ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Η αναβολή για ΔΕΘ και ΟΑΣΘ, το πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας και το ράλι στα πεζοδρόμια με θύματα πεζούς (Δείτε βίντεο). Γράφει ο Σαλονικιός

Mέχρι σήμερα έχουν γίνει 25 άρσεις παράνομων τραπεζοκαθισμάτων ενώ ετοιμάζονται και άλλες, ίσως και εντός της ημέρας, σε δύο, τρία μαγαζιά, πλησίον της πλατείας Ελευθερίας

 27/03/2024 07:00

Θεσσαλονίκη: Η αναβολή για ΔΕΘ και ΟΑΣΘ, το πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας και το ράλι στα πεζοδρόμια με θύματα πεζούς (Δείτε βίντεο). Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Είναι κοινή η διαπίστωση ότι τις τελευταίες εβδομάδες, από τότε που ξεκίνησαν οι εντατικοί έλεγχοι από το δήμο Θεσσαλονίκης για τα παράνομα τραπεζοκαθίσματα, η εικόνα στο κέντρο έχει βελτιωθεί. Κυρίως στα γνωστά σημεία όπου υπήρχε συστηματική καταπάτηση του κοινόχρηστου χώρου, εξαιτίας κυρίως της ανοχής (για να μην χρησιμοποιήσω άλλη, βαρύτερη λέξη) που επιδείκνυε η προηγούμενη δημοτική αρχή. Το στοίχημα τώρα είναι να διατηρηθεί αυτή η καλή εικόνα, όπου υπήρξε πράγματι συμμόρφωση, αλλά και να επεκταθούν οι έλεγχοι και σε άλλες περιοχές, λιγότερο κεντρικές, ώστε να μπορούν και εκεί οι πεζοί, να περπατούν ανεμπόδιστα στα πεζοδρόμια. Όπως πληροφορούμαι, μέχρι σήμερα έχουν γίνει 25 άρσεις παράνομων τραπεζοκαθισμάτων ενώ ετοιμάζονται και άλλες, ίσως και εντός της ημέρας, σε δύο, τρία μαγαζιά, πλησίον της πλατείας Ελευθερίας τα οποία, παρά τις συστάσεις και τα πρόστιμα, εξακολουθούν να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πεζοδρόμιο.

Όμως, ουδέν καλόν αμιγές κακού. “Υπάρχει κακό σε αυτήν την υπόθεση;”, θα αναρωτηθείτε, και με το δίκιο σας. Κι όμως, υπάρχει. Διότι, μόλις συμμαζεύτηκε κάπως η κατάσταση με τα τραπεζοκαθίσματα, κάποιοι ασυνείδητοι μηχανόβιοι θεώρησαν ότι τα πεζοδρόμια αποτελούν ιδανική λύση για τις μετακινήσεις τους. Μάλιστα, ορισμένοι κινούνται με ταχύτητες ανάλογες με αυτές που συναντάμε στους δρόμους. Μάρτυρας το βίντεο που δημοσιεύει το makthes.gr που δείχνει μηχανόβιο να διασχίζει πεζόδρομο με ταχύτητα περίπου τριάντα χιλιομέτρων, παρασύροντας τον ανυποψίαστο σερβιτόρο γνωστής ταβέρνας στο κέντρο της πόλης, ο οποίος χρειάστηκε μάλιστα να πάει στο νοσοκομείο για να τους παρασχεθούν πρώτες βοήθειες. Ο δήμος Θεσσαλονίκης όπως και αρκετοί ακόμη δήμοι, είναι εν αναμονή προσλήψεων δημοτικών αστυνόμων. Ελπίζω όταν θα έρθουν οι ενισχύσεις, θα μπορέσουν να γίνουν εντατικότεροι έλεγχοι και για την παράνομη μετακίνηση δικυκλιστών πάνω στα πεζοδρόμια.

Την άλλη εβδομάδα

Σήμερα επρόκειτο να συνεδριάσει το υπουργικό συμβούλιο, συνεδρίαση η οποία όμως αναβλήθηκε για την επόμενη εβδομάδα καθώς από χθες είναι σε εξέλιξη στη Βουλή η συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας σε βάρος της κυβέρνησης την οποία υπέβαλαν κόμματα της αντιπολίτευσης έπειτα από πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ. Μεταξύ των θεμάτων τα οποία θα απασχολούσαν το υπουργικό συμβούλιο ήταν και η παρουσίαση του σχεδίου για τον νέο ΟΑΣΘ το οποίο έχει ετοιμάσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Συνεπώς, όλο αυτό θα πάει μερικές ημέρες πίσω. Θα μου πείτε, εδώ πάει πίσω τεσσεράμισι χρόνια η υπόθεση της εκκαθάρισης του παλιού ΟΑΣΘ, οι λίγες μέρες μας πείραξαν. Άλλωστε, έτσι κι αλλιώς, ο δρόμος και για τη συγκρότηση του νέου ΟΑΣΘ, ως θυγατρικής του ΟΣΕΘ, θα είναι μακρύς, με την έναρξη λειτουργίας του να εκτιμάται κάποια στιγμή μέσα στο 2025.

Οι δύο εκκρεμότητες

Προς αναβολή οδηγείται, σύμφωνα με πληροφορίες και η προγραμματισμένη γι' αυτήν την εβδομάδα, νέα τηλεδιάσκεψη για το πονεμένο θέμα του σχεδίου ανάπλασης της ΔΕΘ. Ο λόγος και σ' αυτήν την περίπτωση είναι όσα εξελίσσονται από χθες στη Βουλή. Ωστόσο, όπως μαθαίνω, δεν έχουν γίνει και πολύ σπουδαία βήματα κατά το τελευταίο δίμηνο στο συγκεκριμένο ζήτημα. Ούτε ως προς την αναδιαμόρφωση του χώρου, όπως προβλέπεται στο σχέδιο ανάπλασης προκειμένου να αυξηθεί το πράσινο, ούτε όμως και όσον αφορά το χρηματοδοτικό μοντέλο. Θυμίζω ότι η αρχική κυβερνητική πρόθεση ήταν όλα αυτά τα θέματα να είχαν κλείσει ως το τέλος του 2023 ώστε μέσα στον περασμένο Ιανουάριο να γίνονταν και οι σχετικές ανακοινώσεις. Τώρα οδεύουμε προς τέλος Μαρτίου και φως στον ορίζοντα δεν φαίνεται πουθενά. Και δύσκολα θα φανεί, εκτιμώ, στο προσεχές διάστημα καθώς οι δύο αυτές εκκρεμότητες, κυρίως η δεύτερη που αφορά τα κεφάλαια, δεν είναι εύκολο να διευθετηθεί.

Για 200 θέσεις

Αντιθέτως, θέμα ολίγων εβδομάδων είναι, όπως πληροφορούμαι, να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την κατασκευή του Πάρκου Μνήμης στην πλατεία Ελευθερίας. Οι υπηρεσίες του δήμου κάνουν τις τελευταίες διορθώσεις στη διακήρυξη και μέσα στον Απρίλιο θα ανάψει το πράσινο φως. Κάλιο αργά παρά ποτέ. Θυμίζω ότι το έργο είχε ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2019 με ορίζοντα ολοκλήρωσης μέσα στο 2020. Ο ανάδοχος όμως το εγκατέλειψε και στη συνέχεια, το εγκατέλειψε οριστικά ο επόμενος δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας. Υποτίθεται ότι θα αναζητούσε τρόπο (και χρήμα) ώστε μαζί με την ανάπλαση να κατασκευάσει και υπόγειο πάρκινγκ δυναμικότητας περίπου 220 θέσεων. Βεβαίως παρήλθε η θητεία του και το μόνο που έκανε ήταν να μετατρέψει ξανά την πλατεία σε πάρκινγκ.

Ο Στέλιος Αγγελούδης είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι εφόσον εκλεγόταν θα υλοποιούσε το έργο το οποίο είχε σχεδιαστεί από τη διοίκηση Μπουτάρη, και αυτό κάνει τώρα. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες θα υπάρξει ανάδοχος και θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Αυτό σημαίνει ότι θα πάψει να λειτουργεί το πάρκινγκ, άρα θα χαθούν περί τις 200 και κάτι, θέσεις στάθμευσης.

Ενόψει αυτής της εξέλιξης πληροφορούμαι ότι ο Αγγελούδης έχει κάνει ήδη κάποιες κινήσεις για την εξεύρεση αυτών των θέσεων πολύ κοντά στην πλατεία Ελευθερίας. Νέα επ' αυτού ίσως έχουμε ακόμη και σήμερα, μετά την επίσκεψη του δημάρχου στα παλιά του λημέρια, στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης όπου θα έχει συνάντηση με τον εκτελεστικό πρόεδρο του ΟΛΘ Αθανάσιο Λιάγκο. Ο Αγγελούδης ξέρει το λιμάνι σαν το σπίτι του, καθώς θήτευσε για δύο θητείες πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ οπότε γνωρίζει πολύ καλά εάν υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας άλλων περίπου διακοσίων θέσεων στάθμευσης εντός του λιμανιού.


Είναι κοινή η διαπίστωση ότι τις τελευταίες εβδομάδες, από τότε που ξεκίνησαν οι εντατικοί έλεγχοι από το δήμο Θεσσαλονίκης για τα παράνομα τραπεζοκαθίσματα, η εικόνα στο κέντρο έχει βελτιωθεί. Κυρίως στα γνωστά σημεία όπου υπήρχε συστηματική καταπάτηση του κοινόχρηστου χώρου, εξαιτίας κυρίως της ανοχής (για να μην χρησιμοποιήσω άλλη, βαρύτερη λέξη) που επιδείκνυε η προηγούμενη δημοτική αρχή. Το στοίχημα τώρα είναι να διατηρηθεί αυτή η καλή εικόνα, όπου υπήρξε πράγματι συμμόρφωση, αλλά και να επεκταθούν οι έλεγχοι και σε άλλες περιοχές, λιγότερο κεντρικές, ώστε να μπορούν και εκεί οι πεζοί, να περπατούν ανεμπόδιστα στα πεζοδρόμια. Όπως πληροφορούμαι, μέχρι σήμερα έχουν γίνει 25 άρσεις παράνομων τραπεζοκαθισμάτων ενώ ετοιμάζονται και άλλες, ίσως και εντός της ημέρας, σε δύο, τρία μαγαζιά, πλησίον της πλατείας Ελευθερίας τα οποία, παρά τις συστάσεις και τα πρόστιμα, εξακολουθούν να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πεζοδρόμιο.

Όμως, ουδέν καλόν αμιγές κακού. “Υπάρχει κακό σε αυτήν την υπόθεση;”, θα αναρωτηθείτε, και με το δίκιο σας. Κι όμως, υπάρχει. Διότι, μόλις συμμαζεύτηκε κάπως η κατάσταση με τα τραπεζοκαθίσματα, κάποιοι ασυνείδητοι μηχανόβιοι θεώρησαν ότι τα πεζοδρόμια αποτελούν ιδανική λύση για τις μετακινήσεις τους. Μάλιστα, ορισμένοι κινούνται με ταχύτητες ανάλογες με αυτές που συναντάμε στους δρόμους. Μάρτυρας το βίντεο που δημοσιεύει το makthes.gr που δείχνει μηχανόβιο να διασχίζει πεζόδρομο με ταχύτητα περίπου τριάντα χιλιομέτρων, παρασύροντας τον ανυποψίαστο σερβιτόρο γνωστής ταβέρνας στο κέντρο της πόλης, ο οποίος χρειάστηκε μάλιστα να πάει στο νοσοκομείο για να τους παρασχεθούν πρώτες βοήθειες. Ο δήμος Θεσσαλονίκης όπως και αρκετοί ακόμη δήμοι, είναι εν αναμονή προσλήψεων δημοτικών αστυνόμων. Ελπίζω όταν θα έρθουν οι ενισχύσεις, θα μπορέσουν να γίνουν εντατικότεροι έλεγχοι και για την παράνομη μετακίνηση δικυκλιστών πάνω στα πεζοδρόμια.

Την άλλη εβδομάδα

Σήμερα επρόκειτο να συνεδριάσει το υπουργικό συμβούλιο, συνεδρίαση η οποία όμως αναβλήθηκε για την επόμενη εβδομάδα καθώς από χθες είναι σε εξέλιξη στη Βουλή η συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας σε βάρος της κυβέρνησης την οποία υπέβαλαν κόμματα της αντιπολίτευσης έπειτα από πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ. Μεταξύ των θεμάτων τα οποία θα απασχολούσαν το υπουργικό συμβούλιο ήταν και η παρουσίαση του σχεδίου για τον νέο ΟΑΣΘ το οποίο έχει ετοιμάσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Συνεπώς, όλο αυτό θα πάει μερικές ημέρες πίσω. Θα μου πείτε, εδώ πάει πίσω τεσσεράμισι χρόνια η υπόθεση της εκκαθάρισης του παλιού ΟΑΣΘ, οι λίγες μέρες μας πείραξαν. Άλλωστε, έτσι κι αλλιώς, ο δρόμος και για τη συγκρότηση του νέου ΟΑΣΘ, ως θυγατρικής του ΟΣΕΘ, θα είναι μακρύς, με την έναρξη λειτουργίας του να εκτιμάται κάποια στιγμή μέσα στο 2025.

Οι δύο εκκρεμότητες

Προς αναβολή οδηγείται, σύμφωνα με πληροφορίες και η προγραμματισμένη γι' αυτήν την εβδομάδα, νέα τηλεδιάσκεψη για το πονεμένο θέμα του σχεδίου ανάπλασης της ΔΕΘ. Ο λόγος και σ' αυτήν την περίπτωση είναι όσα εξελίσσονται από χθες στη Βουλή. Ωστόσο, όπως μαθαίνω, δεν έχουν γίνει και πολύ σπουδαία βήματα κατά το τελευταίο δίμηνο στο συγκεκριμένο ζήτημα. Ούτε ως προς την αναδιαμόρφωση του χώρου, όπως προβλέπεται στο σχέδιο ανάπλασης προκειμένου να αυξηθεί το πράσινο, ούτε όμως και όσον αφορά το χρηματοδοτικό μοντέλο. Θυμίζω ότι η αρχική κυβερνητική πρόθεση ήταν όλα αυτά τα θέματα να είχαν κλείσει ως το τέλος του 2023 ώστε μέσα στον περασμένο Ιανουάριο να γίνονταν και οι σχετικές ανακοινώσεις. Τώρα οδεύουμε προς τέλος Μαρτίου και φως στον ορίζοντα δεν φαίνεται πουθενά. Και δύσκολα θα φανεί, εκτιμώ, στο προσεχές διάστημα καθώς οι δύο αυτές εκκρεμότητες, κυρίως η δεύτερη που αφορά τα κεφάλαια, δεν είναι εύκολο να διευθετηθεί.

Για 200 θέσεις

Αντιθέτως, θέμα ολίγων εβδομάδων είναι, όπως πληροφορούμαι, να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την κατασκευή του Πάρκου Μνήμης στην πλατεία Ελευθερίας. Οι υπηρεσίες του δήμου κάνουν τις τελευταίες διορθώσεις στη διακήρυξη και μέσα στον Απρίλιο θα ανάψει το πράσινο φως. Κάλιο αργά παρά ποτέ. Θυμίζω ότι το έργο είχε ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2019 με ορίζοντα ολοκλήρωσης μέσα στο 2020. Ο ανάδοχος όμως το εγκατέλειψε και στη συνέχεια, το εγκατέλειψε οριστικά ο επόμενος δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας. Υποτίθεται ότι θα αναζητούσε τρόπο (και χρήμα) ώστε μαζί με την ανάπλαση να κατασκευάσει και υπόγειο πάρκινγκ δυναμικότητας περίπου 220 θέσεων. Βεβαίως παρήλθε η θητεία του και το μόνο που έκανε ήταν να μετατρέψει ξανά την πλατεία σε πάρκινγκ.

Ο Στέλιος Αγγελούδης είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι εφόσον εκλεγόταν θα υλοποιούσε το έργο το οποίο είχε σχεδιαστεί από τη διοίκηση Μπουτάρη, και αυτό κάνει τώρα. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες θα υπάρξει ανάδοχος και θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Αυτό σημαίνει ότι θα πάψει να λειτουργεί το πάρκινγκ, άρα θα χαθούν περί τις 200 και κάτι, θέσεις στάθμευσης.

Ενόψει αυτής της εξέλιξης πληροφορούμαι ότι ο Αγγελούδης έχει κάνει ήδη κάποιες κινήσεις για την εξεύρεση αυτών των θέσεων πολύ κοντά στην πλατεία Ελευθερίας. Νέα επ' αυτού ίσως έχουμε ακόμη και σήμερα, μετά την επίσκεψη του δημάρχου στα παλιά του λημέρια, στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης όπου θα έχει συνάντηση με τον εκτελεστικό πρόεδρο του ΟΛΘ Αθανάσιο Λιάγκο. Ο Αγγελούδης ξέρει το λιμάνι σαν το σπίτι του, καθώς θήτευσε για δύο θητείες πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ οπότε γνωρίζει πολύ καλά εάν υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας άλλων περίπου διακοσίων θέσεων στάθμευσης εντός του λιμανιού.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία