ΑΠΟΨΕΙΣ

Πότε πήρε ο εργολάβος του μετρό επιπλέον χρήματα;

To μακρινό 2012 ένα κορυφαίο διοικητικό στέλεχος του ανάδοχου -του εργολάβου δηλαδή- του μετρό της Θεσσαλονίκης εξέφραζε την βεβαιότητά του, ότι για να προχωρήσει το έργο έπρεπε να υπάρξει μία εύλογη αναπροσαρμογή του τιμήματος...

 17/09/2019 07:17

Πότε πήρε ο εργολάβος του μετρό επιπλέον χρήματα;

Χρήστος Μάτης

To μακρινό 2012 ένα κορυφαίο διοικητικό στέλεχος του ανάδοχου -του εργολάβου δηλαδή- του μετρό της Θεσσαλονίκης εξέφραζε την βεβαιότητά του, ότι για να προχωρήσει το έργο έπρεπε να υπάρξει μία εύλογη αναπροσαρμογή του τιμήματος, διότι στο μεταξύ είχαν αλλάξει τα δεδομένα και η εταιρεία έμπαινε μέσα.

Εκείνο το μακρινό 2012, όμως, κανείς δεν τολμούσε να αναφέρει ότι θα δοθούν επιπλέον χρήματα σε έναν εργολάβο. Το παραδεχόταν και το ίδιο το στέλεχος.

Κάποιοι, οι οποίοι αναγνώριζαν ότι ο ανάδοχος δεν βγαίνει με τα χρήματα που είχε αναλάβει το έργο, πρότειναν το μοντέλο του μετρό της Αθήνας. Μία νομοθετική πράξη στη βουλή, όπως είχε γίνει με το εκεί μετρό, την οποία είχαν υπερψηφίσει όλα τα κόμματα.

Δυστυχώς το 2011 απείχε πολύ από το 2004.

Ο εργολάβος της Θεσσαλονίκης ήταν δυσαρεστημένος, διότι έμπαινε μέσα, αλλά κανείς δεν αναλάμβανε την ευθύνη.

Μέχρι που μία ωραία πρωία, τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2016, ο τότε υπουργός Υποδομών, της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε μία λαμπρή ιδέα.

Να λύσει τις διαφορές ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και στον εργολάβο, ο οποίος είχε υποβάλει αιτήματα αποζημιώσεων ύψους πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, μία διαιτησία.

Ο εργολάβος διεκδικούσε 700, αλλά διέρρεε ότι θα βολευόταν με 300, το ελληνικό δημόσιο άτεγκτο, ήταν αποφασισμένο να μην δώσει μία.

Όρισε διαιτητή το δημόσιο, όρισε διαιτητή ο ανάδοχος και ανέλαβε επιδιαιτητής ένα πρόσωπο υπεράνω πάσης υποψίας.

Ποιος μπορεί να πει οτιδήποτε για την πρόεδρο του Αρείου Πάγου, η οποία προΐστατο της διαδικασίας με την οποία, ο ανάδοχος πήρε πήρε παραπάνω από τα μισά από όσα έλεγε ότι βολευόταν;

Ήταν η εποχή που ο ανάδοχος έβγαζε μία εφημερίδα “φιλική στον ΣΥΡΙΖΑ”, όπως είπε ο πρωθυπουργός, αλλά η κυρία Θάνου δεν είχε πάει ακόμη στο γραφείο του.

Κι επειδή μιλάμε για χρήματα, μάλλον δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, αν πήρε τα επιπλέον χρήματα για τις καθυστερήσεις που επιδίκασε η διαιτησία, ή για την αναπροσαρμογή που διεκδικούσε ο ίδιος. Το ζήτημα είναι ότι τα πήρε.

"Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι δεν είστε πια εκπρόσωπος των εργολάβων. Είστε δήμαρχος της Θεσσαλονίκης", είπε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, απευθυνόμενη στον κ. Ζέρβα, η κυρία Κατερίνα Νοτοπούλου, την οποία υποστηρίζει το κόμμα, επί των ημερών του οποίου δόθηκαν τα μόνα επιπλέον χρήματα στον εργολάβο.

Έστω ως διαιτησία...

Και ευκαιρίας δοθείσης, μήπως θα μπορούσε κάποιος να μας ενημερώσει για τα αιτήματα αποζημιώσεων που έχει καταθέσει ο εργολάβος, επειδή ΔΕΝ του επιτρέπεται να δουλέψει τον Σταθμό Βενιζέλου;

Το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΌ, ο ανάδοχος, το ΚΑΣ, όποιος ξέρει τέλος πάντων...

To μακρινό 2012 ένα κορυφαίο διοικητικό στέλεχος του ανάδοχου -του εργολάβου δηλαδή- του μετρό της Θεσσαλονίκης εξέφραζε την βεβαιότητά του, ότι για να προχωρήσει το έργο έπρεπε να υπάρξει μία εύλογη αναπροσαρμογή του τιμήματος, διότι στο μεταξύ είχαν αλλάξει τα δεδομένα και η εταιρεία έμπαινε μέσα.

Εκείνο το μακρινό 2012, όμως, κανείς δεν τολμούσε να αναφέρει ότι θα δοθούν επιπλέον χρήματα σε έναν εργολάβο. Το παραδεχόταν και το ίδιο το στέλεχος.

Κάποιοι, οι οποίοι αναγνώριζαν ότι ο ανάδοχος δεν βγαίνει με τα χρήματα που είχε αναλάβει το έργο, πρότειναν το μοντέλο του μετρό της Αθήνας. Μία νομοθετική πράξη στη βουλή, όπως είχε γίνει με το εκεί μετρό, την οποία είχαν υπερψηφίσει όλα τα κόμματα.

Δυστυχώς το 2011 απείχε πολύ από το 2004.

Ο εργολάβος της Θεσσαλονίκης ήταν δυσαρεστημένος, διότι έμπαινε μέσα, αλλά κανείς δεν αναλάμβανε την ευθύνη.

Μέχρι που μία ωραία πρωία, τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2016, ο τότε υπουργός Υποδομών, της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε μία λαμπρή ιδέα.

Να λύσει τις διαφορές ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και στον εργολάβο, ο οποίος είχε υποβάλει αιτήματα αποζημιώσεων ύψους πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, μία διαιτησία.

Ο εργολάβος διεκδικούσε 700, αλλά διέρρεε ότι θα βολευόταν με 300, το ελληνικό δημόσιο άτεγκτο, ήταν αποφασισμένο να μην δώσει μία.

Όρισε διαιτητή το δημόσιο, όρισε διαιτητή ο ανάδοχος και ανέλαβε επιδιαιτητής ένα πρόσωπο υπεράνω πάσης υποψίας.

Ποιος μπορεί να πει οτιδήποτε για την πρόεδρο του Αρείου Πάγου, η οποία προΐστατο της διαδικασίας με την οποία, ο ανάδοχος πήρε πήρε παραπάνω από τα μισά από όσα έλεγε ότι βολευόταν;

Ήταν η εποχή που ο ανάδοχος έβγαζε μία εφημερίδα “φιλική στον ΣΥΡΙΖΑ”, όπως είπε ο πρωθυπουργός, αλλά η κυρία Θάνου δεν είχε πάει ακόμη στο γραφείο του.

Κι επειδή μιλάμε για χρήματα, μάλλον δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, αν πήρε τα επιπλέον χρήματα για τις καθυστερήσεις που επιδίκασε η διαιτησία, ή για την αναπροσαρμογή που διεκδικούσε ο ίδιος. Το ζήτημα είναι ότι τα πήρε.

"Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι δεν είστε πια εκπρόσωπος των εργολάβων. Είστε δήμαρχος της Θεσσαλονίκης", είπε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, απευθυνόμενη στον κ. Ζέρβα, η κυρία Κατερίνα Νοτοπούλου, την οποία υποστηρίζει το κόμμα, επί των ημερών του οποίου δόθηκαν τα μόνα επιπλέον χρήματα στον εργολάβο.

Έστω ως διαιτησία...

Και ευκαιρίας δοθείσης, μήπως θα μπορούσε κάποιος να μας ενημερώσει για τα αιτήματα αποζημιώσεων που έχει καταθέσει ο εργολάβος, επειδή ΔΕΝ του επιτρέπεται να δουλέψει τον Σταθμό Βενιζέλου;

Το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΌ, ο ανάδοχος, το ΚΑΣ, όποιος ξέρει τέλος πάντων...

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία