ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σύσκεψη στην Αθήνα: Αναζητούν λύση για ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μετρό και ΟΑΣΘ

Είχαν προηγηθεί άλλες δύο συσκέψεις για το ίδιο θέμα, εντός του Μαΐου, χωρίς όμως να υπάρξει οριστική λύση

 08/06/2022 07:00

Σύσκεψη στην Αθήνα: Αναζητούν λύση για ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μετρό και ΟΑΣΘ

Νίκος Ηλιάδης

Νέα σύσκεψη, η τρίτη κατά σειρά, πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με μοναδικό θέμα συζήτησης το σχεδιασμό ενός ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενιαίου για όλες τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Είχαν προηγηθεί άλλες δύο συσκέψεις για το ίδιο θέμα, εντός του Μαΐου, χωρίς όμως να υπάρξει οριστική λύση. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr αυτή φάνηκε να επιτεύχθηκε χθες και πλέον αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία σχεδιασμού του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου με το οποίο ο επιβάτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις οδικές αστικές συγκοινωνίες, δηλαδή τον ΟΑΣΘ και τις γραμμές των ΚΤΕΛ που εκτελούν αστική συγκοινωνία, αλλά και το μετρό, όταν αυτό θα τεθεί σε λειτουργία.

Στη χθεσινή σύσκεψη μετείχαν εκ μέρους του υπουργείου οι γενικοί γραμματείς Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς (μέσω τηλεδιάσκεψης) και Υποδομών Μαρία Έλλη Γεράδη, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας και ο υποδιευθυντής Μελετών Συστημάτων της εταιρείας, Γιώργος Λεουτσάκος, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας αντιστοίχως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, μαζί και με δύο στελέχη του Οργανισμού καθώς και εκπρόσωποι του Άκτωρα και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Οι δύο τελευταίες εταιρείες εκπροσωπήθηκαν στη σύσκεψη καθώς είναι ήδη ανάδοχοι για το σχεδιασμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη βασική γραμμή του μετρό και στον ΟΑΣΘ, αντιστοίχως.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε αρμόδια πηγή στο makthes.gr στη σύσκεψη συμφωνήθηκε να υπάρξει ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο θα είναι ενιαίο και για τα δύο μέσα μεταφοράς ώστε να διευκολύνονται οι χρήστες. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ουσιαστικά τρεις διαφορετικοί σχεδιασμοί ως προς το ηλεκτρονικό εισιτήριο εκ των οποίων, μάλιστα οι δύο αφορούν το μετρό. Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι αυτό πρέπει να αλλάξει, αλλιώς θα υπάρξουν τεράστια προβλήματα στους χρήστες οι οποίοι θα πρέπει να προμηθεύονται διαφορετικά εισιτήρια, αναλόγως του μέσου που θα χρησιμοποιήσουν ή ακόμη και της διαδρομής που θα ακολουθήσουν.

Με βάση τα έως τώρα δεδομένα, το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για την κύρια γραμμή του μετρό, από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως Νέα Ελβετία, τον έχει αναλάβει ο Άκτωρας που είναι ο ανάδοχος του έργου. Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες, με το θέμα αυτό ο ανάδοχος δεν έχει ακόμη ασχοληθεί. Παράλληλα, για την επέκταση της Καλαμαριάς προβλέπεται να γίνει νέος διαγωνισμός ο οποίος μπορεί να καταλήξει σε άλλου τύπου ηλεκτρονικό εισιτήριο από αυτό της κεντρικής γραμμής. Την ίδια ώρα, τρέχει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στον ΟΑΣΘ, από την κοινοπραξία “ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ – Indigital Α.Ε. - Amco Ολοκληρωμένα Συστήματα Υψηλής Τεχνολογίας ΑΒΕΕ”. Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι ο ΟΑΣΘ είχε παρουσιάσει τον περασμένο Σεπτέμβριο ένα δικό του ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο, όμως, δεν διατέθηκε ποτέ προς χρήση στο επιβατικό κοινό.

Στη χθεσινή σύσκεψη οριστικοποιήθηκε η απόφαση για το σχεδιασμό ενός ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αυτό θα το αναλάβει η Αττικό Μετρό, η οποία θα τρέξει το διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στην επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά. Το ίδιο εισιτήριο θα χρησιμοποιηθεί και στη βασική γραμμή καθώς ο σχεδιασμός εκεί δεν προχώρησε από τον Άκτωρα. Προκειμένου, δε, να κουμπώσει σε όλο αυτό και ο ΟΑΣΘ συμφωνήθηκε η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή να παράσχει τεχνική υποστήριξη κατά το στάδιο της εκπόνησης των τευχών της διακήρυξης για το διαγωνισμό της επέκτασης προς Καλαμαριά ώστε να υπάρχει συνάφεια με το υπό σχεδιασμό εισιτήριο στον ΟΑΣΘ. Εποπτικό ρόλο στην όλη διαδικασία θα έχει ο ΟΣΕΘ ο οποίος άλλωστε, έχει υπό την αρμοδιότητά του όλα τα δημόσια μέσα μετακίνησης στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.

“Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε τη διαλειτουργικότητα όλων των συστημάτων ώστε ο τελικός χρήστης να έχει στα χέρια του ένα και μοναδικό εισιτήριο για όλα τα δημόσια μέσα μετακίνησης. Το νέο εισιτήριο θα πρέπει να είναι έτοιμο το αργότερο ως το τέλος του 2023 όταν αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το μετρό”, δήλωσε στο makthes.gr αρμόδια πηγή.

Νέα σύσκεψη, η τρίτη κατά σειρά, πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με μοναδικό θέμα συζήτησης το σχεδιασμό ενός ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενιαίου για όλες τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Είχαν προηγηθεί άλλες δύο συσκέψεις για το ίδιο θέμα, εντός του Μαΐου, χωρίς όμως να υπάρξει οριστική λύση. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr αυτή φάνηκε να επιτεύχθηκε χθες και πλέον αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία σχεδιασμού του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου με το οποίο ο επιβάτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις οδικές αστικές συγκοινωνίες, δηλαδή τον ΟΑΣΘ και τις γραμμές των ΚΤΕΛ που εκτελούν αστική συγκοινωνία, αλλά και το μετρό, όταν αυτό θα τεθεί σε λειτουργία.

Στη χθεσινή σύσκεψη μετείχαν εκ μέρους του υπουργείου οι γενικοί γραμματείς Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς (μέσω τηλεδιάσκεψης) και Υποδομών Μαρία Έλλη Γεράδη, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας και ο υποδιευθυντής Μελετών Συστημάτων της εταιρείας, Γιώργος Λεουτσάκος, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας αντιστοίχως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, μαζί και με δύο στελέχη του Οργανισμού καθώς και εκπρόσωποι του Άκτωρα και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Οι δύο τελευταίες εταιρείες εκπροσωπήθηκαν στη σύσκεψη καθώς είναι ήδη ανάδοχοι για το σχεδιασμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη βασική γραμμή του μετρό και στον ΟΑΣΘ, αντιστοίχως.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε αρμόδια πηγή στο makthes.gr στη σύσκεψη συμφωνήθηκε να υπάρξει ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο θα είναι ενιαίο και για τα δύο μέσα μεταφοράς ώστε να διευκολύνονται οι χρήστες. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ουσιαστικά τρεις διαφορετικοί σχεδιασμοί ως προς το ηλεκτρονικό εισιτήριο εκ των οποίων, μάλιστα οι δύο αφορούν το μετρό. Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι αυτό πρέπει να αλλάξει, αλλιώς θα υπάρξουν τεράστια προβλήματα στους χρήστες οι οποίοι θα πρέπει να προμηθεύονται διαφορετικά εισιτήρια, αναλόγως του μέσου που θα χρησιμοποιήσουν ή ακόμη και της διαδρομής που θα ακολουθήσουν.

Με βάση τα έως τώρα δεδομένα, το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για την κύρια γραμμή του μετρό, από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως Νέα Ελβετία, τον έχει αναλάβει ο Άκτωρας που είναι ο ανάδοχος του έργου. Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες, με το θέμα αυτό ο ανάδοχος δεν έχει ακόμη ασχοληθεί. Παράλληλα, για την επέκταση της Καλαμαριάς προβλέπεται να γίνει νέος διαγωνισμός ο οποίος μπορεί να καταλήξει σε άλλου τύπου ηλεκτρονικό εισιτήριο από αυτό της κεντρικής γραμμής. Την ίδια ώρα, τρέχει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στον ΟΑΣΘ, από την κοινοπραξία “ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ – Indigital Α.Ε. - Amco Ολοκληρωμένα Συστήματα Υψηλής Τεχνολογίας ΑΒΕΕ”. Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι ο ΟΑΣΘ είχε παρουσιάσει τον περασμένο Σεπτέμβριο ένα δικό του ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο, όμως, δεν διατέθηκε ποτέ προς χρήση στο επιβατικό κοινό.

Στη χθεσινή σύσκεψη οριστικοποιήθηκε η απόφαση για το σχεδιασμό ενός ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αυτό θα το αναλάβει η Αττικό Μετρό, η οποία θα τρέξει το διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στην επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά. Το ίδιο εισιτήριο θα χρησιμοποιηθεί και στη βασική γραμμή καθώς ο σχεδιασμός εκεί δεν προχώρησε από τον Άκτωρα. Προκειμένου, δε, να κουμπώσει σε όλο αυτό και ο ΟΑΣΘ συμφωνήθηκε η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή να παράσχει τεχνική υποστήριξη κατά το στάδιο της εκπόνησης των τευχών της διακήρυξης για το διαγωνισμό της επέκτασης προς Καλαμαριά ώστε να υπάρχει συνάφεια με το υπό σχεδιασμό εισιτήριο στον ΟΑΣΘ. Εποπτικό ρόλο στην όλη διαδικασία θα έχει ο ΟΣΕΘ ο οποίος άλλωστε, έχει υπό την αρμοδιότητά του όλα τα δημόσια μέσα μετακίνησης στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.

“Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε τη διαλειτουργικότητα όλων των συστημάτων ώστε ο τελικός χρήστης να έχει στα χέρια του ένα και μοναδικό εισιτήριο για όλα τα δημόσια μέσα μετακίνησης. Το νέο εισιτήριο θα πρέπει να είναι έτοιμο το αργότερο ως το τέλος του 2023 όταν αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το μετρό”, δήλωσε στο makthes.gr αρμόδια πηγή.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία