ΠΑΙΔΕΙΑ

Στην κορυφή των Πανελλαδικών εξετάσεων: Η επιμονή στον στόχο και η κατάκτηση του ονείρου

Ο Θάνος Νατσιόπουλος, αποτελεί το παράδειγμα ενός νέου ανθρώπου που με ισχυρή θέληση και αποφασιστικότητα κατέκτησε τους υψηλούς στόχους που έθεσε, υπερνικώντας τα εμπόδια.

 25/08/2020 15:33

Στην κορυφή των Πανελλαδικών εξετάσεων: Η επιμονή στον στόχο και η κατάκτηση του ονείρου
(Φ)Ο Θάνος Νατσιόπουλος αρίστευσε στις Πανελλαδικές εξετάσεις γράφοντας πάνω από 19 στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία

Έλενα Αποστολίδου

Ο Θάνος Νατσιόπουλος, αποτελεί το παράδειγμα ενός νέου ανθρώπου που με ισχυρή θέληση και αποφασιστικότητα κατέκτησε τους υψηλούς στόχους που έθεσε, υπερνικώντας τα εμπόδια. Με πειθαρχία, προσπάθεια και προσήλωση κατάφερε να αριστεύσει στις Πανελλαδικές εξετάσεις και να εξασφαλίσει την εισαγωγή του στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, που αποτελούσε το μεγάλο του όνειρο. Ο ίδιος μιλάει στη "ΜτΚ" για τη σημασία της δεύτερης προσπάθειας και την επιλογή του δύσκολου δρόμου που ακολούθησε, κάνοντας υπερήφανους τους δικούς του ανθρώπους αλλά κυρίως τον ίδιο, που με επιπλέον εφόδια ετοιμάζεται για την αρχή της νέας του ζωής.


Η προετοιμασία και η προσήλωση στο στόχο

Η απόφαση μου να ξαναδώσω πανελλαδικές ήταν κάπως αργοπορημένη καθώς πάρθηκε στα τέλη Νοεμβρίου και αφού είχα ήδη φοιτήσει 2 μήνες στο τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ. Βεβαίως ήταν μια συνειδητοποιημένη και καλά ζυγισμένη απόφαση διότι αφορούσε την είσοδο μου στη σχολή Ευελπίδων, έναν στόχο που είχα θέσει από τα γυμνασιακά μου χρόνια. Για τη σωστή προετοιμασία και οργάνωση της ύλης εμπιστεύτηκα τα φροντιστήρια Μπαχαράκη και δεν το μετάνιωσα. Με μια σειρά στοχευμένων μαθημάτων καλύφτηκε έγκαιρα όλο το εύρος της ύλης και με συχνά διαγωνίσματα, που μπορούν να θεωρηθούν και προσομοιώσεις των εξετάσεων, μειωνόταν το άγχος και διαπίστωνα τυχόν ελλείψεις. Παράλληλα σε ατομικό επίπεδο, η επιπλέον επίλυση ασκήσεων, δίνοντας βαρύτητα κυρίως στην ποιότητα παρά στην ποσότητα, συνέβαλε σημαντικά στην επίτευξη του στόχου μου. Η πανδημία θα έλεγα ότι δεν με επηρέασε ιδιαίτερα καθώς γρήγορα προσαρμόστηκα στα νέα δεδομένα και διαμόρφωσα εκ νέου το πρόγραμμα μου. Η ανάγκη επίτευξης του στόχου μου, αποσπούσε το μυαλό μου από τα γεγονότα και με κρατούσε αισιόδοξο και ήρεμο. Εξάλλου, τα μαθήματα εξ αποστάσεως του φροντιστηρίου ξεκίνησαν άμεσα χωρίς να χαθεί καμία διδακτική ώρα.

Η δεύτερη προσπάθεια και ο νέος αγώνας

Ο Σεπτέμβριος ήταν η περίοδος που αμφιταλαντευόμουν ανάμεσα στο να ξαναδώσω πανελλαδικές ή να σπουδάσω στο Φυσικό. Οι καθηγητές μου με συμβούλευσαν να δώσω μια ευκαιρία στη σχολή που πέρασα καθώς είναι αρκετά αξιόλογη και με ευρύ φάσμα επαγγελματικών προοπτικών. Άλλωστε αποτελούσε τη δεύτερη επιλογή μου. Σύντομα όμως διαπίστωσα ότι δεν ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα και παρόλο που σαν σχολή με ενδιέφερε, δεν μπορούσα να μην ξαναπροσπαθήσω και να μην επιμείνω στον στόχο που είχα τόσα χρόνια: τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Έτσι μετά από 2 μήνες φοίτησης διέκοψα τις σπουδές μου στο Φυσικό και ρίχτηκα εκ νέου στον αγώνα. Όμως είχα μια ακόμα απόφαση να πάρω: ποιο σύστημα θα επιλέξω; Το νέο με τη διαφορετική ύλη ή το παλιό με άγνωστο ποσοστό θέσεων; Τελικά αποφάσισα να πάρω το ρίσκο και να δώσω με το σύστημα που γνώριζα ήδη και στο οποίο μου δινόταν η ευκαιρία να εμβαθύνω περαιτέρω στοχεύοντας το άριστα.

Η επιτυχία και τα μαθήματα που έφερε

Η επιτυχία αυτή για εμένα σημαίνει δικαίωση και απόδειξη ότι η επιμονή σε κάτι, παρά τα εμπόδια που προκύπτουν, εν τέλει αξίζει. Επιπλέον, τη φετινή χρονιά ανέδειξα τις πραγματικές μου δυνατότητες οι οποίες πέρυσι είχαν επισκιαστεί από τη λανθασμένη νοοτροπία που είχα αναπτύξει (διαβάζω όσο χρειάζεται για να πιάσω τη βάση) σε συνδυασμό με μία δόση ατυχίας και που μου στέρησαν την είσοδο στη σχολή που επιθυμούσα. Με ικανοποιεί όμως που επέλεξα τον δύσκολο δρόμο γιατί η φετινή νοοτροπία και ο τρόπος που χειρίστηκα τις πανελλαδικές με ψυχραιμία και πρόγραμμα που αναδεικνύει την ποιότητα και όχι την ποσότητα, είναι εφόδια που θα με βοηθήσουν τόσο στην πανεπιστημιακή όσο και στην μετέπειτα επαγγελματική ζωή μου. Επίσης, χαίρομαι αφάνταστα που έκανα υπερήφανους όσους πίστευαν σε εμένα, όπως η οικογένεια και οι καθηγητές μου.

Τύχη, υπομονή και αφοσίωση

Σε όσα παιδιά εισέρχονται φέτος σε αυτόν τον μαραθώνιο θα ήθελα αρχικά να ευχηθώ καλή τύχη και υπομονή καθώς είναι ένας αγώνας αντοχής και καλής ψυχολογίας πάνω από όλα και γι' αυτό ο ελεύθερος χρόνος θα πρέπει να αξιοποιείται με δραστηριότητες που ικανοποιούν και ξεκουράζουν τον μαθητή, όπως ο αθλητισμός. Ιδιαίτερα στα παιδιά του δεύτερου επιστημονικού πεδίου - το πεδίο που γνωρίζω και ο ίδιος- θα ήθελα να προτείνω αφοσίωση περισσότερο στην κατανόηση των φαινομένων που διδάσκονται παρά στην στείρα επίλυση αμέτρητων ασκήσεων. Επιπλέον, είναι εξίσου σημαντική η επιλογή ενός έμπειρου και αξιόπιστου φροντιστηρίου στο οποίο οι καταρτισμένοι καθηγητές θα στηρίξουν και θα καθοδηγήσουν τους μαθητές σε κάθε βήμα. Ακόμα, θα ήθελα να προτείνω σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως της σχολής που στοχεύουν, να μην δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη βάση της σχολής αλλά συνεχώς να στοχεύουν το άριστα. Μόνο μια νοοτροπία που αγωνίζεται για το τέλειο και δεν ικανοποιείται με τίποτα υποδεέστερο είναι ικανή να πετύχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Τέλος είναι σημαντικό τα παιδιά να μην συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από αυτό που στοχεύουν και να καταβάλλουν όση προσπάθεια χρειάζεται, ακόμα και για δεύτερη φορά, για να το πετύχουν. Πιστέψτε με το αποτέλεσμα αξίζει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 09 Αυγούστου 2020

Ο Θάνος Νατσιόπουλος, αποτελεί το παράδειγμα ενός νέου ανθρώπου που με ισχυρή θέληση και αποφασιστικότητα κατέκτησε τους υψηλούς στόχους που έθεσε, υπερνικώντας τα εμπόδια. Με πειθαρχία, προσπάθεια και προσήλωση κατάφερε να αριστεύσει στις Πανελλαδικές εξετάσεις και να εξασφαλίσει την εισαγωγή του στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, που αποτελούσε το μεγάλο του όνειρο. Ο ίδιος μιλάει στη "ΜτΚ" για τη σημασία της δεύτερης προσπάθειας και την επιλογή του δύσκολου δρόμου που ακολούθησε, κάνοντας υπερήφανους τους δικούς του ανθρώπους αλλά κυρίως τον ίδιο, που με επιπλέον εφόδια ετοιμάζεται για την αρχή της νέας του ζωής.


Η προετοιμασία και η προσήλωση στο στόχο

Η απόφαση μου να ξαναδώσω πανελλαδικές ήταν κάπως αργοπορημένη καθώς πάρθηκε στα τέλη Νοεμβρίου και αφού είχα ήδη φοιτήσει 2 μήνες στο τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ. Βεβαίως ήταν μια συνειδητοποιημένη και καλά ζυγισμένη απόφαση διότι αφορούσε την είσοδο μου στη σχολή Ευελπίδων, έναν στόχο που είχα θέσει από τα γυμνασιακά μου χρόνια. Για τη σωστή προετοιμασία και οργάνωση της ύλης εμπιστεύτηκα τα φροντιστήρια Μπαχαράκη και δεν το μετάνιωσα. Με μια σειρά στοχευμένων μαθημάτων καλύφτηκε έγκαιρα όλο το εύρος της ύλης και με συχνά διαγωνίσματα, που μπορούν να θεωρηθούν και προσομοιώσεις των εξετάσεων, μειωνόταν το άγχος και διαπίστωνα τυχόν ελλείψεις. Παράλληλα σε ατομικό επίπεδο, η επιπλέον επίλυση ασκήσεων, δίνοντας βαρύτητα κυρίως στην ποιότητα παρά στην ποσότητα, συνέβαλε σημαντικά στην επίτευξη του στόχου μου. Η πανδημία θα έλεγα ότι δεν με επηρέασε ιδιαίτερα καθώς γρήγορα προσαρμόστηκα στα νέα δεδομένα και διαμόρφωσα εκ νέου το πρόγραμμα μου. Η ανάγκη επίτευξης του στόχου μου, αποσπούσε το μυαλό μου από τα γεγονότα και με κρατούσε αισιόδοξο και ήρεμο. Εξάλλου, τα μαθήματα εξ αποστάσεως του φροντιστηρίου ξεκίνησαν άμεσα χωρίς να χαθεί καμία διδακτική ώρα.

Η δεύτερη προσπάθεια και ο νέος αγώνας

Ο Σεπτέμβριος ήταν η περίοδος που αμφιταλαντευόμουν ανάμεσα στο να ξαναδώσω πανελλαδικές ή να σπουδάσω στο Φυσικό. Οι καθηγητές μου με συμβούλευσαν να δώσω μια ευκαιρία στη σχολή που πέρασα καθώς είναι αρκετά αξιόλογη και με ευρύ φάσμα επαγγελματικών προοπτικών. Άλλωστε αποτελούσε τη δεύτερη επιλογή μου. Σύντομα όμως διαπίστωσα ότι δεν ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα και παρόλο που σαν σχολή με ενδιέφερε, δεν μπορούσα να μην ξαναπροσπαθήσω και να μην επιμείνω στον στόχο που είχα τόσα χρόνια: τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Έτσι μετά από 2 μήνες φοίτησης διέκοψα τις σπουδές μου στο Φυσικό και ρίχτηκα εκ νέου στον αγώνα. Όμως είχα μια ακόμα απόφαση να πάρω: ποιο σύστημα θα επιλέξω; Το νέο με τη διαφορετική ύλη ή το παλιό με άγνωστο ποσοστό θέσεων; Τελικά αποφάσισα να πάρω το ρίσκο και να δώσω με το σύστημα που γνώριζα ήδη και στο οποίο μου δινόταν η ευκαιρία να εμβαθύνω περαιτέρω στοχεύοντας το άριστα.

Η επιτυχία και τα μαθήματα που έφερε

Η επιτυχία αυτή για εμένα σημαίνει δικαίωση και απόδειξη ότι η επιμονή σε κάτι, παρά τα εμπόδια που προκύπτουν, εν τέλει αξίζει. Επιπλέον, τη φετινή χρονιά ανέδειξα τις πραγματικές μου δυνατότητες οι οποίες πέρυσι είχαν επισκιαστεί από τη λανθασμένη νοοτροπία που είχα αναπτύξει (διαβάζω όσο χρειάζεται για να πιάσω τη βάση) σε συνδυασμό με μία δόση ατυχίας και που μου στέρησαν την είσοδο στη σχολή που επιθυμούσα. Με ικανοποιεί όμως που επέλεξα τον δύσκολο δρόμο γιατί η φετινή νοοτροπία και ο τρόπος που χειρίστηκα τις πανελλαδικές με ψυχραιμία και πρόγραμμα που αναδεικνύει την ποιότητα και όχι την ποσότητα, είναι εφόδια που θα με βοηθήσουν τόσο στην πανεπιστημιακή όσο και στην μετέπειτα επαγγελματική ζωή μου. Επίσης, χαίρομαι αφάνταστα που έκανα υπερήφανους όσους πίστευαν σε εμένα, όπως η οικογένεια και οι καθηγητές μου.

Τύχη, υπομονή και αφοσίωση

Σε όσα παιδιά εισέρχονται φέτος σε αυτόν τον μαραθώνιο θα ήθελα αρχικά να ευχηθώ καλή τύχη και υπομονή καθώς είναι ένας αγώνας αντοχής και καλής ψυχολογίας πάνω από όλα και γι' αυτό ο ελεύθερος χρόνος θα πρέπει να αξιοποιείται με δραστηριότητες που ικανοποιούν και ξεκουράζουν τον μαθητή, όπως ο αθλητισμός. Ιδιαίτερα στα παιδιά του δεύτερου επιστημονικού πεδίου - το πεδίο που γνωρίζω και ο ίδιος- θα ήθελα να προτείνω αφοσίωση περισσότερο στην κατανόηση των φαινομένων που διδάσκονται παρά στην στείρα επίλυση αμέτρητων ασκήσεων. Επιπλέον, είναι εξίσου σημαντική η επιλογή ενός έμπειρου και αξιόπιστου φροντιστηρίου στο οποίο οι καταρτισμένοι καθηγητές θα στηρίξουν και θα καθοδηγήσουν τους μαθητές σε κάθε βήμα. Ακόμα, θα ήθελα να προτείνω σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως της σχολής που στοχεύουν, να μην δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη βάση της σχολής αλλά συνεχώς να στοχεύουν το άριστα. Μόνο μια νοοτροπία που αγωνίζεται για το τέλειο και δεν ικανοποιείται με τίποτα υποδεέστερο είναι ικανή να πετύχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Τέλος είναι σημαντικό τα παιδιά να μην συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από αυτό που στοχεύουν και να καταβάλλουν όση προσπάθεια χρειάζεται, ακόμα και για δεύτερη φορά, για να το πετύχουν. Πιστέψτε με το αποτέλεσμα αξίζει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 09 Αυγούστου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία