ΑΠΟΨΕΙΣ

Θεσσαλονίκη, 30 Οκτωβρίου 1944: To ανάθημα και το ανάθεμα της ιστορίας

 05/11/2019 10:40

Θεσσαλονίκη, 30 Οκτωβρίου 1944: To ανάθημα και το ανάθεμα της ιστορίας

Χρήστος Μάτης

Χθες κάποιοι άγνωστοι πήγαν στην αναθηματική πλάκα που είχε τοποθετηθεί για την είσοδο των ανταρτών του ΕΛΑΣ στη Θεσσαλονίκη το 1944 και έγραψαν κάτι από επάνω.

Η πλάκα έγραφε: “Στη μνήμη των μαχητών του ΕΛΑΣ που απελευθέρωσαν τη Θεσσαλονίκη από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής στις 30 Οκτωβρίου 1944”

Οι άγνωστοι έγραψαν: “Ανιστόρητοι προδότες”.

Αν δε σταματήσουμε στις γελοιότητες περί προδοτών, ουσιαστικά έχουμε δύο εκδοχές της ιστορίας.

Η μία είναι αυτή η οποία περιγράφεται στην αναθηματική πλάκα.

Η άλλη είναι αυτή που ακύρωσε η εκδοχή της αναθηματική πλάκας.

Η αναθηματική πλάκα, αναφέρεται σε μία εκδοχή της ιστορίας που έγινε επίσημη με την έκδοση προεδρικού διατάγματος στις 9 Απριλίου του 2016. (Π.Δ. 50/2016/ ΦΕΚ 81/Τεύχος Α/09-05-2016)

“Η Θεσσαλονίκη απελευθερώθηκε από τον ΕΛΑΣ”

Επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ με Υπουργό Εσωτερικών, τον κ.Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Αυτή η εκδοχή ακύρωσε την επίσημη εκδοχή που υπήρχε μέχρι τότε από το 1945 και μετά

“Η Θεσσαλονίκη απελευθερώθηκε όταν έφυγαν οι Γερμανοί από την πόλη”.

Η ύπαρξη δύο εκδοχών για την ίδια υπόθεση οφείλεται στο ότι η συγκεκριμένη ιστορία δεν γράφτηκε ποτέ ως ιστορία αλλά πάντα ως παρακολούθημα της πολιτικής.

Και οι ιστορικοί που την έγραψαν ήταν παρακολουθήματα της ιδεολογικής τους προσέγγισης.

Έχουμε λοιπόν μία ευκαιρία μπροστά μας!

Όχι να ξαναγράψουμε την ιστορία μας, αλλά να την γράψουμε!

Ας αναθέσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο, ή όλοι μαζί την συγγραφή της ιστορίας από υποστηρικτές όλων των εκδοχών και θέμα “πως φτάσαμε στη μεγάλη λαϊκή γιορτή της 2ας Νοεμβρίου 1944” (όταν και γιορτάστηκε η απελευθέρωση της πόλης με συγκέντρωση στην Αγία Σοφία)

Για να αποκτήσει νόημα ο επόμενος ή ο μεθεπόμενος εορτασμός της ημέρας με έναν στόχο.

Άλλωστε αυτοί που εφέτος προσπάθησαν στην Πλατεία Αγίας Σοφίας να επαναλάβουν τη λαϊκή συγκέντρωση της 2ας Νοεμβρίου 1944, επιβεβαίωσαν ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα.

Ούτε τριάντα δεν ήταν...

Χθες κάποιοι άγνωστοι πήγαν στην αναθηματική πλάκα που είχε τοποθετηθεί για την είσοδο των ανταρτών του ΕΛΑΣ στη Θεσσαλονίκη το 1944 και έγραψαν κάτι από επάνω.

Η πλάκα έγραφε: “Στη μνήμη των μαχητών του ΕΛΑΣ που απελευθέρωσαν τη Θεσσαλονίκη από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής στις 30 Οκτωβρίου 1944”

Οι άγνωστοι έγραψαν: “Ανιστόρητοι προδότες”.

Αν δε σταματήσουμε στις γελοιότητες περί προδοτών, ουσιαστικά έχουμε δύο εκδοχές της ιστορίας.

Η μία είναι αυτή η οποία περιγράφεται στην αναθηματική πλάκα.

Η άλλη είναι αυτή που ακύρωσε η εκδοχή της αναθηματική πλάκας.

Η αναθηματική πλάκα, αναφέρεται σε μία εκδοχή της ιστορίας που έγινε επίσημη με την έκδοση προεδρικού διατάγματος στις 9 Απριλίου του 2016. (Π.Δ. 50/2016/ ΦΕΚ 81/Τεύχος Α/09-05-2016)

“Η Θεσσαλονίκη απελευθερώθηκε από τον ΕΛΑΣ”

Επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ με Υπουργό Εσωτερικών, τον κ.Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Αυτή η εκδοχή ακύρωσε την επίσημη εκδοχή που υπήρχε μέχρι τότε από το 1945 και μετά

“Η Θεσσαλονίκη απελευθερώθηκε όταν έφυγαν οι Γερμανοί από την πόλη”.

Η ύπαρξη δύο εκδοχών για την ίδια υπόθεση οφείλεται στο ότι η συγκεκριμένη ιστορία δεν γράφτηκε ποτέ ως ιστορία αλλά πάντα ως παρακολούθημα της πολιτικής.

Και οι ιστορικοί που την έγραψαν ήταν παρακολουθήματα της ιδεολογικής τους προσέγγισης.

Έχουμε λοιπόν μία ευκαιρία μπροστά μας!

Όχι να ξαναγράψουμε την ιστορία μας, αλλά να την γράψουμε!

Ας αναθέσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο, ή όλοι μαζί την συγγραφή της ιστορίας από υποστηρικτές όλων των εκδοχών και θέμα “πως φτάσαμε στη μεγάλη λαϊκή γιορτή της 2ας Νοεμβρίου 1944” (όταν και γιορτάστηκε η απελευθέρωση της πόλης με συγκέντρωση στην Αγία Σοφία)

Για να αποκτήσει νόημα ο επόμενος ή ο μεθεπόμενος εορτασμός της ημέρας με έναν στόχο.

Άλλωστε αυτοί που εφέτος προσπάθησαν στην Πλατεία Αγίας Σοφίας να επαναλάβουν τη λαϊκή συγκέντρωση της 2ας Νοεμβρίου 1944, επιβεβαίωσαν ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα.

Ούτε τριάντα δεν ήταν...

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία