ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Πήρε παράταση για άλλους 6 μήνες το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης

Ο δήμος αποδέχθηκε το αίτημα της εταιρείας που «τρέχει» το Thesi για τη «χασούρα» που είχε εν μέσω lockdown στην πανδημία του κορονοϊού

 05/09/2023 23:44

Πήρε παράταση για άλλους 6 μήνες το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

Δεν ευοδώθηκε μέχρι σήμερα η διαδικασία νέου διαγωνισμού για την ανακήρυξη νέου αναδόχου σχετικά με τη λειτουργία του ελεγχόμενου συστήματος στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, το γνωστό Thesi, με αποτέλεσμα το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει σήμερα παράταση έξι μηνών της αρχικής σύμβασης.

Η απόφαση αυτή προκάλεσε την αντίδραση σύσσωμης της αντιπολίτευσης με τη διοίκηση να επισημαίνει ότι ο νέος διαγωνισμός θα βγει στον «αέρα» τις επόμενες ημέρες.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία που είναι υπεύθυνη μέχρι σήμερα για το Thesi είχε αιτηθεί εξάμηνη παράταση καθώς η ισχύουσα σύμβαση λήγει αυτόν τον μήνα, Σεπτέμβριο. Το αίτημα βασίστηκε στο γεγονός ότι το σύστημα είχε διακόψει τη λειτουργία του για έξι μήνες (Μάρτιο 2020 έως Ιανουάριο 2021) λόγω των μέτρων για την πανδημία του κορονοϊού. Πρακτικά, καταγράφεται απόκλιση στους οικονομικούς στόχους που προβλέπει η σύμβαση και η εταιρεία θέλει να καλύψει αυτή τη διαφορά. 

«Δυστυχώς ο κορονοϊός μάς ανάγκασε και πολύ σωστά πράξαμε να διακόψουμε τη λειτουργία του συστήματος τότε και έτσι ο συμβατικός χρόνος των 60 μηνών δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Έρχεται τώρα ο ανάδοχος και ζητάει να ολοκληρωθεί το 60μηνο που προέβλεπε η σύμβαση», εξήγησε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής, συμπληρώνοντας πως για τους έξι μήνες της διακοπής λειτουργίας η εταιρεία δεν εισέπραττε διότι η στάθμευση ήταν δωρεάν. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο νέος διαγωνισμός ξεκινάει με μίνιμουμ όφελος για τον δήμο 60%.

Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Αβαρλής και άλλοτε αντιδήμαρχος επί Ζέρβα που είχε χειριστεί το ζήτημα του Thesi τάχθηκε υπέρ της παράτασης, θεωρώντας πως η εξάμηνη παράταση δεν δεσμεύει τη νέα διοίκηση του δήμου που θα προκύψει από τις εκλογές του Οκτωβρίου.

«Ο κ. Ζέρβας συνέχισε τη συγκεκριμένη σύμβαση παρά τα όσα έλεγε προεκλογικά το 2019. Συνέχισε να στηρίζει αυτή την πολιτική», υπενθύμισε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος. «Όταν ολόκληρη η οικονομία είχε κλείσει λόγω του lockdown, ο μοναδικός που δεν έχει καμία ζημία είναι οι επιχειρήσεις του κ. Κόκκαλη, η οποία έχει στην ιδιοκτησία του το σύστημα στάθμευσης, με τη συνδρομή της διοίκησης του δήμου», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η επικεφαλής της παράταξης «Πόλη Ανάποδα - Δύναμη Ανατροπής», Λουκία Αργυριάδου, χαρακτήρισε προκλητικό το αίτημα της εταιρείας επειδή δεν αποκόμισε τα χρήματα που προβλέπει η σύμβαση εν μέσω έκτακτης ανάγκης όπως ήταν η πανδημία. 

«Ήταν μια σημαντική ευκαιρία για να γίνει μια νέα διαπραγμάτευσης. Η αφορμή είναι ότι λήγει η σύμβαση τώρα. Ο δήμαρχος μιλούσε για διαπραγμάτευση της σύμβασης», είπε από την πλευρά του ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, επικεφαλής της «Οικολογία Αλληλεγγύη» για να συμπληρώσει πως είναι εξωφρενική η τεκμηρίωση της παράτασης.

Δεν ευοδώθηκε μέχρι σήμερα η διαδικασία νέου διαγωνισμού για την ανακήρυξη νέου αναδόχου σχετικά με τη λειτουργία του ελεγχόμενου συστήματος στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, το γνωστό Thesi, με αποτέλεσμα το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει σήμερα παράταση έξι μηνών της αρχικής σύμβασης.

Η απόφαση αυτή προκάλεσε την αντίδραση σύσσωμης της αντιπολίτευσης με τη διοίκηση να επισημαίνει ότι ο νέος διαγωνισμός θα βγει στον «αέρα» τις επόμενες ημέρες.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία που είναι υπεύθυνη μέχρι σήμερα για το Thesi είχε αιτηθεί εξάμηνη παράταση καθώς η ισχύουσα σύμβαση λήγει αυτόν τον μήνα, Σεπτέμβριο. Το αίτημα βασίστηκε στο γεγονός ότι το σύστημα είχε διακόψει τη λειτουργία του για έξι μήνες (Μάρτιο 2020 έως Ιανουάριο 2021) λόγω των μέτρων για την πανδημία του κορονοϊού. Πρακτικά, καταγράφεται απόκλιση στους οικονομικούς στόχους που προβλέπει η σύμβαση και η εταιρεία θέλει να καλύψει αυτή τη διαφορά. 

«Δυστυχώς ο κορονοϊός μάς ανάγκασε και πολύ σωστά πράξαμε να διακόψουμε τη λειτουργία του συστήματος τότε και έτσι ο συμβατικός χρόνος των 60 μηνών δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Έρχεται τώρα ο ανάδοχος και ζητάει να ολοκληρωθεί το 60μηνο που προέβλεπε η σύμβαση», εξήγησε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής, συμπληρώνοντας πως για τους έξι μήνες της διακοπής λειτουργίας η εταιρεία δεν εισέπραττε διότι η στάθμευση ήταν δωρεάν. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο νέος διαγωνισμός ξεκινάει με μίνιμουμ όφελος για τον δήμο 60%.

Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Αβαρλής και άλλοτε αντιδήμαρχος επί Ζέρβα που είχε χειριστεί το ζήτημα του Thesi τάχθηκε υπέρ της παράτασης, θεωρώντας πως η εξάμηνη παράταση δεν δεσμεύει τη νέα διοίκηση του δήμου που θα προκύψει από τις εκλογές του Οκτωβρίου.

«Ο κ. Ζέρβας συνέχισε τη συγκεκριμένη σύμβαση παρά τα όσα έλεγε προεκλογικά το 2019. Συνέχισε να στηρίζει αυτή την πολιτική», υπενθύμισε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος. «Όταν ολόκληρη η οικονομία είχε κλείσει λόγω του lockdown, ο μοναδικός που δεν έχει καμία ζημία είναι οι επιχειρήσεις του κ. Κόκκαλη, η οποία έχει στην ιδιοκτησία του το σύστημα στάθμευσης, με τη συνδρομή της διοίκησης του δήμου», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η επικεφαλής της παράταξης «Πόλη Ανάποδα - Δύναμη Ανατροπής», Λουκία Αργυριάδου, χαρακτήρισε προκλητικό το αίτημα της εταιρείας επειδή δεν αποκόμισε τα χρήματα που προβλέπει η σύμβαση εν μέσω έκτακτης ανάγκης όπως ήταν η πανδημία. 

«Ήταν μια σημαντική ευκαιρία για να γίνει μια νέα διαπραγμάτευσης. Η αφορμή είναι ότι λήγει η σύμβαση τώρα. Ο δήμαρχος μιλούσε για διαπραγμάτευση της σύμβασης», είπε από την πλευρά του ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, επικεφαλής της «Οικολογία Αλληλεγγύη» για να συμπληρώσει πως είναι εξωφρενική η τεκμηρίωση της παράτασης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία