυτών, η προσέγγιση ότι το κυκλοφοριακό μπορεί να λυθεί αρκεί να ενταθεί η αστυνόμευση είναι λανθασμένη, όσους τροχονόμους και εάν διαθέσεις καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Εκτός από την εντατικοποίηση των ελέγχων, απαιτούνται και κάποιες πολιτικές οι οποίες θα αποθαρρύνουν τη χρήση του ΙΧ. 

Απαιτείται, για παράδειγμα, ενίσχυση των δημοσίων συγκοινωνιών, τομέας στον οποίο έγιναν απειροελάχιστα πράγματα καθώς, ναι μεν αυξήθηκε ο διαθέσιμος στόλος του ΟΑΣΘ, αλλά δεν υπάρχουν οδηγοί για να βγάλουν τα λεωφορεία στους δρόμους. 

Απαιτείται επίσης δίκτυο ποδηλατοδρόμων ώστε να δοθεί η δυνατότητα εναλλακτικής μετακίνησης, τομέας στον οποίο επίσης δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτε, πέρα από τον ποδηλατόδρομο στη Λ. Νίκης και το αποτυχημένο πείραμα στην Κ. Καραμανλή.

Απαιτούνται επίσης, σημειακές παρεμβάσεις σε επίμαχα σημεία βασικών οδικών αρτηριών στα οποία προκαλούνται καθημερινά προβλήματα. Όπου εφαρμόστηκαν τέτοια μέτρα, με τα περίφημα πασαλάκια, το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε, όμως, η σημερινή διοίκηση, αντί να επεκτείνει αυτό το μέτρο, κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση ξηλώνοντας τα πασαλάκια από κεντρικούς δρόμους (τμήμα της Ερμού, Λ. Στρατού), με αποτέλεσμα τα προβλήματα να επανέλθουν.

Απαιτούνται όμως και κάποιες γενναίες αποφάσεις οι οποίες μπορεί να συνεπάγονται και πολιτικό κόστος, αλλά είναι αναγκαίες όπως για παράδειγμα η αλλαγή στο ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων. Το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης το οποίο απαγορεύει την τροφοδοσία κατά τη διάρκεια της ημέρας έχει θεσπιστεί ήδη από το 2018, αλλά η σημερινή διοίκηση του δήμου αποφάσισε να μην το εφαρμόσει, υποκύπτοντας στις συντεχνιακές απαιτήσεις των εμπόρων, αλλά και των μεγαλοκαταστημάτων.

Απαιτείται, τέλος, επανεξέταση κάποιων σχεδιασμών οι οποίοι, αντί να αποθαρρύνουν τους χρήστες των ΙΧ, επιτυγχάνουν ακριβώς το αντίθετο. 

Τέτοιος σχεδιασμός είναι για παράδειγμα η πρόβλεψη για κατασκευή ενός μεγάλου υπόγειου πάρκινγκ στο πλαίσιο της ανάπλασης της ΔΕΘ το οποίο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα προσελκύει καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα. 

Αντ' αυτού θα έπρεπε ήδη η διοίκηση του δήμου να κάνει σημαία της την απαίτηση για κατασκευή χώρων στάθμευσης πέριξ των τερματικών σταθμών του μετρό, στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη Νέα Ελβετία ώστε να δίδεται η δυνατότητα σε όσους θέλουν να μετακινηθούν προς το κέντρο, να αφήνουν εκεί τα αυτοκίνητά τους και να χρησιμοποιούν το μετρό.

nikos-hliadis-Q3Ac6.jpg

Διαβάζω το δελτίο Τύπου το οποίο εξέδωσε χθες ο δήμος Θεσσαλονίκης μετά τη συνάντηση που είχε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας με τη νέα διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου. 

Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω στο αρχείο μου προηγούμενα ανάλογα δελτία από αντίστοιχες συναντήσεις παλαιότερων δημάρχων με τους τότε επικεφαλής της Τροχαίας, αλλά είμαι βέβαιος ότι τα ίδια θα έγραφαν πάνω κάτω με το χθεσινό. 

Ο λόγος φυσικά είναι ότι, στο μεταξύ, ενώ τα χρόνια έρχονται και παρέρχονται, το κυκλοφοριακό παραμένει ως είχε και κατά περιόδους μάλιστα, καθίσταται εντονότερο.

Διαβάζω λοιπόν ότι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζήτησε από την επικεφαλής της Τροχαίας να υπάρξουν άμεσες λύσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, το οποίο και προσδιόρισε ως το νούμερο ένα πρόβλημα της πόλης· και πράγματι έτσι είναι. 

Ειδικότερα, ο κ. Ζέρβας ζήτησε να υπάρχουν περισσότεροι τροχονόμοι στις κομβικές διασταυρώσεις της πόλης (σήμερα αν δεν κάνω λάθος είναι δύο έως τρεις), καθώς και να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι αναφορικά με την παράνομη στάθμευση με έμφαση στα διπλοπαρκαρισμένα, αλλά και στις λεγόμενες αντικοινωνικές παραβάσεις, που αφορούν ενδεικτικά τον αποκλεισμό ραμπών για τα άτομα με αναπηρίες.

Πρόκειται δηλαδή, για αιτήματα διαχρονικά τα οποία επαναλαμβάνουν όλοι οι δήμαρχοι επί χρόνια, όπερ σημαίνει ότι είτε δεν γίνεται τίποτε προκειμένου να επιλυθούν είτε, οτιδήποτε γίνεται είναι ανεπαρκές ή εφαρμόζεται αποσπασματικά.

Βεβαίως, πέραν αυτών, η προσέγγιση ότι το κυκλοφοριακό μπορεί να λυθεί αρκεί να ενταθεί η αστυνόμευση είναι λανθασμένη, όσους τροχονόμους και εάν διαθέσεις καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Εκτός από την εντατικοποίηση των ελέγχων, απαιτούνται και κάποιες πολιτικές οι οποίες θα αποθαρρύνουν τη χρήση του ΙΧ. 

Απαιτείται, για παράδειγμα, ενίσχυση των δημοσίων συγκοινωνιών, τομέας στον οποίο έγιναν απειροελάχιστα πράγματα καθώς, ναι μεν αυξήθηκε ο διαθέσιμος στόλος του ΟΑΣΘ, αλλά δεν υπάρχουν οδηγοί για να βγάλουν τα λεωφορεία στους δρόμους. 

Απαιτείται επίσης δίκτυο ποδηλατοδρόμων ώστε να δοθεί η δυνατότητα εναλλακτικής μετακίνησης, τομέας στον οποίο επίσης δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτε, πέρα από τον ποδηλατόδρομο στη Λ. Νίκης και το αποτυχημένο πείραμα στην Κ. Καραμανλή.

Απαιτούνται επίσης, σημειακές παρεμβάσεις σε επίμαχα σημεία βασικών οδικών αρτηριών στα οποία προκαλούνται καθημερινά προβλήματα. Όπου εφαρμόστηκαν τέτοια μέτρα, με τα περίφημα πασαλάκια, το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε, όμως, η σημερινή διοίκηση, αντί να επεκτείνει αυτό το μέτρο, κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση ξηλώνοντας τα πασαλάκια από κεντρικούς δρόμους (τμήμα της Ερμού, Λ. Στρατού), με αποτέλεσμα τα προβλήματα να επανέλθουν.

Απαιτούνται όμως και κάποιες γενναίες αποφάσεις οι οποίες μπορεί να συνεπάγονται και πολιτικό κόστος, αλλά είναι αναγκαίες όπως για παράδειγμα η αλλαγή στο ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων. Το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης το οποίο απαγορεύει την τροφοδοσία κατά τη διάρκεια της ημέρας έχει θεσπιστεί ήδη από το 2018, αλλά η σημερινή διοίκηση του δήμου αποφάσισε να μην το εφαρμόσει, υποκύπτοντας στις συντεχνιακές απαιτήσεις των εμπόρων, αλλά και των μεγαλοκαταστημάτων.

Απαιτείται, τέλος, επανεξέταση κάποιων σχεδιασμών οι οποίοι, αντί να αποθαρρύνουν τους χρήστες των ΙΧ, επιτυγχάνουν ακριβώς το αντίθετο. 

Τέτοιος σχεδιασμός είναι για παράδειγμα η πρόβλεψη για κατασκευή ενός μεγάλου υπόγειου πάρκινγκ στο πλαίσιο της ανάπλασης της ΔΕΘ το οποίο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα προσελκύει καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα. 

Αντ' αυτού θα έπρεπε ήδη η διοίκηση του δήμου να κάνει σημαία της την απαίτηση για κατασκευή χώρων στάθμευσης πέριξ των τερματικών σταθμών του μετρό, στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη Νέα Ελβετία ώστε να δίδεται η δυνατότητα σε όσους θέλουν να μετακινηθούν προς το κέντρο, να αφήνουν εκεί τα αυτοκίνητά τους και να χρησιμοποιούν το μετρό.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία