ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σύσκεψη για τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Θεσσαλονίκης - Πότε έρχονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Στο Αμαξοστάσιο του Μετρό το Σάββατο ο Νίκος Ταχιάος και η Χριστίνα Αλεξοπούλου

 13/07/2023 16:33

Σύσκεψη για τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Θεσσαλονίκης - Πότε έρχονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Νίκος Ηλιάδης

Μία ευχάριστη έκπληξη δοκίμασαν όσοι συμμετείχαν στη σημερινή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αντικείμενο τα συγκοινωνιακά θέματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Η σύσκεψη είχε αναγνωριστικό χαρακτήρα, τη συγκάλεσε ο νέος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και συμμετείχαν όλοι οι επικεφαλής των εποπτευόμενων από το υπουργείο συγκοινωνιακών φορέων. 

Εκ μέρους του υπουργείου ήταν επίσης η αρμόδια υπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και συνεργάτες του υπουργού. 

Από τη Θεσσαλονίκη συμμετείχαν οι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας αντιστοίχως καθώς και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. 

Εκεί ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι το ΣΤ' τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενέκρινε τελικά τη σύμβαση με κινεζική εταιρεία για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, 12 μέτρων, με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρα. Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν από λίγες εβδομάδες το ΣΤ' τμήμα είχε απορρίψει το σχέδιο της σύμβασης, αλλά στην πορεία φαίνεται πως ικανοποιήθηκε από τις διευκρινίσεις που δόθηκαν και άναψε το πράσινο φως για την υπογραφή της. 

Ο συνολικός προϋπολογισμός της προμήθειας είναι 124.695.000 ευρώ και από τα 250 οχήματα, ο ΟΑΣΘ πρόκειται να πάρει τα 130. Προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία YUTONG BUS CO. LTD η οποία κατέθεσε προσφορά ύψους 110.825.000.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σταϊκούρας είπε στη σύσκεψη ότι τα πρώτα λεωφορεία θα μπορούν να παραδοθούν περίπου έξι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης. Εάν αυτό συμβεί μέσα στον Σεπτέμβριο τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να κυκλοφορούν σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024

Βεβαίως, προηγουμένως, θα πρέπει να έχουν προχωρήσει οι εργασίες για τους σταθμούς φόρτισης αυτών των οχημάτων. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή την ευθύνη για την μελέτη και κατασκευή των σταθμών φόρτισης την έχει το υπουργείο. 

Στη Θεσσαλονίκη σταθμοί φόρτισης πρόκειται να γίνουν στα δύο αμαξοστάσια, σε Φοίνικα και Σταυρούπολη, καθώς και σε ορισμένους ακόμη τερματικούς σταθμούς (π.χ. ΙΚΕΑ, Ν. Ελβετία κ.λπ.).

Σύσκεψη το Σάββατο

Στο μεταξύ, μεθαύριο Σάββατο πρόκειται να πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, για τα συγκοινωνιακά θέματα της πόλης. Θα προΐστανται οι δυο υφυπουργοί, Υποδομών Νίκος Ταχιάος και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου. 

Νωρίτερα, τα δύο κυβερνητικά στελέχη θα συναντηθούν με τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας και Θράκης Ευστάθιο Κωνσταντινίδη, στο ΥΜΑΘ και ακολούθως θα επιθεωρήσουν την εξέλιξη των εργασιών στους σταθμούς Βενιζέλου και Φλέμινγκ του Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες στη σύσκεψη που θα ακολουθήσει θα εξεταστούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούν το Μετρό και τον ΟΑΣΘ. Δηλαδή το στάδιο της προετοιμασίας για τη λειτουργία του Μετρό η οποία εκτιμάται κάποια στιγμή μέσα στο 2024, καθώς και τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΘ (έλλειψη οδηγών κ.ο.κ.).

Μία ευχάριστη έκπληξη δοκίμασαν όσοι συμμετείχαν στη σημερινή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αντικείμενο τα συγκοινωνιακά θέματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Η σύσκεψη είχε αναγνωριστικό χαρακτήρα, τη συγκάλεσε ο νέος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και συμμετείχαν όλοι οι επικεφαλής των εποπτευόμενων από το υπουργείο συγκοινωνιακών φορέων. 

Εκ μέρους του υπουργείου ήταν επίσης η αρμόδια υπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και συνεργάτες του υπουργού. 

Από τη Θεσσαλονίκη συμμετείχαν οι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας αντιστοίχως καθώς και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. 

Εκεί ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι το ΣΤ' τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενέκρινε τελικά τη σύμβαση με κινεζική εταιρεία για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, 12 μέτρων, με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρα. Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν από λίγες εβδομάδες το ΣΤ' τμήμα είχε απορρίψει το σχέδιο της σύμβασης, αλλά στην πορεία φαίνεται πως ικανοποιήθηκε από τις διευκρινίσεις που δόθηκαν και άναψε το πράσινο φως για την υπογραφή της. 

Ο συνολικός προϋπολογισμός της προμήθειας είναι 124.695.000 ευρώ και από τα 250 οχήματα, ο ΟΑΣΘ πρόκειται να πάρει τα 130. Προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία YUTONG BUS CO. LTD η οποία κατέθεσε προσφορά ύψους 110.825.000.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σταϊκούρας είπε στη σύσκεψη ότι τα πρώτα λεωφορεία θα μπορούν να παραδοθούν περίπου έξι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης. Εάν αυτό συμβεί μέσα στον Σεπτέμβριο τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να κυκλοφορούν σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024

Βεβαίως, προηγουμένως, θα πρέπει να έχουν προχωρήσει οι εργασίες για τους σταθμούς φόρτισης αυτών των οχημάτων. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή την ευθύνη για την μελέτη και κατασκευή των σταθμών φόρτισης την έχει το υπουργείο. 

Στη Θεσσαλονίκη σταθμοί φόρτισης πρόκειται να γίνουν στα δύο αμαξοστάσια, σε Φοίνικα και Σταυρούπολη, καθώς και σε ορισμένους ακόμη τερματικούς σταθμούς (π.χ. ΙΚΕΑ, Ν. Ελβετία κ.λπ.).

Σύσκεψη το Σάββατο

Στο μεταξύ, μεθαύριο Σάββατο πρόκειται να πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, για τα συγκοινωνιακά θέματα της πόλης. Θα προΐστανται οι δυο υφυπουργοί, Υποδομών Νίκος Ταχιάος και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου. 

Νωρίτερα, τα δύο κυβερνητικά στελέχη θα συναντηθούν με τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας και Θράκης Ευστάθιο Κωνσταντινίδη, στο ΥΜΑΘ και ακολούθως θα επιθεωρήσουν την εξέλιξη των εργασιών στους σταθμούς Βενιζέλου και Φλέμινγκ του Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες στη σύσκεψη που θα ακολουθήσει θα εξεταστούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούν το Μετρό και τον ΟΑΣΘ. Δηλαδή το στάδιο της προετοιμασίας για τη λειτουργία του Μετρό η οποία εκτιμάται κάποια στιγμή μέσα στο 2024, καθώς και τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΘ (έλλειψη οδηγών κ.ο.κ.).

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία