ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα call centers «πιάνουν γραμμή» στη Θεσσαλονίκη - Ποιες εταιρείες - κολοσσοί την περιτριγυρίζουν

Δυνατό επενδυτικό σήμα εκπέμπει η πόλη - Ποιοι οι λόγοι που την προτιμούν - Ο καθοριστικός ρόλος της τηλεργασίας - Το makthes.gr σκιαγραφεί το τοπίο

 08/11/2022 06:54

Τα call centers «πιάνουν γραμμή» στη Θεσσαλονίκη - Ποιες εταιρείες - κολοσσοί την περιτριγυρίζουν

Στέφανος Μαχτσίρας

Σε ελκυστικό προορισμό μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που αναλαμβάνουν υπηρεσίες outsourcing ( η ανάθεση διαφόρων έργων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης σε εξωτερικές εταιρείες) για μεγάλους διεθνείς ομίλους με προμετωπίδα τα call centers, έχει εξελιχθεί η Θεσσαλονίκη… που δεν αφήνει το πόδι από το επενδυτικό γκάζι.

Η γκάμα των υπηρεσιών που προσφέρουν τα call centers είναι αρκετά μεγάλη με την τεχνική υποστήριξη και τις τηλεπωλήσεις να διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος. Στην ταχύτατη προέλασή τους βοηθάει η ευελιξία που παρέχεται στο εργασιακό περιβάλλον της Ελλάδας ενώ η Θεσσαλονίκη «κερδίζει» και προτιμάται λόγω της υψηλής ποιότητας των πανεπιστημίων και της ποιότητας ζωής που προσφέρει, χωρίς να παραβλέπεται η σημασία της επένδυσης της Pfizer που έβαλε την πόλη στα επενδυτικά ραντάρ.

Αξίζει να σημειωθεί πως τεράστιο ρόλο στην ταχεία ανάπτυξη των call centers έχει διαδραματίσει και η τηλεργασία που έχει βολέψει και μία μεγάλη μερίδα εργαζομένων, με πολλές εταιρείες να «μπαίνουν» αρχικά με αυτό τον τρόπο στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια, ανάλογα και με την επιτυχία του εγχειρήματος, επιχειρούν να βρουν χώρο για γραφεία.

Είναι ενδεικτικό πως το 70% των υπαλλήλων της Deloitte στη Θεσσαλονίκη δουλεύει με τηλεργασία ενώ και πολλοί εργαζόμενοι στο κέντρο καινοτομίας της Pfizer στην πόλη, πολλές μέρες της εβδομάδας εργάζονται απομακρυσμένα.

Οι επενδύσεις και στη χώρα μας αλλά και στην Θεσσαλονίκη σε αυτό τον κλάδο υλοποιούνται ταχύτατα η μία την άλλη σε τέτοιο βαθμό που πλέον έχει δημιουργηθεί ένας ολόκληρος κλάδος με δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους, μεγάλους τζίρους, ισχυρή ανάπτυξη και μοναδικό πονοκέφαλο τη διαρκή αναζήτηση χώρων για επέκταση.

«Yπάρχουν πολλές εταιρείες που λειτουργούν με τηλεργασία, έχουν ίσως κάποια υποτυπώδη γραφεία στη Θεσσαλονίκη αλλά οι περισσότεροι εργαζόμενοί τους δουλεύουν από τα σπίτια τους. Τα call centers κάνουν κατά βάση πωλήσεις προϊόντων και παροχή υπηρεσιών σε πελάτες εταιρειών. Στη Θεσσαλονίκη και στην Ελλάδα υπάρχουν οι μεγάλοι παίκτες, οι μεσαίοι που μεγαλώνουν και οι μικροί, οι εξαγορές παίζουν πολύ στον κλάδο των call centers», σημειώνει ο Δημήτρης Τζιβράς, γενικός διευθυντής του παραρτήματος της Atria Property Services, μέλος του παγκόσμιου δικτύου συνεργατών της CBRE.

«Η ευελιξία που παρέχει πλέον η Ελλάδα σε μισθολογικά και εργασιακά ζητήματα και η ποιότητα ζωής που αρέσει στους Ευρωπαίους είναι οι δύο βασικοί λόγοι που οι εταιρείες και σε αυτό τον κλάδο προτιμούν την χώρα μας. Η Θεσσαλονίκη τις προσελκύει λόγω του υψηλού επιπέδου των πανεπιστημίων και του εκπαιδευτικού της οικοσυστήματος ενώ τεράστιο ρόλο παίζουν οι συνθήκες ζωής, ο ήλιος, η θάλασσα, το γεγονός πως είναι μία μικρή μεγαλούπολη αλλά και ο κορεσμός της αγοράς της Αθήνας. Η επένδυση πάντως της Pfizer έβαλε τη Θεσσαλονίκη στον επενδυτικό χάρτη, αυτό είναι αναμφισβήτητο», επισημαίνει.

Στην αγορά της Θεσσαλονίκης… με τα μπούνια έχει μπει ο θεωρούμενος και σαν ηγέτης του τομέα των call centers, η γαλλική Teleperformance, η οποία σκοπεύει να μεταφερθεί, σε προσωρινή βάση, από το Atrina Center στο Limani Center στην 26ης Οκτωβρίου.

Η ελληνική θυγατρική Teleperformance Greece έχει φτάσει την τελευταία τριετία να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, απασχολώντας σήμερα περίπου 9.000 εργαζομένους, από 101 διαφορετικές εθνικότητες, σε 9 διαφορετικές εγκαταστάσεις σε Αθήνα (Μοσχάτο, Καλλιθέα, Πειραιά), Θεσσαλονίκη και Κρήτη.

O ανταγωνισμός βέβαια δε μένει με σταυρωμένα χέρια. Η Concentrix, αμερικανική εταιρεία επιχειρηματικών υπηρεσιών που ειδικεύεται στην δέσμευση πελατών και την επιχειρηματική απόδοση, μέσω εξαγορών σε παγκόσμιο επίπεδο επιχειρεί να πατήσει και αυτή πόδι στη Θεσσαλονίκη.

Ο αμερικανικός όμιλος, εισηγμένος στην αγορά Nasdaq, το 2020 είχε κύκλο εργασιών 5,3 δις. δολάρια, ενώ πέρυσι έφθασε να απασχολεί περισσότερα από 290.000 άτομα μετά την ολοκλήρωση σημαντικών (ΙΒΜ Daksh and Minacs Group Pte), παρέχοντας ένα ευρύτατο φάσμα λύσεων και υπηρεσιών digital CX όπως και συμβουλευτικής.

H Accenture, ιρλανδοαμερικανικός κολοσσός με έδρα το Δουβλίνο, που ειδικεύεται στους τομείς στρατηγικής και συμβουλευτικής, διαδραστικών υπηρεσιών, τεχνολογίας και επιχειρησιακών λειτουργιών, λειτουργεί και σαν call centers για μέρος των υπηρεσιών που προσφέρει. Η Accenture ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στη Θεσσαλονίκη το Φεβρουάριο του 2020 και πρόσφατα μετέφερε το κέντρο της σε έναν υπερσύγχρονο χώρο στην περιοχή της Πυλαίας.

H αμερικανική «απόβαση» συνεχίζεται και με την Sitel (ήδη δραστηριοποιείται στην Αθήνα) η οποίο παρέχει πωλήσεις σε εξωτερικούς συνεργάτες, τεχνική υποστήριξη, εξυπηρέτηση πελατών και άλλες επιχειρηματικές διαδικασίες για μεγάλες εταιρείες.

Εν τω μεταξύ, στο διαδίκτυο έχει βγει εδώ και τρία χρόνια και η TaskUs, εταιρεία αμερικανική με έδρα στο Τέξας, η οποία αναζητεί προσωπικό για τη βάση που δημιουργεί στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα, μέσω Linkedin αλλά και agents. H συγκεκριμένη εταιρεία καλύπτει μέσω outsourcing, ψηφιακό περιεχόμενο για επιχειρήσεις, προστασία δεδομένων, consulting.

Στον κλάδο υπάρχει έντονο γερμανικό ενδιαφέρον ενώ πρόσφατη είναι και η επένδυση της Deutsche Telecom στην πόλη. Στον… χορό των call center μπαίνει και η ελληνικός πάροχος ενέργειας Watt and Volt που νοίκιασε ήδη χώρο. Ήδη έχει γραφεία στην πόλη η Λουξεμβουργιανή Majorel όπως και η γερμανική εταιρεία εξυπηρέτησης επιχειρήσεων Tricontes360, ενώ πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι την εμφάνισή τους θα κάνουν τουλάχιστον τρεις ακόμη εταιρείες, θυγατρικές ξένων ομίλων που δραστηριοποιούνται στα ίδια αντικείμενα.

Σε ελκυστικό προορισμό μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που αναλαμβάνουν υπηρεσίες outsourcing ( η ανάθεση διαφόρων έργων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης σε εξωτερικές εταιρείες) για μεγάλους διεθνείς ομίλους με προμετωπίδα τα call centers, έχει εξελιχθεί η Θεσσαλονίκη… που δεν αφήνει το πόδι από το επενδυτικό γκάζι.

Η γκάμα των υπηρεσιών που προσφέρουν τα call centers είναι αρκετά μεγάλη με την τεχνική υποστήριξη και τις τηλεπωλήσεις να διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος. Στην ταχύτατη προέλασή τους βοηθάει η ευελιξία που παρέχεται στο εργασιακό περιβάλλον της Ελλάδας ενώ η Θεσσαλονίκη «κερδίζει» και προτιμάται λόγω της υψηλής ποιότητας των πανεπιστημίων και της ποιότητας ζωής που προσφέρει, χωρίς να παραβλέπεται η σημασία της επένδυσης της Pfizer που έβαλε την πόλη στα επενδυτικά ραντάρ.

Αξίζει να σημειωθεί πως τεράστιο ρόλο στην ταχεία ανάπτυξη των call centers έχει διαδραματίσει και η τηλεργασία που έχει βολέψει και μία μεγάλη μερίδα εργαζομένων, με πολλές εταιρείες να «μπαίνουν» αρχικά με αυτό τον τρόπο στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια, ανάλογα και με την επιτυχία του εγχειρήματος, επιχειρούν να βρουν χώρο για γραφεία.

Είναι ενδεικτικό πως το 70% των υπαλλήλων της Deloitte στη Θεσσαλονίκη δουλεύει με τηλεργασία ενώ και πολλοί εργαζόμενοι στο κέντρο καινοτομίας της Pfizer στην πόλη, πολλές μέρες της εβδομάδας εργάζονται απομακρυσμένα.

Οι επενδύσεις και στη χώρα μας αλλά και στην Θεσσαλονίκη σε αυτό τον κλάδο υλοποιούνται ταχύτατα η μία την άλλη σε τέτοιο βαθμό που πλέον έχει δημιουργηθεί ένας ολόκληρος κλάδος με δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους, μεγάλους τζίρους, ισχυρή ανάπτυξη και μοναδικό πονοκέφαλο τη διαρκή αναζήτηση χώρων για επέκταση.

«Yπάρχουν πολλές εταιρείες που λειτουργούν με τηλεργασία, έχουν ίσως κάποια υποτυπώδη γραφεία στη Θεσσαλονίκη αλλά οι περισσότεροι εργαζόμενοί τους δουλεύουν από τα σπίτια τους. Τα call centers κάνουν κατά βάση πωλήσεις προϊόντων και παροχή υπηρεσιών σε πελάτες εταιρειών. Στη Θεσσαλονίκη και στην Ελλάδα υπάρχουν οι μεγάλοι παίκτες, οι μεσαίοι που μεγαλώνουν και οι μικροί, οι εξαγορές παίζουν πολύ στον κλάδο των call centers», σημειώνει ο Δημήτρης Τζιβράς, γενικός διευθυντής του παραρτήματος της Atria Property Services, μέλος του παγκόσμιου δικτύου συνεργατών της CBRE.

«Η ευελιξία που παρέχει πλέον η Ελλάδα σε μισθολογικά και εργασιακά ζητήματα και η ποιότητα ζωής που αρέσει στους Ευρωπαίους είναι οι δύο βασικοί λόγοι που οι εταιρείες και σε αυτό τον κλάδο προτιμούν την χώρα μας. Η Θεσσαλονίκη τις προσελκύει λόγω του υψηλού επιπέδου των πανεπιστημίων και του εκπαιδευτικού της οικοσυστήματος ενώ τεράστιο ρόλο παίζουν οι συνθήκες ζωής, ο ήλιος, η θάλασσα, το γεγονός πως είναι μία μικρή μεγαλούπολη αλλά και ο κορεσμός της αγοράς της Αθήνας. Η επένδυση πάντως της Pfizer έβαλε τη Θεσσαλονίκη στον επενδυτικό χάρτη, αυτό είναι αναμφισβήτητο», επισημαίνει.

Στην αγορά της Θεσσαλονίκης… με τα μπούνια έχει μπει ο θεωρούμενος και σαν ηγέτης του τομέα των call centers, η γαλλική Teleperformance, η οποία σκοπεύει να μεταφερθεί, σε προσωρινή βάση, από το Atrina Center στο Limani Center στην 26ης Οκτωβρίου.

Η ελληνική θυγατρική Teleperformance Greece έχει φτάσει την τελευταία τριετία να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, απασχολώντας σήμερα περίπου 9.000 εργαζομένους, από 101 διαφορετικές εθνικότητες, σε 9 διαφορετικές εγκαταστάσεις σε Αθήνα (Μοσχάτο, Καλλιθέα, Πειραιά), Θεσσαλονίκη και Κρήτη.

O ανταγωνισμός βέβαια δε μένει με σταυρωμένα χέρια. Η Concentrix, αμερικανική εταιρεία επιχειρηματικών υπηρεσιών που ειδικεύεται στην δέσμευση πελατών και την επιχειρηματική απόδοση, μέσω εξαγορών σε παγκόσμιο επίπεδο επιχειρεί να πατήσει και αυτή πόδι στη Θεσσαλονίκη.

Ο αμερικανικός όμιλος, εισηγμένος στην αγορά Nasdaq, το 2020 είχε κύκλο εργασιών 5,3 δις. δολάρια, ενώ πέρυσι έφθασε να απασχολεί περισσότερα από 290.000 άτομα μετά την ολοκλήρωση σημαντικών (ΙΒΜ Daksh and Minacs Group Pte), παρέχοντας ένα ευρύτατο φάσμα λύσεων και υπηρεσιών digital CX όπως και συμβουλευτικής.

H Accenture, ιρλανδοαμερικανικός κολοσσός με έδρα το Δουβλίνο, που ειδικεύεται στους τομείς στρατηγικής και συμβουλευτικής, διαδραστικών υπηρεσιών, τεχνολογίας και επιχειρησιακών λειτουργιών, λειτουργεί και σαν call centers για μέρος των υπηρεσιών που προσφέρει. Η Accenture ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στη Θεσσαλονίκη το Φεβρουάριο του 2020 και πρόσφατα μετέφερε το κέντρο της σε έναν υπερσύγχρονο χώρο στην περιοχή της Πυλαίας.

H αμερικανική «απόβαση» συνεχίζεται και με την Sitel (ήδη δραστηριοποιείται στην Αθήνα) η οποίο παρέχει πωλήσεις σε εξωτερικούς συνεργάτες, τεχνική υποστήριξη, εξυπηρέτηση πελατών και άλλες επιχειρηματικές διαδικασίες για μεγάλες εταιρείες.

Εν τω μεταξύ, στο διαδίκτυο έχει βγει εδώ και τρία χρόνια και η TaskUs, εταιρεία αμερικανική με έδρα στο Τέξας, η οποία αναζητεί προσωπικό για τη βάση που δημιουργεί στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα, μέσω Linkedin αλλά και agents. H συγκεκριμένη εταιρεία καλύπτει μέσω outsourcing, ψηφιακό περιεχόμενο για επιχειρήσεις, προστασία δεδομένων, consulting.

Στον κλάδο υπάρχει έντονο γερμανικό ενδιαφέρον ενώ πρόσφατη είναι και η επένδυση της Deutsche Telecom στην πόλη. Στον… χορό των call center μπαίνει και η ελληνικός πάροχος ενέργειας Watt and Volt που νοίκιασε ήδη χώρο. Ήδη έχει γραφεία στην πόλη η Λουξεμβουργιανή Majorel όπως και η γερμανική εταιρεία εξυπηρέτησης επιχειρήσεων Tricontes360, ενώ πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι την εμφάνισή τους θα κάνουν τουλάχιστον τρεις ακόμη εταιρείες, θυγατρικές ξένων ομίλων που δραστηριοποιούνται στα ίδια αντικείμενα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία