ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σε αντιπολιτευτικό "κρεσέντο" κατά του δημάρχου Θεσσαλονίκης Νοτοπούλου - Ορφανός

Οι επικεφαλής των παρατάξεων "Θεσσαλονίκη Μαζί" και "Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον" αποκάλεσαν μαστροχαλαστή και άνθρωπο των εντυπώσεων τον Κ. Ζ¨ερβα

 14/10/2019 22:08

Σε αντιπολιτευτικό "κρεσέντο" κατά του δημάρχου Θεσσαλονίκης Νοτοπούλου - Ορφανός

Δημήτρης Λαζόπουλος

Σφοδρή κριτική στη διοίκηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, άσκησαν οι επικεφαλής των παρατάξεων "Θεσσαλονίκη Μαζί" και "Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον", Κατερίνα Νοτοπούλου και Γιώργος Ορφανός, κάνοντας λόγο για "διοίκηση μαστροχαλαστή" και κινήσεις εντυπωσιασμού αντιστοίχως.
"Θλίβομαι ιδιαίτερα, όταν το όραμά μας για την πόλη συμπυκνώνεται στην ευταξία. Ξαφνικά ζούμε σε μία πόλη που δεν έχει όραμα. Θέλουμε απεγνωσμένα να το ακούσουμε", σημείωσε η κα. Νοτοπούλου και αφού επικρότησε τα πεπραγμένα της διοίκησης Μπουτάρη, χαρακτήρισε τη διοίκηση του Κ. Ζέρβα "μαστροχαλαστή" της κληρονομιάς του Γ. Μπουτάρη.

Υπό αυτό το πρίσμα, η Κ. Νοτοπούλου ζήτησε το πλάνο του κου Ζέρβα για την καθαριότητα, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τις δυσκολίες που υπάρχουν στις υπηρεσίες του δήμου.
Αναφερόμενη στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την προηγούμενη εβδομάδα για το μετρό και απευθυνόμενη στον πρόεδρο του Σώματος, Δρόσο Τσαβλή, τον κατηγόρησε πως "για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα ξεφύγατε εντελώς από τον κανονισμό" και μάλιστα η διαδικασία κινήθηκε "στα όρια του τυπικού" συμπλήρωσε χαρακτηρίζοντάς την παράτυπη. Ακόμη, η κα. Νοτοπούλου υποστήριξε πως έγινε ανισομερής κατανομή του χρόνου στους ομιλητές, ενώ μίλησε και για αποκλεισμό του πρώην προέδρου της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλου.
"Δεν νιώσαμε ότι το προηγούμενο ήταν μία διαβούλευση. Ήταν θλιβερή συνεδρίαση", σημείωσε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και παρακάλεσε τον κ. Τσαβλή να διαφυλάξει το δημοτικό συμβούλιο και να μη λειτουργεί ως "εντολοδόχος του δημάρχου".
Να σημειωθεί ότι ο κ. Τσαβλής απάντησε στην κα. Νοτοπούλου, λέγοντας "με αδικείτε" και υπενθυμίζοντάς της ότι η ίδια μίλησε δύο φορές στην προηγούμενη συνεδρίαση, κατά παρέκκλιση του κανονισμού, ενώ η εκπρόσωπος των αρχαιολόγων μίλησε για περίπου 11 λεπτά, αντί για δύο, όπως προέβλεπε η διαδικασία.
Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που υπάρχουν στον εν λόγω κλάδο, ο κ. Ορφανός τόνισε πως "πρέπει να δούμε αυτόν τον στόλο πώς θα τον φτιάξουμε" και ακολούθως διερωτήθηκε αν οι προεκλογικές εξαγγελίες του κου Ζέρβα "ήταν υποσχέσεις στον αέρα".
Μάλιστα ο κ. Ορφανός στηλίτευσε την κοινωνική πολιτική της διοίκησης, παρατηρώντας πως "δεν άκουσα καθόλου για τις κοινωνικές δομές που πρέπει να έχουμε". Σε όλους τους τομείς, "γίνονται κινήσεις οι οποίες έχουν μόνο στόχο την εντύπωση. Δεν είναι μέρος ενός συνόλου", κατήγγειλε ο κ. Ορφανός.

Ο Σπύρος Βούγιας

Επίσης εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το ξήλωμα "παλουκιών" από τους δρόμους χωρίς σχέδιο και μόνο επειδή το ζήτησαν κάποιοι.
Ο επικεφαλής της παράταξης "ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη", Σπύρος Βούγιας εστίασε στα πασαλάκια στους δρόμους, τα οποία είναι "τα κυκλοφοριακά μέτρα των φτωχών πόλεων που δεν έχουν υποδομές και κυκλοφοριακή παιδεία". Ο ίδιος υποστήριξε μάλιστα πως αυτά τα πασαλάκια συμβάλλουν στην "αυτοαστυνόμευση" της πόλης, καθώς όσο μεγάλη και να ήταν η δύναμη της τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας, δεν είναι δυνατόν να αστυνομεύεται επί μακρόν και καθημερινά κάθε δρόμος της Θεσσαλονίκης. Βέβαια, ο κ. Βούγιας παραδέχθηκε πως η επιχείρηση τήρησης του ΚΟΚ που έχει ξεκινήσει ο δήμος με την τροχαία, έχουν μία παιδευτική αξία για τη νοοτροπία των πολιτών.
Επίσης, ο κ. Βούγιας παρότρυνε τον αντιδήμαρχο Σωκράτη Δημητριάδη να αναλάβει ο ίδιος το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ειδάλλως εξέφρασε τον φόβο του πως οι όποιοι σχεδιασμοί θα παραμείνουν στα χαρτιά, όπως έχει γίνει μέχρι σήμερα.
Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Σωτήρης Ζαριανόπουλος, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου προς τα μέλη του Σώματος με αφορμή το άρθρο 179 του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου το οποίο ζητεί "να τοποθετηθείτε καθαρά αν είστε διατεθειμένοι να απεκδυθείτε" των αρμοδιοτήτων του δημοτικού συμβουλίου και να παραχωρηθούν βασικές λειτουργίες του δήμου, όπως η καθαριότητα, ο ηλεκτροφωτισμός, σε ιδιώτες.
Στοχεύοντας και τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Ζαριανόπουλος τον κατηγόρησε πως "δεν άλλαξε ούτε κεραία από τους νόμους" με τους οποίους ιδιώτες δύνανται να αναλαμβάνουν δημοτικές υπηρεσίες.
Ο Αντώνης Γαζάκης, επικεφαλής της παράταξης "Πόλη Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής" ζήτησε να σταματήσουν οι επιχειρήσεις "σκούπα" της Ελληνικής Αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη εναντίον προσφύγων και μεταναστών "οι οποίες δεν κάνουν τίποτα άλλο, παρά να ταλαιπωρούν ήδη ταλαιπωρημένους ανθρώπους που είναι εγκλωβισμένοι στη χώρα μας. Τους προσάγουν, περνάνε ώρες και ημέρες στοιβαγμένοι σε κρατητήρια και στη συνέχεια τους αφήνουν ξανά «ελεύθερους» στην αστεγία και τη φτώχεια τους. Ακόμη περισσότερο, είναι ζωτικό να σταματήσουν οι καταδιώξεις αυτοκινήτων εκ μέρους της αστυνομίας που θεωρούνται ύποπτα ότι μεταφέρουν πρόσφυγες/μετανάστες, εντός και εκτός του αστικού ιστού, καθώς είναι συνεχή τα τροχαία δυστυχήματα που προκαλούνται".
Αναφερόμενος στη μήνυση κατά αγνώστων που κατέθεσε ο κ. Ζέρβας σε σχέση με τα ανακυκλώσιμα υλικά που αφαιρούνται από τους κάδους ανακύκλωσης, ο κ. Γαζάκης σχολίασε πως "τη δουλειά αυτή την κάνουν φτωχοί και άστεγοι άνθρωποι οι οποίοι στη συνέχεια τα πουλάνε για ένα κομμάτι ψωμί. Ελπίζουμε κύριε δήμαρχε, ότι δεν έχετε βάλει στο στόχαστρο τους παρίες της κοινωνίας μας, αλλά αυτούς που πλουτίζουν από αυτή τη δραστηριότητα. Και αυτοί δεν είναι άλλοι από τις επιχειρήσεις που αγοράζουν τα ανακυκλώσιμα, σε πολύ χαμηλή τιμή μάλιστα".
Σχετικά με τα έργα, "η διοίκηση επέλεξε να ακυρώσει την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας από την Τσιμισκή και μετά επικαλούμενη την έλλειψη κυκλοφοριακής μελέτης για το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια όμως, χωρίς κάποια ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου, βλέπουμε να προχωράτε σε αλλαγές στους δρόμους της πόλης, αφαιρώντας για παράδειγμα πασαλάκια που είχαν τοποθετηθεί από την προηγούμενη διοίκηση, ή σχεδιάζοντας την αμφιδρόμηση της Ίωνος Δραγούμη και της Δωδεκανήσου. Και μάλιστα στην πρώτη περίπτωση καλείτε τους δημοσιογράφους και τα κανάλια για να μας πείσετε πόσο καλά κάνετε τη δουλειά σας. Αυτές οι παρεμβάσεις δεν αφορούν τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό για την πόλη;" διερωτήθηκε ο κ. Γαζάκης.

Σφοδρή κριτική στη διοίκηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, άσκησαν οι επικεφαλής των παρατάξεων "Θεσσαλονίκη Μαζί" και "Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον", Κατερίνα Νοτοπούλου και Γιώργος Ορφανός, κάνοντας λόγο για "διοίκηση μαστροχαλαστή" και κινήσεις εντυπωσιασμού αντιστοίχως.
"Θλίβομαι ιδιαίτερα, όταν το όραμά μας για την πόλη συμπυκνώνεται στην ευταξία. Ξαφνικά ζούμε σε μία πόλη που δεν έχει όραμα. Θέλουμε απεγνωσμένα να το ακούσουμε", σημείωσε η κα. Νοτοπούλου και αφού επικρότησε τα πεπραγμένα της διοίκησης Μπουτάρη, χαρακτήρισε τη διοίκηση του Κ. Ζέρβα "μαστροχαλαστή" της κληρονομιάς του Γ. Μπουτάρη.

Υπό αυτό το πρίσμα, η Κ. Νοτοπούλου ζήτησε το πλάνο του κου Ζέρβα για την καθαριότητα, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τις δυσκολίες που υπάρχουν στις υπηρεσίες του δήμου.
Αναφερόμενη στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την προηγούμενη εβδομάδα για το μετρό και απευθυνόμενη στον πρόεδρο του Σώματος, Δρόσο Τσαβλή, τον κατηγόρησε πως "για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα ξεφύγατε εντελώς από τον κανονισμό" και μάλιστα η διαδικασία κινήθηκε "στα όρια του τυπικού" συμπλήρωσε χαρακτηρίζοντάς την παράτυπη. Ακόμη, η κα. Νοτοπούλου υποστήριξε πως έγινε ανισομερής κατανομή του χρόνου στους ομιλητές, ενώ μίλησε και για αποκλεισμό του πρώην προέδρου της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλου.
"Δεν νιώσαμε ότι το προηγούμενο ήταν μία διαβούλευση. Ήταν θλιβερή συνεδρίαση", σημείωσε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και παρακάλεσε τον κ. Τσαβλή να διαφυλάξει το δημοτικό συμβούλιο και να μη λειτουργεί ως "εντολοδόχος του δημάρχου".
Να σημειωθεί ότι ο κ. Τσαβλής απάντησε στην κα. Νοτοπούλου, λέγοντας "με αδικείτε" και υπενθυμίζοντάς της ότι η ίδια μίλησε δύο φορές στην προηγούμενη συνεδρίαση, κατά παρέκκλιση του κανονισμού, ενώ η εκπρόσωπος των αρχαιολόγων μίλησε για περίπου 11 λεπτά, αντί για δύο, όπως προέβλεπε η διαδικασία.
Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που υπάρχουν στον εν λόγω κλάδο, ο κ. Ορφανός τόνισε πως "πρέπει να δούμε αυτόν τον στόλο πώς θα τον φτιάξουμε" και ακολούθως διερωτήθηκε αν οι προεκλογικές εξαγγελίες του κου Ζέρβα "ήταν υποσχέσεις στον αέρα".
Μάλιστα ο κ. Ορφανός στηλίτευσε την κοινωνική πολιτική της διοίκησης, παρατηρώντας πως "δεν άκουσα καθόλου για τις κοινωνικές δομές που πρέπει να έχουμε". Σε όλους τους τομείς, "γίνονται κινήσεις οι οποίες έχουν μόνο στόχο την εντύπωση. Δεν είναι μέρος ενός συνόλου", κατήγγειλε ο κ. Ορφανός.

Ο Σπύρος Βούγιας

Επίσης εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το ξήλωμα "παλουκιών" από τους δρόμους χωρίς σχέδιο και μόνο επειδή το ζήτησαν κάποιοι.
Ο επικεφαλής της παράταξης "ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη", Σπύρος Βούγιας εστίασε στα πασαλάκια στους δρόμους, τα οποία είναι "τα κυκλοφοριακά μέτρα των φτωχών πόλεων που δεν έχουν υποδομές και κυκλοφοριακή παιδεία". Ο ίδιος υποστήριξε μάλιστα πως αυτά τα πασαλάκια συμβάλλουν στην "αυτοαστυνόμευση" της πόλης, καθώς όσο μεγάλη και να ήταν η δύναμη της τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας, δεν είναι δυνατόν να αστυνομεύεται επί μακρόν και καθημερινά κάθε δρόμος της Θεσσαλονίκης. Βέβαια, ο κ. Βούγιας παραδέχθηκε πως η επιχείρηση τήρησης του ΚΟΚ που έχει ξεκινήσει ο δήμος με την τροχαία, έχουν μία παιδευτική αξία για τη νοοτροπία των πολιτών.
Επίσης, ο κ. Βούγιας παρότρυνε τον αντιδήμαρχο Σωκράτη Δημητριάδη να αναλάβει ο ίδιος το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ειδάλλως εξέφρασε τον φόβο του πως οι όποιοι σχεδιασμοί θα παραμείνουν στα χαρτιά, όπως έχει γίνει μέχρι σήμερα.
Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Σωτήρης Ζαριανόπουλος, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου προς τα μέλη του Σώματος με αφορμή το άρθρο 179 του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου το οποίο ζητεί "να τοποθετηθείτε καθαρά αν είστε διατεθειμένοι να απεκδυθείτε" των αρμοδιοτήτων του δημοτικού συμβουλίου και να παραχωρηθούν βασικές λειτουργίες του δήμου, όπως η καθαριότητα, ο ηλεκτροφωτισμός, σε ιδιώτες.
Στοχεύοντας και τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Ζαριανόπουλος τον κατηγόρησε πως "δεν άλλαξε ούτε κεραία από τους νόμους" με τους οποίους ιδιώτες δύνανται να αναλαμβάνουν δημοτικές υπηρεσίες.
Ο Αντώνης Γαζάκης, επικεφαλής της παράταξης "Πόλη Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής" ζήτησε να σταματήσουν οι επιχειρήσεις "σκούπα" της Ελληνικής Αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη εναντίον προσφύγων και μεταναστών "οι οποίες δεν κάνουν τίποτα άλλο, παρά να ταλαιπωρούν ήδη ταλαιπωρημένους ανθρώπους που είναι εγκλωβισμένοι στη χώρα μας. Τους προσάγουν, περνάνε ώρες και ημέρες στοιβαγμένοι σε κρατητήρια και στη συνέχεια τους αφήνουν ξανά «ελεύθερους» στην αστεγία και τη φτώχεια τους. Ακόμη περισσότερο, είναι ζωτικό να σταματήσουν οι καταδιώξεις αυτοκινήτων εκ μέρους της αστυνομίας που θεωρούνται ύποπτα ότι μεταφέρουν πρόσφυγες/μετανάστες, εντός και εκτός του αστικού ιστού, καθώς είναι συνεχή τα τροχαία δυστυχήματα που προκαλούνται".
Αναφερόμενος στη μήνυση κατά αγνώστων που κατέθεσε ο κ. Ζέρβας σε σχέση με τα ανακυκλώσιμα υλικά που αφαιρούνται από τους κάδους ανακύκλωσης, ο κ. Γαζάκης σχολίασε πως "τη δουλειά αυτή την κάνουν φτωχοί και άστεγοι άνθρωποι οι οποίοι στη συνέχεια τα πουλάνε για ένα κομμάτι ψωμί. Ελπίζουμε κύριε δήμαρχε, ότι δεν έχετε βάλει στο στόχαστρο τους παρίες της κοινωνίας μας, αλλά αυτούς που πλουτίζουν από αυτή τη δραστηριότητα. Και αυτοί δεν είναι άλλοι από τις επιχειρήσεις που αγοράζουν τα ανακυκλώσιμα, σε πολύ χαμηλή τιμή μάλιστα".
Σχετικά με τα έργα, "η διοίκηση επέλεξε να ακυρώσει την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας από την Τσιμισκή και μετά επικαλούμενη την έλλειψη κυκλοφοριακής μελέτης για το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια όμως, χωρίς κάποια ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου, βλέπουμε να προχωράτε σε αλλαγές στους δρόμους της πόλης, αφαιρώντας για παράδειγμα πασαλάκια που είχαν τοποθετηθεί από την προηγούμενη διοίκηση, ή σχεδιάζοντας την αμφιδρόμηση της Ίωνος Δραγούμη και της Δωδεκανήσου. Και μάλιστα στην πρώτη περίπτωση καλείτε τους δημοσιογράφους και τα κανάλια για να μας πείσετε πόσο καλά κάνετε τη δουλειά σας. Αυτές οι παρεμβάσεις δεν αφορούν τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό για την πόλη;" διερωτήθηκε ο κ. Γαζάκης.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία