ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στήριξη των σπουδαστών καλλιτεχνικών σχολών ζητά ο Γ. Δελής

Ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών εν μέσω πανδημίας

 18/01/2021 11:13

Στήριξη των σπουδαστών καλλιτεχνικών σχολών ζητά ο Γ. Δελής
Φωτογραφία αρχείου

Ερώτηση στην υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών, κατέθεσε ο βουλευτής Ά Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής.

Ειδικότερα «οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες της Σχολής Δραματικής Τέχνης Εθνικού Θεάτρου, της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Κ.Σ.Ο.Τ. και οι σπουδαστές όλων των ιδιωτικών δραματικών σχολών, σχολών χορού και κινηματογράφου βρίσκονται σε κινητοποιήσεις γιατί αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, που προκύπτουν από το κλείσιμο των σχολών και την πραγματοποίηση των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης με πολλές μάλιστα ανομοιομορφίες ανά σχολή», αναφέρει ο κ. Δελής.

«Μεγάλο μέρος της διδασκαλίας που θα πραγματοποιούσαν διά ζώσης έχει παραλειφθεί εντελώς από την τηλεκπαίδευση, ενώ τα μαθήματα που έχουν φύσει πρακτικό χαρακτήρα και απαιτούν ανθρώπινη επαφή-όπως στα μαθήματα χορού, κίνησης, υποκριτικής, σκηνοθεσίας, φωνής, λόγου- είτε δεν πραγματοποιούνται, είτε πραγματοποιούνται με τεράστιες ελλείψεις, με αποτέλεσμα η εκπαίδευση των σπουδαστών να γίνεται κατά το “δοκούν”», συνεχίζει ο βουλευτής στο κείμενο της ερώτησής του.

Επιπλέον, «δεν έχει υπάρξει καμία μέριμνα για αναπροσαρμογή της ύλης με βάση τα περσινά διδακτικά κενά, όπως είχαν διαμορφωθεί από το κλείσιμο των σχολών στο πρώτο κύμα της πανδημίας, με αποτέλεσμα στα ήδη διογκωμένα κενά να προστίθενται και αυτά της φετινής χρονιάς», υποστηρίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Παράλληλα, «δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο στήριξης για τους σπουδαστές, παρά τα οξυμμένα οικονομικά προβλήματα των ίδιων και των οικογενειών τους, όπως χορήγηση κατάλληλου ηλεκτρονικού εξοπλισμού, εκπτωτικού εισιτηρίου στα ΜΜΜ, επιδόματος ενοικίου κλπ», παρατηρεί ο κ. Δελής.

Στην ερώτηση σημειώνεται ακόμα πως τα προβλήματα από το κλείσιμο των σχολών λειτουργούν σωρευτικά στο «ήδη υποβαθμισμένο επίπεδο σπουδών στις ιδιωτικές σχολές που λειτουργούν με επιχειρηματικά κριτήρια, αλλά και στις κρατικές σχολές, που υποχρηματοδοτούνται».

Τούτων δοθέντων, «ερωτάται η κ. Υπουργός, σε τι ενέργειες θα προβεί ώστε:

- Να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί κατά το προηγούμενο και το τρέχον διδακτικό έτος με ενιαίο τρόπο και να λυθεί το πρόβλημα του ότι δεν υπάρχουν ενιαία προγράμματα σπουδών για τα καλλιτεχνικά αντικείμενα του χορού, δραματικής τέχνης, κινηματογράφου

- Να σχεδιαστούν οι αναπληρώσεις των μαθημάτων και οι προαγωγικές και διπλωματικές εξετάσεις

- Να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, καθαρισμού, απολύμανσης, τήρησης αποστάσεων σε όλες τις καλλιτεχνικές σχολές προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια

- Να στηριχθούν οι σπουδαστές ώστε να μην αποκλειστεί κανείς από τις σπουδές του λόγω οφειλής διδάκτρων και να δοθεί σε όλους «πάσο» μαζί με άλλα μέτρα οικονομικής στήριξης».

Ερώτηση στην υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών, κατέθεσε ο βουλευτής Ά Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής.

Ειδικότερα «οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες της Σχολής Δραματικής Τέχνης Εθνικού Θεάτρου, της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Κ.Σ.Ο.Τ. και οι σπουδαστές όλων των ιδιωτικών δραματικών σχολών, σχολών χορού και κινηματογράφου βρίσκονται σε κινητοποιήσεις γιατί αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, που προκύπτουν από το κλείσιμο των σχολών και την πραγματοποίηση των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης με πολλές μάλιστα ανομοιομορφίες ανά σχολή», αναφέρει ο κ. Δελής.

«Μεγάλο μέρος της διδασκαλίας που θα πραγματοποιούσαν διά ζώσης έχει παραλειφθεί εντελώς από την τηλεκπαίδευση, ενώ τα μαθήματα που έχουν φύσει πρακτικό χαρακτήρα και απαιτούν ανθρώπινη επαφή-όπως στα μαθήματα χορού, κίνησης, υποκριτικής, σκηνοθεσίας, φωνής, λόγου- είτε δεν πραγματοποιούνται, είτε πραγματοποιούνται με τεράστιες ελλείψεις, με αποτέλεσμα η εκπαίδευση των σπουδαστών να γίνεται κατά το “δοκούν”», συνεχίζει ο βουλευτής στο κείμενο της ερώτησής του.

Επιπλέον, «δεν έχει υπάρξει καμία μέριμνα για αναπροσαρμογή της ύλης με βάση τα περσινά διδακτικά κενά, όπως είχαν διαμορφωθεί από το κλείσιμο των σχολών στο πρώτο κύμα της πανδημίας, με αποτέλεσμα στα ήδη διογκωμένα κενά να προστίθενται και αυτά της φετινής χρονιάς», υποστηρίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Παράλληλα, «δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο στήριξης για τους σπουδαστές, παρά τα οξυμμένα οικονομικά προβλήματα των ίδιων και των οικογενειών τους, όπως χορήγηση κατάλληλου ηλεκτρονικού εξοπλισμού, εκπτωτικού εισιτηρίου στα ΜΜΜ, επιδόματος ενοικίου κλπ», παρατηρεί ο κ. Δελής.

Στην ερώτηση σημειώνεται ακόμα πως τα προβλήματα από το κλείσιμο των σχολών λειτουργούν σωρευτικά στο «ήδη υποβαθμισμένο επίπεδο σπουδών στις ιδιωτικές σχολές που λειτουργούν με επιχειρηματικά κριτήρια, αλλά και στις κρατικές σχολές, που υποχρηματοδοτούνται».

Τούτων δοθέντων, «ερωτάται η κ. Υπουργός, σε τι ενέργειες θα προβεί ώστε:

- Να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί κατά το προηγούμενο και το τρέχον διδακτικό έτος με ενιαίο τρόπο και να λυθεί το πρόβλημα του ότι δεν υπάρχουν ενιαία προγράμματα σπουδών για τα καλλιτεχνικά αντικείμενα του χορού, δραματικής τέχνης, κινηματογράφου

- Να σχεδιαστούν οι αναπληρώσεις των μαθημάτων και οι προαγωγικές και διπλωματικές εξετάσεις

- Να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, καθαρισμού, απολύμανσης, τήρησης αποστάσεων σε όλες τις καλλιτεχνικές σχολές προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια

- Να στηριχθούν οι σπουδαστές ώστε να μην αποκλειστεί κανείς από τις σπουδές του λόγω οφειλής διδάκτρων και να δοθεί σε όλους «πάσο» μαζί με άλλα μέτρα οικονομικής στήριξης».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία