ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τέμπη: Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας τρεις τελευταίοι υπουργοί Μεταφορών - «Ανοίγει τα χαρτιά του» ο Καραμανλής

Συνεδριάζει η Επιτροπή με αλλαγές στη σύνθεση - Για ακρόαση έχουν κληθεί και οι Μ. Χρυσοχοΐδης και Χ. Σπίρτζης αλλά και ο Γ. Γεραπετρίτης - Καταθέτουν την Παρασκευή οι δύο σταθμάρχες - Νέα πρόσωπα στο κάδρο των ευθυνών για την τραγωδία

 20/03/2023 07:24

Τέμπη: Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας τρεις τελευταίοι υπουργοί Μεταφορών - «Ανοίγει τα χαρτιά του» ο Καραμανλής
Εβδομάδα εξελίξεων ξεκινά από σήμερα για τη διερεύνηση του δυστυχήματος στα Τέμπη, με την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να συνεδριάζει σήμερα για τα κακώς κείμενα των ελληνικών σιδηροδρόμων, τη δικαστική διερεύνηση να συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και την κυβέρνηση να προετοιμάζει την επανεκκίνηση των δρομολογίων.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, που παραιτήθηκε μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων, θα κληθεί να δώσει απαντήσεις για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα τεθούν στο επίκεντρο οι πολιτικές ευθύνες για το δυστύχημα.

Για ακρόαση έχουν κληθεί και οι δύο πρώην υπουργοί Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Χρήστος Σπίρτζης αλλά και ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει και αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

"Ανοίγει τα χαρτιά" του ο Καραμανλής - Τι αναμένεται να πει

Σήμερα θα είναι η πρώτη δημόσια τοποθέτηση του Κώστα Καραμανλή μετά την παραίτησή του και εδώ και πολλές μέρες συγκεντρώνει στοιχεία για να δώσει τεκμηριωμένες απαντήσεις στην Βουλή.

Με έγγραφα, στοιχεία και συμβάσεις πρόκειται να απαντήσει θεσμικά σε όσα του καταλογίζουν οι πολιτικοί του αντίπαλοι και πιο συγκεκριμένα:

  • Τι έγινε με την περίφημη σύμβαση 717
  • Τι πραγματικά συμβαίνει με την τηλεδιοίκηση
  • Τι ισχύει με τη σύμβαση με την Hellenic Train
  • Θα απαντήσει στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (και στα όσα έχει πει που σύμφωνα με συνεργάτες του κ. Καραμανλή, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα)

Επίσης θα επιχειρηματολογήσει για το ποια κυβέρνηση επένδυσε στο σιδηρόδρομο και ποια όχι και θα εξηγήσει γιατί δεν μίλησε ως τώρα (και να απαντήσει) αλλά και ποιες είναι οι ευθύνες του.

Κατά πληροφορίες, δε, ο κ. Καραμανλής θα παρουσιάσει και έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με το οποίο το σύστημα τηλεδιοίκησης και πέδησης αδρανοποιείται αν κάποιος επιλέξει τη χειροκίνητη χάραξη, επιλογή που έκανε τη μοιραία βραδιά ο σταθμάρχης.

Η Αντιπολίτευση πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα ανεβάσει τους τόνους, τόσο για την διαδικασία όσο και για την ουσία. Θυμίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει να έρθουν στην Επιτροπή Θεσμών, πέρα από τον κ. Καραμανλή και οι υφυπουργοί Παπαδόπουλος και Καραγιάννης, ο γ.γ. του υπουργείου κ.Ξιφαράς, αλλά και ο Κωστής Χατζηδάκης.

Στην Επιτροπή θα προσέλθουν σήμερα και άλλοι τρεις υπουργοί Μεταφορών, όσοι δηλαδή συνήψαν και διαχειρίστηκαν την σύμβαση 717 από το 2014. Συγκεκριμένα, ο Χρήστος Σπίρτζης υπουργός Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπουργός 2013-5, καθώς και ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει και αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Με νέα σύνθεση η Επιτροπή

Η Επιτροπή θα συνεδριάσει με αλλαγές στη σύνθεσή της, καθώς τα κόμματα έχουν προχωρήσει ήδη σε αντικαταστάσεις. Συγκεκριμένα, η ΝΔ αντικαθιστά τον Κώστα Τζαβάρα με τον Δημήτρη Καιρίδη, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ αντικαθιστά τον Παύλο Πολάκη με τον Γιάννη Ραγκούση, που είναι ο νέος τομεάρχης Διαφάνειας, τον Σπύρο Λάππα με τον Νίκο Παππά, καθώς και τον Θεόφιλο Ξανθόπουλο με τον Χρήστο Γιαννούλη. Σημειώνεται ότι ο κ. Παππάς είναι ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Γιαννούλης ο αναπληρωτής του. Ακόμη, το ΚΚΕ αντικαθιστά τον Μανώλη Συντυχάκη με τον Χρήστο Κατσώτη. Ακριβώς λόγω της νέας σύνθεσης της επιτροπής αναμένεται να ανέβουν οι τόνοι καθώς για παράδειγμα οι κ. Νίκος Παπάς και Χρήστος Γιαννούλης ήταν εκείνοι που ανέβασαν αρκετά τους τόνους στην συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την περασμένη εβδομάδα πάλι για το θέμα των Τεμπών.

O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε προσωπικά για την εύρεση λύσης και χαρακτήρισε απολύτως δικαιολογημένες τις αντιδράσεις του κόσμου. Για αλαζονεία και αμετροέπεια εγκαλεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, πυρ ομαδόν και από τα άλλα κόμματα. Απόδοση δικαιοσύνης σε κάθε βαθμίδα ευθύνης ζητούν από την πλευρά τους οι συγγενείς των 57 θυμάτων, αλλά και όσοι επέζησαν από την κόλαση της 28ης Φεβρουαρίου.

Καταθέτουν οι δύο σταθμάρχες - Νέα πρόσωπα στο κάδρο των ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη

Εβδομάδα εξελίξεων αναμένεται να είναι η ερχόμενη σε ό,τι αφορά στην έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου και έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων 57 άνθρωποι. Ειδικότερα, μέσα στην εβδομάδα και πιο συγκεκριμένα την Παρασκευή (24/3) αναμένονται οι καταθέσεις των δύο σταθμαρχών Λάρισας, οι οποίοι και κατηγορούνται ότι αποχώρησαν νωρίτερα, από το προβλεπόμενο, από τη βάρδιά τους, αφήνοντας έτσι μόνο του τον 59χρονο άπειρο σταθμάρχη Λάρισας.

Ωστόσο, πέρα από τους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που είναι υπεύθυνος για τις βάρδιες των σταθμαρχών μεταξύ αυτών και του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, στο «κάδρο» των ευθυνών αναμένεται να μπουν και άλλα πρόσωπα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο μικροσκόπιο της έρευνας του Εφέτη Ανακριτή αναμένεται να μπουν Διευθυντές του Οργανισμού, τα όποια είναι δύο στον αριθμό και είναι αρμόδια για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων. Για πρώτη φορά μπαίνουν στο μικροσκόπιο και ανώτατα στελέχη του Οργανισμού.

Εκτός, όμως, από τα λάθη που εντοπίζονται στο σταθμαρχείο της Λάρισας, πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έρχεται να επιρρίψει ευθύνες και για τα κενά, τα οποία εντοπίζει στις επικοινωνίες των μηχανοδηγών της Hellenic Train, στην εταιρεία δηλαδή που ανήκουν τα επιβατικά τρένα και μεταξύ αυτών και το Intercity 62. Η έρευνα και το πόρισμα της ΡΑΣ, σχετικά με τα κενά στην επικοινωνία των μηχανοδηγών, σχετίζονται με το περιστατικό που βγήκε στο «φως» και αποκαλύπτει ότι ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου, κρίσιμα λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση, προσπαθούσε να εντοπίσει -μέσω κινητού τηλεφώνου- τον συνάδελφό του και μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Απώτερος σκοπός του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου ήταν να ρωτήσει τον μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας για το αν κινούνταν στην ίδια γραμμή, δηλαδή αυτήν της καθόδου. Αξιο αναφοράς είναι και τα όσα καταγγέλλει ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφαλείας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι η Hellenic Train το πρώτο τρίμηνο του 2019 κατάργησε τα καθήκοντα ασφαλείας από τον προϊστάμενο ασφαλείας.


Εβδομάδα εξελίξεων ξεκινά από σήμερα για τη διερεύνηση του δυστυχήματος στα Τέμπη, με την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να συνεδριάζει σήμερα για τα κακώς κείμενα των ελληνικών σιδηροδρόμων, τη δικαστική διερεύνηση να συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και την κυβέρνηση να προετοιμάζει την επανεκκίνηση των δρομολογίων.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, που παραιτήθηκε μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων, θα κληθεί να δώσει απαντήσεις για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα τεθούν στο επίκεντρο οι πολιτικές ευθύνες για το δυστύχημα.

Για ακρόαση έχουν κληθεί και οι δύο πρώην υπουργοί Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Χρήστος Σπίρτζης αλλά και ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει και αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

"Ανοίγει τα χαρτιά" του ο Καραμανλής - Τι αναμένεται να πει

Σήμερα θα είναι η πρώτη δημόσια τοποθέτηση του Κώστα Καραμανλή μετά την παραίτησή του και εδώ και πολλές μέρες συγκεντρώνει στοιχεία για να δώσει τεκμηριωμένες απαντήσεις στην Βουλή.

Με έγγραφα, στοιχεία και συμβάσεις πρόκειται να απαντήσει θεσμικά σε όσα του καταλογίζουν οι πολιτικοί του αντίπαλοι και πιο συγκεκριμένα:

  • Τι έγινε με την περίφημη σύμβαση 717
  • Τι πραγματικά συμβαίνει με την τηλεδιοίκηση
  • Τι ισχύει με τη σύμβαση με την Hellenic Train
  • Θα απαντήσει στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (και στα όσα έχει πει που σύμφωνα με συνεργάτες του κ. Καραμανλή, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα)

Επίσης θα επιχειρηματολογήσει για το ποια κυβέρνηση επένδυσε στο σιδηρόδρομο και ποια όχι και θα εξηγήσει γιατί δεν μίλησε ως τώρα (και να απαντήσει) αλλά και ποιες είναι οι ευθύνες του.

Κατά πληροφορίες, δε, ο κ. Καραμανλής θα παρουσιάσει και έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με το οποίο το σύστημα τηλεδιοίκησης και πέδησης αδρανοποιείται αν κάποιος επιλέξει τη χειροκίνητη χάραξη, επιλογή που έκανε τη μοιραία βραδιά ο σταθμάρχης.

Η Αντιπολίτευση πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα ανεβάσει τους τόνους, τόσο για την διαδικασία όσο και για την ουσία. Θυμίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει να έρθουν στην Επιτροπή Θεσμών, πέρα από τον κ. Καραμανλή και οι υφυπουργοί Παπαδόπουλος και Καραγιάννης, ο γ.γ. του υπουργείου κ.Ξιφαράς, αλλά και ο Κωστής Χατζηδάκης.

Στην Επιτροπή θα προσέλθουν σήμερα και άλλοι τρεις υπουργοί Μεταφορών, όσοι δηλαδή συνήψαν και διαχειρίστηκαν την σύμβαση 717 από το 2014. Συγκεκριμένα, ο Χρήστος Σπίρτζης υπουργός Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπουργός 2013-5, καθώς και ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει και αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Με νέα σύνθεση η Επιτροπή

Η Επιτροπή θα συνεδριάσει με αλλαγές στη σύνθεσή της, καθώς τα κόμματα έχουν προχωρήσει ήδη σε αντικαταστάσεις. Συγκεκριμένα, η ΝΔ αντικαθιστά τον Κώστα Τζαβάρα με τον Δημήτρη Καιρίδη, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ αντικαθιστά τον Παύλο Πολάκη με τον Γιάννη Ραγκούση, που είναι ο νέος τομεάρχης Διαφάνειας, τον Σπύρο Λάππα με τον Νίκο Παππά, καθώς και τον Θεόφιλο Ξανθόπουλο με τον Χρήστο Γιαννούλη. Σημειώνεται ότι ο κ. Παππάς είναι ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Γιαννούλης ο αναπληρωτής του. Ακόμη, το ΚΚΕ αντικαθιστά τον Μανώλη Συντυχάκη με τον Χρήστο Κατσώτη. Ακριβώς λόγω της νέας σύνθεσης της επιτροπής αναμένεται να ανέβουν οι τόνοι καθώς για παράδειγμα οι κ. Νίκος Παπάς και Χρήστος Γιαννούλης ήταν εκείνοι που ανέβασαν αρκετά τους τόνους στην συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την περασμένη εβδομάδα πάλι για το θέμα των Τεμπών.

O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε προσωπικά για την εύρεση λύσης και χαρακτήρισε απολύτως δικαιολογημένες τις αντιδράσεις του κόσμου. Για αλαζονεία και αμετροέπεια εγκαλεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, πυρ ομαδόν και από τα άλλα κόμματα. Απόδοση δικαιοσύνης σε κάθε βαθμίδα ευθύνης ζητούν από την πλευρά τους οι συγγενείς των 57 θυμάτων, αλλά και όσοι επέζησαν από την κόλαση της 28ης Φεβρουαρίου.

Καταθέτουν οι δύο σταθμάρχες - Νέα πρόσωπα στο κάδρο των ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη

Εβδομάδα εξελίξεων αναμένεται να είναι η ερχόμενη σε ό,τι αφορά στην έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου και έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων 57 άνθρωποι. Ειδικότερα, μέσα στην εβδομάδα και πιο συγκεκριμένα την Παρασκευή (24/3) αναμένονται οι καταθέσεις των δύο σταθμαρχών Λάρισας, οι οποίοι και κατηγορούνται ότι αποχώρησαν νωρίτερα, από το προβλεπόμενο, από τη βάρδιά τους, αφήνοντας έτσι μόνο του τον 59χρονο άπειρο σταθμάρχη Λάρισας.

Ωστόσο, πέρα από τους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που είναι υπεύθυνος για τις βάρδιες των σταθμαρχών μεταξύ αυτών και του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, στο «κάδρο» των ευθυνών αναμένεται να μπουν και άλλα πρόσωπα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο μικροσκόπιο της έρευνας του Εφέτη Ανακριτή αναμένεται να μπουν Διευθυντές του Οργανισμού, τα όποια είναι δύο στον αριθμό και είναι αρμόδια για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων. Για πρώτη φορά μπαίνουν στο μικροσκόπιο και ανώτατα στελέχη του Οργανισμού.

Εκτός, όμως, από τα λάθη που εντοπίζονται στο σταθμαρχείο της Λάρισας, πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έρχεται να επιρρίψει ευθύνες και για τα κενά, τα οποία εντοπίζει στις επικοινωνίες των μηχανοδηγών της Hellenic Train, στην εταιρεία δηλαδή που ανήκουν τα επιβατικά τρένα και μεταξύ αυτών και το Intercity 62. Η έρευνα και το πόρισμα της ΡΑΣ, σχετικά με τα κενά στην επικοινωνία των μηχανοδηγών, σχετίζονται με το περιστατικό που βγήκε στο «φως» και αποκαλύπτει ότι ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου, κρίσιμα λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση, προσπαθούσε να εντοπίσει -μέσω κινητού τηλεφώνου- τον συνάδελφό του και μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Απώτερος σκοπός του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου ήταν να ρωτήσει τον μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας για το αν κινούνταν στην ίδια γραμμή, δηλαδή αυτήν της καθόδου. Αξιο αναφοράς είναι και τα όσα καταγγέλλει ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφαλείας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι η Hellenic Train το πρώτο τρίμηνο του 2019 κατάργησε τα καθήκοντα ασφαλείας από τον προϊστάμενο ασφαλείας.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία