ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Στο σκοτάδι δρόμοι στην Κεντρική Μακεδονία λόγω κλοπής καλωδίων

Ασυνείδητοι αφαιρούν τον χαλκό από τα καλώδια και στην συνέχεια τον πωλούν σε τρίτους- Σε αντικαταστάσεις.. αλουμινίου προχώρησε η ΠΚΜ

 06/12/2019 17:41

Στο σκοτάδι δρόμοι στην Κεντρική Μακεδονία λόγω κλοπής καλωδίων

Βαγγέλης Στολάκης

Στα «μαύρα σκοτάδια» είναι αναγκασμένοι να οδηγούν οι διερχόμενοι από συγκεκριμένα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου σε διάφορες περιοχές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όπου είτε δεν υπάρχουν καθόλου φώτα είτε ο ηλεκτροφωτισμός δεν είναι επαρκής. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από την δράση επιτηδείων οι οποίοι συστηματικά τα τελευταία χρόνια αφαιρούν από τους στύλους καλώδια που είναι κατασκευασμένα από χαλκό προκειμένου να τα πουλήσουν. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε μια προσπάθεια να αποτρέψει τους κλέφτες από την αφαίρεση καλωδίων, αντικατέστησε τα καλώδια χαλκού με καλώδια κατασκευασμένα από αλουμίνιο, που δεν έχουν καμία αξία. Δυστυχώς, όμως το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε αφού οι άγνωστοι τα αφαιρούν και αυτά.

Όπως αναφέρει ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, αλλά παλιό και εξακολουθεί να υφίσταται μέχρι σήμερα. Αναφορές κλοπής καλωδίων χαλκού γίνονται τόσο στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης όσο και σε άλλα τμήματα του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου που είναι στην ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια «δεν είναι δυνατό να φωτιστεί σε όλο του το μήκος το οδικό δίκτυο καθώς είναι χιλιάδων χιλιομέτρων» ενώ οι υπηρεσίες αναγκάζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα να συντηρούν τους ιστούς φωτισμού.

Η δράση συγκεκριμένων συμμοριών στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είχε προκαλέσει το 2013 την έντονη αντίδραση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος είχε ζητήσει από την Αστυνομία σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το φαινόμενο. Τότε, ο κ. Τζιτζικώστας είχε δηλώσει πως είχαν κλαπεί 25 χιλιόμετρα καλώδια χαλκού. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κλοπές καλωδίων χαλκού τα τελευταία χρόνια αγγίζουν τα εκατό χιλιόμετρα.

Οι δράστες, όπως αναφέρουν στο makthes.gr υπηρεσιακά στελέχη της ΠΚΜ αναζητούν χαλκό. Όταν διαπιστώνουν πως το καλώδιο που έχουν «βάλει» στο μάτι είναι από αλουμίνιο, το οποίο δεν έχει αξία το εγκαταλείπουν έχοντας ωστόσο προκαλέσει φθορά.

Σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο, οι υπηρεσίες της ΠΚΜ είχαν «τσιμεντάρει» στο παρελθόν τα φρεάτια των ιστών φωτισμού όπου αντικατέστησαν το καλώδιο, όμως οι ασυνείδητοι έσκαψαν στην βάση, έσπασαν τον πλαστικό σωλήνα και τράβηξαν με δύναμη τα καλώδια.

Οι κλοπές των χάλκινων καλωδίων όμως δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο ολόκληρες περιοχές βυθίζονται στο σκοτάδι. Όπως σχολιάζει στο makthes.gr ο κ. Μπίλλιας σε περιοχές όπου κατοικούν πρόσφυγες και μετανάστες συνηθίζεται το εξής: «Βρίσκουν τον πίνακα που δίνει ρεύμα στους ιστούς φωτισμού. Εκεί υπάρχει πρίζα. Φορτίζουν τα κινητά τους τηλέφωνα και στην συνέχεια κατεβάζουν τους διακόπτες με αποτέλεσμα να υπάρχει συσκότιση» λέει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων.

Ο κ. Μπίλλιας ξεκαθαρίζει ωστόσο, πως το πρόγραμμα συντήρησης του οδικού δικτύου της ΠΚΜ βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ στις αρχές του 202 αναμένεται να πραγματοποιηθεί διαγωνισμός προκειμένου να αντικατασταθούν μέσω ΣΔΙΤ 15.000 φωτιστικά των δρόμων από σύγχρονα φωτιστικά τύπου LED που εξοικονομούν ενέργεια και έχουν μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Στα «μαύρα σκοτάδια» είναι αναγκασμένοι να οδηγούν οι διερχόμενοι από συγκεκριμένα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου σε διάφορες περιοχές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όπου είτε δεν υπάρχουν καθόλου φώτα είτε ο ηλεκτροφωτισμός δεν είναι επαρκής. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από την δράση επιτηδείων οι οποίοι συστηματικά τα τελευταία χρόνια αφαιρούν από τους στύλους καλώδια που είναι κατασκευασμένα από χαλκό προκειμένου να τα πουλήσουν. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε μια προσπάθεια να αποτρέψει τους κλέφτες από την αφαίρεση καλωδίων, αντικατέστησε τα καλώδια χαλκού με καλώδια κατασκευασμένα από αλουμίνιο, που δεν έχουν καμία αξία. Δυστυχώς, όμως το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε αφού οι άγνωστοι τα αφαιρούν και αυτά.

Όπως αναφέρει ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, αλλά παλιό και εξακολουθεί να υφίσταται μέχρι σήμερα. Αναφορές κλοπής καλωδίων χαλκού γίνονται τόσο στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης όσο και σε άλλα τμήματα του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου που είναι στην ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια «δεν είναι δυνατό να φωτιστεί σε όλο του το μήκος το οδικό δίκτυο καθώς είναι χιλιάδων χιλιομέτρων» ενώ οι υπηρεσίες αναγκάζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα να συντηρούν τους ιστούς φωτισμού.

Η δράση συγκεκριμένων συμμοριών στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είχε προκαλέσει το 2013 την έντονη αντίδραση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος είχε ζητήσει από την Αστυνομία σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το φαινόμενο. Τότε, ο κ. Τζιτζικώστας είχε δηλώσει πως είχαν κλαπεί 25 χιλιόμετρα καλώδια χαλκού. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κλοπές καλωδίων χαλκού τα τελευταία χρόνια αγγίζουν τα εκατό χιλιόμετρα.

Οι δράστες, όπως αναφέρουν στο makthes.gr υπηρεσιακά στελέχη της ΠΚΜ αναζητούν χαλκό. Όταν διαπιστώνουν πως το καλώδιο που έχουν «βάλει» στο μάτι είναι από αλουμίνιο, το οποίο δεν έχει αξία το εγκαταλείπουν έχοντας ωστόσο προκαλέσει φθορά.

Σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο, οι υπηρεσίες της ΠΚΜ είχαν «τσιμεντάρει» στο παρελθόν τα φρεάτια των ιστών φωτισμού όπου αντικατέστησαν το καλώδιο, όμως οι ασυνείδητοι έσκαψαν στην βάση, έσπασαν τον πλαστικό σωλήνα και τράβηξαν με δύναμη τα καλώδια.

Οι κλοπές των χάλκινων καλωδίων όμως δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο ολόκληρες περιοχές βυθίζονται στο σκοτάδι. Όπως σχολιάζει στο makthes.gr ο κ. Μπίλλιας σε περιοχές όπου κατοικούν πρόσφυγες και μετανάστες συνηθίζεται το εξής: «Βρίσκουν τον πίνακα που δίνει ρεύμα στους ιστούς φωτισμού. Εκεί υπάρχει πρίζα. Φορτίζουν τα κινητά τους τηλέφωνα και στην συνέχεια κατεβάζουν τους διακόπτες με αποτέλεσμα να υπάρχει συσκότιση» λέει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων.

Ο κ. Μπίλλιας ξεκαθαρίζει ωστόσο, πως το πρόγραμμα συντήρησης του οδικού δικτύου της ΠΚΜ βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ στις αρχές του 202 αναμένεται να πραγματοποιηθεί διαγωνισμός προκειμένου να αντικατασταθούν μέσω ΣΔΙΤ 15.000 φωτιστικά των δρόμων από σύγχρονα φωτιστικά τύπου LED που εξοικονομούν ενέργεια και έχουν μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία