ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Η Εγνατία «κόβει εισιτήριο» για το Μετρό - Προσδοκίες για επιστροφή του λιανεμπορίου

Πού κυμαίνονται οι τιμές ενοικίασης καταστημάτων στον ιστορικό δρόμο της πόλης - Τα δύσκολα χρόνια, η δυναμική επιστροφή και η εναλλακτική της Τσιμισκή

 25/10/2023 07:00

Θεσσαλονίκη: Η Εγνατία «κόβει εισιτήριο» για το Μετρό - Προσδοκίες για επιστροφή του λιανεμπορίου

Στέφανος Μαχτσίρας

Με συγκρατημένα χαμόγελα αντιμετωπίζει το μέλλον η Εγνατία καθώς η πολυπόθητη έναρξη λειτουργίας του Μετρό, το β’ εξάμηνο του 2024, φέρνει ήδη «μποτιλιάρισμα» μικρομεσαίων επιχειρήσεων που στρέφουν ξανά το βλέμμα προς τον άλλοτε κραταιό εμπορικό δρόμο της πόλης.

Για την ώρα, οι τιμές μίσθωσης για καταστήματα παραμένουν σταθερές αν και όσο πλησιάζει η «ιστορική» μέρα που οι συρμοί θα μπουν στις ράγες, το κόστος ενοικίασης αναμένεται να πάρει τον ανήφορο. 

Είναι δεδομένο ότι η λειτουργία του Μετρό, θα προσδώσει άλλη αξία σε όσα ακίνητα, καταστήματα ή κατοικίες, βρίσκονται σε μικρή απόσταση από σταθμούς με τις προοπτικές για τις μικρομεσαίες, σε πρώτη φάση, λιανεμπορικές επιχειρήσεις της Εγνατίας ή όσες σκέφτονται να τραβήξουν προς τα εκεί επειδή δεν «σηκώνουν» τα ενοίκια της Τσιμισκή, να προδιαγράφονται ελπιδοφόρες.

Όσοι διαθέτουν τα απαιτούμενα κεφάλαια κοιτάνε ήδη προς… Εγνατία μεριά για αγορές, εμπορικό δρόμο που στα προηγούμενα χρόνια απέφευγαν όπως ο διάολος το λιβάνι σχεδόν οι πάντες, με πολλές αλυσίδες (εστίαση, outlet) να τοποθετούνται ήδη στον πιο «αδικημένο» και ταλαιπωρημένο ίσως κεντρικό δρόμο της Θεσσαλονίκης από το 2007 που ξεκίνησαν οι εργασίες για το Μετρό και μπήκαν οι λαμαρίνες. 

Όσοι έχουν στην κατοχή τους καταστήματα στην Εγνατία, με τα ενοίκια ναι μεν σε χαμηλότερα επίπεδα από την Τσιμισκή αλλά σίγουρα σε τιμές απαγορευτικές για έναν μικρομεσαίο επιχειρηματία, περιμένουν να μπουν στον χορό των ανατιμήσεων.

Η Εγνατία πάντα «τραβούσε» χαμηλότερα βαλάντια με τις τιμές των εμπορικών καταστημάτων να κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες σε Τσιμισκή, Αγίας Σοφίας και Μητροπόλεως. 

Από το 2007 ξεκίνησε ο γολγοθάς των εμπόρων με τα ατελείωτα έργα, το 2024 θα έρθει, εκτός απροόπτου, η λύτρωση. 17 χρόνια όσες λιανεμπορικές επιχειρήσεις απέμειναν στην περιοχή ήταν… κρυμμένες πίσω από λαμαρίνες που αναμένεται να φύγουν οριστικά μέχρι το τέλος του χρόνου.

Δεν πρέπει να παραβλέπεται πως μεγάλη μερίδα εν δυνάμει ενοικιαστών επιλέγει την Εγνατία για να ανοίξει επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος, κυρίως καφέ take away, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν σε μικρούς χώρους και δεν απαιτείται ο ιδιοκτήτης να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τα διαμορφώσει. Ζήτηση όμως καταγράφεται και για χώρους που μπορούν να φιλοξενήσουν επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης, με τα outlet (ρούχα από 2,99 ευρώ) να φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια.

Η πάλαι ποτέ κυρίαρχη Εγνατία διαθέτει τα φόντα για να ξανακερδίσει την παλιά της αίγλη, έστω και σταδιακά, μετά από μία μακρά περίοδο που οι εργασίες του μετρό βύθισαν τζίρους και επιχειρήσεις.

«Η ευκαιρία της Εγνατίας που ξαναβρίσκει τον δρόμο της»

«Και μόνο που φεύγουν οι λαμαρίνες είναι καλό για την ψυχολογία, όσοι έχουν καταστήματα στην Εγνατία λένε πως "επιτέλους μας βλέπουν, μέχρι τώρα μας είχαν μία λαμαρίνα μπροστά, τώρα θα μας δει ο κόσμος". 

Αναφορικά με τις τιμές δεν άλλαξε κάτι, κατά μέσο όρο η τιμή ενοικίασης για τα καταστήματα κυμαίνεται μεταξύ 15 – 20 ευρώ το τ.μ., υπάρχουν και όσοι ζητούν 40 -50 ευρώ στις στάσεις του Μετρό αλλά δεν τα παίρνουν τώρα, ίσως τα πάρουν μελλοντικά. 

Σε κάθε περίπτωση φαίνεται πως η Εγνατία ξαναβρίσκει τον δρόμο της», σημειώνει o Κώστας Γεωργάκος, μεσίτης, συνιδρυτής της Georgakos and Parthenon Real Estate, πιστοποιημένος εκτιμητής ακίνητης περιουσίας.

«Μετά από δεκαετίες ο δρόμος επιστρέφει, και η Εγνατία πάντως όπως και οι άλλοι εμπορικοί δρόμοι της πόλης δεν έχουν την εμπορική ανάπτυξη που θα περιμέναμε, κυριαρχούν τα καταστήματα εστίασης που είναι η εύκολη και όχι η παραγωγική λύση. Υπάρχουν πάντως ελπίδες πως με την έλευση του Μετρό αυτή η εικόνα θα αλλάξει, ενδεχομένως επανέλθουν και μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης στην Εγνατία στην οποία θα μπορούσαν να καταφύγουν και όσοι μικρομεσαίοι δεν μπορούν να αντέξουν τις τιμές και τον ανταγωνισμό της Τσιμισκή. Έτσι κι αλλιώς η τιμή του τετραγωνικού εξαρτάται ευθέως από την εμπορικότητα του δρόμου, αν η Εγνατία ξαναβρεί τις παλιές της δόξες θα αποτελέσει για τους μικρούς εμπόρους την εναλλακτική της Τσιμισκή», επισημαίνει.

Με συγκρατημένα χαμόγελα αντιμετωπίζει το μέλλον η Εγνατία καθώς η πολυπόθητη έναρξη λειτουργίας του Μετρό, το β’ εξάμηνο του 2024, φέρνει ήδη «μποτιλιάρισμα» μικρομεσαίων επιχειρήσεων που στρέφουν ξανά το βλέμμα προς τον άλλοτε κραταιό εμπορικό δρόμο της πόλης.

Για την ώρα, οι τιμές μίσθωσης για καταστήματα παραμένουν σταθερές αν και όσο πλησιάζει η «ιστορική» μέρα που οι συρμοί θα μπουν στις ράγες, το κόστος ενοικίασης αναμένεται να πάρει τον ανήφορο. 

Είναι δεδομένο ότι η λειτουργία του Μετρό, θα προσδώσει άλλη αξία σε όσα ακίνητα, καταστήματα ή κατοικίες, βρίσκονται σε μικρή απόσταση από σταθμούς με τις προοπτικές για τις μικρομεσαίες, σε πρώτη φάση, λιανεμπορικές επιχειρήσεις της Εγνατίας ή όσες σκέφτονται να τραβήξουν προς τα εκεί επειδή δεν «σηκώνουν» τα ενοίκια της Τσιμισκή, να προδιαγράφονται ελπιδοφόρες.

Όσοι διαθέτουν τα απαιτούμενα κεφάλαια κοιτάνε ήδη προς… Εγνατία μεριά για αγορές, εμπορικό δρόμο που στα προηγούμενα χρόνια απέφευγαν όπως ο διάολος το λιβάνι σχεδόν οι πάντες, με πολλές αλυσίδες (εστίαση, outlet) να τοποθετούνται ήδη στον πιο «αδικημένο» και ταλαιπωρημένο ίσως κεντρικό δρόμο της Θεσσαλονίκης από το 2007 που ξεκίνησαν οι εργασίες για το Μετρό και μπήκαν οι λαμαρίνες. 

Όσοι έχουν στην κατοχή τους καταστήματα στην Εγνατία, με τα ενοίκια ναι μεν σε χαμηλότερα επίπεδα από την Τσιμισκή αλλά σίγουρα σε τιμές απαγορευτικές για έναν μικρομεσαίο επιχειρηματία, περιμένουν να μπουν στον χορό των ανατιμήσεων.

Η Εγνατία πάντα «τραβούσε» χαμηλότερα βαλάντια με τις τιμές των εμπορικών καταστημάτων να κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες σε Τσιμισκή, Αγίας Σοφίας και Μητροπόλεως. 

Από το 2007 ξεκίνησε ο γολγοθάς των εμπόρων με τα ατελείωτα έργα, το 2024 θα έρθει, εκτός απροόπτου, η λύτρωση. 17 χρόνια όσες λιανεμπορικές επιχειρήσεις απέμειναν στην περιοχή ήταν… κρυμμένες πίσω από λαμαρίνες που αναμένεται να φύγουν οριστικά μέχρι το τέλος του χρόνου.

Δεν πρέπει να παραβλέπεται πως μεγάλη μερίδα εν δυνάμει ενοικιαστών επιλέγει την Εγνατία για να ανοίξει επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος, κυρίως καφέ take away, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν σε μικρούς χώρους και δεν απαιτείται ο ιδιοκτήτης να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τα διαμορφώσει. Ζήτηση όμως καταγράφεται και για χώρους που μπορούν να φιλοξενήσουν επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης, με τα outlet (ρούχα από 2,99 ευρώ) να φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια.

Η πάλαι ποτέ κυρίαρχη Εγνατία διαθέτει τα φόντα για να ξανακερδίσει την παλιά της αίγλη, έστω και σταδιακά, μετά από μία μακρά περίοδο που οι εργασίες του μετρό βύθισαν τζίρους και επιχειρήσεις.

«Η ευκαιρία της Εγνατίας που ξαναβρίσκει τον δρόμο της»

«Και μόνο που φεύγουν οι λαμαρίνες είναι καλό για την ψυχολογία, όσοι έχουν καταστήματα στην Εγνατία λένε πως "επιτέλους μας βλέπουν, μέχρι τώρα μας είχαν μία λαμαρίνα μπροστά, τώρα θα μας δει ο κόσμος". 

Αναφορικά με τις τιμές δεν άλλαξε κάτι, κατά μέσο όρο η τιμή ενοικίασης για τα καταστήματα κυμαίνεται μεταξύ 15 – 20 ευρώ το τ.μ., υπάρχουν και όσοι ζητούν 40 -50 ευρώ στις στάσεις του Μετρό αλλά δεν τα παίρνουν τώρα, ίσως τα πάρουν μελλοντικά. 

Σε κάθε περίπτωση φαίνεται πως η Εγνατία ξαναβρίσκει τον δρόμο της», σημειώνει o Κώστας Γεωργάκος, μεσίτης, συνιδρυτής της Georgakos and Parthenon Real Estate, πιστοποιημένος εκτιμητής ακίνητης περιουσίας.

«Μετά από δεκαετίες ο δρόμος επιστρέφει, και η Εγνατία πάντως όπως και οι άλλοι εμπορικοί δρόμοι της πόλης δεν έχουν την εμπορική ανάπτυξη που θα περιμέναμε, κυριαρχούν τα καταστήματα εστίασης που είναι η εύκολη και όχι η παραγωγική λύση. Υπάρχουν πάντως ελπίδες πως με την έλευση του Μετρό αυτή η εικόνα θα αλλάξει, ενδεχομένως επανέλθουν και μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης στην Εγνατία στην οποία θα μπορούσαν να καταφύγουν και όσοι μικρομεσαίοι δεν μπορούν να αντέξουν τις τιμές και τον ανταγωνισμό της Τσιμισκή. Έτσι κι αλλιώς η τιμή του τετραγωνικού εξαρτάται ευθέως από την εμπορικότητα του δρόμου, αν η Εγνατία ξαναβρεί τις παλιές της δόξες θα αποτελέσει για τους μικρούς εμπόρους την εναλλακτική της Τσιμισκή», επισημαίνει.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία