ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ποδηλατώντας στους ουρανούς: Η πτήση με τον «Δαίδαλο» που χάρισε ρεκόρ Γκίνες στον Κανελλόπουλο (βίντεο)

Στις 23 Απριλίου του 1988 ο πρωταθλητής ποδηλασίας έκανε το όνειρό του πραγματικότητα

 23/04/2024 13:43

Ποδηλατώντας στους ουρανούς: Η πτήση με τον «Δαίδαλο» που χάρισε ρεκόρ Γκίνες στον Κανελλόπουλο (βίντεο)

Τριάντα έξι χρόνια πέρασαν από την ημέρα που ο πρωταθλητής της ποδηλασίας, Κανέλλος Κανελλόπουλος, κέρδισε θέση στα ρεκόρ Γκίνες, όταν αναβίωσε την πτήση του Δαίδαλου πιλοτάροντας ένα αεροσκάφος που πέταξε μόνο με τη μυϊκή του δύναμη.

Ήταν στις 23 Απριλίου του 1988, όταν οι Έλληνες φίλαθλοι (και όχι μόνο) παρακολούθησαν με κομμένη την ανάσα ένα ριψοκίνδυνο εγχείρημα, με τον Κανέλλο Κανελλόπουλο να πετάει από την Κρήτη στη Θήρα όχι με έναν συνηθισμένο τρόπο.

Όντας θαυμαστής του Δαίδαλου, μπορεί ο ίδιος να μην φόρεσε φτερά στους ώμους που είχε κατασκευάσει νωρίτερα, αλλά πιλοτάροντας ένα αεροσκάφος το οποίο ήταν σχεδιασμένο να πετάξει μόνο με τη μυϊκή του δύναμη και τη συνδρομή των νόμων της Φυσικής.

Παράτολμο; Αρκετά. Επρόκειτο ουσιαστικά για μια ιδέα φοιτητών του Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, που χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια για να πάρει σάρκα και οστά.

Δεν θα μπορούσαν, λοιπόν, να δώσουν διαφορετικό όνομα στο αεροσκάφος τους από τη συμβολική ονομασία «Δαίδαλος».

Ο Κανελλόπουλος ήταν ένας από τους πέντε διεθνούς κλάσης ποδηλάτες (οι υπόλοιποι ήταν Αμερικανοί) που προετοιμάστηκαν σκληρά επί έξι εβδομάδες, χωρίς να γνωρίζουν μέχρι και λίγες ημέρες νωρίτερα ποιος θα καλούνταν να εκτελέσει το παράτολμο εγχείρημα. Άγνωστο ήταν και το πότε θα πραγματοποιούνταν η πτήση, αφού χρειαζόταν η έγκριση των μετεωρολόγων. Και αυτό γιατί για να πετάξει ο «Δαίδαλος» ήταν αναγκαίο να μη φυσάει σχεδόν καθόλου άνεμος.

Ως ικανότερος κρίθηκε εν τέλει ο Κανελλόπουλος, ο οποίος μπήκε στο πιλοτήριο του «Δαίδαλου» στις 7:03 το πρωί της 23ης Απριλίου 1988. Από την αρχή της προσπάθειας, δυνάμεις του Ναυτικού και της Αεροπορίας ακολουθούσαν την πτήση και καθοδηγούσαν τον πρωταθλητή της ποδηλασίας, προσφέροντάς του παράλληλα και την ασφάλεια ότι θα επενέβαιναν για να τον σώσουν σε περίπτωση που κάτι πήγαινε στραβά.

Ο Κανελλόπουλος έπρεπε να διανύσει τουλάχιστον 35 χιλιόμετρα για να καταρρίψει το προηγούμενο ρεκόρ πτήσης με παρόμοιο αεροσκάφος, την οποία είχε διανύσει τον Ιούνιο του 1979 στη Μάγχη ο Αμερικανός Μπράιαν Άλεν. Το κατάφερε πολύ εύκολα, όμως αυτό που τον απασχολούσε περισσότερο ήταν να φτάσει στον προορισμό του.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν για τον ίδιο όπως θα ήθελε, αφού μετά από τέσσερις σχεδόν ώρες πτήσης και μερικές δεκάδες μέτρα πριν από την παραλία της Θήρας, μια ριπή ανέμου τσάκισε το ένα φτερό του «Δαίδαλου».

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αεροσκάφος να χάσει ύψος και τελικά να πέσει στη θάλασσα, προκαλώντας άγχος σε όσους περίμεναν τον Κανελλόπουλο στην ακτή. Ευτυχώς, όμως, ο Πατρινός πρωταθλητής απεγκλωβίστηκε έγκαιρα και παρά την κόπωση, κολύμπησε χαμογελαστός μέχρι την στεριά.

Ακόμα και εάν το τέλος δεν ήταν αυτό που ήθελε, ο ίδιος πέτυχε ένα ιστορικό επίτευγμα, αφού κάλυψε χρησιμοποιώντας μόνο τη μυϊκή του δύναμη μια απόσταση 115,11 χιλιομέτρων στον αέρα, ενώ η πτήση είχε διαρκέσει 3 ώρες, 59 λεπτά και 54 δευτερόλεπτα.

Έτσι, σημείωσε έτσι διπλό ρεκόρ Γκίνες (απόστασης και διάρκειας), το οποίο δεν έχει καταρριφθεί μέχρι σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως το επίτευγμα του Κανελλόπουλου, αν και θα περίμενε κανείς ότι θα αποτελούσε σημείο αναφοράς στην ιστορία του ελληνικού αθλητισμού, στην πραγματικότητα είναι λίγοι αυτοί που το γνωρίζουν.

Τριάντα έξι χρόνια πέρασαν από την ημέρα που ο πρωταθλητής της ποδηλασίας, Κανέλλος Κανελλόπουλος, κέρδισε θέση στα ρεκόρ Γκίνες, όταν αναβίωσε την πτήση του Δαίδαλου πιλοτάροντας ένα αεροσκάφος που πέταξε μόνο με τη μυϊκή του δύναμη.

Ήταν στις 23 Απριλίου του 1988, όταν οι Έλληνες φίλαθλοι (και όχι μόνο) παρακολούθησαν με κομμένη την ανάσα ένα ριψοκίνδυνο εγχείρημα, με τον Κανέλλο Κανελλόπουλο να πετάει από την Κρήτη στη Θήρα όχι με έναν συνηθισμένο τρόπο.

Όντας θαυμαστής του Δαίδαλου, μπορεί ο ίδιος να μην φόρεσε φτερά στους ώμους που είχε κατασκευάσει νωρίτερα, αλλά πιλοτάροντας ένα αεροσκάφος το οποίο ήταν σχεδιασμένο να πετάξει μόνο με τη μυϊκή του δύναμη και τη συνδρομή των νόμων της Φυσικής.

Παράτολμο; Αρκετά. Επρόκειτο ουσιαστικά για μια ιδέα φοιτητών του Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, που χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια για να πάρει σάρκα και οστά.

Δεν θα μπορούσαν, λοιπόν, να δώσουν διαφορετικό όνομα στο αεροσκάφος τους από τη συμβολική ονομασία «Δαίδαλος».

Ο Κανελλόπουλος ήταν ένας από τους πέντε διεθνούς κλάσης ποδηλάτες (οι υπόλοιποι ήταν Αμερικανοί) που προετοιμάστηκαν σκληρά επί έξι εβδομάδες, χωρίς να γνωρίζουν μέχρι και λίγες ημέρες νωρίτερα ποιος θα καλούνταν να εκτελέσει το παράτολμο εγχείρημα. Άγνωστο ήταν και το πότε θα πραγματοποιούνταν η πτήση, αφού χρειαζόταν η έγκριση των μετεωρολόγων. Και αυτό γιατί για να πετάξει ο «Δαίδαλος» ήταν αναγκαίο να μη φυσάει σχεδόν καθόλου άνεμος.

Ως ικανότερος κρίθηκε εν τέλει ο Κανελλόπουλος, ο οποίος μπήκε στο πιλοτήριο του «Δαίδαλου» στις 7:03 το πρωί της 23ης Απριλίου 1988. Από την αρχή της προσπάθειας, δυνάμεις του Ναυτικού και της Αεροπορίας ακολουθούσαν την πτήση και καθοδηγούσαν τον πρωταθλητή της ποδηλασίας, προσφέροντάς του παράλληλα και την ασφάλεια ότι θα επενέβαιναν για να τον σώσουν σε περίπτωση που κάτι πήγαινε στραβά.

Ο Κανελλόπουλος έπρεπε να διανύσει τουλάχιστον 35 χιλιόμετρα για να καταρρίψει το προηγούμενο ρεκόρ πτήσης με παρόμοιο αεροσκάφος, την οποία είχε διανύσει τον Ιούνιο του 1979 στη Μάγχη ο Αμερικανός Μπράιαν Άλεν. Το κατάφερε πολύ εύκολα, όμως αυτό που τον απασχολούσε περισσότερο ήταν να φτάσει στον προορισμό του.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν για τον ίδιο όπως θα ήθελε, αφού μετά από τέσσερις σχεδόν ώρες πτήσης και μερικές δεκάδες μέτρα πριν από την παραλία της Θήρας, μια ριπή ανέμου τσάκισε το ένα φτερό του «Δαίδαλου».

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αεροσκάφος να χάσει ύψος και τελικά να πέσει στη θάλασσα, προκαλώντας άγχος σε όσους περίμεναν τον Κανελλόπουλο στην ακτή. Ευτυχώς, όμως, ο Πατρινός πρωταθλητής απεγκλωβίστηκε έγκαιρα και παρά την κόπωση, κολύμπησε χαμογελαστός μέχρι την στεριά.

Ακόμα και εάν το τέλος δεν ήταν αυτό που ήθελε, ο ίδιος πέτυχε ένα ιστορικό επίτευγμα, αφού κάλυψε χρησιμοποιώντας μόνο τη μυϊκή του δύναμη μια απόσταση 115,11 χιλιομέτρων στον αέρα, ενώ η πτήση είχε διαρκέσει 3 ώρες, 59 λεπτά και 54 δευτερόλεπτα.

Έτσι, σημείωσε έτσι διπλό ρεκόρ Γκίνες (απόστασης και διάρκειας), το οποίο δεν έχει καταρριφθεί μέχρι σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως το επίτευγμα του Κανελλόπουλου, αν και θα περίμενε κανείς ότι θα αποτελούσε σημείο αναφοράς στην ιστορία του ελληνικού αθλητισμού, στην πραγματικότητα είναι λίγοι αυτοί που το γνωρίζουν.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία