Λόγια του Βαρδάρη

  • Θεσσαλονίκη: Χώρια κάνουνε, μαζί μπορούνε;
    09/02/2023 14:33

    Θεσσαλονίκη: Χώρια κάνουνε, μαζί μπορούνε;

    Χώρια κάνουνε, αυτό το ξέρουμε, αλλά μαζί μπορούνε οι φορείς της Θεσσαλονίκης; Κι αναφερόμαστε σε αυτούς συγκεκριμένα που θέλουν να αναδειχθεί η πόλη σε τουριστικό προορισμό (!), σε city break προορισμό και…home port κρουαζιέρας (!) κι όλα αυτά τα ωραία και φιλόδοξα.

    Αυτά τα πουλάκια που εδώ και κάποιους μήνες τιτιβίζουν στα αυτιά μας για το περίφημο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της τουριστικής Θεσσαλονίκης, αυτό που αναμένεται να αποκτήσει η πόλη με την υποστήριξη τεχνοκρατών και στη βάση ενός συγκεκριμένου action plan, είχαν πει ότι κατά την απολογιστική εκδήλωση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης για το 2022, θα παρουσιαζόταν και το πλαίσιο αυτού του πολυπόθητου προγράμματος που έχει τον πολύ ελκυστικό τίτλο «Deep Dive in Thessaloniki».

    Κι’ αυτό το στρατηγικό πρόγραμμα υποτίθεται ότι αναλαμβάνει να επεξεργαστεί και να μεταφράσει σε συγκεκριμένες δράσεις, γνωστή εταιρεία που έχει εργαστεί για την καμπάνια του ΕΟΤ, εταιρεία που θα παρακολουθεί και την εφαρμογή του. Ελάτε όμως που η παρουσίαση δεν έγινε, αφού τουλάχιστον σε τούτη τη φάση η Ένωση Ξενοδόχων δεν μπαίνει με… χρήμα στο χορό, αλλά μόνο με υποστήριξη σε στοιχεία και υπηρεσίες, οπότε το κόστος σε χρήμα αλλά και έμπρακτη υλοποίηση δράσεων, θα πρέπει να αναλάβουν ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

    Δυσπιστία, καχυποψία δεν βοηθάνε να κτιστεί κλίμα συνεργασίας και να καταγραφεί πρόοδος, κάτι βέβαια που είναι ζητούμενο εδώ και πολλά χρόνια, καθώς κάποιοι πίστευαν ότι πρέπει να αποφασίζουν για την πόλη και οι υπόλοιποι να ακολουθούν.

    Η Θεσσαλονίκη έχει πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, οι ξενοδοχειακές της υποδομές έχουν σημαντικά αναβαθμιστεί, έχει κάπως …..σουλουπωθεί, αλλά ακόμη υστερεί σε πολλά για να γίνει ελκυστικός προορισμός με ευρωπαϊκά στάνταρτς και, εν τέλει, να ανεβεί κατηγορία. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η πόλη που όλοι θεωρούν ότι είναι αναγνωρίσιμη ως προορισμός, αντί να κερδίζει σε αφίξεις ξένων τουριστών και διανυκτερεύσεις, χάνει, σε περίοδο που συνολικά η Ελλάδα γράφει επιτυχίες.

    Το πως θα προχωρήσει αυτή η υπόθεση του στρατηγικού σχεδίου, που θα φέρει στην επιφάνεια τα κακώς κείμενα, θα τα διορθώσει και θα βάλει μπροστά συγκεκριμένες δράσεις για να προβληθεί η Θεσσαλονίκη ως προορισμός, δεν το ξέρουμε. Αυτό όμως που ξέρουμε, είναι, ότι πρέπει επιτέλους να γίνει η αρχή, με ουσιαστικό περιεχόμενο στη βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου, χωρίς παράτες, ευχολόγια και πόζες για φωτογραφήσεις.