ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύσκεψη στην Αθήνα για τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης - Πότε θα βγουν στους δρόμους

Προετοιμασία των εγκαταστάσεων για την υποδοχή των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία αναμένονται στη Θεσσαλονίκη

 24/10/2023 15:33

Σύσκεψη στην Αθήνα για τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης - Πότε θα βγουν στους δρόμους

Νίκος Ηλιάδης

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 23 Οκτωβρίου στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων συγκοινωνιακών φορέων της Θεσσαλονίκης. Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν η προετοιμασία των εγκαταστάσεων για την υποδοχή των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία αναμένονται στη Θεσσαλονίκη την άνοιξη του 2024.

Στη συνάντηση, εκ μέρους του υπουργείου ήταν η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, από τον ΟΑΣΘ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Ταγγίρης μαζί με τον Χρήστο Χατζηγεωργίου, από τον ΟΣΕΘ ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Τόσκας με τον Σάμουελ Σάλεμ, εκπρόσωποι του ΔΕΔΔΗΕ και των συγκοινωνιακών φορέων της Αττικής, ΟΑΣΑ και ΟΣΥ.

Σύμφωνα με πληροφορίες στη σύσκεψη εξετάστηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες οι οποίες πρέπει να γίνουν το προσεχές διάστημα ώστε να είναι τα πάντα έτοιμα έως τον Απρίλιο του 2024 όταν αναμένεται να καταφτάσουν στην Θεσσαλονίκη τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προετοιμασία αφορά την κατασκευή ειδικού χώρου στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης στον οποίο θα στεγαστούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία, μαζί και οι 55 φορτιστές, καθώς κάθε συσκευή φόρτισης μπορεί να τροφοδοτεί δύο οχήματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ κ. Ταγγίρη το έργο έχει προϋπολογισμό 8 εκατ. ευρώ. “Εμείς ως ΟΑΣΘ δεν μπορούμε να εκτελέσουμε αυτό το έργο και γι' αυτό το σκοπό θα προχωρήσουμε σε μια προγραμματική σύμβαση με την Αναπτυξιακή Εταιρεία Θεσσαλονίκης η οποία θα αναλάβει να το υλοποιήσει”. Ο κ. Ταγγίρης σημειώνει, παράλληλα, ότι ο ΟΑΣΘ έχει ξεκινήσει ήδη τις υπόλοιπες ενέργειες, “έχουμε καταθέσει ήδη αίτηση προς τον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να προχωρήσει τις αναγκαίες εργασίες για τις γραμμές ηλεκτροδότησης του αμαξοστασίου, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις για τη φόρτιση των λεωφορείων”. Παράλληλα με τους 55 φορτιστές θα υπάρχει και ένας φορητός φορτιστής πάνω σε τρέιλερ (σαν ένα τεράστιο powerbnak) ώστε να μπορεί να τροφοδοτεί κάποιο λεωφορείο στην περίπτωση που μείνει στο δρόμο εξ αιτίας αποφόρτισης της μπαταρίας του.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (τα 140 προορίζονται για την Αθήνα) αναμένεται να φτάσουν από την Κίνα στο λιμάνι του Πειραιά γύρω στον Μάρτιο. Θα απαιτηθούν κάποιες εβδομάδες για τον εκτελωνισμό τους και την έκδοση πινακίδων και στη συνέχεια τα 110 εξ αυτών θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος πρόκειται να κυκλοφορήσουν κατά τον Μάιο με Ιούνιο.

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 23 Οκτωβρίου στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων συγκοινωνιακών φορέων της Θεσσαλονίκης. Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν η προετοιμασία των εγκαταστάσεων για την υποδοχή των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία αναμένονται στη Θεσσαλονίκη την άνοιξη του 2024.

Στη συνάντηση, εκ μέρους του υπουργείου ήταν η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, από τον ΟΑΣΘ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Ταγγίρης μαζί με τον Χρήστο Χατζηγεωργίου, από τον ΟΣΕΘ ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Τόσκας με τον Σάμουελ Σάλεμ, εκπρόσωποι του ΔΕΔΔΗΕ και των συγκοινωνιακών φορέων της Αττικής, ΟΑΣΑ και ΟΣΥ.

Σύμφωνα με πληροφορίες στη σύσκεψη εξετάστηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες οι οποίες πρέπει να γίνουν το προσεχές διάστημα ώστε να είναι τα πάντα έτοιμα έως τον Απρίλιο του 2024 όταν αναμένεται να καταφτάσουν στην Θεσσαλονίκη τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προετοιμασία αφορά την κατασκευή ειδικού χώρου στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης στον οποίο θα στεγαστούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία, μαζί και οι 55 φορτιστές, καθώς κάθε συσκευή φόρτισης μπορεί να τροφοδοτεί δύο οχήματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ κ. Ταγγίρη το έργο έχει προϋπολογισμό 8 εκατ. ευρώ. “Εμείς ως ΟΑΣΘ δεν μπορούμε να εκτελέσουμε αυτό το έργο και γι' αυτό το σκοπό θα προχωρήσουμε σε μια προγραμματική σύμβαση με την Αναπτυξιακή Εταιρεία Θεσσαλονίκης η οποία θα αναλάβει να το υλοποιήσει”. Ο κ. Ταγγίρης σημειώνει, παράλληλα, ότι ο ΟΑΣΘ έχει ξεκινήσει ήδη τις υπόλοιπες ενέργειες, “έχουμε καταθέσει ήδη αίτηση προς τον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να προχωρήσει τις αναγκαίες εργασίες για τις γραμμές ηλεκτροδότησης του αμαξοστασίου, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις για τη φόρτιση των λεωφορείων”. Παράλληλα με τους 55 φορτιστές θα υπάρχει και ένας φορητός φορτιστής πάνω σε τρέιλερ (σαν ένα τεράστιο powerbnak) ώστε να μπορεί να τροφοδοτεί κάποιο λεωφορείο στην περίπτωση που μείνει στο δρόμο εξ αιτίας αποφόρτισης της μπαταρίας του.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (τα 140 προορίζονται για την Αθήνα) αναμένεται να φτάσουν από την Κίνα στο λιμάνι του Πειραιά γύρω στον Μάρτιο. Θα απαιτηθούν κάποιες εβδομάδες για τον εκτελωνισμό τους και την έκδοση πινακίδων και στη συνέχεια τα 110 εξ αυτών θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος πρόκειται να κυκλοφορήσουν κατά τον Μάιο με Ιούνιο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία