ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Ποτέ δεν εγκατέλειψα τη θέση μου», υποστήριξε ο σταθμάρχης - Νέα δεδομένα και πρόσωπα στο μικροσκόπιο (βίντεο)

Προφυλακιστέος κρίθηκε ο 59χρονος - «Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο» - Στο μικροσκόπιο τα μαύρα κουτιά των δύο τρένων

 06/03/2023 07:01

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Ποτέ δεν εγκατέλειψα τη θέση μου», υποστήριξε ο σταθμάρχης - Νέα δεδομένα και πρόσωπα στο μικροσκόπιο (βίντεο)

Προφυλακιστέος κρίθηκε μετά την μαραθώνια απολογία του ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, πολλοί από τους οποίους ήταν νέοι. Η κατηγορία που αντιμετωπίζει είναι διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων και είναι κακουργηματικού χαρακτήρα.

Ο σταθμάρχης κατέθετε επί σχεδόν 7,5 ώρες και ρωτήθηκε για όλα όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης των δύο τρένων, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τις ενέργειες που έκανε στο σταθμαρχείο της Λάρισας.

«Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών» τόνισε ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης. «Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι», συμπλήρωσε.

«Ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε και υπογράμμισε ότι ο 59χρονος είναι σε τραγική κατάσταση.

«Δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στο ηχητικό»

Ο σταθμάρχης παρουσιάστηκε για να δώσει απαντήσεις στις ερωτήσεις που του τέθηκαν με τον ίδιο να επιμένει πως δεν εγκατέλειψε σε κανένα σημείο το πόστο του. Παράλληλα ανέφερε, σύμφωνα με το OPEN, πως ο ίδιος δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στα ηχητικά που έχουν διαρρεύσει. Κάτι το οποίο δημιουργεί ερωτήματα για το ποιος είναι στα ηχητικά, αν όντως δεν μιλά ο ίδιος ο 59χρονος. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του επέμεινε στην αρχική του γραμμή, αναλαμβάνοντας το μερίδιο ευθυνών που του αναλογούν ωστόσο είναι πολύ πιθανό από τα όσα είπε να υπάρξουν ευθύνες και για άλλα πρόσωπα.

Ποιες κατηγορίες αντιμετωπίζει

Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.

Επίσης αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.

Βίντεο ντοκουμέντο: Κάμερα καταγράφει τη λανθασμένη πορεία του Intercity 62

Βίντεο ντοκουμέντο που έρχεται στη δημοσιότητα από κάμερα κλειστού κυκλώματος δείχνει το μοιραίο Intercity 62 και τον προαστιακό του Βόλου να κινούνται στο ίδιο ρεύμα, κάτι που αποδεικνύει ότι ο 59χρονος σταθμάρχης δεν γύρισε ποτέ το κλειδί στη σωστή θέση.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, κάμερα στην οδό Βόλου στη Λάρισα καταγράφει τόσο το τρένο του προαστιακού το τρένο δηλαδή στο οποίο έγινε το πρώτο λάθος από τον σταθμάρχη αλλά και το μοιραίο Intercity το οποίο περνάει από το ίδιο σημείο, μία ώρα αργότερα. Υπενθυμίζεται ότι ο 59χρονος σταθμάρχης είχε στείλει και τον προαστιακό σε λάθος κατεύθυνση αλλά ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε εγκαίρως το λάθος και το διόρθωσε συνεχίζοντας στη σωστή κατεύθυνση.

Όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο στις 22:09 ο προαστιακός του Βόλου κατευθύνεται προς τον σταθμό της Λάρισας. Το ψαλίδι στην οδό Καραγάτσι γυρνάει... και το τρένο κατευθύνεται προς την πλατφόρμα 3. Ωστόσο, το κλειδί δεν γυρνά ποτέ πάλι με αποτέλεσμα το intercity 62 να μπαίνει μεν στην ίδια ράγα με το προηγούμενο τρένο όμως προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Λίγα λεπτά μετά τις 10 ο προαστιακός περνά από την περιοχή Νέα Σμύρνη της Λάρισας. Από ακριβώς το ίδιο σημείο περνά λίγο μετά τις 11 το Intercity από την ίδια ράγα και προς την αντίθετη κατεύθυνση. Μόλις 17 λεπτά αργότερα το μοιραίο intercity συγκρούεται με την εμπορική αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα 57 άνθρωποι να βρουν τραγικό θάνατο.

Νέα δεδομένα και πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών

Ανακριτικές πηγές που επικαλείται η ΕΡΤ αναφέρουν πως θα κληθούν και άλλα πρόσωπα στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών. Όπως έγινε γνωστό ο προϊστάμενός του, ο οποίος τέθηκε σε αργία, πήρε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.

Στο κάδρο των ερευνών μπαίνει και ο ρόλος που ενδέχεται να διαδραμάτισε στην τραγωδία ο δεύτερος σταθμάρχης. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο δεύτερος σταθμάρχης φαίνεται πως έφυγε μισή ώρα νωρίτερα.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έφτασε στις 9:30 το βράδυ στο σταθμαρχείο Λάρισας και ξεκίνησε την βάρδια του στις 10 το βράδυ. Πριν από τις 11 το βράδυ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έφυγε από το πόστο του ο απογευματινός σταθμάρχης. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα κληθεί και εκείνος να δώσει κατάθεση.

«Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο»

«Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο, δεν θυμάμαι», φέρεται να είπε ο σταθμάρχης της Λάρισας σύμφωνα με το STAR μετά τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη. Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε επικοινωνία με τον σταθμάρχη των Παλαιοφαρσάλων και φέρεται να ακολούθησε ο παρακάτω διάλογος:

Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Τι έκανες;

Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο δεν θυμάμαι

Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος έχει 30 χρόνια εμπειρίας στο επάγγελμα, κοίταξε αμέσως τον πίνακα και είδε πως το κλειδί ήταν γυρισμένο και έτσι αντιλήφθηκε πως κάτι συνέβη.

Στο μικροσκόπιο τα μαύρα κουτιά των δύο τρένων

Σημαντικά στοιχεία θα δώσουν στους πραγματογνώμονες και στους ειδικούς, που εξετάζουν τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, τα μαύρα κουτιά των δύο τρένων.

Σύμφωνα με το δελτίο ειδήσεων του Alpha τα δύο μαύρα κουτιά του Intercity και της εμπορικής αμαξοστοιχίας θα αναλυθούν από τους πραγματογνώμονες και αυτά που έχουν καταγράψει είναι:

  • Το δρομολόγιο
  • Τις συνομιλίες των μηχανοδηγών με τους σταθμάρχες ή άλλον μηχανοδηγό
  • Την πέδηση, δηλαδή το πόσες φορές το τρένων έχει φρενάρει.

Μάλιστα, το ρεπορτάζ του καναλιού σημείωσε πως στην καταγραφή που πραγματοποιούν τα μαύρα κουτιά, υπάρχει ακόμη και το πόσες φορές έχει κορνάρει κάποιο τρένο.

Σχετικά Άρθρα

Προφυλακιστέος κρίθηκε μετά την μαραθώνια απολογία του ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, πολλοί από τους οποίους ήταν νέοι. Η κατηγορία που αντιμετωπίζει είναι διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων και είναι κακουργηματικού χαρακτήρα.

Ο σταθμάρχης κατέθετε επί σχεδόν 7,5 ώρες και ρωτήθηκε για όλα όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης των δύο τρένων, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τις ενέργειες που έκανε στο σταθμαρχείο της Λάρισας.

«Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών» τόνισε ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης. «Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι», συμπλήρωσε.

«Ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε και υπογράμμισε ότι ο 59χρονος είναι σε τραγική κατάσταση.

«Δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στο ηχητικό»

Ο σταθμάρχης παρουσιάστηκε για να δώσει απαντήσεις στις ερωτήσεις που του τέθηκαν με τον ίδιο να επιμένει πως δεν εγκατέλειψε σε κανένα σημείο το πόστο του. Παράλληλα ανέφερε, σύμφωνα με το OPEN, πως ο ίδιος δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στα ηχητικά που έχουν διαρρεύσει. Κάτι το οποίο δημιουργεί ερωτήματα για το ποιος είναι στα ηχητικά, αν όντως δεν μιλά ο ίδιος ο 59χρονος. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του επέμεινε στην αρχική του γραμμή, αναλαμβάνοντας το μερίδιο ευθυνών που του αναλογούν ωστόσο είναι πολύ πιθανό από τα όσα είπε να υπάρξουν ευθύνες και για άλλα πρόσωπα.

Ποιες κατηγορίες αντιμετωπίζει

Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.

Επίσης αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.

Βίντεο ντοκουμέντο: Κάμερα καταγράφει τη λανθασμένη πορεία του Intercity 62

Βίντεο ντοκουμέντο που έρχεται στη δημοσιότητα από κάμερα κλειστού κυκλώματος δείχνει το μοιραίο Intercity 62 και τον προαστιακό του Βόλου να κινούνται στο ίδιο ρεύμα, κάτι που αποδεικνύει ότι ο 59χρονος σταθμάρχης δεν γύρισε ποτέ το κλειδί στη σωστή θέση.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, κάμερα στην οδό Βόλου στη Λάρισα καταγράφει τόσο το τρένο του προαστιακού το τρένο δηλαδή στο οποίο έγινε το πρώτο λάθος από τον σταθμάρχη αλλά και το μοιραίο Intercity το οποίο περνάει από το ίδιο σημείο, μία ώρα αργότερα. Υπενθυμίζεται ότι ο 59χρονος σταθμάρχης είχε στείλει και τον προαστιακό σε λάθος κατεύθυνση αλλά ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε εγκαίρως το λάθος και το διόρθωσε συνεχίζοντας στη σωστή κατεύθυνση.

Όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο στις 22:09 ο προαστιακός του Βόλου κατευθύνεται προς τον σταθμό της Λάρισας. Το ψαλίδι στην οδό Καραγάτσι γυρνάει... και το τρένο κατευθύνεται προς την πλατφόρμα 3. Ωστόσο, το κλειδί δεν γυρνά ποτέ πάλι με αποτέλεσμα το intercity 62 να μπαίνει μεν στην ίδια ράγα με το προηγούμενο τρένο όμως προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Λίγα λεπτά μετά τις 10 ο προαστιακός περνά από την περιοχή Νέα Σμύρνη της Λάρισας. Από ακριβώς το ίδιο σημείο περνά λίγο μετά τις 11 το Intercity από την ίδια ράγα και προς την αντίθετη κατεύθυνση. Μόλις 17 λεπτά αργότερα το μοιραίο intercity συγκρούεται με την εμπορική αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα 57 άνθρωποι να βρουν τραγικό θάνατο.

Νέα δεδομένα και πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών

Ανακριτικές πηγές που επικαλείται η ΕΡΤ αναφέρουν πως θα κληθούν και άλλα πρόσωπα στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών. Όπως έγινε γνωστό ο προϊστάμενός του, ο οποίος τέθηκε σε αργία, πήρε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.

Στο κάδρο των ερευνών μπαίνει και ο ρόλος που ενδέχεται να διαδραμάτισε στην τραγωδία ο δεύτερος σταθμάρχης. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο δεύτερος σταθμάρχης φαίνεται πως έφυγε μισή ώρα νωρίτερα.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έφτασε στις 9:30 το βράδυ στο σταθμαρχείο Λάρισας και ξεκίνησε την βάρδια του στις 10 το βράδυ. Πριν από τις 11 το βράδυ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έφυγε από το πόστο του ο απογευματινός σταθμάρχης. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα κληθεί και εκείνος να δώσει κατάθεση.

«Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο»

«Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο, δεν θυμάμαι», φέρεται να είπε ο σταθμάρχης της Λάρισας σύμφωνα με το STAR μετά τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη. Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε επικοινωνία με τον σταθμάρχη των Παλαιοφαρσάλων και φέρεται να ακολούθησε ο παρακάτω διάλογος:

Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Τι έκανες;

Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο δεν θυμάμαι

Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος έχει 30 χρόνια εμπειρίας στο επάγγελμα, κοίταξε αμέσως τον πίνακα και είδε πως το κλειδί ήταν γυρισμένο και έτσι αντιλήφθηκε πως κάτι συνέβη.

Στο μικροσκόπιο τα μαύρα κουτιά των δύο τρένων

Σημαντικά στοιχεία θα δώσουν στους πραγματογνώμονες και στους ειδικούς, που εξετάζουν τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, τα μαύρα κουτιά των δύο τρένων.

Σύμφωνα με το δελτίο ειδήσεων του Alpha τα δύο μαύρα κουτιά του Intercity και της εμπορικής αμαξοστοιχίας θα αναλυθούν από τους πραγματογνώμονες και αυτά που έχουν καταγράψει είναι:

  • Το δρομολόγιο
  • Τις συνομιλίες των μηχανοδηγών με τους σταθμάρχες ή άλλον μηχανοδηγό
  • Την πέδηση, δηλαδή το πόσες φορές το τρένων έχει φρενάρει.

Μάλιστα, το ρεπορτάζ του καναλιού σημείωσε πως στην καταγραφή που πραγματοποιούν τα μαύρα κουτιά, υπάρχει ακόμη και το πόσες φορές έχει κορνάρει κάποιο τρένο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία