ΠΑΙΔΕΙΑ

Η επιστροφή στα θρανία, τα κρούσματα και τα νέα δεδομένα. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας μιλάει στη «ΜτΚ» για την επανέναρξη των σχολείων.

Ο Αλέξανδρος Κόπτσης αποτιμά την επιστροφή στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 16/01/2022 22:00

Η επιστροφή στα θρανία, τα κρούσματα και τα νέα δεδομένα.  Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας μιλάει στη «ΜτΚ» για την επανέναρξη των σχολείων.
Φωτογραφία αρχείου

Έλενα Αποστολίδου

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας μιλάει στη «ΜτΚ» για την επανέναρξη των σχολείων, τα κρούσματα, τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και την επόμενη μέρα στα θρανία.

koptsis.png


Ο Αλέξανδρος Κόπτσης αποτιμά την επιστροφή στα σχολεία

«Οι πρώτες ημέρες επιστροφής στα σχολεία μας δίνει ικανοποίηση γιατί μέσα από ένα αυξημένο testing, ένα πρωτόκολλο αυστηρό και μέσα από τη συνεπέστατη συμπεριφορά μαθητών και εκπαιδευτικών που επέδειξαν, πήγαμε πάρα πολύ καλά. Ανοίξαμε με πολύ μικρή διασπορά και με μεγάλη συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Ευελπιστούμε ότι θα πάμε το ίδιο καλά όπως και πριν τις διακοπές όπου μέσα από ένα επίσης αυστηρό πρωτόκολλο καταφέραμε ενώ αυξάνονταν τα κρούσματα στην κοινωνία, να μειώνονται στη σχολική κοινότητα. Το θετικό είναι ότι έγιναν 1,6 εκατομμύρια τεστ την Κυριακή το βράδυ, πριν το άνοιγμα των σχολείων, 1,6 εκατομμύρια τεστ τη Δευτέρα το βράδυ και ανιχνεύθηκαν 25 χιλιάδες κρούσματα, δηλαδή μαθητές και εκπαιδευτικοί εν δυνάμει κρούσματα και αυτό είναι πολύ θετικό γιατί τα άτομα αυτά αν δεν πήγαιναν στο σχολείο, θα βρίσκονταν σε άλλες δραστηριότητες ενδεχομένως μαζί με άλλα πρόσωπα, τον παππού και τη γιαγιά και θα γινόντουσαν φορείς διασποράς του ιού. Εμείς ανοίγουμε το σχολείο με υγείες μαθητές, με οριοθετημένο πλαίσιο, με αυστηρή τήρηση των μέτρων που η επιτροπή των ειδικών έχει προτείνει και αποτρέπουμε τη διασπορά μέσα στο σχολείο».

Ο κ. Κόπτσης αναφέρεται και στις προσλήψεις εκπαιδευτικών που θα καλύψουν τα κενά που δημιουργήθηκαν από τους νοσούντες εκπαιδευτικούς, αλλά και τη σημασία να μείνει ανοιχτό το σχολείο. «Τη δεύτερη μέρα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές, ο αριθμός των κρουσμάτων ήταν περίπου στις 9,5 χιλιάδες όπου αναδεικνύονται σημαντικά στοιχεία, όπως ότι είναι πολύ πιθανό τα κρούσματα αυτά να προέρχονται από την περίοδο των διακοπών. Νέα εικόνα μας έδωσαν τα τεστ της Πέμπτης, όπου έχουμε επιπλέον 6,5χιλιάδες κρούσματα, με την ολοκληρωμένη εικόνα να διαμορφώνεται από τα τεστ που θα γίνουν την Κυριακή και μέσα στην εβδομάδα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι όλα θα πάνε πολύ καλά, κάναμε μια γιγαντιαία προσπάθεια σε επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία τόσο για τον εφοδιασμό και την προμήθεια των σχολείων με selftest, ώστε όλοι οι μαθητές είτε από τα φαρμακεία, είτε από τα σχολεία να τα προμηθευτούν. Παράλληλα, τα κενά που δημιουργήθηκαν και φτάνουν τους 3,5 χιλιάδες εκπαιδευτικούς, εμείς με ένα πολύ ορθό προγραμματισμό εδώ και μέρες, καταφέραμε με τη βοήθεια της δομής που δημιουργήσαμε, δηλαδή τους διευθυντές εκπαίδευσης και σχολείων, καθώς επίσης με τους 4.800 εκπαιδευτικούς που προσλάβαμε, να τα καλύψουμε. Εκτιμούμε ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά και δεν θα υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα. Είμαστε ικανοποιημένοι όχι γιατί τα καταφέραμε και αυτοεπιβεβαιωθήκαμε, αυτό δεν μας αφορά, αλλά γιατί επιθυμίας μας είναι να μη χαθεί μέρα μαθημάτων και όλοι οι μαθητές μας να απολαμβάνουν το αγαθό της μόρφωσης. Η λειτουργία των σχολείων εγγυάται περιορισμό της διασποράς του ιού από τη μια πλευρά και εκπληρώνει τους παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς, κοινωνικούς ρόλους του σχολείου που υπηρετούμε. Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί μετά από μια εβδομάδα μαθημάτων, έχουμε μόνο δυο τμήματα σε αναστολή. Επομένως, η διασπορά είναι μικρή και αν συνεχιστεί έτσι θα είμαστε ασφαλείς, εκτιμώντας ότι το σχολείο είναι ο ασφαλέστερος χώρος όπου κινείται ο μαθητής».

Επαναλειτουργία σχολείων


Σε 25.235 ανέρχονται τα εν δυνάμει κρούσματα, σε ένα 24ωρο, την πρώτη και τη δεύτερη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων από τις διακοπές των Χριστουγέννων και σε 6.634 τα νέα θετικά selftest τα οποία δηλώθηκαν μέχρι την Παρασκευή, όπου πραγματοποιήθηκε το τρίτο και τελευταίο εβδομαδιαίο αυτοδιαγνωστικό τεστ, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας. Την ίδια ώρα, τα τμήματα που ανέστειλαν τη λειτουργίας τους ανέρχονται μόλις σε δυο, σε ολόκληρη τη χώρα. Μέχρι και το τέλος της εβδομάδας, παρά τα χιλιάδες κρούσματα που καταγράφηκαν μόνο σε δυο σχολικές τάξεις νόσησαν πανελλαδικά οι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές και όπως ορίζει το πρωτόκολλο ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Το υπουργείο Παιδείας υπεραμύνεται το άνοιγμα των σχολείων, με βασικό επιχείρημα το αυξημένο testing και τα εν δυνάμει κρούσματα που ανιχνεύτηκαν και που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν γνωστά και θα δημιουργούσαν μεγάλη διασπορά στην κοινωνία, όπως υποστηρίζει, ενώ προχωράει σε προσλήψεις 1774 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις ανάγκες σχετιζόμενες με την πανδημία του κορονοϊου και τα κενά που έχουν δημιουργηθεί, ενώ ακολουθούν άλλες τρείς χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Δεν πηγαίνουν στο σχολείο

Σύμφωνα με τον Θανάση Κοκονά, πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών για την αναπλήρωση των κενών που δημιουργούνται στα σχολεία από τους νοσούντες δασκάλους και καθηγητές, δεν επαρκούν, καθώς όπως επισημαίνει είναι πολύ μικρός ο αριθμός των προσλήψεων στην Κεντρική Μακεδονία. «Στην Κεντρική Μακεδονία θα προσληφθούν 98 εκπαιδευτικοί, πρόκειται για σταγόνα στον ωκεανό, δεν επαρκούν και είναι κάτι που το γνωρίζουμε πολύ καλά». Ο ίδιος αναφέρεται και σε ένα μεγάλο πρόβλημα που δημιουργούν οι συνθήκες της πανδημίας και των αυξημένων εν δυνάμει κρουσμάτων που καταγράφεται στα σχολεία, λέγοντας πως «στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη Γ’ Λυκείου ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών δεν πηγαίνει στο σχολείο, καθώς οι γονείς κρατάνε τα μικρά παιδιά στο σπίτι, ενώ στο λύκειο οι μαθητές της τελευταίας τάξης φοβούνται καθώς είναι η χρονιά των Πανελλαδικών εξετάσεων τους».

Η επόμενη εβδομάδα

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους για την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στα σχολεία τις επόμενες εβδομάδες. Όπως δηλώνει η Δήμητρα Τραγάκη, μέλος της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, «η κατάσταση θα χειροτερέψει. Οι εκπαιδευτικοί κάνουμε κάθε προσπάθεια, δεν θέλουμε να κλείσουν τα σχολεία, αλλά μας έχουν επιβαρύνει εκτός του ρόλου μας, να είμαστε νοσοκόμοι, γιατροί και οτιδήποτε άλλο». Η κ. Τραγάκη αναφέρεται και στα εκπαιδευτικά κενά που δημιουργούνται σε χιλιάδες μαθητές που δεν πηγαίνουν στο σχολείο γιατί νοσούν, την ώρα που στην τάξη τα μαθήματα συνεχίζονται κανονικά παρόλο που λείπει ένας σημαντικός αριθμός μαθητών. «Την πρώτη μέρα της επιστροφής στα σχολεία και 15χιλιάδες μαθητέςκαι περίπου 5χιλιάδες καθηγητές απουσίαζαν. Μόνο στην Α’ ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης απουσίαζαν 109 μαθητές και 18 καθηγητές και από τη δεύτερη μέρα οι αριθμοί αυτοί αυξάνονται. Αυτή η περίοδος έχει αφήσει σημαντικά εκπαιδευτικά κενά, φανταστείτε τώρα που νοσούν ή λείπουν οι μαθητές από τις τάξεις πόσο θα μεγαλώσουν αυτά τα κενά».

Η ερχόμενη εβδομάδα θα αποτελέσει βαρόμετρο τόσο για τους ειδικούς, όσο και για την εκπαιδευτική κοινότητα. Η αποτίμηση της κατάστασης και ο αριθμός των μαθητών και εκπαιδευτικών που θα απουσιάζει θα φέρει στην επιφάνεια το μέλλον της σχολικής χρονιάς, αλλά θα βάλει ίσως στο τραπέζι την επανεξέταση του μέτρου 50%+1 των μαθητών που νοσούν μέσα σε μία τάξη, προκειμένου να ανασταλεί η λειτουργία της, ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.

*Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση "Μακεδονία της Κυριακής" στις 16 Ιανουαρίου 2022

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας μιλάει στη «ΜτΚ» για την επανέναρξη των σχολείων, τα κρούσματα, τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και την επόμενη μέρα στα θρανία.

koptsis.png


Ο Αλέξανδρος Κόπτσης αποτιμά την επιστροφή στα σχολεία

«Οι πρώτες ημέρες επιστροφής στα σχολεία μας δίνει ικανοποίηση γιατί μέσα από ένα αυξημένο testing, ένα πρωτόκολλο αυστηρό και μέσα από τη συνεπέστατη συμπεριφορά μαθητών και εκπαιδευτικών που επέδειξαν, πήγαμε πάρα πολύ καλά. Ανοίξαμε με πολύ μικρή διασπορά και με μεγάλη συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Ευελπιστούμε ότι θα πάμε το ίδιο καλά όπως και πριν τις διακοπές όπου μέσα από ένα επίσης αυστηρό πρωτόκολλο καταφέραμε ενώ αυξάνονταν τα κρούσματα στην κοινωνία, να μειώνονται στη σχολική κοινότητα. Το θετικό είναι ότι έγιναν 1,6 εκατομμύρια τεστ την Κυριακή το βράδυ, πριν το άνοιγμα των σχολείων, 1,6 εκατομμύρια τεστ τη Δευτέρα το βράδυ και ανιχνεύθηκαν 25 χιλιάδες κρούσματα, δηλαδή μαθητές και εκπαιδευτικοί εν δυνάμει κρούσματα και αυτό είναι πολύ θετικό γιατί τα άτομα αυτά αν δεν πήγαιναν στο σχολείο, θα βρίσκονταν σε άλλες δραστηριότητες ενδεχομένως μαζί με άλλα πρόσωπα, τον παππού και τη γιαγιά και θα γινόντουσαν φορείς διασποράς του ιού. Εμείς ανοίγουμε το σχολείο με υγείες μαθητές, με οριοθετημένο πλαίσιο, με αυστηρή τήρηση των μέτρων που η επιτροπή των ειδικών έχει προτείνει και αποτρέπουμε τη διασπορά μέσα στο σχολείο».

Ο κ. Κόπτσης αναφέρεται και στις προσλήψεις εκπαιδευτικών που θα καλύψουν τα κενά που δημιουργήθηκαν από τους νοσούντες εκπαιδευτικούς, αλλά και τη σημασία να μείνει ανοιχτό το σχολείο. «Τη δεύτερη μέρα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές, ο αριθμός των κρουσμάτων ήταν περίπου στις 9,5 χιλιάδες όπου αναδεικνύονται σημαντικά στοιχεία, όπως ότι είναι πολύ πιθανό τα κρούσματα αυτά να προέρχονται από την περίοδο των διακοπών. Νέα εικόνα μας έδωσαν τα τεστ της Πέμπτης, όπου έχουμε επιπλέον 6,5χιλιάδες κρούσματα, με την ολοκληρωμένη εικόνα να διαμορφώνεται από τα τεστ που θα γίνουν την Κυριακή και μέσα στην εβδομάδα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι όλα θα πάνε πολύ καλά, κάναμε μια γιγαντιαία προσπάθεια σε επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία τόσο για τον εφοδιασμό και την προμήθεια των σχολείων με selftest, ώστε όλοι οι μαθητές είτε από τα φαρμακεία, είτε από τα σχολεία να τα προμηθευτούν. Παράλληλα, τα κενά που δημιουργήθηκαν και φτάνουν τους 3,5 χιλιάδες εκπαιδευτικούς, εμείς με ένα πολύ ορθό προγραμματισμό εδώ και μέρες, καταφέραμε με τη βοήθεια της δομής που δημιουργήσαμε, δηλαδή τους διευθυντές εκπαίδευσης και σχολείων, καθώς επίσης με τους 4.800 εκπαιδευτικούς που προσλάβαμε, να τα καλύψουμε. Εκτιμούμε ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά και δεν θα υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα. Είμαστε ικανοποιημένοι όχι γιατί τα καταφέραμε και αυτοεπιβεβαιωθήκαμε, αυτό δεν μας αφορά, αλλά γιατί επιθυμίας μας είναι να μη χαθεί μέρα μαθημάτων και όλοι οι μαθητές μας να απολαμβάνουν το αγαθό της μόρφωσης. Η λειτουργία των σχολείων εγγυάται περιορισμό της διασποράς του ιού από τη μια πλευρά και εκπληρώνει τους παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς, κοινωνικούς ρόλους του σχολείου που υπηρετούμε. Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί μετά από μια εβδομάδα μαθημάτων, έχουμε μόνο δυο τμήματα σε αναστολή. Επομένως, η διασπορά είναι μικρή και αν συνεχιστεί έτσι θα είμαστε ασφαλείς, εκτιμώντας ότι το σχολείο είναι ο ασφαλέστερος χώρος όπου κινείται ο μαθητής».

Επαναλειτουργία σχολείων


Σε 25.235 ανέρχονται τα εν δυνάμει κρούσματα, σε ένα 24ωρο, την πρώτη και τη δεύτερη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων από τις διακοπές των Χριστουγέννων και σε 6.634 τα νέα θετικά selftest τα οποία δηλώθηκαν μέχρι την Παρασκευή, όπου πραγματοποιήθηκε το τρίτο και τελευταίο εβδομαδιαίο αυτοδιαγνωστικό τεστ, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας. Την ίδια ώρα, τα τμήματα που ανέστειλαν τη λειτουργίας τους ανέρχονται μόλις σε δυο, σε ολόκληρη τη χώρα. Μέχρι και το τέλος της εβδομάδας, παρά τα χιλιάδες κρούσματα που καταγράφηκαν μόνο σε δυο σχολικές τάξεις νόσησαν πανελλαδικά οι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές και όπως ορίζει το πρωτόκολλο ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Το υπουργείο Παιδείας υπεραμύνεται το άνοιγμα των σχολείων, με βασικό επιχείρημα το αυξημένο testing και τα εν δυνάμει κρούσματα που ανιχνεύτηκαν και που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν γνωστά και θα δημιουργούσαν μεγάλη διασπορά στην κοινωνία, όπως υποστηρίζει, ενώ προχωράει σε προσλήψεις 1774 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις ανάγκες σχετιζόμενες με την πανδημία του κορονοϊου και τα κενά που έχουν δημιουργηθεί, ενώ ακολουθούν άλλες τρείς χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Δεν πηγαίνουν στο σχολείο

Σύμφωνα με τον Θανάση Κοκονά, πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών για την αναπλήρωση των κενών που δημιουργούνται στα σχολεία από τους νοσούντες δασκάλους και καθηγητές, δεν επαρκούν, καθώς όπως επισημαίνει είναι πολύ μικρός ο αριθμός των προσλήψεων στην Κεντρική Μακεδονία. «Στην Κεντρική Μακεδονία θα προσληφθούν 98 εκπαιδευτικοί, πρόκειται για σταγόνα στον ωκεανό, δεν επαρκούν και είναι κάτι που το γνωρίζουμε πολύ καλά». Ο ίδιος αναφέρεται και σε ένα μεγάλο πρόβλημα που δημιουργούν οι συνθήκες της πανδημίας και των αυξημένων εν δυνάμει κρουσμάτων που καταγράφεται στα σχολεία, λέγοντας πως «στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη Γ’ Λυκείου ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών δεν πηγαίνει στο σχολείο, καθώς οι γονείς κρατάνε τα μικρά παιδιά στο σπίτι, ενώ στο λύκειο οι μαθητές της τελευταίας τάξης φοβούνται καθώς είναι η χρονιά των Πανελλαδικών εξετάσεων τους».

Η επόμενη εβδομάδα

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους για την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στα σχολεία τις επόμενες εβδομάδες. Όπως δηλώνει η Δήμητρα Τραγάκη, μέλος της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, «η κατάσταση θα χειροτερέψει. Οι εκπαιδευτικοί κάνουμε κάθε προσπάθεια, δεν θέλουμε να κλείσουν τα σχολεία, αλλά μας έχουν επιβαρύνει εκτός του ρόλου μας, να είμαστε νοσοκόμοι, γιατροί και οτιδήποτε άλλο». Η κ. Τραγάκη αναφέρεται και στα εκπαιδευτικά κενά που δημιουργούνται σε χιλιάδες μαθητές που δεν πηγαίνουν στο σχολείο γιατί νοσούν, την ώρα που στην τάξη τα μαθήματα συνεχίζονται κανονικά παρόλο που λείπει ένας σημαντικός αριθμός μαθητών. «Την πρώτη μέρα της επιστροφής στα σχολεία και 15χιλιάδες μαθητέςκαι περίπου 5χιλιάδες καθηγητές απουσίαζαν. Μόνο στην Α’ ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης απουσίαζαν 109 μαθητές και 18 καθηγητές και από τη δεύτερη μέρα οι αριθμοί αυτοί αυξάνονται. Αυτή η περίοδος έχει αφήσει σημαντικά εκπαιδευτικά κενά, φανταστείτε τώρα που νοσούν ή λείπουν οι μαθητές από τις τάξεις πόσο θα μεγαλώσουν αυτά τα κενά».

Η ερχόμενη εβδομάδα θα αποτελέσει βαρόμετρο τόσο για τους ειδικούς, όσο και για την εκπαιδευτική κοινότητα. Η αποτίμηση της κατάστασης και ο αριθμός των μαθητών και εκπαιδευτικών που θα απουσιάζει θα φέρει στην επιφάνεια το μέλλον της σχολικής χρονιάς, αλλά θα βάλει ίσως στο τραπέζι την επανεξέταση του μέτρου 50%+1 των μαθητών που νοσούν μέσα σε μία τάξη, προκειμένου να ανασταλεί η λειτουργία της, ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.

*Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση "Μακεδονία της Κυριακής" στις 16 Ιανουαρίου 2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία