ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στο ράγες της… ΔΕΘ το βαγόνι-τραπεζαρία του «Οριαν Εξπρές»

Το βαγόνι αποκαταστάθηκε για να θυμίζει τη λάμψη μιας άλλης εποχής

 04/09/2021 10:04

Στο ράγες της… ΔΕΘ το βαγόνι-τραπεζαρία του «Οριαν Εξπρές»

Το βαγόνι - τραπεζαρία του θρυλικού «Οριάν Εξπρές» έχει στηθεί στους χώρους της φετινής ΔΕΘ και είναι έτοιμο να μας ταξιδέψει σε άλλες εποχές. Η αποκατάστασή του στοίχισε 100.000 ευρώ και του ξανάδωσε την παλιά του λάμψη που το έκανε συνώνυμο του πολυελούς ταξιδιού με τρένο.

Το βαγόνι είναι αγγλικής κατασκευής και χρονολογείται από το 1900. Αποτέλεσε κομμάτι του αυθεντικού «Οριάν Εξπρές» που το 1883 υπήρξε το πρώτο διηπειρωτικό τρένο της Ευρώπης που έκανε τη διαδρομή των 2.740 χιλιομέτρων περίπου από το Παρίσι έως την Κωνσταντινούπολη και ταυτίστηκε με την ταξιδιωτική πολυτέλεια.

treno3.jpg

To θρυλικό βαγόνι κατασκευάσθηκε το 1926 από τη BIRMINGHAM RAILWAY CARRIAGE & WAGON CO LIMITED BUILDERS. SMETHWICK, ENGLAND, για την αμαξοστοιχία Fleche d’Or (Xρυσό Βέλος). Το 1962, αυτό το βαγόνι, μαζί με άλλα έξι του ιδίου τύπου, αγοράσθηκε από τους Σ.Ε.Κ.. Έκτοτε οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι συνέχισαν να χρησιμοποιούν αυτά τα βαγόνια ως το 1998. Το συγκεκριμένο, συνέχισε να έχει τουριστική χρήση ως το 2007. Από το 2007 ήταν στο αμαξοστάσιο της Δράμας, όπου το καθάρισε και το φρόντιζε ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών «Ήφαιστος». Το 2020 ο ΟΣΕ πήρε την απόφαση να γίνει γενική επισκευή και αποκατάσταση του βαγονιού. Στο παρελθόν το βαγόνι έχει βανδαλιστεί από αγνώστους τουλάχιστον τρεις φορές! Η αποκατάστασή του πάντως δεν ήταν εύκολη υπόθεση αφού χρειάστηκε να δουλέψουν πάνω από ένα χρόνο τουλάχιστον 35 τεχνίτες. Το βαγόνι έχει μήκος 24 μ., πλάτος 2,70 μ. και ύψος περίπου 4 μέτρων και διαθέτει δύο σαλόνια, κουζίνα, χώρο προετοιμασίας του σερβιρίσματος και αποθήκευσης υλικών και χώρο με τον ατμολέβητα θέρμανσης. Μετά την ολοκλήρωση της αποκατάστασης, η άμαξα του «Oριαν Εξπρές» είναι και λειτουργική και θα μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες ως 120 χλμ./ώρα.

treno4.jpg

Το «Oριαν Εξπρές», λόγω της φήμης του στην εποχή του ως πολυτελούς τραίνου, αποτέλεσε σκηνικό για το γνωστό μυθιστόρημα της Άγκαθα Κρίστι Έγκλημα στο «Οριάν Εξπρές» και για την ομώνυμη υποψήφια για έξι Όσκαρ ταινία του 1974 αλλά για και το βιβλίο του Γκράχαμ Γκρην Το Τραίνο της Σταμπούλ. Έχει επίσης χρησιμοποιηθεί σαν σκηνικό σε αρκετές ταινίες. Η διάσημη ταινία του Τζέιμς Μποντ Από τη Ρωσία με αγάπη (From Russia with Love) παρουσιάζει σκηνές δράσης που διαδραματίζονται στο «Οριαν Εξπρές».

Το βαγόνι - τραπεζαρία του θρυλικού «Οριάν Εξπρές» έχει στηθεί στους χώρους της φετινής ΔΕΘ και είναι έτοιμο να μας ταξιδέψει σε άλλες εποχές. Η αποκατάστασή του στοίχισε 100.000 ευρώ και του ξανάδωσε την παλιά του λάμψη που το έκανε συνώνυμο του πολυελούς ταξιδιού με τρένο.

Το βαγόνι είναι αγγλικής κατασκευής και χρονολογείται από το 1900. Αποτέλεσε κομμάτι του αυθεντικού «Οριάν Εξπρές» που το 1883 υπήρξε το πρώτο διηπειρωτικό τρένο της Ευρώπης που έκανε τη διαδρομή των 2.740 χιλιομέτρων περίπου από το Παρίσι έως την Κωνσταντινούπολη και ταυτίστηκε με την ταξιδιωτική πολυτέλεια.

treno3.jpg

To θρυλικό βαγόνι κατασκευάσθηκε το 1926 από τη BIRMINGHAM RAILWAY CARRIAGE & WAGON CO LIMITED BUILDERS. SMETHWICK, ENGLAND, για την αμαξοστοιχία Fleche d’Or (Xρυσό Βέλος). Το 1962, αυτό το βαγόνι, μαζί με άλλα έξι του ιδίου τύπου, αγοράσθηκε από τους Σ.Ε.Κ.. Έκτοτε οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι συνέχισαν να χρησιμοποιούν αυτά τα βαγόνια ως το 1998. Το συγκεκριμένο, συνέχισε να έχει τουριστική χρήση ως το 2007. Από το 2007 ήταν στο αμαξοστάσιο της Δράμας, όπου το καθάρισε και το φρόντιζε ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών «Ήφαιστος». Το 2020 ο ΟΣΕ πήρε την απόφαση να γίνει γενική επισκευή και αποκατάσταση του βαγονιού. Στο παρελθόν το βαγόνι έχει βανδαλιστεί από αγνώστους τουλάχιστον τρεις φορές! Η αποκατάστασή του πάντως δεν ήταν εύκολη υπόθεση αφού χρειάστηκε να δουλέψουν πάνω από ένα χρόνο τουλάχιστον 35 τεχνίτες. Το βαγόνι έχει μήκος 24 μ., πλάτος 2,70 μ. και ύψος περίπου 4 μέτρων και διαθέτει δύο σαλόνια, κουζίνα, χώρο προετοιμασίας του σερβιρίσματος και αποθήκευσης υλικών και χώρο με τον ατμολέβητα θέρμανσης. Μετά την ολοκλήρωση της αποκατάστασης, η άμαξα του «Oριαν Εξπρές» είναι και λειτουργική και θα μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες ως 120 χλμ./ώρα.

treno4.jpg

Το «Oριαν Εξπρές», λόγω της φήμης του στην εποχή του ως πολυτελούς τραίνου, αποτέλεσε σκηνικό για το γνωστό μυθιστόρημα της Άγκαθα Κρίστι Έγκλημα στο «Οριάν Εξπρές» και για την ομώνυμη υποψήφια για έξι Όσκαρ ταινία του 1974 αλλά για και το βιβλίο του Γκράχαμ Γκρην Το Τραίνο της Σταμπούλ. Έχει επίσης χρησιμοποιηθεί σαν σκηνικό σε αρκετές ταινίες. Η διάσημη ταινία του Τζέιμς Μποντ Από τη Ρωσία με αγάπη (From Russia with Love) παρουσιάζει σκηνές δράσης που διαδραματίζονται στο «Οριαν Εξπρές».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία