ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θεσσαλονίκη -Αλ. Τσίπρας: Δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο η απόφαση Μητσοτάκη για το μετρό (βίντεο)

Για επιστροφή στην «κανονικότητα» της διαπλοκής και των αποζημιώσεων στους εργολάβους έκανε λόγο ο Αλέξης Τσίπρας μετά την συνάντηση του με την Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τον Γ. Μπουτάρη

 13/09/2019 12:55

 Θεσσαλονίκη -Αλ. Τσίπρας: Δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο η απόφαση Μητσοτάκη για το μετρό (βίντεο)
INTIME NEWS /ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΣΙΔΗΣ

Ιάσων Μπάντιος

Για επιστροφή στην «κανονικότητα» της διαπλοκής και των αποζημιώσεων στους εργολάβους έκανε λόγο ο Αλέξης Τσίπρας από τη Θεσσαλονίκη, μετά την συνάντηση του με την Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τον πρώην δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη.

Όπως ανέφερε ο κ. Τσίπρας σε δήλωση του μετά το πέρας της συνάντησης, υπάρχει μια κινητοποίηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης «απέναντι σε μια προσπάθεια να ξαναγίνει το Μετρό της Θεσσαλονίκης ανέκδοτο». «Μετά από πάρα πολλά χρόνια δυστυχώς επιστρέφουμε στην κανονικότητα των καθυστερήσεων, των υπέρογκων αποζημιώσεων στους εργολάβους και της βάναυσης αδιαφορίας απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, και άρα στην ταυτότητα της πόλης» συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στα πεπραγμένα της κυβέρνησης του σε σχέση με την πορεία των εργασιών ο κ. Τσίπρας τόνισε πως «τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να τρέξουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης τρισίμισι φορές πιο γρήγορα απ’ ότι τα δέκα προηγούμενα χρόνια. Αρχές του 2016 ήμασταν στο 30% του έργου, έχουμε φτάσει στο 75%. Ήδη έχει κατασκευαστεί στο σύνολο της η γραμμή του Μετρό, βεβαίως στον σταθμό Βενιζέλου μένει η κατασκευή του σταθμού, αλλά και στο σταθμό Βενιζέλου που έχουν βρεθεί οι αρχαιότητες έχει κατασκευαστεί η σύραγγα και βεβαίως ο σχεδιασμός μας ήταν τέλη του 2020, σε ένα χρόνο από τώρα περίπου το Μετρό να αποδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει έτοιμη η μελέτη που αφορά την ανάδειξη των αρχαιοτήτων».

Σε σχέση με τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Βενιζέλου ο κ. Τσίπρας σημείωσε πως «εγώ έχω επισκεφθεί άλλωστε τον χώρο και πραγματικά πρόκειται για μοναδικά ευρήματα καθώς είναι ατόφια η παλιά ρωμαϊκή Εγνατία Οδός για 80 περίπου μέτρα. Ένας πολιτιστικός θησαυρός, ο οποίος τώρα βάναυσα κακοποιείται αλλά το χειρότερο δεν είναι αυτό, το χειρότερο είναι ότι από το ψευτοδίλημμα «ή αρχαία ή μετρό» εμείς καταφέραμε να προχωρήσουμε στη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα δυστυχώς περνάμε στο «ούτε αρχαία ούτε μετρό», διότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δυστυχώς αντί για τέλη του 2020 θα έχουν την ευκαιρία, και αν λέω εγώ, να δουν το Μετρό να λειτουργεί την άνοιξη του 2023».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εκτίμησε πως «θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα, από πλευράς του πρωθυπουργού ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε «πάσα» στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να αυξήσει στα διόδια στην Αττική Οδό».

«Αυτή είναι η πραγματικότητα, θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια. Δυστυχώς επιστρέψαμε στην «κανονικότητα» της διαπλοκής και των αποζημιώσεων στους εργολάβους, στην πλάτη όμως των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το Μετρό, και βεβαίως εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και κληρονομιάς της πόλης» κατέληξε ο κ. Τσίπρας.

Μπουτάρης: Δεν θα ανεχθώ να πετάξουν στα σκουπίδια τον πολιτισμό

Ο Γιάννης Μπουτάρης αποδέχθηκε πως δεν έχει πλέον κανένα αξίωμα για να επηρεάσει τις εξελίξεις στο μετρό Θεσσαλονίκης αλλά όπως δήλωσε δεν μπορεί να ανεχθεί την μεταφορά των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου. «Ξέρω παρά πολύ καλά ότι η Θεσσαλονίκη είναι ταλαιπωρημένη με την ιστορία του μετρό, ξέρω ότι ο κόσμος έχει κουραστεί, ξέρω ότι δεν έχω πια κανένα θεσμικό ρόλο για να διεκδικήσω πράγματα, αλλά ξέρω επίσης ότι ο πολιτισμός στη Θεσσαλονίκη είναι νούμερο ένα περιουσιακό στοιχείο και δεν μπορώ να ανεχθώ να το πετάξουν στα σκουπίδια» είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης ευχαρίστησε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την διάθεση του να ενημερωθεί σχετικά με την κίνηση πολιτών που είναι επικεφαλής για την διατήρηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου αλλά ξεκαθάρισε και στον ίδιο πως δεν είναι πολιτικό το ζήτημα. «Το θέμα δεν είναι πολιτικό, το ξεκαθαρίζουμε, το είπα και στον πρόεδρο. Πρέπει όλοι μαζί που πιστεύουμε σε αυτή την ιστορία, είτε είναι ΣΥΡΙΖΑ, είτε ΝΔ, είτε ΚΚΕ, είτε οτιδήποτε πρέπει να παλέψουμε ώστε να διατηρηθούν in situ τα αρχαία. Είναι αντίστοιχη ιστορία με την Πομπηία και αν θέλουν να το συνειδητοποιήσουν λιγάκι και οι συμπολίτες, αν μείνουν in situ τέλος του 2021 το μετρό θα λειτουργεί. Μπορεί να κάνει ένα χρόνο να λειτουργήσει ο σταθμός της Βενιζέλου αλλά και στην Αθήνα ένα χρόνο καθυστέρησε ο σταθμός Μοναστηράκι αλλά κανείς δεν είπε τίποτα, γιατί δεν υπάρχει πολιτική εκμετάλλευση» δήλωσε ο Γίαννης Μπουτάρης αναφέροντας ακόμα μια φορά πως το θέμα επαναφέρουν πολιτευτές της Θεσσαλονίκης για προσωπικό τους συμφέρον. «Αυτή την στιγμή όλη η ιστορία ξεκίνησε από μια πολιτική εκμετάλλευση από διάφορους πολιτικούς μικροπαράγοντες στη Θεσσαλονίκη» σημείωσε.

Για επιστροφή στην «κανονικότητα» της διαπλοκής και των αποζημιώσεων στους εργολάβους έκανε λόγο ο Αλέξης Τσίπρας από τη Θεσσαλονίκη, μετά την συνάντηση του με την Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τον πρώην δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη.

Όπως ανέφερε ο κ. Τσίπρας σε δήλωση του μετά το πέρας της συνάντησης, υπάρχει μια κινητοποίηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης «απέναντι σε μια προσπάθεια να ξαναγίνει το Μετρό της Θεσσαλονίκης ανέκδοτο». «Μετά από πάρα πολλά χρόνια δυστυχώς επιστρέφουμε στην κανονικότητα των καθυστερήσεων, των υπέρογκων αποζημιώσεων στους εργολάβους και της βάναυσης αδιαφορίας απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, και άρα στην ταυτότητα της πόλης» συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στα πεπραγμένα της κυβέρνησης του σε σχέση με την πορεία των εργασιών ο κ. Τσίπρας τόνισε πως «τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να τρέξουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης τρισίμισι φορές πιο γρήγορα απ’ ότι τα δέκα προηγούμενα χρόνια. Αρχές του 2016 ήμασταν στο 30% του έργου, έχουμε φτάσει στο 75%. Ήδη έχει κατασκευαστεί στο σύνολο της η γραμμή του Μετρό, βεβαίως στον σταθμό Βενιζέλου μένει η κατασκευή του σταθμού, αλλά και στο σταθμό Βενιζέλου που έχουν βρεθεί οι αρχαιότητες έχει κατασκευαστεί η σύραγγα και βεβαίως ο σχεδιασμός μας ήταν τέλη του 2020, σε ένα χρόνο από τώρα περίπου το Μετρό να αποδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει έτοιμη η μελέτη που αφορά την ανάδειξη των αρχαιοτήτων».

Σε σχέση με τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Βενιζέλου ο κ. Τσίπρας σημείωσε πως «εγώ έχω επισκεφθεί άλλωστε τον χώρο και πραγματικά πρόκειται για μοναδικά ευρήματα καθώς είναι ατόφια η παλιά ρωμαϊκή Εγνατία Οδός για 80 περίπου μέτρα. Ένας πολιτιστικός θησαυρός, ο οποίος τώρα βάναυσα κακοποιείται αλλά το χειρότερο δεν είναι αυτό, το χειρότερο είναι ότι από το ψευτοδίλημμα «ή αρχαία ή μετρό» εμείς καταφέραμε να προχωρήσουμε στη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα δυστυχώς περνάμε στο «ούτε αρχαία ούτε μετρό», διότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δυστυχώς αντί για τέλη του 2020 θα έχουν την ευκαιρία, και αν λέω εγώ, να δουν το Μετρό να λειτουργεί την άνοιξη του 2023».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εκτίμησε πως «θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα, από πλευράς του πρωθυπουργού ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε «πάσα» στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να αυξήσει στα διόδια στην Αττική Οδό».

«Αυτή είναι η πραγματικότητα, θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια. Δυστυχώς επιστρέψαμε στην «κανονικότητα» της διαπλοκής και των αποζημιώσεων στους εργολάβους, στην πλάτη όμως των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το Μετρό, και βεβαίως εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και κληρονομιάς της πόλης» κατέληξε ο κ. Τσίπρας.

Μπουτάρης: Δεν θα ανεχθώ να πετάξουν στα σκουπίδια τον πολιτισμό

Ο Γιάννης Μπουτάρης αποδέχθηκε πως δεν έχει πλέον κανένα αξίωμα για να επηρεάσει τις εξελίξεις στο μετρό Θεσσαλονίκης αλλά όπως δήλωσε δεν μπορεί να ανεχθεί την μεταφορά των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου. «Ξέρω παρά πολύ καλά ότι η Θεσσαλονίκη είναι ταλαιπωρημένη με την ιστορία του μετρό, ξέρω ότι ο κόσμος έχει κουραστεί, ξέρω ότι δεν έχω πια κανένα θεσμικό ρόλο για να διεκδικήσω πράγματα, αλλά ξέρω επίσης ότι ο πολιτισμός στη Θεσσαλονίκη είναι νούμερο ένα περιουσιακό στοιχείο και δεν μπορώ να ανεχθώ να το πετάξουν στα σκουπίδια» είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης ευχαρίστησε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την διάθεση του να ενημερωθεί σχετικά με την κίνηση πολιτών που είναι επικεφαλής για την διατήρηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου αλλά ξεκαθάρισε και στον ίδιο πως δεν είναι πολιτικό το ζήτημα. «Το θέμα δεν είναι πολιτικό, το ξεκαθαρίζουμε, το είπα και στον πρόεδρο. Πρέπει όλοι μαζί που πιστεύουμε σε αυτή την ιστορία, είτε είναι ΣΥΡΙΖΑ, είτε ΝΔ, είτε ΚΚΕ, είτε οτιδήποτε πρέπει να παλέψουμε ώστε να διατηρηθούν in situ τα αρχαία. Είναι αντίστοιχη ιστορία με την Πομπηία και αν θέλουν να το συνειδητοποιήσουν λιγάκι και οι συμπολίτες, αν μείνουν in situ τέλος του 2021 το μετρό θα λειτουργεί. Μπορεί να κάνει ένα χρόνο να λειτουργήσει ο σταθμός της Βενιζέλου αλλά και στην Αθήνα ένα χρόνο καθυστέρησε ο σταθμός Μοναστηράκι αλλά κανείς δεν είπε τίποτα, γιατί δεν υπάρχει πολιτική εκμετάλλευση» δήλωσε ο Γίαννης Μπουτάρης αναφέροντας ακόμα μια φορά πως το θέμα επαναφέρουν πολιτευτές της Θεσσαλονίκης για προσωπικό τους συμφέρον. «Αυτή την στιγμή όλη η ιστορία ξεκίνησε από μια πολιτική εκμετάλλευση από διάφορους πολιτικούς μικροπαράγοντες στη Θεσσαλονίκη» σημείωσε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία