ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΤechPro Academy: Εταιρείες πληροφορικής από τη Θεσσαλονίκη αποδεικνύονται smart στην εύρεση προσωπικού

Η πρωτοβουλία για το TechSaloniki και το επόμενο βήμα για τη μετεκπαίδευση επιστημόνων από το χώρο του STEM, δηλαδή των Θετικών Επιστημών

 20/05/2023 08:00

ΤechPro Academy: Εταιρείες πληροφορικής από τη Θεσσαλονίκη αποδεικνύονται smart στην εύρεση προσωπικού

Άννη Καρολίδου

Επιχειρήσεις Πληροφορικής της Θεσσαλονίκης με πανελλαδική δραστηριότητα αλλά και έργα για τη διεθνή αγορά, κάνουν με την ΤechPro Academy το επόμενο, πιο στοχευμένο βήμα, για την μετεκπαίδευση επιστημόνων από το χώρο του STEM, δηλαδή των Θετικών Επιστημών, για να καλύψουν τις μεγεθυνόμενες ανάγκες τους σε ανθρώπινο δυναμικό.

Το πρώτο βήμα έγινε το 2022, με καθυστέρηση δύο ετών λόγω covid και προετοίμασε για την αγορά εργασίας 20 άτομα, τους πρώτους αποφοίτους της TechPro Academy. Toν Σεπτέμβριο, ανοίγουν τρία σεμινάρια, εντατικά, 3μηνης ή 4μηνης διάρκειας, που το καθένα θα εκπαιδεύσει 20-25 άτομα.

«Μέσα από τις εταιρείες μας αλλά και από το TechSaloniki, είχαμε διαπιστώσει τις ταχύτατα αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς για Πληροφορικούς. Άλλωστε από τη συμμετοχή πολλών ενδιαφερομένων στα tests που οργανώναμε, ήταν φανερό ότι πάρα πολλοί απόφοιτοι και τελειόφοιτοι σχολών STEM -μαθηματικοί, φυσικοί, μηχανικοί άλλων ειδικοτήτων- ήθελαν να στραφούν στον κλάδο της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.

malamas-costas.jpg

Το screening assessment και το matchmaking, υποψηφίων και εταιρειών, γίνονταν μέσα από το TechSaloniki και μέχρι πέρσι την εκπαίδευση ή μάλλον τη μετεκπαίδευση των ατόμων αυτών, αναλάμβανε κάθε εταιρεία, μέχρι που αποφασίσαμε ότι η προετοιμασία των ενδιαφερομένων θα γινόταν σωστότερα μέσα από ομαδικά σεμινάρια. Έτσι και έγινε κι έχουμε ήδη τους πρώτους αποφοίτους, που εκπαιδεύτηκαν από ακαδημαϊκούς αλλά και από στελέχη της αγοράς», εξήγησε ο κ. Κώστας Μάλαμας, διευθύνων σύμβουλος της DataViva και ιδρυτικό μέλος του TechSaloniki, που φέτος ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία την έβδομη διοργάνωσή του.

techsaloniki-2.jpg


Με την έλευση στη Θεσσαλονίκη μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών τεχνολογίας, η αγορά κοντεύει να στερέψει από ανθρώπινο δυναμικό, έτοιμο να ενταχθεί παραγωγικά στις εταιρείας ΤΠΕ. Άρα, όπως είπε ο κ. Μάλαμας, η πιο άμεση λύση είναι, να μετεκπαιδευτούν για να ενταχθούν στον κλάδο, επιστήμονες που έχουν  συνάφεια με την Πληροφορική.

«Το Σεπτέμβριο η TechPro Academy αρχίζει τρία εντατικά σεμινάρια -back end, front end και data science -προκειμένου να ανταποκριθούμε πιο στοχευμένα στις ανάγκες των επιχειρήσεων. Κάποια μαθήματα θα γίνονται πρωινές ώρες και άλλα απογευματινές, προκειμένου οι συμμετέχοντες να μπορούν να δουλεύουν παράλληλα», εξήγησε ο κ. Μάλαμας.

Όταν κερδίζει η συνεργασία στην πράξη

Το σημαντικό όμως στην περίπτωση τόσο του TechSaloniki, όσο και του TechPro Academy, είναι η συνεργατική δραστηριοποίηση επιχειρηματιών του κλάδου των τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες της αγοράς που συνεχώς μεγαλώνουν.

Πριν 7 χρόνια λοιπόν, μερικοί επιχειρηματίες του κλάδου της Πληροφορικής, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το κύμα φυγής επιστημόνων στη Γερμανία και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, προχώρησαν σε μία συλλογική προσπάθεια αναχαίτισης του brain drain. Έτσι δημιουργήθηκε το TechSaloniki από τους Κώστα Μάλαμα (τότε ως Veltio), Nίκο Καραμόσχο (Infoδημ), Kωνσταντίνο Στρουμπάκη (Apifon), Νίκο Τσιβρανίδη (Foodtec), Tάσο Αβράμη (DataScouting), Λευτέρη Τσακιρίδη (Dataways) και Γιώργο Μανώλη (σήμερα ONELITY).

Στο πρώτο ΤechSaloniki, το 2016, συμμετείχαν 15 εταιρείες που όλες μαζί είχαν περίπου 100 κενές θέσεις. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν 42 εταιρείες με περισσότερες από 800 διαθέσιμες θέσεις και, αν υπήρχε χώρος να φιλοξενηθούν και άλλα περίπτερα στο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, θα συμμετείχαν πάνω από 50 εταιρείες.

Τests, screening και matchmaking

Το TechSaloniki, έχει έναν κεντρικό σκοπό, να φέρει κοντά εταιρείες με άτομα που αναζητούν επαγγελματικό μέλλον σε εταιρείες του ΤΠΕ. Αυτό και πετυχαίνει σε κάθε διοργάνωση, ενώ υπάρχει και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που το κάνει να ξεχωρίζει. Η συμμετοχή ενδιαφερομένων σε tests, από τα οποία εκτιμάται η δυνατότητα ένταξής τους, μετά πιθανώς από εκπαίδευση, στο δυναμικό εταιρειών Πληροφορικής.

Τα tests έχουν φέρει αποτελέσματα, αν ληφθεί υπόψη ότι μία εταιρεία από αυτές που δημιούργησαν το TechSaloniki, έχει πάρει συνολικά, μέσα από 5 events και από το skill matching, πάνω από 40 άτομα. Πολλές ακόμη, μέσα από αυτή τη διαδικασία, βρήκαν εξαιρετικούς νέους συνεργάτες.

Και, όπως φανερώνουν οι αριθμοί, η πρωτοβουλία του TechSaloniki, κινείται στη σωστή κατεύθυνση, αφού στη φετινή διοργάνωση (12-13/5), υποβλήθηκαν περί τις 1.000 συμμετοχές στη διαδικασία των tests, καθώς αυτό το μεγάλο event ξεπερνάει τα όρια της Θεσσαλονίκης και προσελκύει νέους επιστήμονες και από άλλες περιοχές.

Καταλήγοντας ο κ. Μάλαμας υπογράμμισε ότι το οικοσύστημα τεχνολογίας και καινοτομίας της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τροχιά εντυπωσιακής ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, αλλά για να συνεχίσει να αναπτύσσεται θα πρέπει να μπορεί να τροφοδοτεί τις υφιστάμενες εταιρείες αλλά και όσες έρχονται στην περιοχή, με ανθρώπινο δυναμικό. Από τις εξελίξεις σε αυτό τον τομέα, θα κριθούν πολλά.

Επιχειρήσεις Πληροφορικής της Θεσσαλονίκης με πανελλαδική δραστηριότητα αλλά και έργα για τη διεθνή αγορά, κάνουν με την ΤechPro Academy το επόμενο, πιο στοχευμένο βήμα, για την μετεκπαίδευση επιστημόνων από το χώρο του STEM, δηλαδή των Θετικών Επιστημών, για να καλύψουν τις μεγεθυνόμενες ανάγκες τους σε ανθρώπινο δυναμικό.

Το πρώτο βήμα έγινε το 2022, με καθυστέρηση δύο ετών λόγω covid και προετοίμασε για την αγορά εργασίας 20 άτομα, τους πρώτους αποφοίτους της TechPro Academy. Toν Σεπτέμβριο, ανοίγουν τρία σεμινάρια, εντατικά, 3μηνης ή 4μηνης διάρκειας, που το καθένα θα εκπαιδεύσει 20-25 άτομα.

«Μέσα από τις εταιρείες μας αλλά και από το TechSaloniki, είχαμε διαπιστώσει τις ταχύτατα αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς για Πληροφορικούς. Άλλωστε από τη συμμετοχή πολλών ενδιαφερομένων στα tests που οργανώναμε, ήταν φανερό ότι πάρα πολλοί απόφοιτοι και τελειόφοιτοι σχολών STEM -μαθηματικοί, φυσικοί, μηχανικοί άλλων ειδικοτήτων- ήθελαν να στραφούν στον κλάδο της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.

malamas-costas.jpg

Το screening assessment και το matchmaking, υποψηφίων και εταιρειών, γίνονταν μέσα από το TechSaloniki και μέχρι πέρσι την εκπαίδευση ή μάλλον τη μετεκπαίδευση των ατόμων αυτών, αναλάμβανε κάθε εταιρεία, μέχρι που αποφασίσαμε ότι η προετοιμασία των ενδιαφερομένων θα γινόταν σωστότερα μέσα από ομαδικά σεμινάρια. Έτσι και έγινε κι έχουμε ήδη τους πρώτους αποφοίτους, που εκπαιδεύτηκαν από ακαδημαϊκούς αλλά και από στελέχη της αγοράς», εξήγησε ο κ. Κώστας Μάλαμας, διευθύνων σύμβουλος της DataViva και ιδρυτικό μέλος του TechSaloniki, που φέτος ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία την έβδομη διοργάνωσή του.

techsaloniki-2.jpg


Με την έλευση στη Θεσσαλονίκη μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών τεχνολογίας, η αγορά κοντεύει να στερέψει από ανθρώπινο δυναμικό, έτοιμο να ενταχθεί παραγωγικά στις εταιρείας ΤΠΕ. Άρα, όπως είπε ο κ. Μάλαμας, η πιο άμεση λύση είναι, να μετεκπαιδευτούν για να ενταχθούν στον κλάδο, επιστήμονες που έχουν  συνάφεια με την Πληροφορική.

«Το Σεπτέμβριο η TechPro Academy αρχίζει τρία εντατικά σεμινάρια -back end, front end και data science -προκειμένου να ανταποκριθούμε πιο στοχευμένα στις ανάγκες των επιχειρήσεων. Κάποια μαθήματα θα γίνονται πρωινές ώρες και άλλα απογευματινές, προκειμένου οι συμμετέχοντες να μπορούν να δουλεύουν παράλληλα», εξήγησε ο κ. Μάλαμας.

Όταν κερδίζει η συνεργασία στην πράξη

Το σημαντικό όμως στην περίπτωση τόσο του TechSaloniki, όσο και του TechPro Academy, είναι η συνεργατική δραστηριοποίηση επιχειρηματιών του κλάδου των τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες της αγοράς που συνεχώς μεγαλώνουν.

Πριν 7 χρόνια λοιπόν, μερικοί επιχειρηματίες του κλάδου της Πληροφορικής, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το κύμα φυγής επιστημόνων στη Γερμανία και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, προχώρησαν σε μία συλλογική προσπάθεια αναχαίτισης του brain drain. Έτσι δημιουργήθηκε το TechSaloniki από τους Κώστα Μάλαμα (τότε ως Veltio), Nίκο Καραμόσχο (Infoδημ), Kωνσταντίνο Στρουμπάκη (Apifon), Νίκο Τσιβρανίδη (Foodtec), Tάσο Αβράμη (DataScouting), Λευτέρη Τσακιρίδη (Dataways) και Γιώργο Μανώλη (σήμερα ONELITY).

Στο πρώτο ΤechSaloniki, το 2016, συμμετείχαν 15 εταιρείες που όλες μαζί είχαν περίπου 100 κενές θέσεις. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν 42 εταιρείες με περισσότερες από 800 διαθέσιμες θέσεις και, αν υπήρχε χώρος να φιλοξενηθούν και άλλα περίπτερα στο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, θα συμμετείχαν πάνω από 50 εταιρείες.

Τests, screening και matchmaking

Το TechSaloniki, έχει έναν κεντρικό σκοπό, να φέρει κοντά εταιρείες με άτομα που αναζητούν επαγγελματικό μέλλον σε εταιρείες του ΤΠΕ. Αυτό και πετυχαίνει σε κάθε διοργάνωση, ενώ υπάρχει και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που το κάνει να ξεχωρίζει. Η συμμετοχή ενδιαφερομένων σε tests, από τα οποία εκτιμάται η δυνατότητα ένταξής τους, μετά πιθανώς από εκπαίδευση, στο δυναμικό εταιρειών Πληροφορικής.

Τα tests έχουν φέρει αποτελέσματα, αν ληφθεί υπόψη ότι μία εταιρεία από αυτές που δημιούργησαν το TechSaloniki, έχει πάρει συνολικά, μέσα από 5 events και από το skill matching, πάνω από 40 άτομα. Πολλές ακόμη, μέσα από αυτή τη διαδικασία, βρήκαν εξαιρετικούς νέους συνεργάτες.

Και, όπως φανερώνουν οι αριθμοί, η πρωτοβουλία του TechSaloniki, κινείται στη σωστή κατεύθυνση, αφού στη φετινή διοργάνωση (12-13/5), υποβλήθηκαν περί τις 1.000 συμμετοχές στη διαδικασία των tests, καθώς αυτό το μεγάλο event ξεπερνάει τα όρια της Θεσσαλονίκης και προσελκύει νέους επιστήμονες και από άλλες περιοχές.

Καταλήγοντας ο κ. Μάλαμας υπογράμμισε ότι το οικοσύστημα τεχνολογίας και καινοτομίας της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τροχιά εντυπωσιακής ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, αλλά για να συνεχίσει να αναπτύσσεται θα πρέπει να μπορεί να τροφοδοτεί τις υφιστάμενες εταιρείες αλλά και όσες έρχονται στην περιοχή, με ανθρώπινο δυναμικό. Από τις εξελίξεις σε αυτό τον τομέα, θα κριθούν πολλά.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία