ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: H γυναικεία ισχύς εν τη ενώσει και στον τουρισμό

Διασυνοριακό πρόγραμμα ενδυνάμωσης και εκπαίδευσης γυναικών επιχειρηματιών της Μαύρης Θάλασσας με τη συμμετοχή του ΣΕΓΕ

 22/06/2023 14:59

Θεσσαλονίκη: H γυναικεία ισχύς εν τη ενώσει και στον τουρισμό

Σοφία Χριστοφορίδου

Μόλις μία στους τρεις επιχειρηματίες στον τουρισμό είναι γυναίκα όπως προέκυψε από έρευνα που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος WE TOUR που υλοποιήθηκε στην περιοχή της λεκάνης της Μαύρης Θάλασσας. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 42% και είναι από τα μεγαλύτερα στην περιοχή. Η έρευνα κατέδειξε ότι οι γυναίκες επιχειρηματίες στον τομέα του τουρισμού τείνουν να λειτουργούν μικρές επιχειρήσεις, με περιορισμένη πρόσβαση σε πόρους χρηματοδότησης και μάρκετινγκ. 

Το πρόγραμμα WE TOUR είχε ως στόχο να εκπαιδεύσει γυναίκες που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τον τουρισμό αλλά και όσες δραστηριοποιούνται ήδη σε αυτό τον κλάδο αλλά χρειάζονταν ενδυνάμωση και δικτύωση. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν φορείς γυναικείας επιχειρηματικότητας από την Ελλάδα, τη Γεωργία, τη Βουλγαρία, την Αρμενία και την Τουρκία. Εκ μέρους της Ελλάδας συμμετείχε ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. 

Όπως ανέφερε η πρόεδρος του ΣΕΓΕ Λίνα Τσαταλμπάση από την Ελλάδα ενώ αρχικά υπήρχαν 50 θέσεις για εκπαίδευση τελικά εκπαιδεύτηκαν 70 γυναίκες, προκειμένου να αποκτήσουν τη δική τους επιχείρηση και το επόμενο διάστημα κάποιες από τις συμμετέχουσες θα προχωρήσουν στην ίδρυση της δικής τους επιχείρησης. Επιπλέον, εκατό γυναίκες που είχαν ήδη τη δική τους επιχείρηση στον τουριστικό τομέα δικτυώθηκαν με συναδέλφους τους από άλλες χώρες και σχεδιάζουν κοινά τουριστικά πακέτα για την περιοχή του Καυκάσου και της Μαύρης Θάλασσας. 

Το σύνολο των ωφελούμενων Συνολικά 400 γυναίκες από Β. Ελλάδα συμμετείχαν στις διάφορες δραςεις του προγράμματος- άλλες εκπαιδεύτηκαν, άλλες δέχτηκαν συμβουλευτική και άλλες συμμετείχαν σε επιχειρηματικές συναντήσεις. «Η τουριστική αγορά της περιοχής είναι ανώριμη, πρέπει να κερδίσουμε χρόνο» σχολίασε η κ. Τσαταλμπάση. 

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε μεν αλλά ο ΣΕΓΕ θα συνεχίσει την υποστήριξη και ενδυνάμωση των μελών του που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ή να αναπτύξουν τη δική τους επιχείρηση στον κλάδο του τουρισμού. Από την πλευρά της η διευθύντρια του ΣΕΓΕ Νάσια Ιωαννίδου ανέφερε ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος θα συνεχιστεί και μετά τη λήξη του ενώ στα θετικά καταγράφεται και η δημιουργία δικτύου φορέων υποστήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην περιοχή της Μαύρη Θάλασσας.

  Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα WE TOUR

Στο πλαίσιο του έργου WE TOUR αναπτύχθηκε το πρόγραμμα κατάρτισης με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρηματικών δεξιοτήτων και των ικανοτήτων μάρκετινγκ των γυναικών, ώστε να διαχειρίζονται και να αναπτύσσουν αποτελεσματικά τις τουριστικές τους επιχειρήσεις και να προωθούν την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας ως ελκυστικό τουριστικό προορισμό, χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες και καινοτόμα εργαλεία μάρκετινγκ.

Το πρόγραμμα κατάρτισης χωρίζεται σε δύο βασικές ενότητες, κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει πέντε υποενότητες. Η πρώτη ενότητα, "Μάρκετινγκ και διαχείριση στον τουρισμό", έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στις γυναίκες που δραστηριοποιούνται ή θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον τουριστικό τομέα τις απαραίτητες δεξιότητες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της τουριστικής τους επιχείρησης, με έμφαση στην ποιότητα της προσφοράς, την επικοινωνία και το μάρκετινγκ. Η ενότητα περιλαμβάνει υποενότητες σχετικά με τη διαχείριση του τουρισμού, την τουριστική προβολή, το διεθνές τουριστικό μάρκετινγκ, το ψηφιακό μάρκετινγκ για τη βιώσιμη ανάπτυξη και το tour operating.

Η δεύτερη ενότητα, “Στρατηγικές και πολιτικές στον τουρισμό”, έχει σχεδιαστεί για να εμπλέξει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους επαγγελματίες στον τομέα του τουρισμού με μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με την επίτευξη του βιώσιμου τουρισμού. Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει πέντε υποενότητες οι οποίες καλύπτουν την κατανόηση του τουρισμού και των στατιστικών του, τον τρόπο οικοδόμησης νέων και καινοτόμων τουριστικών πολιτικών, την κάθετη και οριζόντια συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, τον τρόπο οικοδόμησης επιχειρηματικών τουριστικών ικανοτήτων και τον τρόπο αξιοποίησης των τοπικών πλεονεκτημάτων για την αξιοποίηση ενός τόπου και την εμπλοκή των τοπικών κοινοτήτων σε αυτή τη διαδικασία.

Το πρόγραμμα κατάρτισης έχει ελεγχθεί και εφαρμοστεί πιλοτικά κατά τη διάρκεια τοπικών εκπαιδευτικών ημερίδων σε όλες τις χώρες εταίρους, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από επαγγελματίες με σχετικές δεξιότητες και εμπειρίες στην κοινωνική επικοινωνία, την ανάπτυξη επιχειρήσεων και τις τοπικές πολιτικές.

Μόλις μία στους τρεις επιχειρηματίες στον τουρισμό είναι γυναίκα όπως προέκυψε από έρευνα που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος WE TOUR που υλοποιήθηκε στην περιοχή της λεκάνης της Μαύρης Θάλασσας. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 42% και είναι από τα μεγαλύτερα στην περιοχή. Η έρευνα κατέδειξε ότι οι γυναίκες επιχειρηματίες στον τομέα του τουρισμού τείνουν να λειτουργούν μικρές επιχειρήσεις, με περιορισμένη πρόσβαση σε πόρους χρηματοδότησης και μάρκετινγκ. 

Το πρόγραμμα WE TOUR είχε ως στόχο να εκπαιδεύσει γυναίκες που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τον τουρισμό αλλά και όσες δραστηριοποιούνται ήδη σε αυτό τον κλάδο αλλά χρειάζονταν ενδυνάμωση και δικτύωση. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν φορείς γυναικείας επιχειρηματικότητας από την Ελλάδα, τη Γεωργία, τη Βουλγαρία, την Αρμενία και την Τουρκία. Εκ μέρους της Ελλάδας συμμετείχε ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. 

Όπως ανέφερε η πρόεδρος του ΣΕΓΕ Λίνα Τσαταλμπάση από την Ελλάδα ενώ αρχικά υπήρχαν 50 θέσεις για εκπαίδευση τελικά εκπαιδεύτηκαν 70 γυναίκες, προκειμένου να αποκτήσουν τη δική τους επιχείρηση και το επόμενο διάστημα κάποιες από τις συμμετέχουσες θα προχωρήσουν στην ίδρυση της δικής τους επιχείρησης. Επιπλέον, εκατό γυναίκες που είχαν ήδη τη δική τους επιχείρηση στον τουριστικό τομέα δικτυώθηκαν με συναδέλφους τους από άλλες χώρες και σχεδιάζουν κοινά τουριστικά πακέτα για την περιοχή του Καυκάσου και της Μαύρης Θάλασσας. 

Το σύνολο των ωφελούμενων Συνολικά 400 γυναίκες από Β. Ελλάδα συμμετείχαν στις διάφορες δραςεις του προγράμματος- άλλες εκπαιδεύτηκαν, άλλες δέχτηκαν συμβουλευτική και άλλες συμμετείχαν σε επιχειρηματικές συναντήσεις. «Η τουριστική αγορά της περιοχής είναι ανώριμη, πρέπει να κερδίσουμε χρόνο» σχολίασε η κ. Τσαταλμπάση. 

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε μεν αλλά ο ΣΕΓΕ θα συνεχίσει την υποστήριξη και ενδυνάμωση των μελών του που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ή να αναπτύξουν τη δική τους επιχείρηση στον κλάδο του τουρισμού. Από την πλευρά της η διευθύντρια του ΣΕΓΕ Νάσια Ιωαννίδου ανέφερε ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος θα συνεχιστεί και μετά τη λήξη του ενώ στα θετικά καταγράφεται και η δημιουργία δικτύου φορέων υποστήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην περιοχή της Μαύρη Θάλασσας.

  Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα WE TOUR

Στο πλαίσιο του έργου WE TOUR αναπτύχθηκε το πρόγραμμα κατάρτισης με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρηματικών δεξιοτήτων και των ικανοτήτων μάρκετινγκ των γυναικών, ώστε να διαχειρίζονται και να αναπτύσσουν αποτελεσματικά τις τουριστικές τους επιχειρήσεις και να προωθούν την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας ως ελκυστικό τουριστικό προορισμό, χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες και καινοτόμα εργαλεία μάρκετινγκ.

Το πρόγραμμα κατάρτισης χωρίζεται σε δύο βασικές ενότητες, κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει πέντε υποενότητες. Η πρώτη ενότητα, "Μάρκετινγκ και διαχείριση στον τουρισμό", έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στις γυναίκες που δραστηριοποιούνται ή θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον τουριστικό τομέα τις απαραίτητες δεξιότητες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της τουριστικής τους επιχείρησης, με έμφαση στην ποιότητα της προσφοράς, την επικοινωνία και το μάρκετινγκ. Η ενότητα περιλαμβάνει υποενότητες σχετικά με τη διαχείριση του τουρισμού, την τουριστική προβολή, το διεθνές τουριστικό μάρκετινγκ, το ψηφιακό μάρκετινγκ για τη βιώσιμη ανάπτυξη και το tour operating.

Η δεύτερη ενότητα, “Στρατηγικές και πολιτικές στον τουρισμό”, έχει σχεδιαστεί για να εμπλέξει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους επαγγελματίες στον τομέα του τουρισμού με μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με την επίτευξη του βιώσιμου τουρισμού. Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει πέντε υποενότητες οι οποίες καλύπτουν την κατανόηση του τουρισμού και των στατιστικών του, τον τρόπο οικοδόμησης νέων και καινοτόμων τουριστικών πολιτικών, την κάθετη και οριζόντια συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, τον τρόπο οικοδόμησης επιχειρηματικών τουριστικών ικανοτήτων και τον τρόπο αξιοποίησης των τοπικών πλεονεκτημάτων για την αξιοποίηση ενός τόπου και την εμπλοκή των τοπικών κοινοτήτων σε αυτή τη διαδικασία.

Το πρόγραμμα κατάρτισης έχει ελεγχθεί και εφαρμοστεί πιλοτικά κατά τη διάρκεια τοπικών εκπαιδευτικών ημερίδων σε όλες τις χώρες εταίρους, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από επαγγελματίες με σχετικές δεξιότητες και εμπειρίες στην κοινωνική επικοινωνία, την ανάπτυξη επιχειρήσεων και τις τοπικές πολιτικές.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία