ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τα πρώην ΚΤΕΛ της πόλης… δίνουν τη θέση τους σε “πολυτελή” μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε θετικά επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το συγκρότημα κτιρίων «Thessis» για το οποίο υπάρχει νέο επενδυτικό σχέδιο

 26/05/2022 11:18

Τα πρώην ΚΤΕΛ της πόλης… δίνουν τη θέση τους σε “πολυτελή” μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων

Φανή Σοβιτσλή

Αλλάζει χρήση το κτίριο που στέγαζε για πολλά χρόνια τον υπεραστικό σταθμό των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στην περιοχή των Σφαγείων, καθώς ο νέος, φιλόδοξος, σχεδιασμός προβλέπει την πλήρη αξιοποίηση του υφιστάμενου χώρου 8.110 τ.μ προκειμένου, μεταξύ άλλων, να στεγαστούν μια υπερσύγχρονη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων, γραφεία, υπηρεσίες ακόμη και εμπορικά καταστήματα.

Στο κτιριακό συγκρότημα επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, για πολλά χρόνια λειτουργούσε ο σταθμός υπεραστικών λεωφορείων αρκετών γραμμών των ΚΤΕΛ, έως ότου κατασκευάστηκε και παραδόθηκε ο σημερινός σύγχρονος κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεωφορείων «Μακεδονία» στη δυτική είσοδο της πόλης. 

Όπως γνωστοποιήθηκε στη διάρκεια της συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, η οποία γνωμοδότησε θετικά επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το συγκρότημα κτιρίων «Thessis» το νέο επενδυτικό σχέδιο προβλέπει και την ενεργειακή αναβάθμιση και των τριών κτιρίων, συνολικής επιφάνειας 8.110 τ.μ. την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων, τον επαρκή φωτισμό στους κοινόχρηστους χώρους, την απρόσκοπτη μετακίνηση ΑΜΕΑ και τη διατήρηση χώρων στάθμευσης. 

Ειδικότερα όμως, στο πλαίσιο της αλλαγής χρήσης, προβλέπεται η μετατροπή του κτιρίου Α’ σε Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων, που πρόκειται να παρέχει πολυτελείς υπηρεσίες, που θα απευθύνονται κυρίως στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, ανοίγοντας ταυτόχρονα δεκάδες νέες θέσεις εργασίας.

Τι άλλο προβλέπει ο σχεδιασμός 

Εκτός από τη στέγαση σύγχρονης και καινοτόμας μονάδας φροντίδας ηλικιωμένων στο κτίριο Α΄ του συγκροτήματος των πρώην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ο επενδυτικός σχεδιασμός προβλέπει μεταξύ άλλων η περιοχή να αποτελέσει υπερτοπικής κλίμακας συγκρότημα ανάπτυξης υπηρεσιών και δραστηριοτήτων με συνδυασμό χρήσεων (γραφεία, εμπορικά καταστήματα, μονάδα πρόνοιας, κλπ), με την επανάχρηση του υφιστάμενου κτιριακού αποθέματος χωρίς επιπλέον δόμηση. 

Μάλιστα στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αναφέρεται ότι οι προτεινόμενες χρήσεις γης στην περιοχή επέμβασης, είναι των Κεντρικών Λειτουργιών Πόλης Πολεοδομικού Κέντρου, με την προσθήκη των Συνεργείων επισκευής αυτοκινήτων για να καλύπτονται όλες οι υφιστάμενες και σχεδιαζόμενες χρήσεις. 

Όσον αφορά στη ζώνη άμεσης επιρροής των δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν στο συγκρότημα κτιρίων, αυτή αφορά την περιβάλλουσα περιοχή των Σφαγείων που οριοθετείται στα βόρεια από τον οδικό άξονα του Π.Α.Θ.Ε. (Δυτική είσοδος) και την σιδηροδρομική γραμμή που καταλήγει στον Εμπορευματικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, στα ανατολικά από την οδό Ιωάννου Κωλέττη, στα νότια από την χερσαία ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και στα δυτικά από το γήπεδο ποδοσφαίρου του Θερμαϊκού Θεσσαλονίκης. 

Στη μελέτη αναφέρεται ακόμη ότι η συγκεκριμένη χρήση μετά την αποχώρηση του Υπεραστικού Σταθμού των ΚΤΕΛ έχει δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στην ανάπτυξη, συντήρηση και εκμετάλλευση του συγκεκριμένου ακινήτου. Ως εκ τούτου, η λύση που προτείνεται για τον συνολικό σχεδιασμό του ακινήτου και την τροποποίηση των χρήσεων γης, είναι η εκπόνηση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου με αλλαγή της χρήσης σε Κεντρικές Λειτουργίες Πόλης του άρθρου 4 του Π.Δ. 59/2018, όπως προβλέπει και το υπό έγκριση νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης.

Αλλάζει χρήση το κτίριο που στέγαζε για πολλά χρόνια τον υπεραστικό σταθμό των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στην περιοχή των Σφαγείων, καθώς ο νέος, φιλόδοξος, σχεδιασμός προβλέπει την πλήρη αξιοποίηση του υφιστάμενου χώρου 8.110 τ.μ προκειμένου, μεταξύ άλλων, να στεγαστούν μια υπερσύγχρονη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων, γραφεία, υπηρεσίες ακόμη και εμπορικά καταστήματα.

Στο κτιριακό συγκρότημα επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, για πολλά χρόνια λειτουργούσε ο σταθμός υπεραστικών λεωφορείων αρκετών γραμμών των ΚΤΕΛ, έως ότου κατασκευάστηκε και παραδόθηκε ο σημερινός σύγχρονος κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεωφορείων «Μακεδονία» στη δυτική είσοδο της πόλης. 

Όπως γνωστοποιήθηκε στη διάρκεια της συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, η οποία γνωμοδότησε θετικά επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το συγκρότημα κτιρίων «Thessis» το νέο επενδυτικό σχέδιο προβλέπει και την ενεργειακή αναβάθμιση και των τριών κτιρίων, συνολικής επιφάνειας 8.110 τ.μ. την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων, τον επαρκή φωτισμό στους κοινόχρηστους χώρους, την απρόσκοπτη μετακίνηση ΑΜΕΑ και τη διατήρηση χώρων στάθμευσης. 

Ειδικότερα όμως, στο πλαίσιο της αλλαγής χρήσης, προβλέπεται η μετατροπή του κτιρίου Α’ σε Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων, που πρόκειται να παρέχει πολυτελείς υπηρεσίες, που θα απευθύνονται κυρίως στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, ανοίγοντας ταυτόχρονα δεκάδες νέες θέσεις εργασίας.

Τι άλλο προβλέπει ο σχεδιασμός 

Εκτός από τη στέγαση σύγχρονης και καινοτόμας μονάδας φροντίδας ηλικιωμένων στο κτίριο Α΄ του συγκροτήματος των πρώην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ο επενδυτικός σχεδιασμός προβλέπει μεταξύ άλλων η περιοχή να αποτελέσει υπερτοπικής κλίμακας συγκρότημα ανάπτυξης υπηρεσιών και δραστηριοτήτων με συνδυασμό χρήσεων (γραφεία, εμπορικά καταστήματα, μονάδα πρόνοιας, κλπ), με την επανάχρηση του υφιστάμενου κτιριακού αποθέματος χωρίς επιπλέον δόμηση. 

Μάλιστα στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αναφέρεται ότι οι προτεινόμενες χρήσεις γης στην περιοχή επέμβασης, είναι των Κεντρικών Λειτουργιών Πόλης Πολεοδομικού Κέντρου, με την προσθήκη των Συνεργείων επισκευής αυτοκινήτων για να καλύπτονται όλες οι υφιστάμενες και σχεδιαζόμενες χρήσεις. 

Όσον αφορά στη ζώνη άμεσης επιρροής των δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν στο συγκρότημα κτιρίων, αυτή αφορά την περιβάλλουσα περιοχή των Σφαγείων που οριοθετείται στα βόρεια από τον οδικό άξονα του Π.Α.Θ.Ε. (Δυτική είσοδος) και την σιδηροδρομική γραμμή που καταλήγει στον Εμπορευματικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, στα ανατολικά από την οδό Ιωάννου Κωλέττη, στα νότια από την χερσαία ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και στα δυτικά από το γήπεδο ποδοσφαίρου του Θερμαϊκού Θεσσαλονίκης. 

Στη μελέτη αναφέρεται ακόμη ότι η συγκεκριμένη χρήση μετά την αποχώρηση του Υπεραστικού Σταθμού των ΚΤΕΛ έχει δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στην ανάπτυξη, συντήρηση και εκμετάλλευση του συγκεκριμένου ακινήτου. Ως εκ τούτου, η λύση που προτείνεται για τον συνολικό σχεδιασμό του ακινήτου και την τροποποίηση των χρήσεων γης, είναι η εκπόνηση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου με αλλαγή της χρήσης σε Κεντρικές Λειτουργίες Πόλης του άρθρου 4 του Π.Δ. 59/2018, όπως προβλέπει και το υπό έγκριση νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία