ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σ. Φάμελλος: Κατέθεσε επερώτηση στη Βουλή για την άρση της αναδάσωσης και την υλοτόμηση στο Σέιχ Σου

Πρόκειται για τα σχέδια που θα πρέπει να υλοποιηθούν για να κατασκευαστεί η fly over λεωφόρος, έργο η κατασκευή του οποίου αμφισβητείται

 04/02/2020 20:23

Σ. Φάμελλος: Κατέθεσε επερώτηση στη Βουλή για την άρση της αναδάσωσης και την υλοτόμηση στο Σέιχ Σου
Φωτογραφία αρχείου

Για τον τρόπο με τον οποίο δόθηκε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για να ζητήσουν την άρση της αναδάσωσης πολλών στρεμμάτων στο δάσος του Σέιχ Σου κατέθεσε επερώτηση στη Βουλή ο τομεάρχης Περιβάλλοντος κι Ενέργειας καθώς και βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης, Σωκράτης Φάμελλος. Η ερώτηση απευθύνεται στον υπουργό Περιβάλλοντος κι Ενέργειας. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην ουσία αναδεικνύει πως τα σχέδια που ανήγγειλε ο πρωθυπουργός της χώρας από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου καταρχάς έγιναν πρόχειρα. Επιπρόσθετα υποστηρίζει πως η fly over λεωφόρος είναι αμφίβολης χρησιμότητας και τέλος επισημαίνει πως προκειμένου να κατασκευαστεί το έργο αυτό δόθηκε εντολή για άρση της αναδάσωσης πολλών στρεμμάτων από το δάσος ενώ δεν το γνώριζαν οι ΟΤΑ ούτε και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης.   


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2020

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: «Απαράδεκτη μεθόδευση της κυβέρνησης για άρση της αναδάσωσης στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης».

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο 2019, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (fly over) της Περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, πρόχειρα και χωρίς ωριμότητα, ενώ ακόμα και η χρησιμότητά της είναι αμφίβολη και σίγουρα δεν έχει προτεραιότητα έναντι άλλων συγκοινωνιακών έργων της Θεσσαλονίκης.

Όπως προκύπτει από απάντηση σε σχετική Ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου το συγκεκριμένο έργο δεν εντάσσεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, και προκρίνεται αναιτιολόγητα από την κυβέρνηση της ΝΔ σε αντίθεση με την ανατολική εξωτερική περιφερειακή οδό, η οποία και ώριμη μελετητικά είναι και θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη.

Από την διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου αποδείχθηκε και αποκαλύφθηκε επίσης ότι η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Έργου, που εκδόθηκε το 2012, ακυρώθηκε με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το 2017, διότι περιλαμβάνει επέμβαση σε αναδασωτέα περιοχή και μάλιστα στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης το Σέιχ Σου, που αποτελεί και πνεύμονα της πόλης παράλληλα με τις άλλες πολύτιμες λειτουργίες του (αντιπλημμυρική προστασία, ποιότητα ζωής, αθλητισμός, αναψυχή, καταφύγιο βιοποικιλότητας, κλπ.) Επομένως το έργο δεν έχει σήμερα περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Για να καλυφθεί και αυτή η προχειρότητα, μετά την εξαγγελία Μητσοτάκη, δόθηκε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να αιτηθούν την άρση της αναδάσωσης πολλών στρεμμάτων στο δάσος του Σέιχ Σου αποκαλύπτοντας τις άγριες αντιπεριβαλλοντικές διαθέσεις της κυβέρνησης της ΝΔ. Η εντολή αυτή της κυβέρνησης κρατήθηκε κρυφή από τους ΟΤΑ της περιοχής και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Και όλα αυτά την στιγμή που η κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αντιμετώπιση του φλοιοφάγου εντόμου που αφάνισε δεκάδες στρέμματα στο δάσος του Σέιχ Σου και έχει εξαγγείλει τη μελέτη αναγέννησης και αποκατάστασης του δάσους αλλά και τη χρηματοδότηση έργου για την αναγέννηση και αποκατάστασή του.

Τέλος, σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες που καλούνται να υλοποιήσουν την άρση της αναδάσωσης είχαν κάθετα αντίθετη άποψη το 2011, κατά την διάρκεια της διαβούλευσης της ΑΕΠΟ του έργου που ακυρώθηκε από το ΣτΕ.

Επίσης πολλοί επιστημονικοί φορείς της πόλης και καθηγητές του ΑΠΘ έχουν τοποθετηθεί επανειλημμένα εναντίον της λεωφόρου fly over, αναδεικνύοντας την αδυναμία της να επιλύσει τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα αλλά και τον περιβαλλοντικό κίνδυνο που θα δημιουργήσει στην πόλη και τους κατοίκους της.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Θα επιτρέψει την άρση του αναδασωτέου χαρακτήρα απειλώντας ευθέως το περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης για χάρη μιας πρόχειρης εξαγγελίας του πρωθυπουργού; Ποια συμφέροντα οδηγούν την κυβέρνηση να υποτιμήσει την ανάγκη αναγέννησης και αποκατάστασης του Σέιχ Σου, για την οποία έχει δεσμευτεί, αλλά αντίθετα να προχωρήσει σε υλοτόμηση δεκάδων στρεμμάτων στο Σέιχ Σου για ένα συγκοινωνιακό έργο που δεν είναι στο στρατηγικό σχέδιο της χώρας;

2. Θα συνυπογράψει της Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το έργο, που έχει από το 2017 ακυρώσει το Συμβούλιο της Επικρατείας;

Για τον τρόπο με τον οποίο δόθηκε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για να ζητήσουν την άρση της αναδάσωσης πολλών στρεμμάτων στο δάσος του Σέιχ Σου κατέθεσε επερώτηση στη Βουλή ο τομεάρχης Περιβάλλοντος κι Ενέργειας καθώς και βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης, Σωκράτης Φάμελλος. Η ερώτηση απευθύνεται στον υπουργό Περιβάλλοντος κι Ενέργειας. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην ουσία αναδεικνύει πως τα σχέδια που ανήγγειλε ο πρωθυπουργός της χώρας από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου καταρχάς έγιναν πρόχειρα. Επιπρόσθετα υποστηρίζει πως η fly over λεωφόρος είναι αμφίβολης χρησιμότητας και τέλος επισημαίνει πως προκειμένου να κατασκευαστεί το έργο αυτό δόθηκε εντολή για άρση της αναδάσωσης πολλών στρεμμάτων από το δάσος ενώ δεν το γνώριζαν οι ΟΤΑ ούτε και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης.   


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2020

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: «Απαράδεκτη μεθόδευση της κυβέρνησης για άρση της αναδάσωσης στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης».

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο 2019, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (fly over) της Περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, πρόχειρα και χωρίς ωριμότητα, ενώ ακόμα και η χρησιμότητά της είναι αμφίβολη και σίγουρα δεν έχει προτεραιότητα έναντι άλλων συγκοινωνιακών έργων της Θεσσαλονίκης.

Όπως προκύπτει από απάντηση σε σχετική Ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου το συγκεκριμένο έργο δεν εντάσσεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, και προκρίνεται αναιτιολόγητα από την κυβέρνηση της ΝΔ σε αντίθεση με την ανατολική εξωτερική περιφερειακή οδό, η οποία και ώριμη μελετητικά είναι και θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη.

Από την διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου αποδείχθηκε και αποκαλύφθηκε επίσης ότι η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Έργου, που εκδόθηκε το 2012, ακυρώθηκε με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το 2017, διότι περιλαμβάνει επέμβαση σε αναδασωτέα περιοχή και μάλιστα στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης το Σέιχ Σου, που αποτελεί και πνεύμονα της πόλης παράλληλα με τις άλλες πολύτιμες λειτουργίες του (αντιπλημμυρική προστασία, ποιότητα ζωής, αθλητισμός, αναψυχή, καταφύγιο βιοποικιλότητας, κλπ.) Επομένως το έργο δεν έχει σήμερα περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Για να καλυφθεί και αυτή η προχειρότητα, μετά την εξαγγελία Μητσοτάκη, δόθηκε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να αιτηθούν την άρση της αναδάσωσης πολλών στρεμμάτων στο δάσος του Σέιχ Σου αποκαλύπτοντας τις άγριες αντιπεριβαλλοντικές διαθέσεις της κυβέρνησης της ΝΔ. Η εντολή αυτή της κυβέρνησης κρατήθηκε κρυφή από τους ΟΤΑ της περιοχής και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Και όλα αυτά την στιγμή που η κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αντιμετώπιση του φλοιοφάγου εντόμου που αφάνισε δεκάδες στρέμματα στο δάσος του Σέιχ Σου και έχει εξαγγείλει τη μελέτη αναγέννησης και αποκατάστασης του δάσους αλλά και τη χρηματοδότηση έργου για την αναγέννηση και αποκατάστασή του.

Τέλος, σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες που καλούνται να υλοποιήσουν την άρση της αναδάσωσης είχαν κάθετα αντίθετη άποψη το 2011, κατά την διάρκεια της διαβούλευσης της ΑΕΠΟ του έργου που ακυρώθηκε από το ΣτΕ.

Επίσης πολλοί επιστημονικοί φορείς της πόλης και καθηγητές του ΑΠΘ έχουν τοποθετηθεί επανειλημμένα εναντίον της λεωφόρου fly over, αναδεικνύοντας την αδυναμία της να επιλύσει τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα αλλά και τον περιβαλλοντικό κίνδυνο που θα δημιουργήσει στην πόλη και τους κατοίκους της.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Θα επιτρέψει την άρση του αναδασωτέου χαρακτήρα απειλώντας ευθέως το περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης για χάρη μιας πρόχειρης εξαγγελίας του πρωθυπουργού; Ποια συμφέροντα οδηγούν την κυβέρνηση να υποτιμήσει την ανάγκη αναγέννησης και αποκατάστασης του Σέιχ Σου, για την οποία έχει δεσμευτεί, αλλά αντίθετα να προχωρήσει σε υλοτόμηση δεκάδων στρεμμάτων στο Σέιχ Σου για ένα συγκοινωνιακό έργο που δεν είναι στο στρατηγικό σχέδιο της χώρας;

2. Θα συνυπογράψει της Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το έργο, που έχει από το 2017 ακυρώσει το Συμβούλιο της Επικρατείας;

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία