ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σπίρτζης για Τέμπη: Με ΣΥΡΙΖΑ δεν θα γινόταν τέτοιο δυστύχημα

«Το «όλοι φταίνε» δεν ισχύει. Δεν πιστεύω ότι φταίει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα αναλάβουμε το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί αλλά τεκμηριωμένα» υπογράμμισε ο πρώην υπουργός Μεταφορών

 10/03/2023 14:15

Σπίρτζης για Τέμπη: Με ΣΥΡΙΖΑ δεν θα γινόταν τέτοιο δυστύχημα

Στο πλατό του ΣΚΑΙ και τους Αταίριαστους βρέθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Μεταφορών και υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης το πρωί της Παρασκευής 10/3 για να μιλήσει για την κατάσταση των σιδηροδρόμων επί των ημερών του, με αφορμή την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Αρχικά ο βουλευτής εξέφρασε τα βαθιά του συλλυπητήρια και την οδύνη για τους ανθρώπους που χάθηκαν και τόνισε πως «Δεν είναι οι στιγμές για να αρχίσει η προπαγάνδα. Τόσες μέρες υπάρχει στοχευμένα η ερώτηση που είναι ο Σπίρτζης, λες και κρύφτηκα.»

Και προσθέτει «Δεν υπήρξε δημοσιογράφος που να με έψαξε και να μη με βρήκε. Δεν έχω λόγο να κρυφτώ. Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι γονείς δεν μπορείς να βγαίνεις στα κανάλια απέναντι στον Άδωνη και να κάνεις καβγά. Σεβάστηκα τον πόνο του κόσμου, μέχρι χθες γίνονταν κηδείες.»

«Πρέπει να δοθούν απαντήσεις για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους. Το «όλοι φταίνε» δεν ισχύει. Δεν πιστεύω οτι φταίει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα αναλάβουμε το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί αλλά τεκμηριωμένα.» υπογράμμισε ο κος Σπίρτζης.

«Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα συνέβαινε αν ίσχυε στα τρένα ό,τι ίσχυε το '19 και το '20 στον ΟΣΕ. Ειναι τραγικό να λεμε οτι σε διπλή σιδηροδρομικη γραμμη εν έτει 2023 έγινε μετωπική σύγκρουση. Τα τελευταία 4 χρόνια αποδομήθηκε και κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ. 

«Εδώ σταματήσαμε τη λειτουργία στο τραμ επειδή ενδέχεται να υπήρχε θέμα ασφάλειας. Η σύγκριση με το Αδενδρο ειναι ανόμοια.»

«Υπήρχε gps σε καθε τρενο, οσε και τρενοσε επικοινωνοσαν με εφαρμογή, τώρα ο ΟΣΕ στο δευτεροβαθμιο κεντρο ειχε ενα τερματικό, έλειπε το δευτερο. Υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης στο σταθμό. Στη Λάρισα υπήρχε και δεύτερο μάλιστα. Τον Ιούνιο του 2019 έπαθε βλάβη απο πυρκαγιά και δεν το εφτιαξε κανείς».

Στο αν υιοθετεί το ανθρώπινος λάθος, ο βουλευτής είπε όχι καθώς «έπρεπε να υπηρχε προσωπικό, να έχουν γίνει συντηρήσεις.»

Επί των ημερών του, ο πρωην υπουργός είπε ότι ο οργανισμός είχε 1.000 ατομα μονιμο προσωπικο. Στη Λάρισα ηταν 25 σταθμάρχες επι ΣΥΡΙΖΑ και σήμερα ειναι 10 και οι υπόλοιποι με μπλοκάκι. Ένας εκ των 10 και ο μοιραίος σταθμάρχης. Οι σταθμάρχες επί ΣΥΡΙΖΑ στη Λάρισα ήταν δύο και αν ήταν βράδυ ένας και έμπειρος.

«Οι ευθυνες δεν είναι διαχρονικές, είναι προσωποποιημένες. Ζητάω από τον κο Μητσοτάκη να στείλει κι άλλη επιστολή στον κο Ντογιάκο να διερευνηθούν όλες οι συμβάσεις που έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ. Η κινητή τηλεφωνία των τρένων ήταν έτοιμη από το 2018, μεταβιβαζόταν στον ΟΣΕ, έγιναν εκπαδεύσεις στο προσωπικό και δε λειτούργησε ποτέ γιατί έμενε μόνο μια πιστοποίηση η οποία για 4 χρόνια δεν έγινε.»

Στην ερώτηση τι άλλαξε και φτάσαμε σε αυτο, απάντησε ότι «αποδομήθηκε, κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα 4 χρόνια. Γιατί; Γιατί συνεχίστηκε μια άλλη λογική στη στελέχωση του οργανισμού». Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως όταν «είσαι υπουργός και σου λένε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας, σταματάς, αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις την ασφαλή λειτουργία» επικαλούμενος δική του απόφαση να σταματήσει η λειτουργία των τράμ.

Για τα συστήματα ασφαλείας τόνισε πως «επί δικής μας διακυβέρνησης υπήρχαν δύο συστήματα και αυτό το απέκρυψε ο κ. Γεραπετρίτης. Υπήρξε η πυρκαγιά το 2019 και δεν το έφτιαξε κανείς. 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις κάνανε και δεν έφτιαξαν το κέντρο που κάηκε». Ευθύνες στην κυβέρνηση επέρριψε και για τη στελέχωση του Οργανισμού. «Έπρεπε να υπάρχει προσωπικό, έπρεπε να υπάρχει συντήρηση, που δεν υπήρχε. Επί των ημερών μας ο ΟΣΕ είχε 1.200 άτομα μόνιμο προσωπικό» είπε και σημείωσε: «Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές. Είναι προσωποποιημένες». Ζήτησε,δε, από τον κ. Μητσοτάκη «να στείλει άλλη μια επιστολή στον κ. Ντογιάκο και να διερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο στον σιδηρόδρομο».

Ανέφερε ακόμα ότι τον Σεπτέμβριο του 2018 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% του συστήματος, ενώ συμπλήρωσε πως το έργο που θα εγκαινίαζε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, μια ημέρα μετά το δυστύχημα ήταν ολοκληρωμένο κατά 95%. 



Στο πλατό του ΣΚΑΙ και τους Αταίριαστους βρέθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Μεταφορών και υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης το πρωί της Παρασκευής 10/3 για να μιλήσει για την κατάσταση των σιδηροδρόμων επί των ημερών του, με αφορμή την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Αρχικά ο βουλευτής εξέφρασε τα βαθιά του συλλυπητήρια και την οδύνη για τους ανθρώπους που χάθηκαν και τόνισε πως «Δεν είναι οι στιγμές για να αρχίσει η προπαγάνδα. Τόσες μέρες υπάρχει στοχευμένα η ερώτηση που είναι ο Σπίρτζης, λες και κρύφτηκα.»

Και προσθέτει «Δεν υπήρξε δημοσιογράφος που να με έψαξε και να μη με βρήκε. Δεν έχω λόγο να κρυφτώ. Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι γονείς δεν μπορείς να βγαίνεις στα κανάλια απέναντι στον Άδωνη και να κάνεις καβγά. Σεβάστηκα τον πόνο του κόσμου, μέχρι χθες γίνονταν κηδείες.»

«Πρέπει να δοθούν απαντήσεις για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους. Το «όλοι φταίνε» δεν ισχύει. Δεν πιστεύω οτι φταίει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα αναλάβουμε το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί αλλά τεκμηριωμένα.» υπογράμμισε ο κος Σπίρτζης.

«Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα συνέβαινε αν ίσχυε στα τρένα ό,τι ίσχυε το '19 και το '20 στον ΟΣΕ. Ειναι τραγικό να λεμε οτι σε διπλή σιδηροδρομικη γραμμη εν έτει 2023 έγινε μετωπική σύγκρουση. Τα τελευταία 4 χρόνια αποδομήθηκε και κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ. 

«Εδώ σταματήσαμε τη λειτουργία στο τραμ επειδή ενδέχεται να υπήρχε θέμα ασφάλειας. Η σύγκριση με το Αδενδρο ειναι ανόμοια.»

«Υπήρχε gps σε καθε τρενο, οσε και τρενοσε επικοινωνοσαν με εφαρμογή, τώρα ο ΟΣΕ στο δευτεροβαθμιο κεντρο ειχε ενα τερματικό, έλειπε το δευτερο. Υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης στο σταθμό. Στη Λάρισα υπήρχε και δεύτερο μάλιστα. Τον Ιούνιο του 2019 έπαθε βλάβη απο πυρκαγιά και δεν το εφτιαξε κανείς».

Στο αν υιοθετεί το ανθρώπινος λάθος, ο βουλευτής είπε όχι καθώς «έπρεπε να υπηρχε προσωπικό, να έχουν γίνει συντηρήσεις.»

Επί των ημερών του, ο πρωην υπουργός είπε ότι ο οργανισμός είχε 1.000 ατομα μονιμο προσωπικο. Στη Λάρισα ηταν 25 σταθμάρχες επι ΣΥΡΙΖΑ και σήμερα ειναι 10 και οι υπόλοιποι με μπλοκάκι. Ένας εκ των 10 και ο μοιραίος σταθμάρχης. Οι σταθμάρχες επί ΣΥΡΙΖΑ στη Λάρισα ήταν δύο και αν ήταν βράδυ ένας και έμπειρος.

«Οι ευθυνες δεν είναι διαχρονικές, είναι προσωποποιημένες. Ζητάω από τον κο Μητσοτάκη να στείλει κι άλλη επιστολή στον κο Ντογιάκο να διερευνηθούν όλες οι συμβάσεις που έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ. Η κινητή τηλεφωνία των τρένων ήταν έτοιμη από το 2018, μεταβιβαζόταν στον ΟΣΕ, έγιναν εκπαδεύσεις στο προσωπικό και δε λειτούργησε ποτέ γιατί έμενε μόνο μια πιστοποίηση η οποία για 4 χρόνια δεν έγινε.»

Στην ερώτηση τι άλλαξε και φτάσαμε σε αυτο, απάντησε ότι «αποδομήθηκε, κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα 4 χρόνια. Γιατί; Γιατί συνεχίστηκε μια άλλη λογική στη στελέχωση του οργανισμού». Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως όταν «είσαι υπουργός και σου λένε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας, σταματάς, αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις την ασφαλή λειτουργία» επικαλούμενος δική του απόφαση να σταματήσει η λειτουργία των τράμ.

Για τα συστήματα ασφαλείας τόνισε πως «επί δικής μας διακυβέρνησης υπήρχαν δύο συστήματα και αυτό το απέκρυψε ο κ. Γεραπετρίτης. Υπήρξε η πυρκαγιά το 2019 και δεν το έφτιαξε κανείς. 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις κάνανε και δεν έφτιαξαν το κέντρο που κάηκε». Ευθύνες στην κυβέρνηση επέρριψε και για τη στελέχωση του Οργανισμού. «Έπρεπε να υπάρχει προσωπικό, έπρεπε να υπάρχει συντήρηση, που δεν υπήρχε. Επί των ημερών μας ο ΟΣΕ είχε 1.200 άτομα μόνιμο προσωπικό» είπε και σημείωσε: «Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές. Είναι προσωποποιημένες». Ζήτησε,δε, από τον κ. Μητσοτάκη «να στείλει άλλη μια επιστολή στον κ. Ντογιάκο και να διερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο στον σιδηρόδρομο».

Ανέφερε ακόμα ότι τον Σεπτέμβριο του 2018 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% του συστήματος, ενώ συμπλήρωσε πως το έργο που θα εγκαινίαζε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, μια ημέρα μετά το δυστύχημα ήταν ολοκληρωμένο κατά 95%. 



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία