ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Δεν «τραβάνε» τα ποτά - Περιορισμένη η κίνηση στις κάβες

«Μουδιασμένη» η αγορά αλκοολούχων ποτών παραμονές Χριστουγέννων - Μεγάλες προσφορές στα σούπερ μάρκετ

 23/12/2023 08:00

Θεσσαλονίκη: Δεν «τραβάνε» τα ποτά - Περιορισμένη η κίνηση στις κάβες

Άννη Καρολίδου

Χριστούγεννα μπροστά μας και Πρωτοχρονιά κι η μισή χαρά των γιορτών, βρίσκεται στις προετοιμασίες, στις συναντήσεις και συνεννοήσεις για τις συγκεντρώσεις συγγενών και φίλων γύρω από τα στολισμένα τραπέζια και τα γλέντια, εντός και εκτός σπιτιού. Κι όλα αυτά, θέλουν το «καύσιμο» τους, που δεν είναι μόνο το φαγητό, αλλά και το ποτό.

Στα ποτά, τα αλκοολούχα, η αγορά έχει να προσφέρει πάμπολλες επιλογές, είτε πρόκειται για ελληνικά ή εισαγόμενα, για αποστάγματα ή ζυμούμενα, δηλαδή κρασιά και μπύρες, είτε για τις απαραίτητες για πολλούς γιορταστικές «φυσαλίδες», τις σαμπάνιες και τους άλλους αφρώδεις οίνους.

Ωστόσο, η επίμονη ακρίβεια φαίνεται πως έχει κάνει πιο προσεκτικούς τους καταναλωτές, είτε ψωνίζουν για το σπίτι και το τραπέζι των Χριστουγέννων, είτε παίρνουν ποτά σαν δώρα για φίλους που γιορτάζουν και τους έχουν καλεσμένους σε ρεβεγιόν, είτε στέλνουν επαγγελματικά δώρα, είτε πίνουν το ποτάκι τους σε μπαρ και μεζεδοσυνάξεις, κάνοντας από πριν χαλαρωτικά διαλείμματα εν όψη των μεγάλων αργιών.

Το κρασί έρχεται πρώτο στα μπαρ

Η κατανάλωση στα μπαρ, τις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, είναι κάπως μειωμένη σε σύγκριση με πέρυσι, όπως λένε επιχειρηματίες του κλάδου, επισημαίνοντας ότι οι περισσότεροι πελάτες προτιμούν να παραγγείλουν κρασί ή μπύρα, ενώ πολύ λιγότεροι ζητούν κοκτέιλ, ποτά απόσταξης όπως ουίσκι ή βότκα ενώ ακόμη λιγότεροι ζητούν να σερβιριστούν από premium ετικέτες.

Τα καλά ελληνικά κρασιά, φαίνεται πως είναι η ιδανική επιλογή για πολλούς, που αρκούνται σε κρασί στο ποτήρι, που προσφέρεται προς 6 ή 7 ευρώ, ενώ συχνά μία παρέα των τριών- τεσσάρων ατόμων, θα παραγγείλει φιάλη, μία επιλογή που είναι συμφέρουσα αφού αρκετά κρασιά προσφέρονται στην τιμή των 20-22 ευρώ, αν και οι τιμές των ερυθρών τσιμπάνε λίγο προς τα πάνω.

«Μουδιασμένη» η κίνηση στις κάβες

Στις κάβες, που τέτοια εποχή έχουν την τιμητική τους, η κίνηση ως και εχθές ήταν κάπως μουδιασμένη, όπως είπε στο makthes.gr o κ. Θεόδωρος Βερυκούκης, πρόεδρος της ΕΔΕΟΠ Μακεδονίας Θράκης, η οποία μόνο από τη Θεσσαλονίκη, έχει περί τα 75 μέλη.

Οι παραγγελίες για ειδικές γιορτινές συσκευασίες, κυρίως για καλάθια με ποτά, ήταν μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα περισσότερα εταιρικά δώρα, δεν ξεπερνούν τα 25-30 ευρώ. Τα καλάθια σε αυτό το κόστος για τον πελάτη, έχουν δύο κρασιά, προς το σχετικά χαμηλό range των τιμών, αν συνυπολογιστεί το κόστος του καλαθιού αλλά και της μεταφοράς του δώρου.

Βεβαίως υπάρχουν και οι πωλήσεις χονδρικής προς τις επιχειρήσεις εστίασης, με τις ταβέρνες και τα πιο λαϊκά εστιατόρια να παραγγέλνουν χύμα κρασί (αρετσίνωτο και ρετσίνα),  ενώ τα πιο high εστιατόρια και μπαρ, προμηθεύονται εμφιαλωμένους οίνους.

Γενικότερα, όπως είπε ο κ. Βερυκούκης, το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης αφορά κρασί, ενώ ακολουθούν τα αποστάγματα.

Προσφορές και ανταγωνισμός σε επίπεδο τιμών

Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό με τα σούπερ μάρκετ, που γίνεται πιο οξύς στην περίοδο των γιορτών, ο πρόεδρος της ΕΔΕΟΠ επισήμανε ότι οι μεγάλες προσφορές που κάνουν οι αλυσίδες, είναι επί των τιμών λιανικής. Με τις προσφορές αυτές, υποστήριξε, κατεβάζουν τις τιμές στα επίπεδα της χονδρικής, στα οποία όμως πουλάνε οι κάβες, στην διάρκεια όλου του χρόνου και όχι μόνο των γιορτών.

Πάντως γεγονός είναι, ότι οι προσφορές ειδικά των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, φτάνουν ως και το 20%-30% σε αρκετές ετικέτες του ελληνικού αμπελώνα, καθώς προφανώς ποντάρουν στο «εν τη καταναλώσει το κέρδος», πέραν του ότι οι μεγάλες σάλες, έχουν πλούσιους και καλά ενημερωμένους καταλόγους, ακόμη και με προϊόντα μικρών παραγωγών.

pota-kava-masoutis.jpg


Στη «Μασούτης» , αυτή την περίοδο, οι πωλήσεις αλκοολούχων είναι αυξημένες, ενώ καταγράφεται και στροφή προς τα ποτά alcohol free, με πρώτες και καλύτερες τις μπύρες.

Οι πελάτες, όπως φαίνεται, τα θέλουν όλα, δηλαδή, premium ποτά σε οικονομική τιμή, ζήτηση που στη συγκεκριμένη αλυσίδα ικανοποιείται με κωδικούς, που δεν θα περίμενε κάποιος να βρει σε σούπερ μάρκετ.

Ο καταναλωτής, για τις γιορτές, θέλει κρασί σε φιάλη, θέλει ποικιλία για να έχει περιθώρια επιλογών αλλά εκτιμά και τις προσφορές, όπως φάνηκε από την μοναδική -30% προσφορά που έκανε η «Μασούτης» κι η οποία είχε μεγάλη ανταπόκριση.

Πάντως, όλοι όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ποτών, άμεσα ή έμμεσα, από παραγωγούς μέχρι χονδρεμπόρους και λιανεμπόρους, όπως και επιχειρηματίες της εστίασης, αυτήν την περίοδο περιμένουν και θα έχουν αυξημένες πωλήσεις ακόμη κι’ αν δεν είναι στο επίπεδο που θα επιθυμούσαν.

Χριστούγεννα μπροστά μας και Πρωτοχρονιά κι η μισή χαρά των γιορτών, βρίσκεται στις προετοιμασίες, στις συναντήσεις και συνεννοήσεις για τις συγκεντρώσεις συγγενών και φίλων γύρω από τα στολισμένα τραπέζια και τα γλέντια, εντός και εκτός σπιτιού. Κι όλα αυτά, θέλουν το «καύσιμο» τους, που δεν είναι μόνο το φαγητό, αλλά και το ποτό.

Στα ποτά, τα αλκοολούχα, η αγορά έχει να προσφέρει πάμπολλες επιλογές, είτε πρόκειται για ελληνικά ή εισαγόμενα, για αποστάγματα ή ζυμούμενα, δηλαδή κρασιά και μπύρες, είτε για τις απαραίτητες για πολλούς γιορταστικές «φυσαλίδες», τις σαμπάνιες και τους άλλους αφρώδεις οίνους.

Ωστόσο, η επίμονη ακρίβεια φαίνεται πως έχει κάνει πιο προσεκτικούς τους καταναλωτές, είτε ψωνίζουν για το σπίτι και το τραπέζι των Χριστουγέννων, είτε παίρνουν ποτά σαν δώρα για φίλους που γιορτάζουν και τους έχουν καλεσμένους σε ρεβεγιόν, είτε στέλνουν επαγγελματικά δώρα, είτε πίνουν το ποτάκι τους σε μπαρ και μεζεδοσυνάξεις, κάνοντας από πριν χαλαρωτικά διαλείμματα εν όψη των μεγάλων αργιών.

Το κρασί έρχεται πρώτο στα μπαρ

Η κατανάλωση στα μπαρ, τις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, είναι κάπως μειωμένη σε σύγκριση με πέρυσι, όπως λένε επιχειρηματίες του κλάδου, επισημαίνοντας ότι οι περισσότεροι πελάτες προτιμούν να παραγγείλουν κρασί ή μπύρα, ενώ πολύ λιγότεροι ζητούν κοκτέιλ, ποτά απόσταξης όπως ουίσκι ή βότκα ενώ ακόμη λιγότεροι ζητούν να σερβιριστούν από premium ετικέτες.

Τα καλά ελληνικά κρασιά, φαίνεται πως είναι η ιδανική επιλογή για πολλούς, που αρκούνται σε κρασί στο ποτήρι, που προσφέρεται προς 6 ή 7 ευρώ, ενώ συχνά μία παρέα των τριών- τεσσάρων ατόμων, θα παραγγείλει φιάλη, μία επιλογή που είναι συμφέρουσα αφού αρκετά κρασιά προσφέρονται στην τιμή των 20-22 ευρώ, αν και οι τιμές των ερυθρών τσιμπάνε λίγο προς τα πάνω.

«Μουδιασμένη» η κίνηση στις κάβες

Στις κάβες, που τέτοια εποχή έχουν την τιμητική τους, η κίνηση ως και εχθές ήταν κάπως μουδιασμένη, όπως είπε στο makthes.gr o κ. Θεόδωρος Βερυκούκης, πρόεδρος της ΕΔΕΟΠ Μακεδονίας Θράκης, η οποία μόνο από τη Θεσσαλονίκη, έχει περί τα 75 μέλη.

Οι παραγγελίες για ειδικές γιορτινές συσκευασίες, κυρίως για καλάθια με ποτά, ήταν μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα περισσότερα εταιρικά δώρα, δεν ξεπερνούν τα 25-30 ευρώ. Τα καλάθια σε αυτό το κόστος για τον πελάτη, έχουν δύο κρασιά, προς το σχετικά χαμηλό range των τιμών, αν συνυπολογιστεί το κόστος του καλαθιού αλλά και της μεταφοράς του δώρου.

Βεβαίως υπάρχουν και οι πωλήσεις χονδρικής προς τις επιχειρήσεις εστίασης, με τις ταβέρνες και τα πιο λαϊκά εστιατόρια να παραγγέλνουν χύμα κρασί (αρετσίνωτο και ρετσίνα),  ενώ τα πιο high εστιατόρια και μπαρ, προμηθεύονται εμφιαλωμένους οίνους.

Γενικότερα, όπως είπε ο κ. Βερυκούκης, το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης αφορά κρασί, ενώ ακολουθούν τα αποστάγματα.

Προσφορές και ανταγωνισμός σε επίπεδο τιμών

Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό με τα σούπερ μάρκετ, που γίνεται πιο οξύς στην περίοδο των γιορτών, ο πρόεδρος της ΕΔΕΟΠ επισήμανε ότι οι μεγάλες προσφορές που κάνουν οι αλυσίδες, είναι επί των τιμών λιανικής. Με τις προσφορές αυτές, υποστήριξε, κατεβάζουν τις τιμές στα επίπεδα της χονδρικής, στα οποία όμως πουλάνε οι κάβες, στην διάρκεια όλου του χρόνου και όχι μόνο των γιορτών.

Πάντως γεγονός είναι, ότι οι προσφορές ειδικά των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, φτάνουν ως και το 20%-30% σε αρκετές ετικέτες του ελληνικού αμπελώνα, καθώς προφανώς ποντάρουν στο «εν τη καταναλώσει το κέρδος», πέραν του ότι οι μεγάλες σάλες, έχουν πλούσιους και καλά ενημερωμένους καταλόγους, ακόμη και με προϊόντα μικρών παραγωγών.

pota-kava-masoutis.jpg


Στη «Μασούτης» , αυτή την περίοδο, οι πωλήσεις αλκοολούχων είναι αυξημένες, ενώ καταγράφεται και στροφή προς τα ποτά alcohol free, με πρώτες και καλύτερες τις μπύρες.

Οι πελάτες, όπως φαίνεται, τα θέλουν όλα, δηλαδή, premium ποτά σε οικονομική τιμή, ζήτηση που στη συγκεκριμένη αλυσίδα ικανοποιείται με κωδικούς, που δεν θα περίμενε κάποιος να βρει σε σούπερ μάρκετ.

Ο καταναλωτής, για τις γιορτές, θέλει κρασί σε φιάλη, θέλει ποικιλία για να έχει περιθώρια επιλογών αλλά εκτιμά και τις προσφορές, όπως φάνηκε από την μοναδική -30% προσφορά που έκανε η «Μασούτης» κι η οποία είχε μεγάλη ανταπόκριση.

Πάντως, όλοι όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ποτών, άμεσα ή έμμεσα, από παραγωγούς μέχρι χονδρεμπόρους και λιανεμπόρους, όπως και επιχειρηματίες της εστίασης, αυτήν την περίοδο περιμένουν και θα έχουν αυξημένες πωλήσεις ακόμη κι’ αν δεν είναι στο επίπεδο που θα επιθυμούσαν.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία