ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Κινητοποίηση και πορεία μαθητών τεσσάρων σχολείων κατά των συγχωνεύσεων - Στα «κάγκελα» οι γονείς (φωτ.)

Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης - «Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που δεν έχει κανένα παιδαγωγικό όφελος» - Στο πλευρό των γονέων βρέθηκε και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης

 01/12/2023 09:18

Θεσσαλονίκη: Κινητοποίηση και πορεία μαθητών τεσσάρων σχολείων κατά των συγχωνεύσεων - Στα «κάγκελα» οι γονείς (φωτ.)

Έλενα Καραβασίλη

Κινητοποίηση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί από μαθητές, γονείς και μέλη των ΕΛΜΕ, ενάντια στην πρόταση της Διεύθυνσης προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας και το υπουργείο Παιδείας, για συγχώνευση έξι σχολείων του δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τα: 4ο και 17ο ΓΕΛ, 4ο και 13ο Ημερήσιο Γυμνάσιο και στο 30ο και 12ο Γυμνάσιο.

Οι μαθητές και οι γονείς τους πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. 

Στο πλευρό των γονέων βρέθηκε και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. Συζήτησε μαζί τους, άκουσε τα αιτήματά τους και υποσχέθηκε πως θα ακολουθήσουν εκτενέστερες συζητήσεις και διάλογος για το θέμα των συγχωνεύσεων

aggeloudis-goneis-sygxoneuseis1.jpg
aggeloudis-goneis-sygxoneuseis2.jpg

Ο ίδιος σε σχετική ανάρτησή του αναφέρει τα εξής:

«Άκουσα με πολλή προσοχή τη φωνή διαμαρτυρίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών κατά της συγχώνευσης του 13ου Γυμνασίου & του 17ου ΓΕΛ με το 4ο Γυμνάσιο & το 4ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης.

Δεσμεύτηκα πως θα φέρουμε το μείζονος σημασίας αυτό θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, αναζητώντας από κοινού τη βέλτιστη δυνατή λύση. Οι επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις στην Εκπαίδευση θα πρέπει να γίνονται με αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια και με γνώμονα το σεβασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα».

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 17ου Λυκείου και 13ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης σημειώνουν ότι: «Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή τη μεθόδευση και δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να υλοποιηθούν τα σχέδια του Υπουργείου και των υπηρεσιών του. Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που δεν έχει κανένα παιδαγωγικό όφελος, γι' αυτό άλλωστε στην εισήγηση της ΔΔΕ δεν υπάρχει και καμία σχετική τεκμηρίωση.

Το μόνο που αναφέρεται σε κάθε σχολική μονάδα. Στην πραγματικότητα, οι μαθητές και των τεσσάρων σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους. Τους επιβάλλεται βίαιη έξωση από το οικείο σχολικό περιβάλλον είναι μια εκτίμηση σχετικά με τον αριθμό του μαθητικού πληθυσμού που θα συγκεντρωθεί και τη γειτονιά τους και αναγκαστική μετακίνηση σε αποστάσεις μεγαλύτερες του ενός χιλιομέτρου, μέσα σε ένα επικίνδυνο αστικό περιβάλλον με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Επιπλέον επιβάλλει ανατροπή στον προγραμματισμό των οικογενειών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν μαθητές λυκείου που έχουν αδέλφια στο γυμνάσιο που ιδιαίτερα στις πρώτες τάξεις μετακινούνται με τη συνοδεία τους, όπως και αδέλφια στα δημοτικά σχολεία της γειτονιάς τους που επίσης πρέπει να συνοδεύονται από τα μεγαλύτερα παιδιά».

Οι γονείς τονίζουν πως: «Αν προχωρήσει η συγχώνευση θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους μαθητές λόγω της ανακατανομής που θα προκύψει. Επίσης λόγω της αναμενόμενης αύξησης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα θα δημιουργηθούν επιπλέον μορφωτικά εμπόδια σε όσους μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Τα σχολεία μας έχουν επαρκές μαθητικό δυναμικό (135 στο Γυμνάσιο και 95 στο Λύκειο) και με βάση τον μαθητικό πληθυσμό των δημοτικών σχολείων της περιοχής, αναμένεται αύξηση των εγγραφών τα επόμενα χρόνια. 

Θεωρούμε ότι αν ο σχεδιασμός του Υπουργείου και της ΔΔΕ είχε στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών μας, θα φρόντιζαν να μας είχαν ενημερώσει. Όμως η εξέλιξη αυτή μεθοδεύεται στα κρυφά χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση όχι μόνο των γονέων των μαθητών των σχολείων αλλά και των εκπαιδευτικών. Οι γονείς είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτός ο σχεδιασμός στοχεύει στη μείωση του “κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών».

Σημειώνεται ότι οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονται από το υπουργείο Παιδείας την άνοιξη, ενώ προηγείται η εξέταση των προτάσεων συγχώνευσης από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και η σχετική γνωμοδότηση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Οι γονείς καλούν «τη Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, τωρινή και επόμενη, να γνωμοδοτήσει αρνητικά στην εισήγηση για τη συγχώνευση των σχολείων. 

Τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης να αποσύρει την εισήγησή της. Την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσουν κάθε σκέψη για συγχωνεύσεις. Τους δηλώνουμε ότι οι γονείς είμαστε αποφασισμένοι να σταθούμε εμπόδιο στα σχέδιά τους. Μαζί με τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς, μαζί με όλους τους κατοίκους της περιοχής, θα σταθούμε απέναντί τους».

Το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ, σε ανακοίνωσή της τονίζει μεταξύ άλλων ότι: «Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή κινείται στα πλαίσια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής για την παιδεία. Στόχος της είναι η “μείωση του κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών. Με την παραπέρα προώθηση του «νέου κατηγοριοποιημένου σχολείου» που χρειάζεται πολυδύναμες σχολικές μονάδες για να μπορούν να προσελκύουν χορηγούς και γενικά να λειτουργεί το σχολείο ως αυτόνομη σχολική μονάδα, με ευθύνη στα οικονομικά και στο πρόγραμμά της. 

Αυτή η λογική «κόστους-οφέλους» για την παιδεία είναι υπεύθυνη για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, αφού μέχρι σήμερα, δυόμιση μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς παραμένουν κενά στα σχολεία στην ανατολική Θεσσαλονίκη καθώς δεν έχουν προσληφθεί οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί. Κενά που η ΔΔΕ προσπαθεί να μπαλώσει με δεκάδες αναθέσεις υπερωριών, οδηγώντας σε εξάντληση τους εκπαιδευτικούς και σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Καταδικάζουμε απερίφραστα την προσπάθεια συγχώνευσης του 4ου και 17ου Λυκείου, 13ου και 4ου Γυμνασίου καθώς και του 30ου και 12ου Γυμνασίου, αλλά και κάθε άλλου σχολείου πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας».

Στην κινητοποίηση παρέστη επίσης ο Λεωνίδας Στολτίδης βουλευτής του ΚΚΕ, οι βουλευτές του οποίου έκαναν αναφορά στη Βουλή.

Κινητοποίηση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί από μαθητές, γονείς και μέλη των ΕΛΜΕ, ενάντια στην πρόταση της Διεύθυνσης προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας και το υπουργείο Παιδείας, για συγχώνευση έξι σχολείων του δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τα: 4ο και 17ο ΓΕΛ, 4ο και 13ο Ημερήσιο Γυμνάσιο και στο 30ο και 12ο Γυμνάσιο.

Οι μαθητές και οι γονείς τους πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. 

Στο πλευρό των γονέων βρέθηκε και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. Συζήτησε μαζί τους, άκουσε τα αιτήματά τους και υποσχέθηκε πως θα ακολουθήσουν εκτενέστερες συζητήσεις και διάλογος για το θέμα των συγχωνεύσεων

aggeloudis-goneis-sygxoneuseis1.jpg
aggeloudis-goneis-sygxoneuseis2.jpg

Ο ίδιος σε σχετική ανάρτησή του αναφέρει τα εξής:

«Άκουσα με πολλή προσοχή τη φωνή διαμαρτυρίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών κατά της συγχώνευσης του 13ου Γυμνασίου & του 17ου ΓΕΛ με το 4ο Γυμνάσιο & το 4ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης.

Δεσμεύτηκα πως θα φέρουμε το μείζονος σημασίας αυτό θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, αναζητώντας από κοινού τη βέλτιστη δυνατή λύση. Οι επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις στην Εκπαίδευση θα πρέπει να γίνονται με αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια και με γνώμονα το σεβασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα».

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 17ου Λυκείου και 13ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης σημειώνουν ότι: «Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή τη μεθόδευση και δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να υλοποιηθούν τα σχέδια του Υπουργείου και των υπηρεσιών του. Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που δεν έχει κανένα παιδαγωγικό όφελος, γι' αυτό άλλωστε στην εισήγηση της ΔΔΕ δεν υπάρχει και καμία σχετική τεκμηρίωση.

Το μόνο που αναφέρεται σε κάθε σχολική μονάδα. Στην πραγματικότητα, οι μαθητές και των τεσσάρων σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους. Τους επιβάλλεται βίαιη έξωση από το οικείο σχολικό περιβάλλον είναι μια εκτίμηση σχετικά με τον αριθμό του μαθητικού πληθυσμού που θα συγκεντρωθεί και τη γειτονιά τους και αναγκαστική μετακίνηση σε αποστάσεις μεγαλύτερες του ενός χιλιομέτρου, μέσα σε ένα επικίνδυνο αστικό περιβάλλον με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Επιπλέον επιβάλλει ανατροπή στον προγραμματισμό των οικογενειών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν μαθητές λυκείου που έχουν αδέλφια στο γυμνάσιο που ιδιαίτερα στις πρώτες τάξεις μετακινούνται με τη συνοδεία τους, όπως και αδέλφια στα δημοτικά σχολεία της γειτονιάς τους που επίσης πρέπει να συνοδεύονται από τα μεγαλύτερα παιδιά».

Οι γονείς τονίζουν πως: «Αν προχωρήσει η συγχώνευση θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους μαθητές λόγω της ανακατανομής που θα προκύψει. Επίσης λόγω της αναμενόμενης αύξησης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα θα δημιουργηθούν επιπλέον μορφωτικά εμπόδια σε όσους μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Τα σχολεία μας έχουν επαρκές μαθητικό δυναμικό (135 στο Γυμνάσιο και 95 στο Λύκειο) και με βάση τον μαθητικό πληθυσμό των δημοτικών σχολείων της περιοχής, αναμένεται αύξηση των εγγραφών τα επόμενα χρόνια. 

Θεωρούμε ότι αν ο σχεδιασμός του Υπουργείου και της ΔΔΕ είχε στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών μας, θα φρόντιζαν να μας είχαν ενημερώσει. Όμως η εξέλιξη αυτή μεθοδεύεται στα κρυφά χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση όχι μόνο των γονέων των μαθητών των σχολείων αλλά και των εκπαιδευτικών. Οι γονείς είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτός ο σχεδιασμός στοχεύει στη μείωση του “κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών».

Σημειώνεται ότι οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονται από το υπουργείο Παιδείας την άνοιξη, ενώ προηγείται η εξέταση των προτάσεων συγχώνευσης από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και η σχετική γνωμοδότηση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Οι γονείς καλούν «τη Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, τωρινή και επόμενη, να γνωμοδοτήσει αρνητικά στην εισήγηση για τη συγχώνευση των σχολείων. 

Τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης να αποσύρει την εισήγησή της. Την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσουν κάθε σκέψη για συγχωνεύσεις. Τους δηλώνουμε ότι οι γονείς είμαστε αποφασισμένοι να σταθούμε εμπόδιο στα σχέδιά τους. Μαζί με τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς, μαζί με όλους τους κατοίκους της περιοχής, θα σταθούμε απέναντί τους».

Το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ, σε ανακοίνωσή της τονίζει μεταξύ άλλων ότι: «Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή κινείται στα πλαίσια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής για την παιδεία. Στόχος της είναι η “μείωση του κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών. Με την παραπέρα προώθηση του «νέου κατηγοριοποιημένου σχολείου» που χρειάζεται πολυδύναμες σχολικές μονάδες για να μπορούν να προσελκύουν χορηγούς και γενικά να λειτουργεί το σχολείο ως αυτόνομη σχολική μονάδα, με ευθύνη στα οικονομικά και στο πρόγραμμά της. 

Αυτή η λογική «κόστους-οφέλους» για την παιδεία είναι υπεύθυνη για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, αφού μέχρι σήμερα, δυόμιση μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς παραμένουν κενά στα σχολεία στην ανατολική Θεσσαλονίκη καθώς δεν έχουν προσληφθεί οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί. Κενά που η ΔΔΕ προσπαθεί να μπαλώσει με δεκάδες αναθέσεις υπερωριών, οδηγώντας σε εξάντληση τους εκπαιδευτικούς και σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Καταδικάζουμε απερίφραστα την προσπάθεια συγχώνευσης του 4ου και 17ου Λυκείου, 13ου και 4ου Γυμνασίου καθώς και του 30ου και 12ου Γυμνασίου, αλλά και κάθε άλλου σχολείου πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας».

Στην κινητοποίηση παρέστη επίσης ο Λεωνίδας Στολτίδης βουλευτής του ΚΚΕ, οι βουλευτές του οποίου έκαναν αναφορά στη Βουλή.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία