ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Γνωριμία με τις νέες δομές Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας

Τι είναι η ΚΑΛΟ, η ΠΡΩΣΚΑΛΟ ή το Social Plate της ΚΑΘ

 18/04/2019 19:11

Θεσσαλονίκη: Γνωριμία με τις νέες δομές Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας

Να αποτελέσουν την έμπνευση για τη δημιουργία νέων δομών κοινωνικής επιχειρηματικότητας από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας, στόχευσαν οι εισηγητές της σημερινής εκδήλωσης την οποία διοργάνωσε η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), στο πλαίσιο του έργου "Υποστήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων στην καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού" (Social Plate).

Συγχαίροντας την ΚΑΘ ΑΕ για την πρωτοβουλία της, η πρόεδρος της δημοτικής ενότητας Ελευθερίου-Κορδελιού, Μαρία Πασχαλίδου αναφέρθηκε καταρχάς στον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι κοινωνικές δομές στην ανακούφιση των ευπαθών ομάδων, αλλά και στην υπαρκτή ανάγκη να στηριχθούν τόσο οι υπάρχουσες, όσο και να δημιουργηθούν νέες είτε στον ιδιωτικό είτε στον δημόσιο τομέα.

Η κα Πασχαλίδου υπογράμμισε τη δυναμική που έχει για να συνεχιστεί το Social Plate ενώ επισήμανε, ότι "είναι ανάγκη να φτάσει η βοήθεια σε όσους περισσότερους γίνεται, μιας και οι ανάγκες των συμπολιτών μας δεν τελειώνουν, ειδικά τα χρόνια αυτά της ζοφερής οικονομικής πραγματικότητας". 'Οπως είπε "οι κοινωνικές δομές όλων των δήμων με κοινωνικά παντοπωλεία και κοινωνικά φαρμακεία, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων μιας μεγάλης μερίδας πολιτών αλλά δεν φτάνουν μόνο αυτές οι δομές για να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα. Είναι πολύτιμη η συμβολή και άλλων φορέων είτε του ιδιωτικού είτε του δημοσίου τομέα".

Η ΚΑΛΟ

Ο πρόεδρος του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κ.ΑΛ.Ο "UniSSE Coop", Δρ. Κώστας Νικολάου, υπογράμμισε ότι "η κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία (ΚΑΛΟ) έχει κερδίσει την πρωτοκαθεδρία τα τελευταία χρόνια, ως εναλλακτική θεωρία και πράξη της ανάπτυξης, αμφισβητώντας τα σημερινά παραδείγματα οικονομικής μεγέθυνσης που απομακρύνουν τους απλούς ανθρώπους από τον έλεγχο των πόρων, από τα μέσα παραγωγής και ακόμα, από το δίκαιο μερίδιο της εργασίας τους" και πρόσθεσε ότι "ο κοινωνικός και οικονομικός χώρος της κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας (ΚΑΛΟ) παρουσιάζει μια δυναμική εξέλιξη σε παγκόσμια και εθνική κλίμακα. Επισήμανε ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάπτυξη πρωτοποριακών για την Ελλάδα συνεργατικών εγχειρημάτων ενώ παρουσίασε συνοπτικά δέκα επιτυχημένες συνεργατικές ιστορίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Μεταξύ των συνεργατικών ιστοριών που ανέπτυξε, συμπεριλαμβάνονται ο Γυναικείος αγροτικός συνεταιρισμός Αγ. Αντωνίου (Θεσσαλονίκη), ο Αγροτικός συνεταιρισμός Μεταγγιτσίου (Χαλκιδική), ο Αγροτικός κτηνοτροφικός συνεταιρισμός Λιβαδίου "Ο Βοσκός" (Ελασσόνα, Λάρισα), ο Κοινωνικός καταναλωτικός συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης "Βίος Coop" και το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας "UnivSSE Coop".

ΠΡΩΣΚΑΛΟ

Για το οικοσύστημα κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας της ΠΡΩΣΚΑΛΟ, μίλησε ο πρόεδρος του διοικητικού της συμβουλίου, Λάζαρος Αγγέλου, υπενθυμίζοντας ότι ως κινηματικό δίκτυο πολιτών δημιουργήθηκε το 2011 με σκοπό να συμβάλλει στη διατύπωση ενός δημόσιου Λόγου και στην ενεργοποίηση μιας κοινωνικής πράξης, με τη μορφή ενός Σχεδίου Δράσης οικονομικού, κοινωνικού, περιβαλλοντικού, πολιτικού και ιδεολογικού που θα δίνει διέξοδο, ελπίδα, προοπτική. "Η καθημερινή μάχη", είπε, για την ανάπτυξη του μοντέλου της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, είναι ο πρώτος στόχος της ΠΡΩΣΚΑΛΟ, ώστε "οι συμπολίτες μας να βλέπουν αποτελέσματα και να πείθονται όλο και περισσότερο ότι ένας άλλος δρόμος είναι εφικτός, μέσα από μια «άλλη» οικονομία και κοινωνία, συνεργατική και αλληλέγγυα. Με υπομονή, επιμονή, επιμέλεια και ευθύνη, παίρνουμε τη ζωή μας στα δικά μας χέρια. Χτίζουμε έναν άλλο κόσμο, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής".


Το Social Plate στο 12μηνο 

Σε 229 τόνους και 576 κιλά, ανέρχεται η ποσότητα των φρούτων και λαχανικών, που έλαβε από 60 και πλέον εμπόρους της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΚΑΘ ΑΕ) η ομάδα που "τρέχει" το έργο Social Plate της ΚΑΘ, κατά το πρώτο δωδεκάμηνο της λειτουργίας του (έναρξη 23/4/2018). Από αυτά, μέχρι και τις 31/3 φέτος, 145.798 κιλά προσφέρθηκαν σε ευπαθείς ομάδες και ταυτόχρονα αποτράπηκε η μετατροπή αυτής της ποσότητας σε οργανικό απόβλητο, όπως ανέφερε στην εκδήλωση ο πρόεδρος της ΚΑΘ ΑΕ, Δημήτρης Χαμπίδης, προσθέτοντας: "Τα προϊόντα αυτά, το είδος των οποίων εξαρτάται από την εποχή, δόθηκαν σε περισσότερες από 65 κοινωνικές ομάδες, με τελικούς αποδέκτες άνω των 15.000 ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες".

Οι φορείς που συμμετέχουν στη διανομή είναι Κοινωνικά Παντοπωλεία, ΜΚΟ, Ιδρύματα, Συσσίτια Εκκλησιών και σύμφωνα με τον κ. Χαμπίδη "πολλές ομάδες στηρίζονται και λειτουργούν στο Social Plate".

Στόχος της ΚΑΘ αε, είναι στο αμέσως επόμενο διάστημα και στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, να απευθυνθεί στους παραγωγικούς φορείς της πόλης, αλλά και σε εταιρείες όπως ΟΛΘ, ΕΥΑΘ, Αττικό Μετρό και στο τραπεζικό σύστημα, προκειμένου να "μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε εκτιμώμενο ποσό ύψους 150.000 ευρώ, ώστε να κάνουμε τις υποδομές που απαιτούνται, αλλά και να πάρουμε τον εξοπλισμό που χρειαζόμαστε, για να συνεχίσουμε να τρέχουμε το Social Plate, το οποίο λήγει τέλος Σεπτεμβρίου".

Στο ιστορικό του Social Plate-ενός έργου αλληλεγγύης, αναφέρθηκε και η εκπρόσωπος της ΚΑΘ ΑΕ και της ΑΜΚΕ, Κατερίνα Δεμερτζή. Όπως είπε, η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία "Κοινωνική Επισιτιστική Βοήθεια", σε συνεργασία με το Γραφείο Διαχείρισης Οργανικών Απορριμμάτων και Συσκευασιών, λειτουργεί στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων, την καταπολέμηση του υποσιτισμού, καθώς και την ανακύκλωση, έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται το περιβάλλον, αλλά και να είναι πλέον σύννομη η διαχείριση των απορριμάτων.

Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Interreg V Ελλάδα- Βουλγαρία 2014-2020 και το πρόγραμμα "Social Plate" ξεκίνησε πιλοτικά με τη συλλογή και διαλογή των μη εμπορεύσιμων προϊόντων των εμπόρων του πυρήνα Γ' της ΚΑΘ ΑΕ. Τα μη εμπορεύσιμα, αλλά κατάλληλα προς βρώση προϊόντα που ανακτώνται, διαχωρίζονται, συσκευάζονται και προσφέρονται την ίδια μέρα σε δίκτυο φορέων της πόλης (Κοινωνικά Παντοπωλεία, ΜΚΟ κτλ) οι οποίοι ασχολούνται με την επισιτιστική στήριξη ανθρώπων σε ανάγκη.

ΑΠΕ/ΜΠΕ

Να αποτελέσουν την έμπνευση για τη δημιουργία νέων δομών κοινωνικής επιχειρηματικότητας από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας, στόχευσαν οι εισηγητές της σημερινής εκδήλωσης την οποία διοργάνωσε η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), στο πλαίσιο του έργου "Υποστήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων στην καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού" (Social Plate).

Συγχαίροντας την ΚΑΘ ΑΕ για την πρωτοβουλία της, η πρόεδρος της δημοτικής ενότητας Ελευθερίου-Κορδελιού, Μαρία Πασχαλίδου αναφέρθηκε καταρχάς στον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι κοινωνικές δομές στην ανακούφιση των ευπαθών ομάδων, αλλά και στην υπαρκτή ανάγκη να στηριχθούν τόσο οι υπάρχουσες, όσο και να δημιουργηθούν νέες είτε στον ιδιωτικό είτε στον δημόσιο τομέα.

Η κα Πασχαλίδου υπογράμμισε τη δυναμική που έχει για να συνεχιστεί το Social Plate ενώ επισήμανε, ότι "είναι ανάγκη να φτάσει η βοήθεια σε όσους περισσότερους γίνεται, μιας και οι ανάγκες των συμπολιτών μας δεν τελειώνουν, ειδικά τα χρόνια αυτά της ζοφερής οικονομικής πραγματικότητας". 'Οπως είπε "οι κοινωνικές δομές όλων των δήμων με κοινωνικά παντοπωλεία και κοινωνικά φαρμακεία, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων μιας μεγάλης μερίδας πολιτών αλλά δεν φτάνουν μόνο αυτές οι δομές για να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα. Είναι πολύτιμη η συμβολή και άλλων φορέων είτε του ιδιωτικού είτε του δημοσίου τομέα".

Η ΚΑΛΟ

Ο πρόεδρος του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κ.ΑΛ.Ο "UniSSE Coop", Δρ. Κώστας Νικολάου, υπογράμμισε ότι "η κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία (ΚΑΛΟ) έχει κερδίσει την πρωτοκαθεδρία τα τελευταία χρόνια, ως εναλλακτική θεωρία και πράξη της ανάπτυξης, αμφισβητώντας τα σημερινά παραδείγματα οικονομικής μεγέθυνσης που απομακρύνουν τους απλούς ανθρώπους από τον έλεγχο των πόρων, από τα μέσα παραγωγής και ακόμα, από το δίκαιο μερίδιο της εργασίας τους" και πρόσθεσε ότι "ο κοινωνικός και οικονομικός χώρος της κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας (ΚΑΛΟ) παρουσιάζει μια δυναμική εξέλιξη σε παγκόσμια και εθνική κλίμακα. Επισήμανε ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάπτυξη πρωτοποριακών για την Ελλάδα συνεργατικών εγχειρημάτων ενώ παρουσίασε συνοπτικά δέκα επιτυχημένες συνεργατικές ιστορίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Μεταξύ των συνεργατικών ιστοριών που ανέπτυξε, συμπεριλαμβάνονται ο Γυναικείος αγροτικός συνεταιρισμός Αγ. Αντωνίου (Θεσσαλονίκη), ο Αγροτικός συνεταιρισμός Μεταγγιτσίου (Χαλκιδική), ο Αγροτικός κτηνοτροφικός συνεταιρισμός Λιβαδίου "Ο Βοσκός" (Ελασσόνα, Λάρισα), ο Κοινωνικός καταναλωτικός συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης "Βίος Coop" και το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας "UnivSSE Coop".

ΠΡΩΣΚΑΛΟ

Για το οικοσύστημα κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας της ΠΡΩΣΚΑΛΟ, μίλησε ο πρόεδρος του διοικητικού της συμβουλίου, Λάζαρος Αγγέλου, υπενθυμίζοντας ότι ως κινηματικό δίκτυο πολιτών δημιουργήθηκε το 2011 με σκοπό να συμβάλλει στη διατύπωση ενός δημόσιου Λόγου και στην ενεργοποίηση μιας κοινωνικής πράξης, με τη μορφή ενός Σχεδίου Δράσης οικονομικού, κοινωνικού, περιβαλλοντικού, πολιτικού και ιδεολογικού που θα δίνει διέξοδο, ελπίδα, προοπτική. "Η καθημερινή μάχη", είπε, για την ανάπτυξη του μοντέλου της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, είναι ο πρώτος στόχος της ΠΡΩΣΚΑΛΟ, ώστε "οι συμπολίτες μας να βλέπουν αποτελέσματα και να πείθονται όλο και περισσότερο ότι ένας άλλος δρόμος είναι εφικτός, μέσα από μια «άλλη» οικονομία και κοινωνία, συνεργατική και αλληλέγγυα. Με υπομονή, επιμονή, επιμέλεια και ευθύνη, παίρνουμε τη ζωή μας στα δικά μας χέρια. Χτίζουμε έναν άλλο κόσμο, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής".


Το Social Plate στο 12μηνο 

Σε 229 τόνους και 576 κιλά, ανέρχεται η ποσότητα των φρούτων και λαχανικών, που έλαβε από 60 και πλέον εμπόρους της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΚΑΘ ΑΕ) η ομάδα που "τρέχει" το έργο Social Plate της ΚΑΘ, κατά το πρώτο δωδεκάμηνο της λειτουργίας του (έναρξη 23/4/2018). Από αυτά, μέχρι και τις 31/3 φέτος, 145.798 κιλά προσφέρθηκαν σε ευπαθείς ομάδες και ταυτόχρονα αποτράπηκε η μετατροπή αυτής της ποσότητας σε οργανικό απόβλητο, όπως ανέφερε στην εκδήλωση ο πρόεδρος της ΚΑΘ ΑΕ, Δημήτρης Χαμπίδης, προσθέτοντας: "Τα προϊόντα αυτά, το είδος των οποίων εξαρτάται από την εποχή, δόθηκαν σε περισσότερες από 65 κοινωνικές ομάδες, με τελικούς αποδέκτες άνω των 15.000 ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες".

Οι φορείς που συμμετέχουν στη διανομή είναι Κοινωνικά Παντοπωλεία, ΜΚΟ, Ιδρύματα, Συσσίτια Εκκλησιών και σύμφωνα με τον κ. Χαμπίδη "πολλές ομάδες στηρίζονται και λειτουργούν στο Social Plate".

Στόχος της ΚΑΘ αε, είναι στο αμέσως επόμενο διάστημα και στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, να απευθυνθεί στους παραγωγικούς φορείς της πόλης, αλλά και σε εταιρείες όπως ΟΛΘ, ΕΥΑΘ, Αττικό Μετρό και στο τραπεζικό σύστημα, προκειμένου να "μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε εκτιμώμενο ποσό ύψους 150.000 ευρώ, ώστε να κάνουμε τις υποδομές που απαιτούνται, αλλά και να πάρουμε τον εξοπλισμό που χρειαζόμαστε, για να συνεχίσουμε να τρέχουμε το Social Plate, το οποίο λήγει τέλος Σεπτεμβρίου".

Στο ιστορικό του Social Plate-ενός έργου αλληλεγγύης, αναφέρθηκε και η εκπρόσωπος της ΚΑΘ ΑΕ και της ΑΜΚΕ, Κατερίνα Δεμερτζή. Όπως είπε, η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία "Κοινωνική Επισιτιστική Βοήθεια", σε συνεργασία με το Γραφείο Διαχείρισης Οργανικών Απορριμμάτων και Συσκευασιών, λειτουργεί στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων, την καταπολέμηση του υποσιτισμού, καθώς και την ανακύκλωση, έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται το περιβάλλον, αλλά και να είναι πλέον σύννομη η διαχείριση των απορριμάτων.

Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Interreg V Ελλάδα- Βουλγαρία 2014-2020 και το πρόγραμμα "Social Plate" ξεκίνησε πιλοτικά με τη συλλογή και διαλογή των μη εμπορεύσιμων προϊόντων των εμπόρων του πυρήνα Γ' της ΚΑΘ ΑΕ. Τα μη εμπορεύσιμα, αλλά κατάλληλα προς βρώση προϊόντα που ανακτώνται, διαχωρίζονται, συσκευάζονται και προσφέρονται την ίδια μέρα σε δίκτυο φορέων της πόλης (Κοινωνικά Παντοπωλεία, ΜΚΟ κτλ) οι οποίοι ασχολούνται με την επισιτιστική στήριξη ανθρώπων σε ανάγκη.

ΑΠΕ/ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία