ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πρύτανης ΑΠΘ: Θα πρέπει να δούμε τι χρειαζόμαστε, ώστε τα παιδιά να έχουν σωστό προσανατολισμό

Επίσης, ο Ν. Παπαϊωάννου διαμήνυσε προς τους επιχειρηματίες ότι «στο πανεπιστήμιο παίρνει κανείς τη βασική γνώση και μετά εξειδικεύεται, καθώς η ζήτηση δεν αφορά πια το πτυχίο, το μεταπτυχιακό, το διδακτορικό αλλά την εξειδίκευση που έχει κάθε απόφοιτος»

 28/06/2022 23:04

Πρύτανης ΑΠΘ: Θα πρέπει να δούμε τι χρειαζόμαστε, ώστε τα παιδιά να έχουν σωστό προσανατολισμό
Φωτογραφία αρχείου

Συζητάμε για το πόσοι βγαίνουν από τα πανεπιστήμια στα διάφορα αντικείμενα αλλά η Πολιτεία και οι θεσμοί της, όλα τα κόμματα, θα πρέπει να δούμε τι χρειαζόμαστε, ώστε τα παιδιά να έχουν σωστό προσανατολισμό, να γνωρίζουν σε ποια σχολή εισάγονται και τους λόγους που επιλέγουν να ασχοληθούν με μία επιστήμη, δήλωσε για τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθηγητής Νίκος Παπαϊωάννου, μιλώντας στο συνέδριο «Thessaloniki Future Thinking Dialogues 2022» (TFTD), που διοργάνωσε σε υβριδική μορφή, το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Απαντώντας στα ερωτήματα που του έθεσε ο γενικός διευθυντής της Ansys Hellas Μπάμπης Μπακολιάς, ο κ. Παπαϊωάννου. υπογράμμισε πως ο χώρος της παιδείας, όπως και της υγείας, δεν είναι χώροι πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά αναζήτησης συναινέσεων, σημειώνοντας ότι σήμερα υπάρχει ένα ακόμη κενό στη σύνδεση της επιχειρηματικότητας με την εκπαίδευση, παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο θεσμικό πλαίσιο , αλλά και την απενοχοποίηση της σχέσης του πανεπιστημίου με την οικονομία. « Το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο σε συνδυασμό με το νομικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε, έχει πλέον το ικανό και αναγκαίο υπόβαθρο για να αναπτυχθεί. Κάποτε το βασικό μότο στο πανεπιστήμιο ήταν γνώση για τη γνώση. Σήμερα το μότο είναι γνώση και πώς αυτή αντιστοιχίζεται στην παραγωγική διαδικασία. Στο Αριστοτέλειο είχαμε 3 εταιρείες τεχνοβλαστούς και πλέον έχουμε 15», εξήγησε.

Σε ό,τι αφορά τους παράγοντες που συνθέτουν την οικονομία και καινοτομία ο πρύτανης του ΑΠΘ, σημείωσε πως «είναι η έρευνα και τεχνολογία που οδηγούν στην καινοτομία, η οικοδόμηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων των ανθρώπων που θα παράξουν καινοτομία, οι μηχανισμοί ανάπτυξης, διάχυσης και απορρόφησης των καινοτομιών, καθώς και η επιχειρηματικότητα έντασης της γνώσης, δηλαδή πώς μετατρέπεται η καινοτομία σε προϊόντα, διαδικασίες, και υπηρεσίες».

«Το Εθνικό οικοσύστημα καινοτομίας δομείται, λειτουργεί και αναπτύσσεται με επίκεντρο το Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Το ΑΠΘ, όντας το μεγαλύτερο ΑΕΙ της χώρας, με τη διεθνή του απήχηση, την έντονη ερευνητικής του δραστηριότητα και την ωριμότητά του στη μεταφορά τεχνολογίας είναι ο βασικός πυλώνας καινοτομίας στο οικοσύστημα της Βόρειας Ελλάδας, η καρδιά αυτού του οικοσυστήματος», τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου.

Σχετικά με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας σημείωσε ότι στο πανεπιστήμιο παίρνει κανείς τη βασική γνώση και μετά εξειδικεύεται, καθώς η ζήτηση δεν αφορά πια το πτυχίο, το μεταπτυχιακό, το διδακτορικό αλλά την εξειδίκευση που έχει κάθε απόφοιτος και την ποικιλομορφία του χαρτοφυλακίου των γνώσεών του. «Αφορά το portfolio των γνώσεων. Μπορεί κάποιος να ξεκινήσει από ένα πεδίο και να καταλήξει να εξειδικευτεί σε κάτι πολύ διαφορετικό και με βάση αυτή την εξειδίκευση να ανοίξει τα φτερά του», διευκρίνισε. Αναφέρθηκε τέλος στην σπουδαιότητα των προγραμμάτων πρακτικής άσκησης, σημειώνοντας πως το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που θα εισαχθεί στη Βουλή ενισχύει τις δυνατότητες πρακτικές άσκησης. Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα κινητικότητας Erasmus+ τόνισε ότι δεν ωθούν τους νέους να φύγουν στο εξωτερικό, αλλά αντιθέτως «τη διαπανεπιστημιακή και διακρατική κουλτούρα τη χρειάζεται κάθε νέος, χρειάζεται να πάρει γνώση και ερευνητική κουλτούρα στο εξωτερικό και να επιστρέψει δημιουργώντας αντίστοιχες συνθήκες εδώ».

Συζητάμε για το πόσοι βγαίνουν από τα πανεπιστήμια στα διάφορα αντικείμενα αλλά η Πολιτεία και οι θεσμοί της, όλα τα κόμματα, θα πρέπει να δούμε τι χρειαζόμαστε, ώστε τα παιδιά να έχουν σωστό προσανατολισμό, να γνωρίζουν σε ποια σχολή εισάγονται και τους λόγους που επιλέγουν να ασχοληθούν με μία επιστήμη, δήλωσε για τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθηγητής Νίκος Παπαϊωάννου, μιλώντας στο συνέδριο «Thessaloniki Future Thinking Dialogues 2022» (TFTD), που διοργάνωσε σε υβριδική μορφή, το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Απαντώντας στα ερωτήματα που του έθεσε ο γενικός διευθυντής της Ansys Hellas Μπάμπης Μπακολιάς, ο κ. Παπαϊωάννου. υπογράμμισε πως ο χώρος της παιδείας, όπως και της υγείας, δεν είναι χώροι πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά αναζήτησης συναινέσεων, σημειώνοντας ότι σήμερα υπάρχει ένα ακόμη κενό στη σύνδεση της επιχειρηματικότητας με την εκπαίδευση, παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο θεσμικό πλαίσιο , αλλά και την απενοχοποίηση της σχέσης του πανεπιστημίου με την οικονομία. « Το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο σε συνδυασμό με το νομικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε, έχει πλέον το ικανό και αναγκαίο υπόβαθρο για να αναπτυχθεί. Κάποτε το βασικό μότο στο πανεπιστήμιο ήταν γνώση για τη γνώση. Σήμερα το μότο είναι γνώση και πώς αυτή αντιστοιχίζεται στην παραγωγική διαδικασία. Στο Αριστοτέλειο είχαμε 3 εταιρείες τεχνοβλαστούς και πλέον έχουμε 15», εξήγησε.

Σε ό,τι αφορά τους παράγοντες που συνθέτουν την οικονομία και καινοτομία ο πρύτανης του ΑΠΘ, σημείωσε πως «είναι η έρευνα και τεχνολογία που οδηγούν στην καινοτομία, η οικοδόμηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων των ανθρώπων που θα παράξουν καινοτομία, οι μηχανισμοί ανάπτυξης, διάχυσης και απορρόφησης των καινοτομιών, καθώς και η επιχειρηματικότητα έντασης της γνώσης, δηλαδή πώς μετατρέπεται η καινοτομία σε προϊόντα, διαδικασίες, και υπηρεσίες».

«Το Εθνικό οικοσύστημα καινοτομίας δομείται, λειτουργεί και αναπτύσσεται με επίκεντρο το Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Το ΑΠΘ, όντας το μεγαλύτερο ΑΕΙ της χώρας, με τη διεθνή του απήχηση, την έντονη ερευνητικής του δραστηριότητα και την ωριμότητά του στη μεταφορά τεχνολογίας είναι ο βασικός πυλώνας καινοτομίας στο οικοσύστημα της Βόρειας Ελλάδας, η καρδιά αυτού του οικοσυστήματος», τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου.

Σχετικά με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας σημείωσε ότι στο πανεπιστήμιο παίρνει κανείς τη βασική γνώση και μετά εξειδικεύεται, καθώς η ζήτηση δεν αφορά πια το πτυχίο, το μεταπτυχιακό, το διδακτορικό αλλά την εξειδίκευση που έχει κάθε απόφοιτος και την ποικιλομορφία του χαρτοφυλακίου των γνώσεών του. «Αφορά το portfolio των γνώσεων. Μπορεί κάποιος να ξεκινήσει από ένα πεδίο και να καταλήξει να εξειδικευτεί σε κάτι πολύ διαφορετικό και με βάση αυτή την εξειδίκευση να ανοίξει τα φτερά του», διευκρίνισε. Αναφέρθηκε τέλος στην σπουδαιότητα των προγραμμάτων πρακτικής άσκησης, σημειώνοντας πως το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που θα εισαχθεί στη Βουλή ενισχύει τις δυνατότητες πρακτικές άσκησης. Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα κινητικότητας Erasmus+ τόνισε ότι δεν ωθούν τους νέους να φύγουν στο εξωτερικό, αλλά αντιθέτως «τη διαπανεπιστημιακή και διακρατική κουλτούρα τη χρειάζεται κάθε νέος, χρειάζεται να πάρει γνώση και ερευνητική κουλτούρα στο εξωτερικό και να επιστρέψει δημιουργώντας αντίστοιχες συνθήκες εδώ».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία