ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Κίνδυνος να χάσουμε τους Βαλκάνιους τουρίστες λόγω πολέμου και ενεργειακής κρίσης

Υπολογίζεται στο 1/3 του συνόλου που υποδέχεται η χώρα μας, βάσει στοιχείων του 2019

 18/11/2022 19:56

Θεσσαλονίκη: Κίνδυνος να χάσουμε τους Βαλκάνιους τουρίστες λόγω πολέμου και ενεργειακής κρίσης

Καμπανάκι κινδύνου για την τουριστική κίνηση στη Βόρεια Ελλάδα έκρουσαν παράγοντες του κλάδου μιλώντας στο 3ο Forum «Τουρισμός - Real Estate - Μεταφορές & Υποδομές σε Ελλάδα και Ν/Α Ευρώπη» που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη. Κι αυτό γιατί το καλοκαίρι που μας έρχεται ενδέχεται να πληγεί ο οδικός τουρισμός από τις Βαλκανικές χώρες, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, των οικονομικλών επιπτώσεων που έχει προκαλέσει και της ενεργειακής κρίσης που ήδη εκδηλώνεται. 

«Αναμένουμε και προσπαθούμε για σημαντική αύξηση του συνεδριακού τουρισμού στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα και ελπίζουμε στην βοήθεια των Βαλκάνιων», επισήμανε η διευθύνουσα σύμβουλος της Voyager Travel & Congress, Πάτρα Γκάτζιου, λέγοντας ότι η αύξηση των απευθείας πτήσεων με περισσότερους προορισμούς θα συντελούσε σημαντικά στην επιτυχία του εγχειρήματος.

Η ίδια παρατήρησε ότι η Βόρεια Ελλάδα στηρίζει την τουριστική της ανάπτυξη στον οδικό τουρισμό από τις Βαλκανικές χώρες, που υπολογίζεται στο 1/3 του συνόλου που υποδέχεται η χώρα μας, βάσει στοιχείων του 2019, με τους ταξιδιώτες να ανέρχονται σε 10 εκατομμύρια. Όμως, όπως πρόσθεσε, το φετινό καλοκαίρι είναι διαφορετικό, αφού όπως εξήγησε «λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της μεγάλης ενεργειακής κρίσης οι εισερχόμενοι τουρίστες στην Ελλάδα οδικώς, θα είναι λιγότεροι».

Οπως είπε «για τη φετινή σεζόν, ο οδικός τουρισμός είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό», σημειώνοντας ότι αυτή τη θέση εκφράζουν και εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

«Τι θα σήμαινε η απώλεια οδικού τουρισμού για την Ελλάδα;», διερωτήθηκε η ίδια και είπε ότι οι βασικοί επισκέπτες της χώρας μας οδικώς είναι από Ρουμανία, Σερβία, Αλβανία, Τουρκία, Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία, «οι οποίοι το 2019 πραγματοποίησαν στην Ελλάδα 1,8 εκατ. διανυκτερεύσεις, ξοδεύοντας στη χώρα μας περισσότερα από 38 εκατ. ευρώ και συνεισφέροντας περίπου στο 10% των συνολικών εσόδων της Ελλάδας από τον τουρισμό».

«Τους θέλουμε τους Βαλκάνιους τουρίστες στην Ελλάδα και προσδοκούμε στην έλευσή τους», κατέληξε κρούοντας το κώδωνα του κινδύνου για το ότι το 2021 καταγράφηκε πτώση 67,5% στις διεθνείς οδικές αφίξεις και 63% πτώση στις ταξιδιωτικές εισπράξεις. «Τη μεγαλύτερη μείωση οδικών αφίξεων εμφάνισαν οι Βούλγαροι επισκέπτες, κατά 2,8 εκατ. τουρίστες λιγότεροι σε σχέση με το 2019», ανέφερε και πρόσθεσε ότι πέρυσι σημαντικά μειωμένες ήταν και οι αφίξεις από τη Βόρεια Μακεδονία.

Πρέβεζα

Αύξηση 160% κατέγραψε φέτος η τουριστική κίνηση στην Πρέβεζα έναντι του 2019, επισήμανε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του δήμου, υπεύθυνος Τουρισμού, Λεωνίδας Αργυρός, στην τοποθέτησή του στο φόρουμ.

Ο κ. Αργυρός σημείωσε ότι το 2020, περίοδο της πανδημίας με αυξημένα μέτρα για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού, η Πρέβεζα κατέγραψε μέση πληρότητα της τάξης του 65%, όταν άλλοι προορισμοί στο εξωτερικό παρουσίαζαν 15% και η Πορτογαλία «πανηγύριζε» το 18% που είχε πετύχει.

«Πριν λίγα χρόνια θα σας έλεγα ότι η Πρέβεζα είναι το κρυφό διαμάντι της Ελλάδας, αλλά σήμερα και παρά την πανδημία του κορονοϊού, σας διαβεβαιώνω ότι κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά πλέον η περιοχή είναι γνωστή παγκοσμίως», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «δεν εφησυχάζουμε και συνεχίζουμε εξίσου δυναμικά το έργο μας».

Στο πλαίσιο αυτό, υπενθύμισε ότι ο δήμος Πρέβεζας, που όπως ανέφερε χαρακτηριστικά προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός νησιού, ωστόσο δεν διαθέτει κανένα από τα αρνητικά του, υλοποίησε το 2020 καμπάνια ενημέρωσης για την ασφάλεια στην περιοχή. Ο τουρισμός, όπως πρόσθεσε, «δεν ενδείκνυται για μεγαλοψυχίες και καλοσύνες», αφού πρόκειται για έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς τομείς. Σημείωσε ακόμη ότι στην περιοχή, παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε επίπεδο έργων υποδομών, υπάρχουν ακόμη ανάγκες σε ό,τι αφορά τις οδικές αρτηρίες.

Σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές συνδέσεις ο κ. Αργυρός ανέφερε ότι έχει κατατεθεί πρόταση στη Fraport για τη σύνδεση του διεθνούς αεροδρομίου Ακτίου με την Σερβία και γνωστοποίησε ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να γίνει αυτό πραγματικότητα, με τη συνδρομή και του Ελληνοσερβικού Επιμελητηρίου Β. Ελλάδος. Ανέφερε επίσης ότι το αεροδρόμιο του Ακτίου καταγράφει ετήσια αύξηση 10% και φέτος ανήλθαν σε 1 εκατ. οι εκκινήσεις με 48 ευρωπαϊκούς προορισμούς. Ανακοίνωσε τέλος ότι στη δημοτική μαρίνα του δήμου Πρέβεζας έδεσαν φέτος 5.800 πλοία.

Καμπανάκι κινδύνου για την τουριστική κίνηση στη Βόρεια Ελλάδα έκρουσαν παράγοντες του κλάδου μιλώντας στο 3ο Forum «Τουρισμός - Real Estate - Μεταφορές & Υποδομές σε Ελλάδα και Ν/Α Ευρώπη» που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη. Κι αυτό γιατί το καλοκαίρι που μας έρχεται ενδέχεται να πληγεί ο οδικός τουρισμός από τις Βαλκανικές χώρες, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, των οικονομικλών επιπτώσεων που έχει προκαλέσει και της ενεργειακής κρίσης που ήδη εκδηλώνεται. 

«Αναμένουμε και προσπαθούμε για σημαντική αύξηση του συνεδριακού τουρισμού στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα και ελπίζουμε στην βοήθεια των Βαλκάνιων», επισήμανε η διευθύνουσα σύμβουλος της Voyager Travel & Congress, Πάτρα Γκάτζιου, λέγοντας ότι η αύξηση των απευθείας πτήσεων με περισσότερους προορισμούς θα συντελούσε σημαντικά στην επιτυχία του εγχειρήματος.

Η ίδια παρατήρησε ότι η Βόρεια Ελλάδα στηρίζει την τουριστική της ανάπτυξη στον οδικό τουρισμό από τις Βαλκανικές χώρες, που υπολογίζεται στο 1/3 του συνόλου που υποδέχεται η χώρα μας, βάσει στοιχείων του 2019, με τους ταξιδιώτες να ανέρχονται σε 10 εκατομμύρια. Όμως, όπως πρόσθεσε, το φετινό καλοκαίρι είναι διαφορετικό, αφού όπως εξήγησε «λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της μεγάλης ενεργειακής κρίσης οι εισερχόμενοι τουρίστες στην Ελλάδα οδικώς, θα είναι λιγότεροι».

Οπως είπε «για τη φετινή σεζόν, ο οδικός τουρισμός είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό», σημειώνοντας ότι αυτή τη θέση εκφράζουν και εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

«Τι θα σήμαινε η απώλεια οδικού τουρισμού για την Ελλάδα;», διερωτήθηκε η ίδια και είπε ότι οι βασικοί επισκέπτες της χώρας μας οδικώς είναι από Ρουμανία, Σερβία, Αλβανία, Τουρκία, Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία, «οι οποίοι το 2019 πραγματοποίησαν στην Ελλάδα 1,8 εκατ. διανυκτερεύσεις, ξοδεύοντας στη χώρα μας περισσότερα από 38 εκατ. ευρώ και συνεισφέροντας περίπου στο 10% των συνολικών εσόδων της Ελλάδας από τον τουρισμό».

«Τους θέλουμε τους Βαλκάνιους τουρίστες στην Ελλάδα και προσδοκούμε στην έλευσή τους», κατέληξε κρούοντας το κώδωνα του κινδύνου για το ότι το 2021 καταγράφηκε πτώση 67,5% στις διεθνείς οδικές αφίξεις και 63% πτώση στις ταξιδιωτικές εισπράξεις. «Τη μεγαλύτερη μείωση οδικών αφίξεων εμφάνισαν οι Βούλγαροι επισκέπτες, κατά 2,8 εκατ. τουρίστες λιγότεροι σε σχέση με το 2019», ανέφερε και πρόσθεσε ότι πέρυσι σημαντικά μειωμένες ήταν και οι αφίξεις από τη Βόρεια Μακεδονία.

Πρέβεζα

Αύξηση 160% κατέγραψε φέτος η τουριστική κίνηση στην Πρέβεζα έναντι του 2019, επισήμανε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του δήμου, υπεύθυνος Τουρισμού, Λεωνίδας Αργυρός, στην τοποθέτησή του στο φόρουμ.

Ο κ. Αργυρός σημείωσε ότι το 2020, περίοδο της πανδημίας με αυξημένα μέτρα για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού, η Πρέβεζα κατέγραψε μέση πληρότητα της τάξης του 65%, όταν άλλοι προορισμοί στο εξωτερικό παρουσίαζαν 15% και η Πορτογαλία «πανηγύριζε» το 18% που είχε πετύχει.

«Πριν λίγα χρόνια θα σας έλεγα ότι η Πρέβεζα είναι το κρυφό διαμάντι της Ελλάδας, αλλά σήμερα και παρά την πανδημία του κορονοϊού, σας διαβεβαιώνω ότι κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά πλέον η περιοχή είναι γνωστή παγκοσμίως», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «δεν εφησυχάζουμε και συνεχίζουμε εξίσου δυναμικά το έργο μας».

Στο πλαίσιο αυτό, υπενθύμισε ότι ο δήμος Πρέβεζας, που όπως ανέφερε χαρακτηριστικά προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός νησιού, ωστόσο δεν διαθέτει κανένα από τα αρνητικά του, υλοποίησε το 2020 καμπάνια ενημέρωσης για την ασφάλεια στην περιοχή. Ο τουρισμός, όπως πρόσθεσε, «δεν ενδείκνυται για μεγαλοψυχίες και καλοσύνες», αφού πρόκειται για έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς τομείς. Σημείωσε ακόμη ότι στην περιοχή, παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε επίπεδο έργων υποδομών, υπάρχουν ακόμη ανάγκες σε ό,τι αφορά τις οδικές αρτηρίες.

Σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές συνδέσεις ο κ. Αργυρός ανέφερε ότι έχει κατατεθεί πρόταση στη Fraport για τη σύνδεση του διεθνούς αεροδρομίου Ακτίου με την Σερβία και γνωστοποίησε ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να γίνει αυτό πραγματικότητα, με τη συνδρομή και του Ελληνοσερβικού Επιμελητηρίου Β. Ελλάδος. Ανέφερε επίσης ότι το αεροδρόμιο του Ακτίου καταγράφει ετήσια αύξηση 10% και φέτος ανήλθαν σε 1 εκατ. οι εκκινήσεις με 48 ευρωπαϊκούς προορισμούς. Ανακοίνωσε τέλος ότι στη δημοτική μαρίνα του δήμου Πρέβεζας έδεσαν φέτος 5.800 πλοία.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία