ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ταχιάος: Εφικτή η ολοκλήρωση του μετρό το 2023

"Από την στιγμή που θα έχουμε απόφαση για τον σταθμό Βενιζέλου δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για την ολοκλήρωση των έργων", ανέφερε στο συνέδριο της Prodexpo North o πρόεδρος της Αττικό Μετρό

 14/04/2021 11:45

Ταχιάος: Εφικτή η ολοκλήρωση του μετρό το 2023

Στέφανος Μαχτσίρας

Oι προκλήσεις και οι προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας τέθηκαν στο μικροσκόπιο του διαδικτυακού συνεδρίου της Prodexpo North για την αξιοποίηση και την ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας.

«Έχουμε μπει στην τελική ευθεία για το μετρό, η πανδημία μας δυσκόλεψε αλλά καμία από τις καθυστερήσεις που προκλήθηκαν δεν αλλάζει το χρονοδιάγραμμα του έργου. Οι εργασίες της Άκτωρ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, παραμένει πάντα η εκκρεμότητα του σταθμού της Βενιζέλου, ο στόχος για παράδοση του 2023 παραμένει ορατός, τότε θα έχουμε ένα λειτουργικό μετρό στην πόλη», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

«Από την στιγμή που θα έχουμε απόφαση για τον σταθμό Βενιζέλου δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για την ολοκλήρωση των έργων. Μέσα σε περίπου έναν χρόνο και κάτι, εφόσον έχει τελειώσει η απόσπαση και η ανασκαφή είναι ρεαλιστικό να κατασκευαστεί η αποβάθρα, το οποίο είναι και το πιο κρίσιμο. Αν γίνει αυτό θα έχουμε ένα λειτουργικό μετρό πριν μπει σε εμπορική λειτουργία», επεσήμανε.

«Μελετάμε το νομικό, οικονομικό και τεχνικό περιβάλλον που πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να προχωρήσουμε σε ένα ιδιωτικό πάροχο της δημόσιας συγκοινωνίας του μετρό. Σύντομα θα υπογράψουμε σύμβαση με οικονομικό σύμβουλο ώστε να εξετάσει τα χρηματοικονομικά στοιχεία της παρέμβασης. Η διεθνής τάση είναι να περνάει η λειτουργία του μετρό σε ιδιώτες», υποστήριξε.


zervas-Ejc6b.jpg

«To βασικό πρόβλημα της πόλης είναι οι υποδομές που έχουν μείνει πίσω (λιμάνι, σιδηροδρομικό δίκτυο, αεροδρόμιο). Το κυκλοφοριακό και οι συγκοινωνίες είναι και αυτό σημαντικά ζητήματα», επεσήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα έργα που τρέχουν όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ και το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ ενώ ειδική μνεία έκανε στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση της Αριστοτέλους, στην αρχιτεκτονική μελέτη για την ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου, στην αλλαγή του deck της παλιάς παραλίας και στα έργα αναβάθμισης των γειτονιών της Θεσσαλονίκης. «Θέλουμε να καταστήσουμε την Θεσσαλονίκη μία έξυπνη πόλη και για αυτό συνεργαζόμαστε και με την Cisco. Στόχος είναι να έχουμε μία νέα Θεσσαλονίκη στο τέλος της δεκαετίας», πρόσθεσε.

"Επενδύστε στο Thess INTEC"

thessintec.jpg



Πρόσκληση σε funds να επενδύσουν στο τεχνολογικό πάρκο Thess INTEC στην Περαία δίπλα στο αεροδρόμιο το οποίο θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, απηύθυνε ο Νίκος Ευθυμιάδης,πρόεδρος του Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης Α.Ε.

«Είμαστε στο στάδιο της χωροθέτησης τώρα, 67 επιχειρήσεις υπέγραψαν προσύμφωνα συνεργασίας και εγκατάστασης στο πάρκο, ήδη έχει καταληφθεί ο διαθέσιμος χώρος που δώσαμε κατά 93%. Αυτή η εναρκτήρια υποδομή αντιπροσωπεύει περίπου 22.500 τ.μ. Στο σύνολό του το κέντρο έχει 250.000 τ.μ. για την ανέγερση γραφείων. Από αυτά το 10% θα καλυφθεί από τον δημόσιο τομέα με το ήμισυ των πόρων να καλύπτεται από το ταμείο ανάκαμψης, τα υπόλοιπα κεφάλαια θα καλυφθούν από ιδιώτες. Το υπόλοιπο 90% και μέχρι να συμπληρωθούν τα 250.000 τ.μ. στόχος μας είναι να τα δώσουμε σε όποιον ενδιαφερθεί (επενδυτές real estate, funds, ερευνητικά ιδρύματα,πανεπιστήμια). 

Μπορούμε να τους δώσουμε ένα κομμάτι της έκτασης για να χτίσουν είτε μόνοι τους είτε σε συνεργασία μαζί μας. Σχεδιάζουμε να κατασκευαστεί από ιδιώτες ξενοδοχείο, ενυδρείο και συνεδριακό κέντρο (με παραχώρηση της έκτασης για 99 χρόνια). Όλη αυτή η υποδομή δεν είναι μόνο για την βιομηχανία αλλά και για την κοινωνική καινοτομία», επεσήμανε.  

kalafatis-1C3a6.jpg


«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται μπροστά σε μία ιστορική ευκαιρία, ετοιμάζεται για μία νέα εποχή που ανοίγει νέες προοπτικές αλλάζοντας ριζικά την εικόνα της», σημείωσε ο υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης.

«Δρομολογούνται η ανάπλαση της ΔΕΘ που ενέκρινε και το ΣτΕ, το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, η σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο, το μετρό, το τεχνολογικό πάρκο τέταρτης γενιάς, η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, το Fly-over, το μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά και το παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο. Στόχος μας είναι η περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της πόλης μας», υποστήριξε.

«Το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης και τα δρομολογούμενα έργα στη Β.Ελλάδα συνεχίστηκαν παρά τις πολλαπλές κρίσεις τις οποίες αντιμετωπίσαμε. Βαδίζουμε σταθερά στο μονοπάτι της πράσινης ανάπτυξης και του ψηφιακού μετασχηματισμού, είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο υλοποίησης», τόνισε.

gioutikas.jpg


«Οι πόροι συνολικού ύψους 72 δισ. ευρώ που θα εισρεύσουν στην ελληνική οικονομία μέσα στα επόμενα χρόνια από νέο ΕΣΠΑ και ταμείο ανάκαμψης μας φέρνουν αντιμέτωπους με δύσκολες προκλήσεις που πρέπει να υπερβούμε για να ανατάξουμε την οικονομία», επεσήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της ΠΚΜ Κωνσταντίνος Γιουτίκας.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα έργα και στις παρεμβάσεις που προωθεί η ΠΚΜ, ανάμεσα στα οποία είναι το πρόγραμμα Διέξοδος για την ενίσχυση της ρευστότητας και την διατήρηση των 24.000 θέσεων απασχόλησης στις ΜμΕ της Κ.Μακεδονίας και η παροχή ιατρικού εξοπλισμού σε νοσοκομεία και κέντρα υγείας στην ΠΚΜ.

«Υλοποιούμε σε όλους τους τομείς και στις 7 Π.Ε. της Κ.Μακεδονίας περισσότερα από 1.000 έργα και δράσεις ύψους 2 δισ. ευρώ, όπως είναι η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι ένα οραματκό έργο, το μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά, η ψηφιακή αναβάθμιση των πανεπιστημίων, η αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού και η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου», πρόσθεσε.

"10 εκατ.επιβάτες μπορεί να διαχειριστεί το Μακεδονία"

«Η επένδυση της Fraport ύψους 500 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που ξεκίνησε το 2017 ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο τρεις μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα και παρά την πανδημία. Ολοκληρώσαμε και το νέο terminal στο αεροδρόμιο Μακεδονία, επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ, διπλασιάσαμε το αεροδρόμιο το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει 10 εκατ. επιβάτες», τόνισε ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος.

«Η επένδυση της DHL ύψους 7 εκατ. ευρώ και το νέο κέντρο διαλογής που ξεκίνησε την λειτουργία του μέσα στο 2021 αναβαθμίζει την εικόνα της πόλης», συμπλήρωσε. Για την φετινή τουρισιτκή σεζόν απέφυγε να κάνει προβλέψεις.

«Είναι στο χέρι μας να αποδείξουμε ότι η χώρα μας μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και ευρύτερα. Οι πόροι από ταμείο ανάκαμψης και νέο ΕΣΠΑ δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για αυτό συμβάλλοντας παράλληλα και στην πτώση του δημοσίου χρέους. Η Κ.Μακεδονία μπορεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο», ανέφερε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Κόλλιας.

Oι προκλήσεις και οι προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας τέθηκαν στο μικροσκόπιο του διαδικτυακού συνεδρίου της Prodexpo North για την αξιοποίηση και την ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας.

«Έχουμε μπει στην τελική ευθεία για το μετρό, η πανδημία μας δυσκόλεψε αλλά καμία από τις καθυστερήσεις που προκλήθηκαν δεν αλλάζει το χρονοδιάγραμμα του έργου. Οι εργασίες της Άκτωρ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, παραμένει πάντα η εκκρεμότητα του σταθμού της Βενιζέλου, ο στόχος για παράδοση του 2023 παραμένει ορατός, τότε θα έχουμε ένα λειτουργικό μετρό στην πόλη», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

«Από την στιγμή που θα έχουμε απόφαση για τον σταθμό Βενιζέλου δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για την ολοκλήρωση των έργων. Μέσα σε περίπου έναν χρόνο και κάτι, εφόσον έχει τελειώσει η απόσπαση και η ανασκαφή είναι ρεαλιστικό να κατασκευαστεί η αποβάθρα, το οποίο είναι και το πιο κρίσιμο. Αν γίνει αυτό θα έχουμε ένα λειτουργικό μετρό πριν μπει σε εμπορική λειτουργία», επεσήμανε.

«Μελετάμε το νομικό, οικονομικό και τεχνικό περιβάλλον που πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να προχωρήσουμε σε ένα ιδιωτικό πάροχο της δημόσιας συγκοινωνίας του μετρό. Σύντομα θα υπογράψουμε σύμβαση με οικονομικό σύμβουλο ώστε να εξετάσει τα χρηματοικονομικά στοιχεία της παρέμβασης. Η διεθνής τάση είναι να περνάει η λειτουργία του μετρό σε ιδιώτες», υποστήριξε.


zervas-Ejc6b.jpg

«To βασικό πρόβλημα της πόλης είναι οι υποδομές που έχουν μείνει πίσω (λιμάνι, σιδηροδρομικό δίκτυο, αεροδρόμιο). Το κυκλοφοριακό και οι συγκοινωνίες είναι και αυτό σημαντικά ζητήματα», επεσήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα έργα που τρέχουν όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ και το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ ενώ ειδική μνεία έκανε στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση της Αριστοτέλους, στην αρχιτεκτονική μελέτη για την ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου, στην αλλαγή του deck της παλιάς παραλίας και στα έργα αναβάθμισης των γειτονιών της Θεσσαλονίκης. «Θέλουμε να καταστήσουμε την Θεσσαλονίκη μία έξυπνη πόλη και για αυτό συνεργαζόμαστε και με την Cisco. Στόχος είναι να έχουμε μία νέα Θεσσαλονίκη στο τέλος της δεκαετίας», πρόσθεσε.

"Επενδύστε στο Thess INTEC"

thessintec.jpg



Πρόσκληση σε funds να επενδύσουν στο τεχνολογικό πάρκο Thess INTEC στην Περαία δίπλα στο αεροδρόμιο το οποίο θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, απηύθυνε ο Νίκος Ευθυμιάδης,πρόεδρος του Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης Α.Ε.

«Είμαστε στο στάδιο της χωροθέτησης τώρα, 67 επιχειρήσεις υπέγραψαν προσύμφωνα συνεργασίας και εγκατάστασης στο πάρκο, ήδη έχει καταληφθεί ο διαθέσιμος χώρος που δώσαμε κατά 93%. Αυτή η εναρκτήρια υποδομή αντιπροσωπεύει περίπου 22.500 τ.μ. Στο σύνολό του το κέντρο έχει 250.000 τ.μ. για την ανέγερση γραφείων. Από αυτά το 10% θα καλυφθεί από τον δημόσιο τομέα με το ήμισυ των πόρων να καλύπτεται από το ταμείο ανάκαμψης, τα υπόλοιπα κεφάλαια θα καλυφθούν από ιδιώτες. Το υπόλοιπο 90% και μέχρι να συμπληρωθούν τα 250.000 τ.μ. στόχος μας είναι να τα δώσουμε σε όποιον ενδιαφερθεί (επενδυτές real estate, funds, ερευνητικά ιδρύματα,πανεπιστήμια). 

Μπορούμε να τους δώσουμε ένα κομμάτι της έκτασης για να χτίσουν είτε μόνοι τους είτε σε συνεργασία μαζί μας. Σχεδιάζουμε να κατασκευαστεί από ιδιώτες ξενοδοχείο, ενυδρείο και συνεδριακό κέντρο (με παραχώρηση της έκτασης για 99 χρόνια). Όλη αυτή η υποδομή δεν είναι μόνο για την βιομηχανία αλλά και για την κοινωνική καινοτομία», επεσήμανε.  

kalafatis-1C3a6.jpg


«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται μπροστά σε μία ιστορική ευκαιρία, ετοιμάζεται για μία νέα εποχή που ανοίγει νέες προοπτικές αλλάζοντας ριζικά την εικόνα της», σημείωσε ο υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης.

«Δρομολογούνται η ανάπλαση της ΔΕΘ που ενέκρινε και το ΣτΕ, το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, η σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο, το μετρό, το τεχνολογικό πάρκο τέταρτης γενιάς, η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, το Fly-over, το μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά και το παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο. Στόχος μας είναι η περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της πόλης μας», υποστήριξε.

«Το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης και τα δρομολογούμενα έργα στη Β.Ελλάδα συνεχίστηκαν παρά τις πολλαπλές κρίσεις τις οποίες αντιμετωπίσαμε. Βαδίζουμε σταθερά στο μονοπάτι της πράσινης ανάπτυξης και του ψηφιακού μετασχηματισμού, είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο υλοποίησης», τόνισε.

gioutikas.jpg


«Οι πόροι συνολικού ύψους 72 δισ. ευρώ που θα εισρεύσουν στην ελληνική οικονομία μέσα στα επόμενα χρόνια από νέο ΕΣΠΑ και ταμείο ανάκαμψης μας φέρνουν αντιμέτωπους με δύσκολες προκλήσεις που πρέπει να υπερβούμε για να ανατάξουμε την οικονομία», επεσήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της ΠΚΜ Κωνσταντίνος Γιουτίκας.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα έργα και στις παρεμβάσεις που προωθεί η ΠΚΜ, ανάμεσα στα οποία είναι το πρόγραμμα Διέξοδος για την ενίσχυση της ρευστότητας και την διατήρηση των 24.000 θέσεων απασχόλησης στις ΜμΕ της Κ.Μακεδονίας και η παροχή ιατρικού εξοπλισμού σε νοσοκομεία και κέντρα υγείας στην ΠΚΜ.

«Υλοποιούμε σε όλους τους τομείς και στις 7 Π.Ε. της Κ.Μακεδονίας περισσότερα από 1.000 έργα και δράσεις ύψους 2 δισ. ευρώ, όπως είναι η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι ένα οραματκό έργο, το μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά, η ψηφιακή αναβάθμιση των πανεπιστημίων, η αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού και η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου», πρόσθεσε.

"10 εκατ.επιβάτες μπορεί να διαχειριστεί το Μακεδονία"

«Η επένδυση της Fraport ύψους 500 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που ξεκίνησε το 2017 ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο τρεις μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα και παρά την πανδημία. Ολοκληρώσαμε και το νέο terminal στο αεροδρόμιο Μακεδονία, επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ, διπλασιάσαμε το αεροδρόμιο το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει 10 εκατ. επιβάτες», τόνισε ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος.

«Η επένδυση της DHL ύψους 7 εκατ. ευρώ και το νέο κέντρο διαλογής που ξεκίνησε την λειτουργία του μέσα στο 2021 αναβαθμίζει την εικόνα της πόλης», συμπλήρωσε. Για την φετινή τουρισιτκή σεζόν απέφυγε να κάνει προβλέψεις.

«Είναι στο χέρι μας να αποδείξουμε ότι η χώρα μας μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και ευρύτερα. Οι πόροι από ταμείο ανάκαμψης και νέο ΕΣΠΑ δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για αυτό συμβάλλοντας παράλληλα και στην πτώση του δημοσίου χρέους. Η Κ.Μακεδονία μπορεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο», ανέφερε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Κόλλιας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία