ΠΑΙΔΕΙΑ

Σχολικό συγκρότημα της Κλεάνθους: Η ενεργειακή αναβάθμιση, η μεταφορά των μαθητών και οι αντιδράσεις

Προβληματισμός, διαμαρτυρίες, σχέδια, ενστάσεις και ένας αγώνας δρόμου επικρατεί στο ζήτημα της αναζήτησης μίας εξυπηρετούμενης λύσης γύρω από το θέμα της ενεργειακής αναβάθμισης του σχολικού συγκροτήματος της Κλεάνθους 30 στην Κάτω Τούμπα

 17/02/2020 09:30

Σχολικό συγκρότημα της Κλεάνθους: Η ενεργειακή αναβάθμιση, η μεταφορά των μαθητών και οι αντιδράσεις
Φωτογραφεία Αρχείου

Έλενα Αποστολίδου

Προβληματισμός, διαμαρτυρίες, σχέδια, ενστάσεις και ένας αγώνας δρόμου επικρατεί στο ζήτημα της αναζήτησης μιας εξυπηρετούμενης λύσης γύρω από το θέμα της ενεργειακής αναβάθμισης του σχολικού συγκροτήματος της Κλεάνθους 30 στην κάτω Τούμπα, που πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, προκειμένου να μη χαθεί η χρηματοδότηση και με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να ζητούν να μην υλοποιηθεί το αρχικό σχέδιο που θέλει τους μαθητές να απομακρύνονται από το σχολείο και να πηγαίνουν σε άλλους χώρους μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο. Την ίδια ώρα, ο δήμος Θεσσαλονίκης και η περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας αναζητούν λύσεις μακριά από το αρχικό πλάνο της αποχώρησης του συνόλου των μαθητών για τα τρία έτη που θα διαρκέσουν τα έργα. 

Το έργο και η χρηματοδότηση

Η ενεργειακή αναβάθμιση και παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στο σχολικό συγκρότημα επί της οδού Κλεάνθους 30, στην κάτω Τούμπα, του δήμου Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και ανέρχεται σε 6 εκατομμύρια, με το πρόγραμμα να εντάσσεται στη μείωση της ετήσιας κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας των δημόσιων κτιρίων. Σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση, η ενεργειακή αναβάθμιση αφορά τέσσερα σχολεία: 1) Το 2ο γυμνάσιο Τούμπας , 2) το 4ο γυμνάσιο Τούμπας, 3) το 20ο ενιαίο Λύκειο Θεσσαλονίκης, 4) το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο και 1ο Πειραματικό Λύκειο, καθώς και το γυμναστήριο του σχολικού συγκροτήματος.

Το έργο θα πρέπει να ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι, γεγονός που σημαίνει ότι η λύση που θα βρεθεί πρέπει να παρθεί άμεσα και ο σχεδιασμός να αρχίσει, έτσι ώστε να μη χαθούν τα χρήματα της χρηματοδότησης. Η αρχική απόφαση που ανακοινώθηκε στους γονείς και εκπαιδευτικούς ήθελε τη μεταφορά των μαθητών σε άλλους κοντινούς χώρους από το σχολικό συγκρότημα, καθώς ο σχεδιασμός του έργου προϋποθέτει στο σχολείο να μη γίνονται μαθήματα. Η απόφαση αυτή βρήκε σθεναρή αντίσταση από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς καθώς, όπως υποστηρίζουν, το έργο μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να χρειαστεί οι μαθητές να απομακρυνθούν από το σχολικό συγκρότημα τους και κατ’ επέκταση να μην αλλάξουν περιβάλλον.

Ή όλοι ή κανένας

«Οι προτάσεις είναι επικίνδυνες, κανένα παιδάκι δεν αξίζει την τιμωρία της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, γιατί πως αλλιώς να εξηγήσεις σε έναν μαθητή ότι πρέπει να αλλάξει σχολείο και να αποχωριστεί τους συμμαθητές του» τονίζει στη «ΜτΚ» η Ορσαλία Συντελή πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 20ού γυμνασίου. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών των σχολείων έχουν στείλει εξώδικο στο δήμο Θεσσαλονίκης, ζητώντας να μη γίνει η υλοποίηση της μελέτης. «Αυτό που ζητάμε είναι αυτό που έγινε και σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις ενεργειακής αναβάθμισης σχολείων, όπου τα παιδιά δεν άλλαξαν σχολικό περιβάλλον, αλλά τα έργα πραγματοποιήθηκαν τους καλοκαιρινούς μήνες» τονίζει η πρόεδρος, επισημαίνοντας πως για το θέμα έχουν ενημερώσει με επιστολή τους και την υπουργό Παιδείας, και ξεκαθαρίζουν ότι οποιαδήποτε μεταφορά μαθητών σε άλλους χώρους δεν θα την αποδεχθούν. Μαζί με τους μαθητές και τους γονείς των τριών σχολείων, βρίσκονται και οι εκπαιδευτικοί που εξέφρασαν τη δική τους αντίδραση, επιμένοντας στην αρχική τους πρόταση για υλοποίηση των εργασιών με τα σχολεία να βρίσκονται σε λειτουργία. Οι ίδιοι μάλιστα ξεκαθαρίζουν πως δεν θα αφήσουν το θέμα μέχρι να δικαιωθούν και μέχρι «να πείσουμε τους αρμόδιους ότι υπάρχουν και άλλες λύσεις» όπως τονίζει ο Αναστάσιος Σαρδέλης, πρόεδρος Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Σε αναζήτηση λύσης

Η Δήμητρα Ακριτίδου, αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης ξεκαθαρίζει στη «ΜτΚ» πως θα γίνουν όλες οι ενέργειες, ώστε να μη διαταραχθεί η σχολική ζωή. Όπως ξεκαθαρίζει η κ. Ακριτίδου, ο δήμος προχωράει σύμφωνα με τις μελέτες που έγιναν από την ανάδοχη εταιρεία, η οποία στο σχεδιασμό της όριζε την απομάκρυνση των παιδιών και την εκκένωση των σχολείων όλη την περίοδο του έργου της αναβάθμισης, «για εμάς προέχει η ασφάλεια των παιδιών, δεν θέλουμε να διακινδυνεύσουμε την ακεραιότητα τους». Μετά τις διαμαρτυρίες και τις παρεμβάσεις των γονέων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών των τριών σχολείων, η οικονομική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης αποφάσισε τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, με στόχο να διερευνηθεί η δυνατότητα υλοποίησης του έργου με παράλληλη λειτουργία των σχολείων.

Η διεύθυνση Εκπαίδευσης

Η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης (ΠΔΕ) Κεντρικής Μακεδονίας τονίζει πως το θέμα είναι του δήμου Θεσσαλονίκης και πως στη διεύθυνση απευθύνθηκε ο δήμος, προκειμένου από κοινού να βρεθεί η καλύτερη λύση. Με ανακοίνωσή της η διεύθυνση τονίζει πως «η πρόταση της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας έγινε μετά από σχετικό αίτημα του δήμου Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με αποκλειστικό γνώμονα την εξασφάλιση και τη συνέχιση της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και τη μικρότερη δυνατή ανατροπή της προσωπικής και οικογενειακής ηρεμίας των μαθητών. Η πρόταση αυτή διαμορφώθηκε μετά από πληροφόρηση εκ μέρους του δήμου Θεσσαλονίκης ότι δεν υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας των σχολικών μονάδων και παράλληλης εκτέλεσης των εργασιών της ενεργειακής αναβάθμισης». Μάλιστα, ξεκαθαρίζει πως «η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας είναι απολύτως σύμφωνη με την πρόταση για παραμονή των σχολικών μονάδων στο χώρο τους με ταυτόχρονη εκτέλεση των εργασιών, με την προϋπόθεση ότι αυτό είναι τεχνικά εφικτό και δεν εγκυμονεί κινδύνους ατυχημάτων για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 16-02-2020

Προβληματισμός, διαμαρτυρίες, σχέδια, ενστάσεις και ένας αγώνας δρόμου επικρατεί στο ζήτημα της αναζήτησης μιας εξυπηρετούμενης λύσης γύρω από το θέμα της ενεργειακής αναβάθμισης του σχολικού συγκροτήματος της Κλεάνθους 30 στην κάτω Τούμπα, που πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, προκειμένου να μη χαθεί η χρηματοδότηση και με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να ζητούν να μην υλοποιηθεί το αρχικό σχέδιο που θέλει τους μαθητές να απομακρύνονται από το σχολείο και να πηγαίνουν σε άλλους χώρους μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο. Την ίδια ώρα, ο δήμος Θεσσαλονίκης και η περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας αναζητούν λύσεις μακριά από το αρχικό πλάνο της αποχώρησης του συνόλου των μαθητών για τα τρία έτη που θα διαρκέσουν τα έργα. 

Το έργο και η χρηματοδότηση

Η ενεργειακή αναβάθμιση και παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στο σχολικό συγκρότημα επί της οδού Κλεάνθους 30, στην κάτω Τούμπα, του δήμου Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και ανέρχεται σε 6 εκατομμύρια, με το πρόγραμμα να εντάσσεται στη μείωση της ετήσιας κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας των δημόσιων κτιρίων. Σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση, η ενεργειακή αναβάθμιση αφορά τέσσερα σχολεία: 1) Το 2ο γυμνάσιο Τούμπας , 2) το 4ο γυμνάσιο Τούμπας, 3) το 20ο ενιαίο Λύκειο Θεσσαλονίκης, 4) το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο και 1ο Πειραματικό Λύκειο, καθώς και το γυμναστήριο του σχολικού συγκροτήματος.

Το έργο θα πρέπει να ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι, γεγονός που σημαίνει ότι η λύση που θα βρεθεί πρέπει να παρθεί άμεσα και ο σχεδιασμός να αρχίσει, έτσι ώστε να μη χαθούν τα χρήματα της χρηματοδότησης. Η αρχική απόφαση που ανακοινώθηκε στους γονείς και εκπαιδευτικούς ήθελε τη μεταφορά των μαθητών σε άλλους κοντινούς χώρους από το σχολικό συγκρότημα, καθώς ο σχεδιασμός του έργου προϋποθέτει στο σχολείο να μη γίνονται μαθήματα. Η απόφαση αυτή βρήκε σθεναρή αντίσταση από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς καθώς, όπως υποστηρίζουν, το έργο μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να χρειαστεί οι μαθητές να απομακρυνθούν από το σχολικό συγκρότημα τους και κατ’ επέκταση να μην αλλάξουν περιβάλλον.

Ή όλοι ή κανένας

«Οι προτάσεις είναι επικίνδυνες, κανένα παιδάκι δεν αξίζει την τιμωρία της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, γιατί πως αλλιώς να εξηγήσεις σε έναν μαθητή ότι πρέπει να αλλάξει σχολείο και να αποχωριστεί τους συμμαθητές του» τονίζει στη «ΜτΚ» η Ορσαλία Συντελή πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 20ού γυμνασίου. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών των σχολείων έχουν στείλει εξώδικο στο δήμο Θεσσαλονίκης, ζητώντας να μη γίνει η υλοποίηση της μελέτης. «Αυτό που ζητάμε είναι αυτό που έγινε και σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις ενεργειακής αναβάθμισης σχολείων, όπου τα παιδιά δεν άλλαξαν σχολικό περιβάλλον, αλλά τα έργα πραγματοποιήθηκαν τους καλοκαιρινούς μήνες» τονίζει η πρόεδρος, επισημαίνοντας πως για το θέμα έχουν ενημερώσει με επιστολή τους και την υπουργό Παιδείας, και ξεκαθαρίζουν ότι οποιαδήποτε μεταφορά μαθητών σε άλλους χώρους δεν θα την αποδεχθούν. Μαζί με τους μαθητές και τους γονείς των τριών σχολείων, βρίσκονται και οι εκπαιδευτικοί που εξέφρασαν τη δική τους αντίδραση, επιμένοντας στην αρχική τους πρόταση για υλοποίηση των εργασιών με τα σχολεία να βρίσκονται σε λειτουργία. Οι ίδιοι μάλιστα ξεκαθαρίζουν πως δεν θα αφήσουν το θέμα μέχρι να δικαιωθούν και μέχρι «να πείσουμε τους αρμόδιους ότι υπάρχουν και άλλες λύσεις» όπως τονίζει ο Αναστάσιος Σαρδέλης, πρόεδρος Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Σε αναζήτηση λύσης

Η Δήμητρα Ακριτίδου, αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης ξεκαθαρίζει στη «ΜτΚ» πως θα γίνουν όλες οι ενέργειες, ώστε να μη διαταραχθεί η σχολική ζωή. Όπως ξεκαθαρίζει η κ. Ακριτίδου, ο δήμος προχωράει σύμφωνα με τις μελέτες που έγιναν από την ανάδοχη εταιρεία, η οποία στο σχεδιασμό της όριζε την απομάκρυνση των παιδιών και την εκκένωση των σχολείων όλη την περίοδο του έργου της αναβάθμισης, «για εμάς προέχει η ασφάλεια των παιδιών, δεν θέλουμε να διακινδυνεύσουμε την ακεραιότητα τους». Μετά τις διαμαρτυρίες και τις παρεμβάσεις των γονέων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών των τριών σχολείων, η οικονομική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης αποφάσισε τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, με στόχο να διερευνηθεί η δυνατότητα υλοποίησης του έργου με παράλληλη λειτουργία των σχολείων.

Η διεύθυνση Εκπαίδευσης

Η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης (ΠΔΕ) Κεντρικής Μακεδονίας τονίζει πως το θέμα είναι του δήμου Θεσσαλονίκης και πως στη διεύθυνση απευθύνθηκε ο δήμος, προκειμένου από κοινού να βρεθεί η καλύτερη λύση. Με ανακοίνωσή της η διεύθυνση τονίζει πως «η πρόταση της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας έγινε μετά από σχετικό αίτημα του δήμου Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με αποκλειστικό γνώμονα την εξασφάλιση και τη συνέχιση της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και τη μικρότερη δυνατή ανατροπή της προσωπικής και οικογενειακής ηρεμίας των μαθητών. Η πρόταση αυτή διαμορφώθηκε μετά από πληροφόρηση εκ μέρους του δήμου Θεσσαλονίκης ότι δεν υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας των σχολικών μονάδων και παράλληλης εκτέλεσης των εργασιών της ενεργειακής αναβάθμισης». Μάλιστα, ξεκαθαρίζει πως «η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας είναι απολύτως σύμφωνη με την πρόταση για παραμονή των σχολικών μονάδων στο χώρο τους με ταυτόχρονη εκτέλεση των εργασιών, με την προϋπόθεση ότι αυτό είναι τεχνικά εφικτό και δεν εγκυμονεί κινδύνους ατυχημάτων για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 16-02-2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία