ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τα 300 του ΟΑΣΘ, η κόντρα με τα ΚΤΕΛ και η ρεβάνς του Δρόσου Τσαβλή. Γράφει o Σαλονικιός

Όσο το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ διαρκώς συρρικνωνόταν, αυξανόταν αυτό των ΚΤΕΛ στα οποία δίνονταν ολοένα και περισσότερες λεωφορειακές γραμμές

 08/01/2024 07:00

Τα 300 του ΟΑΣΘ, η κόντρα με τα ΚΤΕΛ και η ρεβάνς του Δρόσου Τσαβλή. Γράφει o Σαλονικιός

O Σαλονικιός


Θυμάστε εκείνο το κεντρικό μήνυμα της επικοινωνιακής καμπάνιας του ΟΑΣΘ, τον Σεπτέμβριο του 2021, λίγο πριν από τη Διεθνή Έκθεση, που έλεγε “Ο ΟΑΣΘ γίνεται 65 και τα έχει 500”; Όπου 65 η τότε ηλικία του Οργανισμού και 500 το σύνολο των αστικών λεωφορείων, μαζί με αυτά των ΚΤΕΛ που θα κυκλοφορούσαν πλέον στις γραμμές της αστικής συγκοινωνίας. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, μόνο που κύλησε κατά αντίστροφη φορά. Οι αστικές συγκοινωνίες όχι μόνο δεν κατάφεραν να δρομολογήσουν αυτόν τον αριθμό οχημάτων, αλλά απεναντίας, προϊόντος του χρόνου άρχισε και πάλι η αντίστροφη πορεία. Βασικός λόγος της μείωσης του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ ήταν η έλλειψη οδηγών καθώς λεωφορεία υπήρχαν, έστω και μισθωμένα. Κάποια στιγμή, πριν από λίγους μήνες ο Οργανισμός είχε φτάσει να δρομολογεί μόλις 250 με 260 οχήματα, από 367 που προβλέπεται στο πρόγραμμα για τις γραμμές εντός πόλης.

Μοιραία, όσο το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ διαρκώς συρρικνωνόταν, αυξανόταν αυτό των ΚΤΕΛ στα οποία δίνονταν ολοένα και περισσότερες λεωφορειακές γραμμές. Κάπως έτσι φτάσαμε από τις πρώτες έξι τον Μάιο του 2019 στις περίπου 45 τώρα, όσες πάνω κάτω και αυτές που έχει υπό την ευθύνη του ο ΟΑΣΘ. Άλλωστε και ο αριθμός των λεωφορείων του κάθε συγκοινωνιακού φορέα είναι περίπου ίσος. Περί τα 260 έβγαζε ως και την προηγούμενη εβδομάδα ο ΟΑΣΘ, γύρω στα 240 το ΚΤΕΛ.

Έπειτα από πολύ μεγάλη καθυστέρηση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άναψε το πράσινο φως για την πρόσληψη στον ΟΑΣΘ 150 οδηγών με σύμβαση ορισμένου χρόνου, διάρκειας οκτώ μηνών. Οι πρώτοι 75 εξ αυτών έπιασαν τιμόνι την περασμένη Παρασκευή, δίνοντας μια πρώτη ανάσα στον Οργανισμό ο οποίος κατάφερε την ημέρα εκείνη να βγάλει στους δρόμους 287 λεωφορεία. Σήμερα το πρωί, αναμένεται να πιάσουν δουλειά και οι υπόλοιποι 75 γεγονός που θα επιτρέψει στον ΟΑΣΘ να υπερβεί το ψυχολογικό όριο των 300 λεωφορείων, κάτι που έχει να συμβεί πολλούς πολλούς μήνες.

Προτίμησαν το Δημόσιο

Από τους 150 οδηγούς που πήρε ο ΟΑΣΘ, περί τους 30 προέρχονται από τα ΚΤΕΛ. Μάλιστα, επέλεξαν να αλλάξουν εργοδότη παρότι, όπως μου λένε, τα λεφτά είναι λιγότερα, γύρω στα 150 ευρώ το μήνα, μείον έναν μισθό, καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ δεν παίρνουν δώρα και επίδομα αδείας επειδή υπάγονται στο δημόσιο. Προφανώς οι άνθρωποι πιστεύουν, ή έστω, προσδοκούν να μονιμοποιηθούν κάποια στιγμή στον ΟΑΣΘ και να γίνουν και αυτοί δημόσιοι υπάλληλοι. Άλλως δεν εξηγείται αυτή η μεταπήδησή τους.

Πάντως, η... υφαρπαγή τους προκάλεσε την οργή των ΚΤΕΛ με τον πρόεδρό του Στέφανο Τσόλη να λέει “δεν φτάνει που με φορτώνουν συνεχώς με νέες γραμμές, επειδή δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν, και μάλιστα στο 1/3 του κόστους σε σχέση με αυτό του ΟΑΣΘ, μου παίρνουν τώρα και τους οδηγούς”.

Σύμβαση 20 ημερών

Στο μεταξύ η σύμβαση με την οποία ανατέθηκαν αυτές οι 45 λεωφορειακές γραμμές στα ΚΤΕΛ έληξε ως γνωστόν στις 31 Δεκεμβρίου. Η παράτασή της κατά δέκα μήνες, ως τον Οκτώβριο του 2024 απορρίφθηκε σε πρώτη φάση από το τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τον ΟΣΕΘ να προσφεύγει πλέον στην Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου ζητώντας να ανακληθεί η απόφαση. Η εκδίκαση της αίτησης ανάκλησης ορίστηκε για τις 16 Ιανουαρίου. Όμως, για να μην μείνει η μισή Θεσσαλονίκη χωρίς αστική συγκοινωνία ο ΟΣΕΘ προχώρησε σε μια μικρή παράταση της σύμβασης, διάρκειας έως τις 20 Ιανουαρίου, με την ελπίδα ότι το Ελεγκτικό αυτή τη φορά θα δώσει το οκ.

Η επιστροφή

Ήταν περίπου πριν από τρία χρόνια, Φλεβάρης του 2021, όταν ο Κωνσταντίνος Ζέρβας απέπεμψε από τη θέση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου τον Δρόσο Τσαβλή, διαγράφοντάς τον και από την παράταξή του. Αιτία ήταν η εμπλοκή του γνωστού πνευμονολόγου σε μια υπόθεση εμβολιασμών εκτός προγραμματισμένης σειράς σε δομή του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας. Έκτοτε οι σχέσεις των δύο ήταν σαν του σκύλο με τη γάτα.

Ο Τσαβλής ο οποίος θεώρησε από την πρώτη στιγμή ότι η απομάκρυνσή του ήταν άδικη και σχεδόν ατιμωτική, έθεσε σκοπό της ζωής του την εκπαραθύρωση του Ζέρβα, μέσω των εκλογών φυσικά, από το δημαρχιακό αξίωμα.

Αρχικά του έκανε συστηματική αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο. Στη συνέχεια, στις εκλογές του περασμένου Οκτωβρίου κατέβηκε υποψήφιος με δικό του συνδυασμό και όταν έμεινε εκτός δεύτερου γύρου, έσπευσε να ταχθεί ανοιχτά στο πλευρό του Στέλιου Αγγελούδη. Το τελικό αποτέλεσμα ασφαλώς τον χαροποίησε, κυρίως η έκταση της ήττας του τέως δημάρχου.

Λίγο καιρό μετά ο Τσαβλής εισήλθε μέσα στο ευρύτερο σχήμα διοίκησης του Αγγελούδη, αναλαμβάνοντας υπεύθυνος του δημοτικού βρεφοκομείου “Άγιος Στυλιανός”. Πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος τον όρισε συντονιστή διαχείρισης covid-19 στο δήμο Θεσσαλονίκης. Η πανδημία τον απομάκρυνε από τη διοίκηση του δήμου, αυτή είναι που τον επαναφέρει σταδιακά. Εν ολίγοις ο Δρόσος παίρνει άλλη μια ρεβάνς από τον Κωνσταντίνο.


Θυμάστε εκείνο το κεντρικό μήνυμα της επικοινωνιακής καμπάνιας του ΟΑΣΘ, τον Σεπτέμβριο του 2021, λίγο πριν από τη Διεθνή Έκθεση, που έλεγε “Ο ΟΑΣΘ γίνεται 65 και τα έχει 500”; Όπου 65 η τότε ηλικία του Οργανισμού και 500 το σύνολο των αστικών λεωφορείων, μαζί με αυτά των ΚΤΕΛ που θα κυκλοφορούσαν πλέον στις γραμμές της αστικής συγκοινωνίας. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, μόνο που κύλησε κατά αντίστροφη φορά. Οι αστικές συγκοινωνίες όχι μόνο δεν κατάφεραν να δρομολογήσουν αυτόν τον αριθμό οχημάτων, αλλά απεναντίας, προϊόντος του χρόνου άρχισε και πάλι η αντίστροφη πορεία. Βασικός λόγος της μείωσης του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ ήταν η έλλειψη οδηγών καθώς λεωφορεία υπήρχαν, έστω και μισθωμένα. Κάποια στιγμή, πριν από λίγους μήνες ο Οργανισμός είχε φτάσει να δρομολογεί μόλις 250 με 260 οχήματα, από 367 που προβλέπεται στο πρόγραμμα για τις γραμμές εντός πόλης.

Μοιραία, όσο το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ διαρκώς συρρικνωνόταν, αυξανόταν αυτό των ΚΤΕΛ στα οποία δίνονταν ολοένα και περισσότερες λεωφορειακές γραμμές. Κάπως έτσι φτάσαμε από τις πρώτες έξι τον Μάιο του 2019 στις περίπου 45 τώρα, όσες πάνω κάτω και αυτές που έχει υπό την ευθύνη του ο ΟΑΣΘ. Άλλωστε και ο αριθμός των λεωφορείων του κάθε συγκοινωνιακού φορέα είναι περίπου ίσος. Περί τα 260 έβγαζε ως και την προηγούμενη εβδομάδα ο ΟΑΣΘ, γύρω στα 240 το ΚΤΕΛ.

Έπειτα από πολύ μεγάλη καθυστέρηση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άναψε το πράσινο φως για την πρόσληψη στον ΟΑΣΘ 150 οδηγών με σύμβαση ορισμένου χρόνου, διάρκειας οκτώ μηνών. Οι πρώτοι 75 εξ αυτών έπιασαν τιμόνι την περασμένη Παρασκευή, δίνοντας μια πρώτη ανάσα στον Οργανισμό ο οποίος κατάφερε την ημέρα εκείνη να βγάλει στους δρόμους 287 λεωφορεία. Σήμερα το πρωί, αναμένεται να πιάσουν δουλειά και οι υπόλοιποι 75 γεγονός που θα επιτρέψει στον ΟΑΣΘ να υπερβεί το ψυχολογικό όριο των 300 λεωφορείων, κάτι που έχει να συμβεί πολλούς πολλούς μήνες.

Προτίμησαν το Δημόσιο

Από τους 150 οδηγούς που πήρε ο ΟΑΣΘ, περί τους 30 προέρχονται από τα ΚΤΕΛ. Μάλιστα, επέλεξαν να αλλάξουν εργοδότη παρότι, όπως μου λένε, τα λεφτά είναι λιγότερα, γύρω στα 150 ευρώ το μήνα, μείον έναν μισθό, καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ δεν παίρνουν δώρα και επίδομα αδείας επειδή υπάγονται στο δημόσιο. Προφανώς οι άνθρωποι πιστεύουν, ή έστω, προσδοκούν να μονιμοποιηθούν κάποια στιγμή στον ΟΑΣΘ και να γίνουν και αυτοί δημόσιοι υπάλληλοι. Άλλως δεν εξηγείται αυτή η μεταπήδησή τους.

Πάντως, η... υφαρπαγή τους προκάλεσε την οργή των ΚΤΕΛ με τον πρόεδρό του Στέφανο Τσόλη να λέει “δεν φτάνει που με φορτώνουν συνεχώς με νέες γραμμές, επειδή δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν, και μάλιστα στο 1/3 του κόστους σε σχέση με αυτό του ΟΑΣΘ, μου παίρνουν τώρα και τους οδηγούς”.

Σύμβαση 20 ημερών

Στο μεταξύ η σύμβαση με την οποία ανατέθηκαν αυτές οι 45 λεωφορειακές γραμμές στα ΚΤΕΛ έληξε ως γνωστόν στις 31 Δεκεμβρίου. Η παράτασή της κατά δέκα μήνες, ως τον Οκτώβριο του 2024 απορρίφθηκε σε πρώτη φάση από το τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τον ΟΣΕΘ να προσφεύγει πλέον στην Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου ζητώντας να ανακληθεί η απόφαση. Η εκδίκαση της αίτησης ανάκλησης ορίστηκε για τις 16 Ιανουαρίου. Όμως, για να μην μείνει η μισή Θεσσαλονίκη χωρίς αστική συγκοινωνία ο ΟΣΕΘ προχώρησε σε μια μικρή παράταση της σύμβασης, διάρκειας έως τις 20 Ιανουαρίου, με την ελπίδα ότι το Ελεγκτικό αυτή τη φορά θα δώσει το οκ.

Η επιστροφή

Ήταν περίπου πριν από τρία χρόνια, Φλεβάρης του 2021, όταν ο Κωνσταντίνος Ζέρβας απέπεμψε από τη θέση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου τον Δρόσο Τσαβλή, διαγράφοντάς τον και από την παράταξή του. Αιτία ήταν η εμπλοκή του γνωστού πνευμονολόγου σε μια υπόθεση εμβολιασμών εκτός προγραμματισμένης σειράς σε δομή του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας. Έκτοτε οι σχέσεις των δύο ήταν σαν του σκύλο με τη γάτα.

Ο Τσαβλής ο οποίος θεώρησε από την πρώτη στιγμή ότι η απομάκρυνσή του ήταν άδικη και σχεδόν ατιμωτική, έθεσε σκοπό της ζωής του την εκπαραθύρωση του Ζέρβα, μέσω των εκλογών φυσικά, από το δημαρχιακό αξίωμα.

Αρχικά του έκανε συστηματική αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο. Στη συνέχεια, στις εκλογές του περασμένου Οκτωβρίου κατέβηκε υποψήφιος με δικό του συνδυασμό και όταν έμεινε εκτός δεύτερου γύρου, έσπευσε να ταχθεί ανοιχτά στο πλευρό του Στέλιου Αγγελούδη. Το τελικό αποτέλεσμα ασφαλώς τον χαροποίησε, κυρίως η έκταση της ήττας του τέως δημάρχου.

Λίγο καιρό μετά ο Τσαβλής εισήλθε μέσα στο ευρύτερο σχήμα διοίκησης του Αγγελούδη, αναλαμβάνοντας υπεύθυνος του δημοτικού βρεφοκομείου “Άγιος Στυλιανός”. Πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος τον όρισε συντονιστή διαχείρισης covid-19 στο δήμο Θεσσαλονίκης. Η πανδημία τον απομάκρυνε από τη διοίκηση του δήμου, αυτή είναι που τον επαναφέρει σταδιακά. Εν ολίγοις ο Δρόσος παίρνει άλλη μια ρεβάνς από τον Κωνσταντίνο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία