ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ οι Θεσσαλονικείς… αναστενάζουν - «Μετωπική» διοίκησης κι εργαζομένων στον οργανισμό

Αφόρητη η κατάσταση σε πολλά αστικά από την έλλειψη κλιματισμού – Σκληρή κόντρα διοίκησης και εργαζομένων στον ΟΑΣΘ για τα λεωφορεία χωρίς κλιματισμό και χωρίς… παράθυρα

 25/06/2021 14:59

Στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ οι Θεσσαλονικείς… αναστενάζουν - «Μετωπική» διοίκησης κι εργαζομένων στον οργανισμό

Κατερίνα Χατζηνικολάου

«Είναι αφόρητη η ζέστη μέσα στα λεωφορεία, αν υπάρχει κλιματισμός εγώ δεν το καταλαβαίνω», δηλώνει στο makthes.gr η Ελενη, η οποία είναι φοιτήτρια.

Με το θερμόμετρο να αγγίζει τους 39 βαθμούς το μεσημέρι το κέντρο, η μετακίνηση με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ μοιάζει με Γολγοθά. Σε κάποια δεν υπάρχει καθόλου κλιματισμός, αλλά κι όπου υπάρχει μάλλον υπολειτουργεί. Τα περισσότερα αστικά που είναι γεμάτα με κόσμο, θυμίζουν… καμίνια με τα κλειστά παράθυρα και τις μηχανές τους να δουλεύουν στο φουλ.

Η οργή και η αγανάκτηση του κόσμου περισσεύει και δεν είναι λίγοι εκείνοι είτε αποφεύγουν να μπουν σε αστικό είτε περιμένουν να έρθει κάποιο με λίγους επιβάτες για να επιβιβαστούν σ΄αυτό.

«Ήταν γεμάτο το λεωφορείο, είχαν ανοιχτό το κλιματιστικό, αλλά αυτό δεν μας βοήθησε καθόλου. Είχε παρά πολύ κόσμο, ο ένας ήταν πάνω στον άλλο», λέει με αγανάκτηση μία ηλικιωμένη κυρία την ώρα που κατέβαινε από το αστικό.

«Χθες δεν είχε καθόλου κλιματισμό και ήταν τα παράθυρα πολύ λίγο ανοιχτά. Δεν συμβαίνει αυτό σε όλα τα αστικά, κυρίως δεν έχει στα παλιά, κλιματισμό», αναφέρει η κ. Όλγα Καλογερίδου.

Στις στάσεις των λεωφορείων ο κόσμος προσπαθεί να βρει ένα σημείο με σκιά για να σταθεί. «Υπάρχουν καθυστερήσεις, αλλά όχι μεγάλες» λέει στο makthes.gr μια κυρία που προσπαθεί να δροσιστεί κάνοντας αέρα με ένα καπέλο που κρατάει στα χέρια της.

Μόνιμος πονοκέφαλος τα αστικά λεωφορεία

Από την αρχή του καλοκαιριού με τις θερμοκρασίες κάθε μέρα να σκαρφαλώνουν όλο και πιο ψηλά, οι Θεσσαλονικείς βιώνουν μια αφόρητη κατάσταση για να μετακινηθούν με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ μέσα στην πόλη.

Το πρόβλημα δε λύθηκε ούτες και φέτος κι ας είχαν όλοι εναποθέσει τις ελπίδες τους στα λεωφορεία που πήρε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία και τα παραχώρησε στον ΟΑΣΘ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. Τώρα στον πρώτο μεγάλο καύσωνα του καλοκαιριού αποκαλύπτεται πως τα λεωφορεία αυτά δεν έχουν κλιματισμό ενώ έρχονται στο προσκήνιο και μια σειρά άλλα τεχνικά ζητήματα γύρω από αυτά.

Τα λεωφορεία αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία λόγω… καύσωνα αφού δεν διαθέτουν κλιματισμό(!) προκαλώντας την αγανάκτηση του κόσμου.

«Κανείς δεν δικαιούται να κάνει τον έκπληκτο για τα λεωφορεία της Λειψίας. Από την πρώτη μέρα ενημερώσαμε ότι δεν διαθέτουν κλιματιστικές μονάδες και ξεκινήσαμε την διαδικασία για να δώσουμε λύση σε ένα τεχνικό πρόβλημα ιδιαίτερα δύσκολο και περίπλοκο» ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας συνέντευξή του στο ράδιο-Θεσσαλονίκη.

Όπως είπε τα λεωφορεία αυτής της μάρκας κυκλοφορούν πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη και δεν υπάρχει εμπειρία στον ΟΑΣΘ ούτε σε συνεργεία. «Τα πήραμε γιατί ήταν λύση ανάγκης απαραίτητη. Ενίσχυσαν τον στόλο και θα συνεχίζουν να τον ενισχύουν. Θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν» πρόσθεσε.

Τέλος ενημέρωσε ότι από τα λεωφορεία της Λειψίας κυκλοφορούσαν 20 – 25 το προηγούμενο διάστημα. «Δεν κυκλοφορούν όλα γιατί θέλουν συντήρηση και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στην Θεσσαλονίκη. Μέχρι τους 28 βαθμούς δεν υπάρχει πρόβλημα» σχολίασε υποστηρίζοντας ότι δεν έκανε λάθος ο δήμος και ο ΟΑΣΘ που τα πήραν. Μάλιστα επιτέθηκε στους εργαζόμενους λέγοντας ότι κάποιοι… ξεβολεύτηκαν . «Φαίνεται ότι κάποιοι ξεβολεύτηκαν. Τα λεωφορεία πρέπει να είναι στους δρόμους και να τα οδηγούν άνθρωποι. Προφασιζόμενοι ότι δεν λειτουργεί το κλιματιστικό, τα γυρνάνε πίσω. Η λειτουργία των κλιματιστικών παρακολουθείται από την τηλεματική. Θα δούμε τα στοιχεία αν δούμε αν τα λεωφορεία που γύρισαν πίσω με τον ισχυρισμό ότι δεν λειτουργούν το κλιματιστικό λειτουργούν ή όχι» ανέφερε.

«Είναι λογικό και αναμενόμενο στους 40 βαθμούς να δοκιμάζονται τα πάντα και η λειτουργία των οχημάτων και η υπομονή του κόσμου» δήλωσε ο κ. Σκόδρας. «Υπάρχει διαδικασία, η οποία ακολουθείται, για την τοποθέτηση κλιματιστικών, αλλά αυτό, όπως καταλαβαίνετε δεν γίνεται μέσα σε μία μέρα. Σε κάποια έχει ξεκινήσει η διαδικασία, σε κάποια όχι» πρόσθεσε.

Ερωτηθείς, αν υπάρχει πρόβλημα με τον κλιματισμό και σε άλλα λεωφορεία, ο κ. Σκόδρας απάντησε, ότι «υπάρχει ένας μικρός αριθμός, αλλά κυρίως είναι η διάθεση ορισμένων, που με το παραμικρό ‘α, δεν έχει κλιματισμό’ γυρνάνε τα λεωφορεία πίσω».

Εργαζόμενοι: «Επιβιβαστείτε σ΄ ένα λεωφορείο»

Στον κ. Σκόδρα απάντησε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων Ιωάννης Δήμκας ο οποίος τόνισε πως από τα 49 οχήματα που ήρθαν από τη Λειψία κυκλοφορούν τα 17 ενώ από τα 180 του leasing κυκλοφορούν γύρω στα 130, τα άλλα είναι μέσα για βλάβες.

«Όταν το αυτοκίνητο αυτό κυκλοφορούσε στην Ολλανδία και μάξιμουμ εκεί έχουν 30 βαθμούς ζέστη τον χρόνο είναι λογικό να έχει μικρότερο κλιματιστικό απ’ ότι χρειάζεται στην Ελλάδα» είπε. «Την ανικανότητα να επισκευαστούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ τόσα χρόνια, πάει να τις μεταθέσει στους κακούς συνδικαλιστές;» κατέληξε.

Με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στρέφονται κατά του επικεφαλής του Οργανισμού Γ. Σκόδρα. «Αφήσετε για μια ημέρα μόνο την υπηρεσιακή μερσεντές και επιβιβαστείτε σε ένα λεωφορείο χωρίς παράθυρα και με υπολειτουργούντα κλιματισμό» ανέφεραν.

Η ανακοίνωση του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΘ έχει ως εξής:

«Τα λέγαμε μήνες πριν, ότι το εγχείρημα της Κυβέρνησης για την ανασυγκρότηση της συγκοινωνίας στην πόλη μας, οδηγείται σε αποτυχία, με την λάθος επιλογή προσώπων στην ανάθεση καθηκόντων ευθύνης στην Διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ.

»Δυστυχώς για όλους μας, επιβατικό κοινό και εργαζόμενους, τα γεγονότα μας επαληθεύουν.

»Μας επιβεβαιώνει και η κατάσταση πανικού που βρίσκεται ο διορισμένος Πρόεδρος του ΟΑΣΘ., ο οποίος εκ νέου επιδίδεται σε ένα πρωτοφανές παραλήρημα στα μέσα ενημέρωσης, προσπαθώντας για άλλη μια φορά να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στους εργαζόμενους και συκοφαντώντας τους εκπροσώπους τους.

»Αυτό που ενδιαφέρει όμως την κοινή γνώμη και τους εκατοντάδες των καθημερινών μετακινούμενων επιβατών, είναι να απαντήσει επιτέλους στα ερωτήματα.

»Γιατί συναίνεσε στην παραλαβή των λεωφορείων του Δήμου Θεσσαλονίκης, 49 τον αριθμό, εκ των οποίων κανένα δεν διαθέτει κλιματισμό για τους επιβάτες αλλά ούτε και παράθυρα;

»Σήμερα πλέον είναι όλα ακατάλληλα προς κυκλοφορία ….

»Γιατί από τα 180 λεωφορεία leasing σήμερα κυκλοφορούν 136 εκ των οποίων αρκετά στην διάρκεια της ημέρας θα αποσυρθούν λόγω έλλειψης ή υπολειτουργίας κλιματιστικών;

»Γιατί, ενώ τους πρώτους μήνες ανάληψης των καθηκόντων του, κυκλοφορούσαν 305-310 κατά μέσο όρο λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ. (Δημόσια περιουσία) σήμερα κυκλοφορούν 131 λεωφορεία;

»Γιατί, στα αμαξοστάσια του Ο.Α.Σ.Θ. παραμένουν παροπλισμένα μεγάλος αριθμός δημόσιων λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Θ., και μάλιστα αρκετά εξ αυτών για βλάβες ευτελούς κόστους;

»Γιατί, σε γραμμές όπου παραδοσιακά κυκλοφορούσαν αρθρωτά λεωφορεία λόγω αυξημένου επιβατικού όγκου, δεν φρόντισε για την επάνδρωσή τους με αρθρωτά, και σήμερα στοιβάζονται και ταλαιπωρούνται απίστευτα καθημερινά οι επιβάτες;

»Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα κύριε Πρόεδρε.

»Θα σας προτείναμε, στις καθημερινές μετακινήσεις σας, να αφήσετε για μια ημέρα μόνο την υπηρεσιακή μερσεντές και να επιβιβαστείτε σε ένα λεωφορείο χωρίς παράθυρα και με υπολειτουργούντα κλιματισμό. Ίσως έτσι αφουγκραστείτε επιτέλους το επιβατικό κοινό και αναθεωρήσετε την άποψή σας ότι για όλα φταίνε οι εργαζόμενοι και οι εκπρόσωποί τους ….

»Για την ιστορία, χτες κυκλοφορούσαν περί τα 240 λεωφορεία. Αν και εμείς δεν ευθυνόμαστε, ζητάμε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό, καθώς οι καθ’ ύλην υπεύθυνοι, δεν τολμούν ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους».

Τι λέει ο ΟΑΣΘ

Αυτή την περίοδο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν από τον ΟΑΣΘ κατά μέσο όρο 440 οχήματα την ημέρα, ενώ εντός του Ιουνίου υπήρξαν ημέρες που βγήκαν και 460. Δηλαδή, πάνω από 90% αύξηση σε σχέση με τα 235 που παραλάβαμε τον Αύγουστο του 2019. Αυτο επισήμανε στην απάντησή του στους εργαζόμενους ο ΟΑΣΘ. 

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωσή του, «από αυτά: τα 157 είναι παλαιά οχήματα του ΟΑΣΘ, τα 143 προέρχονται από την σύμβαση leasing, τα 124 από την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και 16, αυτή την περίοδο, είναι από τα λεωφορεία που μας παραχώρησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αφού τα προμηθεύτηκε από την Λειψία. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία, που προέρχονταν από την Λειψία, ήταν εξαρχής γνωστό ότι δεν διέθεταν κλιματισμό. Για αυτό τον λόγο, ο ΟΑΣΘ έχει κινηθεί για την τοποθέτηση κατάλληλων κλιματιστικών μονάδων, ώστε να κυκλοφορήσουν ξανά στους δρόμους της πόλης. Σε κάθε περίπτωση, η προσωρινή σταδιακή απόσυρση τους είναι προφανές από τα στοιχεία ότι δεν προκαλεί κανένα απολύτως πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι έχει ήδη ενεργοποιηθεί η προαίρεση του διεθνούς διαγωνισμού για την μίσθωση επιπλέον ογδόντα (80) λεωφορείων. Συγκεκριμένα, σήμερα (25.06.2021) εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ ο φάκελος που υπέβαλλε ο ανάδοχος, και την επόμενη εβδομάδα αποστέλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η προαίρεση είναι ήδη εγκεκριμένη από το Ελεγκτικό Συνέδριο, στο πλαίσιο της αρχικής σύμβασης. Στο διάστημα μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται η σταδιακή ένταξη και των 80 λεωφορείων στον στόλο του ΟΑΣΘ, ώστε να φτάσουμε σε υπερδιπλασιασμό των οχημάτων που παραλάβαμε σε κυκλοφορία».

ΣΥΡΙΖΑ

Στο θέμα παρενέβη και ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του με αφορμή την απόσυρση από την κυκλοφορία τους θερινούς μήνες 17 μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων που προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ, επειδή δεν διαθέτουν κλιματισμό και παράθυρα που να ανοίγουν. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταλογίζει ευθύνες στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή για ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων που μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ακύρωσε σύμβαση αγοράς νέων λεωφορείων που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

oasth1.jpg
oasth2.jpg
oasth3.jpg




«Είναι αφόρητη η ζέστη μέσα στα λεωφορεία, αν υπάρχει κλιματισμός εγώ δεν το καταλαβαίνω», δηλώνει στο makthes.gr η Ελενη, η οποία είναι φοιτήτρια.

Με το θερμόμετρο να αγγίζει τους 39 βαθμούς το μεσημέρι το κέντρο, η μετακίνηση με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ μοιάζει με Γολγοθά. Σε κάποια δεν υπάρχει καθόλου κλιματισμός, αλλά κι όπου υπάρχει μάλλον υπολειτουργεί. Τα περισσότερα αστικά που είναι γεμάτα με κόσμο, θυμίζουν… καμίνια με τα κλειστά παράθυρα και τις μηχανές τους να δουλεύουν στο φουλ.

Η οργή και η αγανάκτηση του κόσμου περισσεύει και δεν είναι λίγοι εκείνοι είτε αποφεύγουν να μπουν σε αστικό είτε περιμένουν να έρθει κάποιο με λίγους επιβάτες για να επιβιβαστούν σ΄αυτό.

«Ήταν γεμάτο το λεωφορείο, είχαν ανοιχτό το κλιματιστικό, αλλά αυτό δεν μας βοήθησε καθόλου. Είχε παρά πολύ κόσμο, ο ένας ήταν πάνω στον άλλο», λέει με αγανάκτηση μία ηλικιωμένη κυρία την ώρα που κατέβαινε από το αστικό.

«Χθες δεν είχε καθόλου κλιματισμό και ήταν τα παράθυρα πολύ λίγο ανοιχτά. Δεν συμβαίνει αυτό σε όλα τα αστικά, κυρίως δεν έχει στα παλιά, κλιματισμό», αναφέρει η κ. Όλγα Καλογερίδου.

Στις στάσεις των λεωφορείων ο κόσμος προσπαθεί να βρει ένα σημείο με σκιά για να σταθεί. «Υπάρχουν καθυστερήσεις, αλλά όχι μεγάλες» λέει στο makthes.gr μια κυρία που προσπαθεί να δροσιστεί κάνοντας αέρα με ένα καπέλο που κρατάει στα χέρια της.

Μόνιμος πονοκέφαλος τα αστικά λεωφορεία

Από την αρχή του καλοκαιριού με τις θερμοκρασίες κάθε μέρα να σκαρφαλώνουν όλο και πιο ψηλά, οι Θεσσαλονικείς βιώνουν μια αφόρητη κατάσταση για να μετακινηθούν με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ μέσα στην πόλη.

Το πρόβλημα δε λύθηκε ούτες και φέτος κι ας είχαν όλοι εναποθέσει τις ελπίδες τους στα λεωφορεία που πήρε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία και τα παραχώρησε στον ΟΑΣΘ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. Τώρα στον πρώτο μεγάλο καύσωνα του καλοκαιριού αποκαλύπτεται πως τα λεωφορεία αυτά δεν έχουν κλιματισμό ενώ έρχονται στο προσκήνιο και μια σειρά άλλα τεχνικά ζητήματα γύρω από αυτά.

Τα λεωφορεία αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία λόγω… καύσωνα αφού δεν διαθέτουν κλιματισμό(!) προκαλώντας την αγανάκτηση του κόσμου.

«Κανείς δεν δικαιούται να κάνει τον έκπληκτο για τα λεωφορεία της Λειψίας. Από την πρώτη μέρα ενημερώσαμε ότι δεν διαθέτουν κλιματιστικές μονάδες και ξεκινήσαμε την διαδικασία για να δώσουμε λύση σε ένα τεχνικό πρόβλημα ιδιαίτερα δύσκολο και περίπλοκο» ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας συνέντευξή του στο ράδιο-Θεσσαλονίκη.

Όπως είπε τα λεωφορεία αυτής της μάρκας κυκλοφορούν πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη και δεν υπάρχει εμπειρία στον ΟΑΣΘ ούτε σε συνεργεία. «Τα πήραμε γιατί ήταν λύση ανάγκης απαραίτητη. Ενίσχυσαν τον στόλο και θα συνεχίζουν να τον ενισχύουν. Θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν» πρόσθεσε.

Τέλος ενημέρωσε ότι από τα λεωφορεία της Λειψίας κυκλοφορούσαν 20 – 25 το προηγούμενο διάστημα. «Δεν κυκλοφορούν όλα γιατί θέλουν συντήρηση και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στην Θεσσαλονίκη. Μέχρι τους 28 βαθμούς δεν υπάρχει πρόβλημα» σχολίασε υποστηρίζοντας ότι δεν έκανε λάθος ο δήμος και ο ΟΑΣΘ που τα πήραν. Μάλιστα επιτέθηκε στους εργαζόμενους λέγοντας ότι κάποιοι… ξεβολεύτηκαν . «Φαίνεται ότι κάποιοι ξεβολεύτηκαν. Τα λεωφορεία πρέπει να είναι στους δρόμους και να τα οδηγούν άνθρωποι. Προφασιζόμενοι ότι δεν λειτουργεί το κλιματιστικό, τα γυρνάνε πίσω. Η λειτουργία των κλιματιστικών παρακολουθείται από την τηλεματική. Θα δούμε τα στοιχεία αν δούμε αν τα λεωφορεία που γύρισαν πίσω με τον ισχυρισμό ότι δεν λειτουργούν το κλιματιστικό λειτουργούν ή όχι» ανέφερε.

«Είναι λογικό και αναμενόμενο στους 40 βαθμούς να δοκιμάζονται τα πάντα και η λειτουργία των οχημάτων και η υπομονή του κόσμου» δήλωσε ο κ. Σκόδρας. «Υπάρχει διαδικασία, η οποία ακολουθείται, για την τοποθέτηση κλιματιστικών, αλλά αυτό, όπως καταλαβαίνετε δεν γίνεται μέσα σε μία μέρα. Σε κάποια έχει ξεκινήσει η διαδικασία, σε κάποια όχι» πρόσθεσε.

Ερωτηθείς, αν υπάρχει πρόβλημα με τον κλιματισμό και σε άλλα λεωφορεία, ο κ. Σκόδρας απάντησε, ότι «υπάρχει ένας μικρός αριθμός, αλλά κυρίως είναι η διάθεση ορισμένων, που με το παραμικρό ‘α, δεν έχει κλιματισμό’ γυρνάνε τα λεωφορεία πίσω».

Εργαζόμενοι: «Επιβιβαστείτε σ΄ ένα λεωφορείο»

Στον κ. Σκόδρα απάντησε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων Ιωάννης Δήμκας ο οποίος τόνισε πως από τα 49 οχήματα που ήρθαν από τη Λειψία κυκλοφορούν τα 17 ενώ από τα 180 του leasing κυκλοφορούν γύρω στα 130, τα άλλα είναι μέσα για βλάβες.

«Όταν το αυτοκίνητο αυτό κυκλοφορούσε στην Ολλανδία και μάξιμουμ εκεί έχουν 30 βαθμούς ζέστη τον χρόνο είναι λογικό να έχει μικρότερο κλιματιστικό απ’ ότι χρειάζεται στην Ελλάδα» είπε. «Την ανικανότητα να επισκευαστούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ τόσα χρόνια, πάει να τις μεταθέσει στους κακούς συνδικαλιστές;» κατέληξε.

Με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στρέφονται κατά του επικεφαλής του Οργανισμού Γ. Σκόδρα. «Αφήσετε για μια ημέρα μόνο την υπηρεσιακή μερσεντές και επιβιβαστείτε σε ένα λεωφορείο χωρίς παράθυρα και με υπολειτουργούντα κλιματισμό» ανέφεραν.

Η ανακοίνωση του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΘ έχει ως εξής:

«Τα λέγαμε μήνες πριν, ότι το εγχείρημα της Κυβέρνησης για την ανασυγκρότηση της συγκοινωνίας στην πόλη μας, οδηγείται σε αποτυχία, με την λάθος επιλογή προσώπων στην ανάθεση καθηκόντων ευθύνης στην Διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ.

»Δυστυχώς για όλους μας, επιβατικό κοινό και εργαζόμενους, τα γεγονότα μας επαληθεύουν.

»Μας επιβεβαιώνει και η κατάσταση πανικού που βρίσκεται ο διορισμένος Πρόεδρος του ΟΑΣΘ., ο οποίος εκ νέου επιδίδεται σε ένα πρωτοφανές παραλήρημα στα μέσα ενημέρωσης, προσπαθώντας για άλλη μια φορά να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στους εργαζόμενους και συκοφαντώντας τους εκπροσώπους τους.

»Αυτό που ενδιαφέρει όμως την κοινή γνώμη και τους εκατοντάδες των καθημερινών μετακινούμενων επιβατών, είναι να απαντήσει επιτέλους στα ερωτήματα.

»Γιατί συναίνεσε στην παραλαβή των λεωφορείων του Δήμου Θεσσαλονίκης, 49 τον αριθμό, εκ των οποίων κανένα δεν διαθέτει κλιματισμό για τους επιβάτες αλλά ούτε και παράθυρα;

»Σήμερα πλέον είναι όλα ακατάλληλα προς κυκλοφορία ….

»Γιατί από τα 180 λεωφορεία leasing σήμερα κυκλοφορούν 136 εκ των οποίων αρκετά στην διάρκεια της ημέρας θα αποσυρθούν λόγω έλλειψης ή υπολειτουργίας κλιματιστικών;

»Γιατί, ενώ τους πρώτους μήνες ανάληψης των καθηκόντων του, κυκλοφορούσαν 305-310 κατά μέσο όρο λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ. (Δημόσια περιουσία) σήμερα κυκλοφορούν 131 λεωφορεία;

»Γιατί, στα αμαξοστάσια του Ο.Α.Σ.Θ. παραμένουν παροπλισμένα μεγάλος αριθμός δημόσιων λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Θ., και μάλιστα αρκετά εξ αυτών για βλάβες ευτελούς κόστους;

»Γιατί, σε γραμμές όπου παραδοσιακά κυκλοφορούσαν αρθρωτά λεωφορεία λόγω αυξημένου επιβατικού όγκου, δεν φρόντισε για την επάνδρωσή τους με αρθρωτά, και σήμερα στοιβάζονται και ταλαιπωρούνται απίστευτα καθημερινά οι επιβάτες;

»Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα κύριε Πρόεδρε.

»Θα σας προτείναμε, στις καθημερινές μετακινήσεις σας, να αφήσετε για μια ημέρα μόνο την υπηρεσιακή μερσεντές και να επιβιβαστείτε σε ένα λεωφορείο χωρίς παράθυρα και με υπολειτουργούντα κλιματισμό. Ίσως έτσι αφουγκραστείτε επιτέλους το επιβατικό κοινό και αναθεωρήσετε την άποψή σας ότι για όλα φταίνε οι εργαζόμενοι και οι εκπρόσωποί τους ….

»Για την ιστορία, χτες κυκλοφορούσαν περί τα 240 λεωφορεία. Αν και εμείς δεν ευθυνόμαστε, ζητάμε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό, καθώς οι καθ’ ύλην υπεύθυνοι, δεν τολμούν ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους».

Τι λέει ο ΟΑΣΘ

Αυτή την περίοδο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν από τον ΟΑΣΘ κατά μέσο όρο 440 οχήματα την ημέρα, ενώ εντός του Ιουνίου υπήρξαν ημέρες που βγήκαν και 460. Δηλαδή, πάνω από 90% αύξηση σε σχέση με τα 235 που παραλάβαμε τον Αύγουστο του 2019. Αυτο επισήμανε στην απάντησή του στους εργαζόμενους ο ΟΑΣΘ. 

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωσή του, «από αυτά: τα 157 είναι παλαιά οχήματα του ΟΑΣΘ, τα 143 προέρχονται από την σύμβαση leasing, τα 124 από την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και 16, αυτή την περίοδο, είναι από τα λεωφορεία που μας παραχώρησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αφού τα προμηθεύτηκε από την Λειψία. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία, που προέρχονταν από την Λειψία, ήταν εξαρχής γνωστό ότι δεν διέθεταν κλιματισμό. Για αυτό τον λόγο, ο ΟΑΣΘ έχει κινηθεί για την τοποθέτηση κατάλληλων κλιματιστικών μονάδων, ώστε να κυκλοφορήσουν ξανά στους δρόμους της πόλης. Σε κάθε περίπτωση, η προσωρινή σταδιακή απόσυρση τους είναι προφανές από τα στοιχεία ότι δεν προκαλεί κανένα απολύτως πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι έχει ήδη ενεργοποιηθεί η προαίρεση του διεθνούς διαγωνισμού για την μίσθωση επιπλέον ογδόντα (80) λεωφορείων. Συγκεκριμένα, σήμερα (25.06.2021) εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ ο φάκελος που υπέβαλλε ο ανάδοχος, και την επόμενη εβδομάδα αποστέλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η προαίρεση είναι ήδη εγκεκριμένη από το Ελεγκτικό Συνέδριο, στο πλαίσιο της αρχικής σύμβασης. Στο διάστημα μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται η σταδιακή ένταξη και των 80 λεωφορείων στον στόλο του ΟΑΣΘ, ώστε να φτάσουμε σε υπερδιπλασιασμό των οχημάτων που παραλάβαμε σε κυκλοφορία».

ΣΥΡΙΖΑ

Στο θέμα παρενέβη και ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του με αφορμή την απόσυρση από την κυκλοφορία τους θερινούς μήνες 17 μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων που προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ, επειδή δεν διαθέτουν κλιματισμό και παράθυρα που να ανοίγουν. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταλογίζει ευθύνες στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή για ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων που μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ακύρωσε σύμβαση αγοράς νέων λεωφορείων που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

oasth1.jpg
oasth2.jpg
oasth3.jpg




ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία