ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Η «επίταξη» των ΚΤΕΛ, τα ηλεκτρικά λεωφορεία και η διαπραγμάτευση ΟΑΣΘ με «Ηρακλή». Γράφει ο Σαλονικιός

Σήμερα ο ΟΣΕΘ πρόκειται να αποφασίσει κατάθεση αίτησης ανάκλησης της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την ελπίδα ότι αυτή θα γίνει δεκτή

 28/12/2023 07:00

Θεσσαλονίκη: Η «επίταξη» των ΚΤΕΛ, τα ηλεκτρικά λεωφορεία και η διαπραγμάτευση ΟΑΣΘ με «Ηρακλή». Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Για το πρόβλημα που προέκυψε με την επέκταση της σύμβασης εκχώρησης του συγκοινωνιακού έργου 45 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ προς τα ΚΤΕΛ το makthes.gr σας ενημέρωσε εγκαίρως την περασμένη Παρασκευή. Το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε το προσχέδιο σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που προβλέπει παράταση της ισχύουσας σύμβασης ως τον Οκτώβριο του 2024. Πληροφορούμαι ότι σήμερα ο ΟΣΕΘ πρόκειται να αποφασίσει κατάθεση αίτησης ανάκλησης της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την ελπίδα ότι αυτή θα γίνει δεκτή.

Επειδή όμως η ισχύουσα σύμβαση λήγει την Κυριακή, και προκειμένου να μην μείνουν από Δευτέρα 1η Ιανουαρίου χωρίς λεωφορεία αυτές οι 45 γραμμές, παράλληλα ο ΟΣΕΘ, αξιοποιώντας ειδική τροπολογία η οποία ψηφίστηκε προ ημερών (άρθρο 57 του ν.5073), επιβάλλει «υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας» στα ΚΤΕΛ για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών, έως το τέλος Απριλίου. Πρόκειται δηλαδή για ένα είδος “επίταξης” των λεωφορείων και των υπαλλήλων των ΚΤΕΛ, αλλά με την υποχρέωση του Δημοσίου να καταβάλει αποζημίωση στα ΚΤΕΛ για τις υπηρεσίες που θα παρέχουν γι' αυτούς τους τέσσερις μήνες.

Οι 55 φορτιστές

Μένω στα συγκοινωνιακά της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στα ηλεκτρικά λεωφορεία καθώς σήμερα τελειώνει η προθεσμία υποβολής προσφορών για την κατασκευή των εγκαταστάσεων στις οποίες θα σταθμεύουν και θα φορτίζουν τα 110 οχήματα που αναμένονται στη Θεσσαλονίκη την άνοιξη. Τον σχετικό διαγωνισμό πραγματοποιεί η Αναπτυξιακή Νομού Θεσσαλονίκης για λογαριασμό του ΟΑΣΘ και οι εγκαταστάσεις θα γίνουν σε οικόπεδο, δίπλα ακριβώς από το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.

Θυμίζω ότι εκτός από το χώρο στάθμευση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων προβλέπεται και η εγκατάσταση 55 φορτιστών. Ήδη, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει τραβήξει νέα ενισχυμένη γραμμή τροφοδοσίας ηλεκτρικού ρεύματος και ο ΟΑΣΘ έχει καταβάλει τη σχετική δαπάνη του 1,1 εκατ. ευρώ περίπου.

Τα νέα ενοίκια

Στο μεταξύ σήμερα επρόκειτο να πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση του συνεταιρισμού “Ηρακλής” στον οποίο, θυμίζω, ανήκουν τα ακίνητα τα οποία μισθώνει ο ΟΑΣΘ, δηλαδή το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα και η εξαώροφη οικοδομή επί της Παπαναστασίου όπου είναι τα γραφεία του Οργανισμού. Ωστόσο, έπειτα από προσφυγή μελών του δ.σ. του “Ηρακλή” το Πρωτοδικείο εξέδωσε απόφαση με την οποία απαγορεύει στη γενική συνέλευση να αποφασίσει οτιδήποτε σχετικά με νέο μισθωτήριο συμβόλαιο μεταξύ ΟΑΣΘ και συνεταιρισμού.

Μεταξύ των μελών του “Ηρακλή” υπάρχουν δύο γραμμές, μία, ας πούμε μετριοπαθής η οποία θέλει να προχωρήσει σε νέο μισθωτήριο με τον ΟΑΣΘ και μία δεύτερη η οποία εμφανίζεται περισσότερο απαιτητική όσον αφορά την προηγούμενη εξόφληση των χρεωστούμενων του Οργανισμού προς τον συνεταιρισμό. Για το λόγο αυτό υπήρξε και η προσφυγή στο Πρωτοδικείο και έτσι το όλο θέμα θα πάει πιθανότατα για μετά τις 21 Ιανουαρίου όταν προβλέπεται να γίνουν εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης στον “Ηρακλή”.

Πάντως, ο ΟΑΣΘ έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στον συνεταιρισμό για υπογραφή νέου μισθωτήριου συμβολαίου. Αυτή προβλέπει μηνιαίο μίσθωμα στα 75.000 ευρώ, μειωμένο κατά περίπου 40% σε σχέση με το παλαιότερο το οποίο είχε υπογραφεί στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, πριν από την οικονομική κρίση. Παράλληλα προβλέπει συγκεκριμένες καταβολές για τις οφειλές που έχει ο ΟΑΣΘ προς τον “Ηρακλή”. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός χρωστά στον συνεταιρισμό χρήματα από μη καταβληθέντα ενοίκια, συν την επιστροφή ενός δανείου ύψους 3 εκατ. ευρώ που είχε δώσει παλαιότερα ο “Ηρακλής” για να διευκολύνει τον ΟΑΣΘ. Ο Οργανισμός έχει επιστρέψει το 2023 560.000 ευρώ από το δάνειο και η πρόταση που έχει κάνει είναι να επιστρέψει μέσα στο 2024 και τα υπόλοιπα περίπου 2,5 εκατ. συν τους τόκους.

Όσον αφορά τα χρεωστούμενα ενοίκια, ο ΟΑΣΘ πρότεινε την άμεση καταβολή 900.000 ευρώ για τα μισθώματα του 2023, υπολογισμένα με 75.000 ευρώ το μήνα. Για τα ενοίκια των προηγούμενων ετών όμως, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ, καθώς δεν έχει πληρωθεί ενοίκιο μετά το 2014, η συζήτηση σκοντάφτει σε αγωγές που έχουν κατατεθεί εκατέρωθεν και οι οποίες δεν έχουν εκδικαστεί. Συγκεκριμένα, ο “Ηρακλής”, με τις αγωγές που έχει καταθέσει διεκδικεί από τον ΟΑΣΘ συνολικά περί τα 14 εκατ. ευρώ (ανεξόφλητα ενοίκια και δάνειο), ενώ ο Οργανισμός είχε καταθέσει αγωγή σε βάρος του συνεταιρισμού την εποχή ακόμη που ήταν πρόεδρος ο Στέλιος Παππάς με την οποία διεκδικούσε περί τα 10 εκατ. ευρώ με το αιτιολογικό ότι τα ενοίκια που είχαν καταβληθεί στο παρελθόν ήταν υπερβολικά υψηλά σε σχέση με τις τιμές της αγοράς.

Για το πρόβλημα που προέκυψε με την επέκταση της σύμβασης εκχώρησης του συγκοινωνιακού έργου 45 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ προς τα ΚΤΕΛ το makthes.gr σας ενημέρωσε εγκαίρως την περασμένη Παρασκευή. Το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε το προσχέδιο σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που προβλέπει παράταση της ισχύουσας σύμβασης ως τον Οκτώβριο του 2024. Πληροφορούμαι ότι σήμερα ο ΟΣΕΘ πρόκειται να αποφασίσει κατάθεση αίτησης ανάκλησης της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την ελπίδα ότι αυτή θα γίνει δεκτή.

Επειδή όμως η ισχύουσα σύμβαση λήγει την Κυριακή, και προκειμένου να μην μείνουν από Δευτέρα 1η Ιανουαρίου χωρίς λεωφορεία αυτές οι 45 γραμμές, παράλληλα ο ΟΣΕΘ, αξιοποιώντας ειδική τροπολογία η οποία ψηφίστηκε προ ημερών (άρθρο 57 του ν.5073), επιβάλλει «υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας» στα ΚΤΕΛ για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών, έως το τέλος Απριλίου. Πρόκειται δηλαδή για ένα είδος “επίταξης” των λεωφορείων και των υπαλλήλων των ΚΤΕΛ, αλλά με την υποχρέωση του Δημοσίου να καταβάλει αποζημίωση στα ΚΤΕΛ για τις υπηρεσίες που θα παρέχουν γι' αυτούς τους τέσσερις μήνες.

Οι 55 φορτιστές

Μένω στα συγκοινωνιακά της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στα ηλεκτρικά λεωφορεία καθώς σήμερα τελειώνει η προθεσμία υποβολής προσφορών για την κατασκευή των εγκαταστάσεων στις οποίες θα σταθμεύουν και θα φορτίζουν τα 110 οχήματα που αναμένονται στη Θεσσαλονίκη την άνοιξη. Τον σχετικό διαγωνισμό πραγματοποιεί η Αναπτυξιακή Νομού Θεσσαλονίκης για λογαριασμό του ΟΑΣΘ και οι εγκαταστάσεις θα γίνουν σε οικόπεδο, δίπλα ακριβώς από το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.

Θυμίζω ότι εκτός από το χώρο στάθμευση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων προβλέπεται και η εγκατάσταση 55 φορτιστών. Ήδη, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει τραβήξει νέα ενισχυμένη γραμμή τροφοδοσίας ηλεκτρικού ρεύματος και ο ΟΑΣΘ έχει καταβάλει τη σχετική δαπάνη του 1,1 εκατ. ευρώ περίπου.

Τα νέα ενοίκια

Στο μεταξύ σήμερα επρόκειτο να πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση του συνεταιρισμού “Ηρακλής” στον οποίο, θυμίζω, ανήκουν τα ακίνητα τα οποία μισθώνει ο ΟΑΣΘ, δηλαδή το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα και η εξαώροφη οικοδομή επί της Παπαναστασίου όπου είναι τα γραφεία του Οργανισμού. Ωστόσο, έπειτα από προσφυγή μελών του δ.σ. του “Ηρακλή” το Πρωτοδικείο εξέδωσε απόφαση με την οποία απαγορεύει στη γενική συνέλευση να αποφασίσει οτιδήποτε σχετικά με νέο μισθωτήριο συμβόλαιο μεταξύ ΟΑΣΘ και συνεταιρισμού.

Μεταξύ των μελών του “Ηρακλή” υπάρχουν δύο γραμμές, μία, ας πούμε μετριοπαθής η οποία θέλει να προχωρήσει σε νέο μισθωτήριο με τον ΟΑΣΘ και μία δεύτερη η οποία εμφανίζεται περισσότερο απαιτητική όσον αφορά την προηγούμενη εξόφληση των χρεωστούμενων του Οργανισμού προς τον συνεταιρισμό. Για το λόγο αυτό υπήρξε και η προσφυγή στο Πρωτοδικείο και έτσι το όλο θέμα θα πάει πιθανότατα για μετά τις 21 Ιανουαρίου όταν προβλέπεται να γίνουν εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης στον “Ηρακλή”.

Πάντως, ο ΟΑΣΘ έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στον συνεταιρισμό για υπογραφή νέου μισθωτήριου συμβολαίου. Αυτή προβλέπει μηνιαίο μίσθωμα στα 75.000 ευρώ, μειωμένο κατά περίπου 40% σε σχέση με το παλαιότερο το οποίο είχε υπογραφεί στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, πριν από την οικονομική κρίση. Παράλληλα προβλέπει συγκεκριμένες καταβολές για τις οφειλές που έχει ο ΟΑΣΘ προς τον “Ηρακλή”. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός χρωστά στον συνεταιρισμό χρήματα από μη καταβληθέντα ενοίκια, συν την επιστροφή ενός δανείου ύψους 3 εκατ. ευρώ που είχε δώσει παλαιότερα ο “Ηρακλής” για να διευκολύνει τον ΟΑΣΘ. Ο Οργανισμός έχει επιστρέψει το 2023 560.000 ευρώ από το δάνειο και η πρόταση που έχει κάνει είναι να επιστρέψει μέσα στο 2024 και τα υπόλοιπα περίπου 2,5 εκατ. συν τους τόκους.

Όσον αφορά τα χρεωστούμενα ενοίκια, ο ΟΑΣΘ πρότεινε την άμεση καταβολή 900.000 ευρώ για τα μισθώματα του 2023, υπολογισμένα με 75.000 ευρώ το μήνα. Για τα ενοίκια των προηγούμενων ετών όμως, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ, καθώς δεν έχει πληρωθεί ενοίκιο μετά το 2014, η συζήτηση σκοντάφτει σε αγωγές που έχουν κατατεθεί εκατέρωθεν και οι οποίες δεν έχουν εκδικαστεί. Συγκεκριμένα, ο “Ηρακλής”, με τις αγωγές που έχει καταθέσει διεκδικεί από τον ΟΑΣΘ συνολικά περί τα 14 εκατ. ευρώ (ανεξόφλητα ενοίκια και δάνειο), ενώ ο Οργανισμός είχε καταθέσει αγωγή σε βάρος του συνεταιρισμού την εποχή ακόμη που ήταν πρόεδρος ο Στέλιος Παππάς με την οποία διεκδικούσε περί τα 10 εκατ. ευρώ με το αιτιολογικό ότι τα ενοίκια που είχαν καταβληθεί στο παρελθόν ήταν υπερβολικά υψηλά σε σχέση με τις τιμές της αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία