ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

“Πράσινο φως” για την συνέχιση λειτουργίας του υπόγειου πάρκιγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από όπου προκύπτει ότι η περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι περιορισμένη

 13/04/2022 15:17

“Πράσινο φως” για την συνέχιση λειτουργίας του υπόγειου πάρκιγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης
φωτ. αρχείου

Φανή Σοβιτσλή

“Πράσινο φως” για την απρόσκοπτη λειτουργία του υπόγειου πάρκιγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, χωρητικότητας 865 θέσεων άναψε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μετά την απόφαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής να εγκρίνει τη νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ), δεδομένου ότι ο δήμος δεν προχώρησε έγκαιρα στην ανανέωση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, (ΑΕΠΟ), όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Μάλιστα οι υπηρεσίες της ΠΚΜ αναφέρουν ότι ο περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την λειτουργία του σταθμού αυτοκινήτων θεωρούνται περιορισμένες τοπικά και μη σημαντικές και ως εκ τούτου εισηγούνται θετικά επί της ΜΠΕ.

Η κατάσταση στο σταθμό αυτοκινήτων ομαλοποιήθηκε τους τελευταίους έξι μήνες και λειτουργεί πλέον χωρίς προβλήματα για τους πελάτες του και τους δημοτικούς υπαλλήλους, καθώς μετά τις σοβαρές διαφωνίες και προστριβές που είχαν προκύψει μεταξύ της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης και της εταιρείας η οποία διαχειριζόταν το πάρκινγκ του δημαρχείου από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του, ο σταθμός άλλαξε διαχειριστή τον Οκτώβριο του 2021 μετά από σχετικό διαγωνισμό.

Σύμφωνα με την εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, που εξέτασε την εισήγηση επί της ΜΠΕ που αφορά την περιβαλλοντική αδειοδότηση του υφιστάμενου υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων της εταιρείας «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» δ.τ. «PARKING OTTO E.E.», στο δήμο Θεσσαλονίκης, από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων προκύπτει ότι πρόκειται για υφιστάμενο έργο, για το οποίο δεν αιτήθηκε ο φορέας διαχείρισης έγκαιρα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, την ανανέωση ΑΕΠΟ.

Συνεπώς, όπως επισημαίνουν οι υπηρεσίες, η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης γίνεται, στο σύνολο της δραστηριότητας, με την εκπόνηση νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).

Τα οφέλη του χώρου στάθμευσης

Σύμφωνα με τη εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, η συμβολή του χώρου στάθμευσης είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις κεντρικές περιοχές της Θεσσαλονίκης, διότι συνεισφέρει θετικά στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου που είναι πολύ υψηλός στις συγκεκριμένες περιοχές.

Συνέπεια αυτού, όπως επισημαίνεται, είναι και η ελάττωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η κυκλοφοριακή συμφόρηση και το παράνομο παρκάρισμα αποτελούν ιδιαίτερα επικίνδυνα φαινόμενα. Επιπρόσθετα, υπάρχει σημαντική μείωση των ρύπων που παράγουν τα αυτοκίνητα στην ατμόσφαιρα καθώς δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη άσκοπων δρομολογίων για την ανεύρεση χώρου στάθμευσης.

Επίσης, οι υπηρεσίες αναφέρουν ότι το υπόγειο πάρκιγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, εκτός του ότι συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του καθημερινού φαινομένου έλλειψης χώρου στάθμευσης στην περιοχή της εγκατάστασης, καθώς εξυπηρετεί τους πολίτες της περιοχής που επιθυμούν να σταθμεύσουν εκεί, πιθανώς για να εξυπηρετηθούν στο Δημαρχείο, ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του ήδη υφιστάμενου χώρου στάθμευσης είναι η δημιουργία ελεύθερου χώρου προς εκμετάλλευση.

Και αυτό, καθώς η μη ανάγκη χρήσης πλέον πεζοδρομίων και άλλων τυχαίων χώρων προς στάθμευση των οχημάτων, επιτρέπει στους πολίτες να έχουν χώρο για περπάτημα και άλλες δραστηριότητες.

Είναι, επίσης εμφανές, κατά τις υπηρεσίες, η θετική επίδραση της εγκατάστασης τόσο στην ενίσχυση της ενότητας του πολεοδομικού ιστού όσο και στην οικονομική αναβάθμιση της περιοχής, επηρεάζοντας θετικά τις υπόλοιπες λειτουργίες της, αφενός με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και αφετέρου με τη δημιουργία νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας.

«Δεδομένου ότι ο υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων αποτελεί έργο ολοκλήρωσης της μεταφορικής υποδομής της κεντρικής περιοχής του ΠΣΘ, πρέπει να θεωρηθεί ότι γενικά εξυπηρετεί το σύνολο της μητροπολιτικής περιοχής Θεσσαλονίκης» τονίζεται στη σχετική εισήγηση.

Τι αναφέρει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αφορά τον υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων ιδιοκτησίας της εταιρείας «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» δ.τ. «PARKING OTTO E.E.», που βρίσκεται στον υπόγειο χώρο του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης επί της οδού Βασιλέως Γεωργίου Α’ 1, και βρίσκεται στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο με το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.

Το οικόπεδο στο οποίο εγκαθίσταται ο σταθμός έχει έκταση 14.558 m2 και η χωρητικότητα του σταθμού ανέρχεται στις 864 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων.

Ο χώρος παραχωρήθηκε το 1984 στο δήμο Θεσσαλονίκης από τα Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών (Διεύθυνση Δημοσίων Κτημάτων) για την ανέγερση του Δημαρχείου της πόλης. Το φθινόπωρο του 1988, ο δήμος διαμόρφωσε την έκταση σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων.

Ο σταθμός αυτοκινήτων ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2010 και λειτουργούσε από 10/8/2010 έως και 10 /8/2020, ενώ έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά με την υπ’ αριθμ. 30/2071/22-6-1999 ΑΕΠΟ, η οποία έληξε με τη λήξη της άδειας λειτουργίας (10.08.2020) και ζητήθηκε από την υπηρεσία χορήγησης της άδειας λειτουργίας, η ανανέωση της ΑΕΠΟ.

Στη συνέχεια εκδόθηκε η υπ. αριθμ. πρωτ. 640492(85825)/Φ6549/22-10-2021 Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας του Τεχνικού Τμήματος της Διεύθυνσης Μεταφορών – Επικοινωνιών Δυτικής Θεσσαλονίκης της ΠΚΜ με την προϋπόθεση να προσκομιστεί η Έγκριση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

“Πράσινο φως” για την απρόσκοπτη λειτουργία του υπόγειου πάρκιγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, χωρητικότητας 865 θέσεων άναψε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μετά την απόφαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής να εγκρίνει τη νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ), δεδομένου ότι ο δήμος δεν προχώρησε έγκαιρα στην ανανέωση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, (ΑΕΠΟ), όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Μάλιστα οι υπηρεσίες της ΠΚΜ αναφέρουν ότι ο περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την λειτουργία του σταθμού αυτοκινήτων θεωρούνται περιορισμένες τοπικά και μη σημαντικές και ως εκ τούτου εισηγούνται θετικά επί της ΜΠΕ.

Η κατάσταση στο σταθμό αυτοκινήτων ομαλοποιήθηκε τους τελευταίους έξι μήνες και λειτουργεί πλέον χωρίς προβλήματα για τους πελάτες του και τους δημοτικούς υπαλλήλους, καθώς μετά τις σοβαρές διαφωνίες και προστριβές που είχαν προκύψει μεταξύ της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης και της εταιρείας η οποία διαχειριζόταν το πάρκινγκ του δημαρχείου από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του, ο σταθμός άλλαξε διαχειριστή τον Οκτώβριο του 2021 μετά από σχετικό διαγωνισμό.

Σύμφωνα με την εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, που εξέτασε την εισήγηση επί της ΜΠΕ που αφορά την περιβαλλοντική αδειοδότηση του υφιστάμενου υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων της εταιρείας «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» δ.τ. «PARKING OTTO E.E.», στο δήμο Θεσσαλονίκης, από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων προκύπτει ότι πρόκειται για υφιστάμενο έργο, για το οποίο δεν αιτήθηκε ο φορέας διαχείρισης έγκαιρα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, την ανανέωση ΑΕΠΟ.

Συνεπώς, όπως επισημαίνουν οι υπηρεσίες, η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης γίνεται, στο σύνολο της δραστηριότητας, με την εκπόνηση νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).

Τα οφέλη του χώρου στάθμευσης

Σύμφωνα με τη εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, η συμβολή του χώρου στάθμευσης είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις κεντρικές περιοχές της Θεσσαλονίκης, διότι συνεισφέρει θετικά στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου που είναι πολύ υψηλός στις συγκεκριμένες περιοχές.

Συνέπεια αυτού, όπως επισημαίνεται, είναι και η ελάττωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η κυκλοφοριακή συμφόρηση και το παράνομο παρκάρισμα αποτελούν ιδιαίτερα επικίνδυνα φαινόμενα. Επιπρόσθετα, υπάρχει σημαντική μείωση των ρύπων που παράγουν τα αυτοκίνητα στην ατμόσφαιρα καθώς δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη άσκοπων δρομολογίων για την ανεύρεση χώρου στάθμευσης.

Επίσης, οι υπηρεσίες αναφέρουν ότι το υπόγειο πάρκιγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, εκτός του ότι συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του καθημερινού φαινομένου έλλειψης χώρου στάθμευσης στην περιοχή της εγκατάστασης, καθώς εξυπηρετεί τους πολίτες της περιοχής που επιθυμούν να σταθμεύσουν εκεί, πιθανώς για να εξυπηρετηθούν στο Δημαρχείο, ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του ήδη υφιστάμενου χώρου στάθμευσης είναι η δημιουργία ελεύθερου χώρου προς εκμετάλλευση.

Και αυτό, καθώς η μη ανάγκη χρήσης πλέον πεζοδρομίων και άλλων τυχαίων χώρων προς στάθμευση των οχημάτων, επιτρέπει στους πολίτες να έχουν χώρο για περπάτημα και άλλες δραστηριότητες.

Είναι, επίσης εμφανές, κατά τις υπηρεσίες, η θετική επίδραση της εγκατάστασης τόσο στην ενίσχυση της ενότητας του πολεοδομικού ιστού όσο και στην οικονομική αναβάθμιση της περιοχής, επηρεάζοντας θετικά τις υπόλοιπες λειτουργίες της, αφενός με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και αφετέρου με τη δημιουργία νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας.

«Δεδομένου ότι ο υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων αποτελεί έργο ολοκλήρωσης της μεταφορικής υποδομής της κεντρικής περιοχής του ΠΣΘ, πρέπει να θεωρηθεί ότι γενικά εξυπηρετεί το σύνολο της μητροπολιτικής περιοχής Θεσσαλονίκης» τονίζεται στη σχετική εισήγηση.

Τι αναφέρει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αφορά τον υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων ιδιοκτησίας της εταιρείας «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» δ.τ. «PARKING OTTO E.E.», που βρίσκεται στον υπόγειο χώρο του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης επί της οδού Βασιλέως Γεωργίου Α’ 1, και βρίσκεται στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο με το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.

Το οικόπεδο στο οποίο εγκαθίσταται ο σταθμός έχει έκταση 14.558 m2 και η χωρητικότητα του σταθμού ανέρχεται στις 864 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων.

Ο χώρος παραχωρήθηκε το 1984 στο δήμο Θεσσαλονίκης από τα Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών (Διεύθυνση Δημοσίων Κτημάτων) για την ανέγερση του Δημαρχείου της πόλης. Το φθινόπωρο του 1988, ο δήμος διαμόρφωσε την έκταση σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων.

Ο σταθμός αυτοκινήτων ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2010 και λειτουργούσε από 10/8/2010 έως και 10 /8/2020, ενώ έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά με την υπ’ αριθμ. 30/2071/22-6-1999 ΑΕΠΟ, η οποία έληξε με τη λήξη της άδειας λειτουργίας (10.08.2020) και ζητήθηκε από την υπηρεσία χορήγησης της άδειας λειτουργίας, η ανανέωση της ΑΕΠΟ.

Στη συνέχεια εκδόθηκε η υπ. αριθμ. πρωτ. 640492(85825)/Φ6549/22-10-2021 Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας του Τεχνικού Τμήματος της Διεύθυνσης Μεταφορών – Επικοινωνιών Δυτικής Θεσσαλονίκης της ΠΚΜ με την προϋπόθεση να προσκομιστεί η Έγκριση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία