ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη: Στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή σήμερα ο επιθεωρητής κυκλοφορίας κι άλλοι δύο σταθμάρχες

Στο μικροσκόπιο τα βαρδιόχαρτο του σταθμού - Έρευνες για τις ευθύνες κι άλλων προσώπων υψηλά ιστάμενων στον ΟΣΕ

 17/03/2023 07:00

Τέμπη: Στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή σήμερα ο επιθεωρητής κυκλοφορίας κι άλλοι δύο σταθμάρχες

Ενώπιον του Ειδικού Εφέτη Ανακριτή θα οδηγηθούν για να απολογηθούν σήμερα Παρασκευή τρεις εμπλεκόμενοι στην τραγωδία στα Τέμπη, οι δύο σταθμάρχες που είχαν βάρδια πριν τον 59χρονο που προφυλακίστηκε αλλά κατηγορούνται πως έφυγαν νωρίτερα από τη θέση τους και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας. 

Και στους τρεις κατηγορούμενους ασκήθηκε δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη, που κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας.

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, διώκεται ποινικά για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια. Επίσης αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν, τόσες όσοι και οι νεκροί της τραγωδίας και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες όσοι και οι τραυματίες.

Σε απολογία καλούνται και οι δύο ακόμη σταθμάρχες οι οποίοι είχαν την υποχρέωση να παραμείνουν στο πόστο τους στη Λάρισα έως τις 11 το βράδυ της ημέρας του δυστυχήματος, αλλά έφυγαν νωρίτερα. Και οι δύο αντιμετωπίζουν τις ίδιες βαριές κατηγορίες με τον επιθεωρητή κυκλοφορίας, κατηγορίες που ήδη έχουν αποδοθεί και στον σταθμάρχη της Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος είναι πλέον προφυλακισμένος.

Στο μικροσκόπιο το βαρδιόχαρτο

Στο μικροσκόπιο έχουν μπει βίντεο, υπηρεσιακά έγγραφα, ηχητικά ντοκουμέντα και πολλά άλλα στοιχεία για λάθη και παραλείψεις, μονοδρομήσεις και καθυστερήσεις δρομολογίων. Οι τηλεφωνικές συνομιλίες των εμπλεκομένων, το βαρδιόχαρτο στο οποίο υπάρχει παρέμβαση με διορθωτικό υγρό, βρίσκονται, επίσης, στα εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας.

Οι δικαστικές Αρχές κάνουν, παράλληλα, φύλλο και φτερό άλλα στοιχεία που φτάνουν στα γραφεία τους, μεταξύ των οποίων οι απομαγνητοφωνήσεις των συζητήσεων των σταθμαρχών.

Οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, των ανθρώπων του ΟΣΕ, αλλά και τα έγγραφα που δημοσιοποιούνται, δείχνουν την ανησυχία που εξέφραζαν εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι για τα προβλήματα στα συστήματα και τη σηματοδότηση. Τα δε ηχητικά ντοκουμέντα από τους ασυρμάτους των σταθμαρχείων, αποτυπώνουν το χάος και την ασυνεννοησία μεταξύ των ανθρώπων που κατείχαν πόστα – κλειδί.

Έρευνες

Με γρήγορους ρυθμούς προχωράνε και οι έρευνες για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών και σε ανώτερους υπαλλήλους του ΟΣΕ και κυρίως σε εκείνους που είχαν την ευθύνη να ελέγχουν τη λίστα με τις βάρδιες που συνέτασσε ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, ώστε να τοποθετούνται σε κάθε πόστο οι κατάλληλοι και οι επαρκείς και σε ικανότητα και σε αριθμό, ανάλογα με τις ανάγκες της κίνησης, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση δεν έγινε.

Επίσης οι έρευνες κινούνται και στην αναζήτηση ευθυνών για την πιστοποίηση της ικανότητας του μοιραίου σταθμάρχη, ο οποίος αποδείχθηκε εγκληματικά άπειρος και ακατάλληλος για τη συγκεκριμένη εξαιρετικά υπεύθυνη εργασία.

Ενώπιον του Ειδικού Εφέτη Ανακριτή θα οδηγηθούν για να απολογηθούν σήμερα Παρασκευή τρεις εμπλεκόμενοι στην τραγωδία στα Τέμπη, οι δύο σταθμάρχες που είχαν βάρδια πριν τον 59χρονο που προφυλακίστηκε αλλά κατηγορούνται πως έφυγαν νωρίτερα από τη θέση τους και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας. 

Και στους τρεις κατηγορούμενους ασκήθηκε δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη, που κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας.

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, διώκεται ποινικά για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια. Επίσης αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν, τόσες όσοι και οι νεκροί της τραγωδίας και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες όσοι και οι τραυματίες.

Σε απολογία καλούνται και οι δύο ακόμη σταθμάρχες οι οποίοι είχαν την υποχρέωση να παραμείνουν στο πόστο τους στη Λάρισα έως τις 11 το βράδυ της ημέρας του δυστυχήματος, αλλά έφυγαν νωρίτερα. Και οι δύο αντιμετωπίζουν τις ίδιες βαριές κατηγορίες με τον επιθεωρητή κυκλοφορίας, κατηγορίες που ήδη έχουν αποδοθεί και στον σταθμάρχη της Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος είναι πλέον προφυλακισμένος.

Στο μικροσκόπιο το βαρδιόχαρτο

Στο μικροσκόπιο έχουν μπει βίντεο, υπηρεσιακά έγγραφα, ηχητικά ντοκουμέντα και πολλά άλλα στοιχεία για λάθη και παραλείψεις, μονοδρομήσεις και καθυστερήσεις δρομολογίων. Οι τηλεφωνικές συνομιλίες των εμπλεκομένων, το βαρδιόχαρτο στο οποίο υπάρχει παρέμβαση με διορθωτικό υγρό, βρίσκονται, επίσης, στα εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας.

Οι δικαστικές Αρχές κάνουν, παράλληλα, φύλλο και φτερό άλλα στοιχεία που φτάνουν στα γραφεία τους, μεταξύ των οποίων οι απομαγνητοφωνήσεις των συζητήσεων των σταθμαρχών.

Οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, των ανθρώπων του ΟΣΕ, αλλά και τα έγγραφα που δημοσιοποιούνται, δείχνουν την ανησυχία που εξέφραζαν εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι για τα προβλήματα στα συστήματα και τη σηματοδότηση. Τα δε ηχητικά ντοκουμέντα από τους ασυρμάτους των σταθμαρχείων, αποτυπώνουν το χάος και την ασυνεννοησία μεταξύ των ανθρώπων που κατείχαν πόστα – κλειδί.

Έρευνες

Με γρήγορους ρυθμούς προχωράνε και οι έρευνες για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών και σε ανώτερους υπαλλήλους του ΟΣΕ και κυρίως σε εκείνους που είχαν την ευθύνη να ελέγχουν τη λίστα με τις βάρδιες που συνέτασσε ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, ώστε να τοποθετούνται σε κάθε πόστο οι κατάλληλοι και οι επαρκείς και σε ικανότητα και σε αριθμό, ανάλογα με τις ανάγκες της κίνησης, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση δεν έγινε.

Επίσης οι έρευνες κινούνται και στην αναζήτηση ευθυνών για την πιστοποίηση της ικανότητας του μοιραίου σταθμάρχη, ο οποίος αποδείχθηκε εγκληματικά άπειρος και ακατάλληλος για τη συγκεκριμένη εξαιρετικά υπεύθυνη εργασία.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία