ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στην ουρά για μια... θέση πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη

Μπορεί οι τιμές τους να είναι τσιμπημένες αλλά ειδικά στο κέντρο οι θέσεις είναι... δυσεύρετες

 17/10/2022 12:00

Της Μαρίας Αραμπατζή

«Χρυσή» και δυσεύρετη είναι μία θέση στάθμευσης στα κεντρικότερα σημεία της Θεσσαλονίκης καθώς τα ιδιωτικά παρκινγκ που υπάρχουν είναι περιορισμένα, ασφυκτικά γεμάτα και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της πόλης.

Παρόλο που οι τιμές στα κεντρικότερα παρκινγκ είναι ήδη υψηλές, η ζήτηση αυξάνεται και η προσφορά μειώνεται, με την εύρεση μίας θέσης στάθμευσης να έχει μετατραπεί σε κάτι ακατόρθωτο. Τα περισσότερα έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετούν από 60-150 οχήματα και η πληρότητα των θέσεων τους αγγίζει καθημερινά το 100%, ενώ δεν είναι λίγα τα παρκινγκ που αναγκάζονται να διώξουν κόσμο.

theodoros-akritidis.jpg

«Το παρκινγκ που διαθέτω είναι τριώροφο αλλά αναγκάζομαι να διώχνω συνέχεια κόσμο και δεν ξέρω και που αλλού να τους παραπέμψω, γιατί είναι όλα γεμάτα» αναφέρει ο Θεόδωρος Ακριτίδης, ιδιοκτήτης ιδιωτικού παρκινγκ.

«Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που αν υπήρχαν άλλα 30 παρκινγκ θα ήταν και αυτά γεμάτα» λέει ο Κώστας Μπουγάς, υπάλληλος ιδιωτικού παρκινγκ. 

Συχνό φαινόμενο είναι οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης να δουλεύουν με συγκεκριμένο πελατολόγιο, αφού οι οδηγοί προτιμούν να νοικιάζουν μία θέση με τον μήνα, παρόλο που οι τιμές είναι «τσιμπημένες». Τα κεντρικότερα παρκινγκ δεν παρουσιάζουν μεταξύ τους μεγάλες αποκλείσεις με τα μηνιαία πακέτα να κυμαίνονται από 100 έως 130 ευρώ, ενώ η στάθμευση για μία ώρα κοστίζει κατά μέσο όρο 4-5 ευρώ και κάθε επόμενη ώρα χρεώνεται από 1,5 ως 2 ευρώ με κάποιες εξαιρέσεις. Υπάρχουν βέβαια και κάποια πιο οικονομικά που χρεώνουν 2,50 ευρώ την πρώτη ώρα και το ημερήσιο κόστος τους ανέρχεται στα 8-10 ευρώ, άσχετα με το πόσες ώρες θα μείνει στη θέση το αυτοκίνητο. Αυτά όμως συνήθως έχουν ωράριο λειτουργίας, δε λειτουργούν όλο το 24ωρο και κλείνουν συνήθως στις 6 το απόγευμα.

panaghiota-panailidoy.jpg

«Από το να ταλαιπωρούνται καθημερινά ψάχνοντας για μια θέση, οι οδηγοί προτιμούν να δίνουν κάτι παραπάνω και να σταθμεύουν κανονικά» ανέφερε η  Παναγιώτα Παναηλίδου, υπάλληλος ιδιωτικού παρκινγκ.

Σημαντικό παράγοντα, για την αυξημένη ζήτηση που υπάρχει, αποτελούν τα λιγοστά δημόσια σημεία στάθμευσης αλλά και η... συστηματική άρνηση πολλών πολιτών να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους.

«Δεν έχουν και πολλές επιλογές, αφού στα περισσότερα σημεία του κέντρου μαζεύουν πρόστιμα, οπότε ή θα βγάλουν κάρτα κατοίκου οι μόνιμοι κάτοικοι ή θα κλείσουν μηνιαία πακέτα σε εμάς» επισημαίνει ο Αθανάσιος Τέρπος, υπεύθυνος ιδιωτικού παρκινγκ.

dimitris-zisopoylos.jpg

«Αντί να χάνουν χρόνο με αστικά και ταξί και να συνωστίζονται μέσα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να μην ψάχνουν παρκινγκ, προτιμούν την μηνιαία ενοικίαση», ανέφερε ο Δημήτρης Ζησόπουλος, υπάλληλος ιδιωτικού παρκινγκ.

Την τελευταία αύξηση σε τιμές, έκαναν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες, στις αρχές της καλοκαιρινής περιόδου. Η πλειονότητα αυτών δεν έχουν σκοπό να κάνουν κι άλλη ανατίμηση στο άμεσο μέλλον.

«Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουν οι τιμές από την στιγμή που είναι ήδη υψηλές και καθημερινά είμαστε γεμάτοι», σημειώνει η Ρούλα Τζαβέλλα, ιδιοκτήτρια παρκινγκ.

Περιφερειακά

Ξεφεύγοντας λίγο από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης και προχωρώντας προς τα νέα δικαστήρια αυτό που εύκολα θα διαπιστώσει κανείς είναι ότι υπάρχουν αρκετά παρκινγκ τα οποία έχουν βάλει λουκέτο, ενώ αυτά που παραμένουν ανοιχτά, λειτουργούν με πληρότητα 60-70%, όταν στο παρελθόν οι χώροι αυτοί ήταν σχεδόν πάντα γεμάτοι.

konstantina-andreadoy-1.jpg

«Η κίνηση έπεσε, είναι φανερό πια από την άνοιξη και μετά είναι πολύ πεσμένα τα πράγματα, το φετινό καλοκαίρι μάλιστα ήταν το χειρότερο των τελευταίων 10 ετών», αναφέρει η  Κωνσταντίνα Ανδρεάδου, ιδιοκτήτρια παρκινγκ.

nikos-paparis.jpg

«Αν έχει κανένα δικαστήριο έχουμε και κίνηση. Το παρκινγκ το θεωρούν είδος πολυτελείας και προσπαθούν όλοι να το αποφύγουνε» λέει ο Νίκος Πάπαρης, ιδιοκτήτης παρκινγκ.

ioannis-sarris.jpg

«Η κίνηση είναι νωχελική. Παίζουν πολλά ρόλο, είναι και η αύξηση των καυσίμων, παίζει άμυνα ο πελάτης, προσπαθεί να μειώσει απ’ όπου μπορεί»  επισημαίνει ο Ιωάννης Σαρρής, ιδιοκτήτης παρκινγκ.

menelaos-kasdaghlis.jpg

«Ο κόσμος έχει μειωθεί πάρα πολύ από το lockdown και μετά. Είναι και τα καύσιμα αρκετά ακριβά, ακούνε και πολλά στις ειδήσεις, ότι θα περάσουμε δύσκολο χειμώνα, οπότε κοιτάνε να γλυτώσουν κάποιο έξοδο». τονίζει ο Μενέλαος Κάσδαγλης, υπάλληλος ιδιωτικού παρκινγκ.

Της Μαρίας Αραμπατζή

«Χρυσή» και δυσεύρετη είναι μία θέση στάθμευσης στα κεντρικότερα σημεία της Θεσσαλονίκης καθώς τα ιδιωτικά παρκινγκ που υπάρχουν είναι περιορισμένα, ασφυκτικά γεμάτα και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της πόλης.

Παρόλο που οι τιμές στα κεντρικότερα παρκινγκ είναι ήδη υψηλές, η ζήτηση αυξάνεται και η προσφορά μειώνεται, με την εύρεση μίας θέσης στάθμευσης να έχει μετατραπεί σε κάτι ακατόρθωτο. Τα περισσότερα έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετούν από 60-150 οχήματα και η πληρότητα των θέσεων τους αγγίζει καθημερινά το 100%, ενώ δεν είναι λίγα τα παρκινγκ που αναγκάζονται να διώξουν κόσμο.

theodoros-akritidis.jpg

«Το παρκινγκ που διαθέτω είναι τριώροφο αλλά αναγκάζομαι να διώχνω συνέχεια κόσμο και δεν ξέρω και που αλλού να τους παραπέμψω, γιατί είναι όλα γεμάτα» αναφέρει ο Θεόδωρος Ακριτίδης, ιδιοκτήτης ιδιωτικού παρκινγκ.

«Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που αν υπήρχαν άλλα 30 παρκινγκ θα ήταν και αυτά γεμάτα» λέει ο Κώστας Μπουγάς, υπάλληλος ιδιωτικού παρκινγκ. 

Συχνό φαινόμενο είναι οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης να δουλεύουν με συγκεκριμένο πελατολόγιο, αφού οι οδηγοί προτιμούν να νοικιάζουν μία θέση με τον μήνα, παρόλο που οι τιμές είναι «τσιμπημένες». Τα κεντρικότερα παρκινγκ δεν παρουσιάζουν μεταξύ τους μεγάλες αποκλείσεις με τα μηνιαία πακέτα να κυμαίνονται από 100 έως 130 ευρώ, ενώ η στάθμευση για μία ώρα κοστίζει κατά μέσο όρο 4-5 ευρώ και κάθε επόμενη ώρα χρεώνεται από 1,5 ως 2 ευρώ με κάποιες εξαιρέσεις. Υπάρχουν βέβαια και κάποια πιο οικονομικά που χρεώνουν 2,50 ευρώ την πρώτη ώρα και το ημερήσιο κόστος τους ανέρχεται στα 8-10 ευρώ, άσχετα με το πόσες ώρες θα μείνει στη θέση το αυτοκίνητο. Αυτά όμως συνήθως έχουν ωράριο λειτουργίας, δε λειτουργούν όλο το 24ωρο και κλείνουν συνήθως στις 6 το απόγευμα.

panaghiota-panailidoy.jpg

«Από το να ταλαιπωρούνται καθημερινά ψάχνοντας για μια θέση, οι οδηγοί προτιμούν να δίνουν κάτι παραπάνω και να σταθμεύουν κανονικά» ανέφερε η  Παναγιώτα Παναηλίδου, υπάλληλος ιδιωτικού παρκινγκ.

Σημαντικό παράγοντα, για την αυξημένη ζήτηση που υπάρχει, αποτελούν τα λιγοστά δημόσια σημεία στάθμευσης αλλά και η... συστηματική άρνηση πολλών πολιτών να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους.

«Δεν έχουν και πολλές επιλογές, αφού στα περισσότερα σημεία του κέντρου μαζεύουν πρόστιμα, οπότε ή θα βγάλουν κάρτα κατοίκου οι μόνιμοι κάτοικοι ή θα κλείσουν μηνιαία πακέτα σε εμάς» επισημαίνει ο Αθανάσιος Τέρπος, υπεύθυνος ιδιωτικού παρκινγκ.

dimitris-zisopoylos.jpg

«Αντί να χάνουν χρόνο με αστικά και ταξί και να συνωστίζονται μέσα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να μην ψάχνουν παρκινγκ, προτιμούν την μηνιαία ενοικίαση», ανέφερε ο Δημήτρης Ζησόπουλος, υπάλληλος ιδιωτικού παρκινγκ.

Την τελευταία αύξηση σε τιμές, έκαναν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες, στις αρχές της καλοκαιρινής περιόδου. Η πλειονότητα αυτών δεν έχουν σκοπό να κάνουν κι άλλη ανατίμηση στο άμεσο μέλλον.

«Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουν οι τιμές από την στιγμή που είναι ήδη υψηλές και καθημερινά είμαστε γεμάτοι», σημειώνει η Ρούλα Τζαβέλλα, ιδιοκτήτρια παρκινγκ.

Περιφερειακά

Ξεφεύγοντας λίγο από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης και προχωρώντας προς τα νέα δικαστήρια αυτό που εύκολα θα διαπιστώσει κανείς είναι ότι υπάρχουν αρκετά παρκινγκ τα οποία έχουν βάλει λουκέτο, ενώ αυτά που παραμένουν ανοιχτά, λειτουργούν με πληρότητα 60-70%, όταν στο παρελθόν οι χώροι αυτοί ήταν σχεδόν πάντα γεμάτοι.

konstantina-andreadoy-1.jpg

«Η κίνηση έπεσε, είναι φανερό πια από την άνοιξη και μετά είναι πολύ πεσμένα τα πράγματα, το φετινό καλοκαίρι μάλιστα ήταν το χειρότερο των τελευταίων 10 ετών», αναφέρει η  Κωνσταντίνα Ανδρεάδου, ιδιοκτήτρια παρκινγκ.

nikos-paparis.jpg

«Αν έχει κανένα δικαστήριο έχουμε και κίνηση. Το παρκινγκ το θεωρούν είδος πολυτελείας και προσπαθούν όλοι να το αποφύγουνε» λέει ο Νίκος Πάπαρης, ιδιοκτήτης παρκινγκ.

ioannis-sarris.jpg

«Η κίνηση είναι νωχελική. Παίζουν πολλά ρόλο, είναι και η αύξηση των καυσίμων, παίζει άμυνα ο πελάτης, προσπαθεί να μειώσει απ’ όπου μπορεί»  επισημαίνει ο Ιωάννης Σαρρής, ιδιοκτήτης παρκινγκ.

menelaos-kasdaghlis.jpg

«Ο κόσμος έχει μειωθεί πάρα πολύ από το lockdown και μετά. Είναι και τα καύσιμα αρκετά ακριβά, ακούνε και πολλά στις ειδήσεις, ότι θα περάσουμε δύσκολο χειμώνα, οπότε κοιτάνε να γλυτώσουν κάποιο έξοδο». τονίζει ο Μενέλαος Κάσδαγλης, υπάλληλος ιδιωτικού παρκινγκ.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία