Πινακίδες για πεζούς στη Θεσσαλονίκη

 12/06/2012 00:00

Πινακίδες για πεζούς στη Θεσσαλονίκη

Ώθηση στο περπάτημα, σε μια πόλη απολύτως αφιλόξενη για τους πεζούς, επιδιώκει να δώσει ο δήμος Θεσσαλονίκης.
 



Της Βαρβάρας Ζούκα

Για πρώτη φορά προωθούνται δράσεις, ώστε να πειστούν οι Θεσσαλονικείς να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και να αρχίσουν να μετακινούνται με τα πόδια, στο πλαίσιο ενός πακέτου έργων, συνολικού ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας.
Στον προγραμματισμό της αρμόδιας αντιδημαρχίας Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων για την προώθηση του περπατήματος, που μπορεί να αποτελέσει «ασπίδα» για καλή υγεία, περιλαμβάνεται η τοποθέτηση σε κεντρικά σημεία της πόλης ειδικών πινακίδων, στις οποίες θα αναγράφεται η απόσταση βαδίσματος μεταξύ δημοφιλών προορισμών.
Ειδικότερα, από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης πρόκειται να επιλεγούν διάφορα σημεία που συγκεντρώνουν υψηλή επισκεψιμότητα, όπως είναι ενδεικτικά διάφορες δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες ή τα αθλητικά κέντρα και τα μουσεία της πόλης, και θα μετρηθεί ο χρόνος που χρειάζεται κανείς για να διανύσει τις απαιτούμενες αποστάσεις με τα πόδια.
Σε κομβικά σημεία, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της αρμόδιας αντιδημαρχίας, θα τοποθετηθούν έξι έως δώδεκα κατευθυντήριες πινακίδες, οι οποίες θα ενημερώνουν τους πεζούς για την απόσταση που θα πρέπει να διανύσουν, αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστούν, ώστε να μετακινηθούν σε επιλεγμένους προορισμούς. Στόχος του δήμου είναι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία να συνδυαστεί και με τη χρήση των διαθέσιμων μέσων μαζικής μεταφοράς, ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι μετακινήσεις με τα ιδιωτικά αυτοκίνητα ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης.

Απροσπέλαστη πόλη
Θετικά υποδέχεται την πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης για την προώθηση του περπατήματος η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, επισημαίνοντας ωστόσο ότι απαιτείται καθολικός ανασχεδιασμός των πεζοδρομίων, ώστε οι μετακινήσεις με τα πόδια να γίνουν ελκυστικές και να αποτελέσουν επιλογή για τους πολίτες.
«Με την τοποθέτηση των πινακίδων αυτών γίνεται ένα βήμα μπροστά σε μια πόλη που σχεδιάστηκε με προτεραιότητα στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία και όπου οι πεζοί παίρνουν ό,τι περισσέψει από τον ελεύθερο χώρο», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Γρηγόρης Μαυράκης, σημειώνοντας με νόημα ότι οι Θεσσαλονικείς σήμερα δεν περπατούν, καθώς τα πεζοδρόμια καταλαμβάνονται από κάθε είδους εμπόδια, όπως τα τραπεζοκαθίσματα, οι τέντες και οι ομπρέλες ή ακόμη και τα αυτοκίνητα.

Έργα 3,5 εκατ. ευρώ
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως εξάλλου και η επιχειρούμενη επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων κατά περίπου έξι χιλιόμετρα, εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος εξοικονόμησης ενέργειας που έχει καταρτιστεί, με συνολικό προϋπολογισμό 3,5 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα αυτό, όπως εξήγησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης, περιλαμβάνει σειρά παρεμβάσεων για μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης σε δημοτικά κτίρια, μεταξύ των οποίων αυτά της Αρχιτεκτονικής, της κεντρικής βιβλιοθήκης, αλλά και του παλιού δημαρχείου της Τριανδρίας.
Ακόμη, προβλέπονται παρεμβάσεις για τη βελτίωση των μικροκλιματικών συνθηκών σε διάφορους κοινόχρηστους χώρους, όπως στην πλατεία Σταμάτη Καραμανλή, αλλά και έργα βελτίωσης του ηλεκτροφωτισμού σε κομβικούς δρόμους, όπως η Παπαναστασίου. Όπως εξήγησε ο κ. Κουράκης, τα τεχνικά δελτία των σχεδιαζόμενων έργων έχουν ήδη υποβληθεί στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Ώθηση στο περπάτημα, σε μια πόλη απολύτως αφιλόξενη για τους πεζούς, επιδιώκει να δώσει ο δήμος Θεσσαλονίκης.
 



Της Βαρβάρας Ζούκα

Για πρώτη φορά προωθούνται δράσεις, ώστε να πειστούν οι Θεσσαλονικείς να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και να αρχίσουν να μετακινούνται με τα πόδια, στο πλαίσιο ενός πακέτου έργων, συνολικού ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας.
Στον προγραμματισμό της αρμόδιας αντιδημαρχίας Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων για την προώθηση του περπατήματος, που μπορεί να αποτελέσει «ασπίδα» για καλή υγεία, περιλαμβάνεται η τοποθέτηση σε κεντρικά σημεία της πόλης ειδικών πινακίδων, στις οποίες θα αναγράφεται η απόσταση βαδίσματος μεταξύ δημοφιλών προορισμών.
Ειδικότερα, από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης πρόκειται να επιλεγούν διάφορα σημεία που συγκεντρώνουν υψηλή επισκεψιμότητα, όπως είναι ενδεικτικά διάφορες δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες ή τα αθλητικά κέντρα και τα μουσεία της πόλης, και θα μετρηθεί ο χρόνος που χρειάζεται κανείς για να διανύσει τις απαιτούμενες αποστάσεις με τα πόδια.
Σε κομβικά σημεία, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της αρμόδιας αντιδημαρχίας, θα τοποθετηθούν έξι έως δώδεκα κατευθυντήριες πινακίδες, οι οποίες θα ενημερώνουν τους πεζούς για την απόσταση που θα πρέπει να διανύσουν, αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστούν, ώστε να μετακινηθούν σε επιλεγμένους προορισμούς. Στόχος του δήμου είναι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία να συνδυαστεί και με τη χρήση των διαθέσιμων μέσων μαζικής μεταφοράς, ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι μετακινήσεις με τα ιδιωτικά αυτοκίνητα ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης.

Απροσπέλαστη πόλη
Θετικά υποδέχεται την πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης για την προώθηση του περπατήματος η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, επισημαίνοντας ωστόσο ότι απαιτείται καθολικός ανασχεδιασμός των πεζοδρομίων, ώστε οι μετακινήσεις με τα πόδια να γίνουν ελκυστικές και να αποτελέσουν επιλογή για τους πολίτες.
«Με την τοποθέτηση των πινακίδων αυτών γίνεται ένα βήμα μπροστά σε μια πόλη που σχεδιάστηκε με προτεραιότητα στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία και όπου οι πεζοί παίρνουν ό,τι περισσέψει από τον ελεύθερο χώρο», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Γρηγόρης Μαυράκης, σημειώνοντας με νόημα ότι οι Θεσσαλονικείς σήμερα δεν περπατούν, καθώς τα πεζοδρόμια καταλαμβάνονται από κάθε είδους εμπόδια, όπως τα τραπεζοκαθίσματα, οι τέντες και οι ομπρέλες ή ακόμη και τα αυτοκίνητα.

Έργα 3,5 εκατ. ευρώ
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως εξάλλου και η επιχειρούμενη επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων κατά περίπου έξι χιλιόμετρα, εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος εξοικονόμησης ενέργειας που έχει καταρτιστεί, με συνολικό προϋπολογισμό 3,5 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα αυτό, όπως εξήγησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης, περιλαμβάνει σειρά παρεμβάσεων για μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης σε δημοτικά κτίρια, μεταξύ των οποίων αυτά της Αρχιτεκτονικής, της κεντρικής βιβλιοθήκης, αλλά και του παλιού δημαρχείου της Τριανδρίας.
Ακόμη, προβλέπονται παρεμβάσεις για τη βελτίωση των μικροκλιματικών συνθηκών σε διάφορους κοινόχρηστους χώρους, όπως στην πλατεία Σταμάτη Καραμανλή, αλλά και έργα βελτίωσης του ηλεκτροφωτισμού σε κομβικούς δρόμους, όπως η Παπαναστασίου. Όπως εξήγησε ο κ. Κουράκης, τα τεχνικά δελτία των σχεδιαζόμενων έργων έχουν ήδη υποβληθεί στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Επιλέξτε Κατηγορία