Παθήματα και μαθήματα

 17/05/2020 23:09

Αυτή η κυβέρνηση έχτισε τους πυκνούς 10 μήνες της διακυβέρνησής της ένα καλό ιστορικό σε σχέση με τη διαχείριση των λαθών της. Δημιούργησε μία παράδοση με θετικό πρόσημο στο να αναγνωρίζει, να παραδέχεται και να παίρνει πίσω αποφάσεις και ενέργειες που αντιμάχονται τη λογική, όταν τα επιχειρήματα που επιστρατεύουν οι αντιδρώντες αποδεικνύονται βάσιμα.

Θα μείνω μόνο στον καιρό του κορονοϊού, που φυσικά δεν τέλειωσε αλλά όλοι ελπίζουμε να έχει περάσει ανεπιστρεπτί η δύσκολη φάση που επέβαλε τον εγκλεισμό στο σπίτι για τους πολλούς και σε κάποιο δωμάτιο νοσοκομείου για τους πιο άτυχους.

Ανεξαρτήτως αν τελικά χρεώθηκε εξ ολοκλήρου το λάθος στον υπουργό Εργασίας, τα τηλεσεμινάρια δήθεν εκπαίδευσης επιστημόνων αποσύρθηκαν όπως τους έπρεπε. Το σκοιλ ελοικικού πήρε μαζί του τον μέτζη τον νεούκτη και μας άδειασαν τη γωνιά εξασφαλίζοντας στους δικαιούχους πολύτιμο ελεύθερο χρόνο που αλλιώς θα έχαναν μαθαίνοντας… τίποτα μόνο για να μπουν στο λογαριασμό τους τα πολύτιμα 600 ευρώ.

Φυσικά και ο μέτζης δεν ήρθε το 2020 στον κόσμο των ελληνικών ΚΕΚ, ούτε εγκατέλειψε τη χώρα με την απόσυρση της συγκεκριμένης τηλεκπαίδευσης γι’ αυτό και το υπουργείο πρέπει να συνεχίσει να αναζητά μαργαριτάρια στο χώρο κι ας μην θεωρείται το θέμα της παρούσης…

Λίγες μέρες μετά στη φάση της εξόδου από το σπίτι με προσοχή και λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και προστασίας προέκυψε το κρίσιμο ζήτημα του συγχρωτισμού.

Χιλιάδες Έλληνες κάθε ηλικίας και φύλου πίστεψαν ότι ο ιός έλαβε απαγορευτικό στις 4 Μαΐου κι έσπευσαν να χαρούν την ελευθερία τους στις δημοφιλέστερες πλατείες ή παραλίες ανά την Ελλάδα. Από δίπλα κι όσοι μόλις βλέπουν πλατεία τους βγαίνει αυθόρμητα μία διάθεση για επανάσταση και μία ακατανίκητη επιθυμία να υιοθετήσουν όποιον αντιστέκεται με το ντεκαφεϊνέ στο χέρι. Κι έτσι οι πλατείες άρχισαν να γίνονται επικίνδυνη αντικοινωνική συνήθεια κι η κυβέρνηση ένιωσε την ανάγκη να φτιάξει ένα σποτ για να σαμποτάρει τη νέα συνήθεια. Ο Χρήστος Λούλης ένας ηθοποιός της νέας γενιάς που ήδη έχει ξεχωρίσει στο χώρο του ανέλαβε να αδειάσει τις πλατείες προτρέποντας τους πολίτες να μην σπεύδουν εκεί. Μόνο που το σενάριο εμφανώς ήθελε τον σκεπτόμενο να είναι ο άνδρας ο πολύς που βάζει τα πράγματα στη θέση τους και η σύντροφός του η ελαφριά σκεπτόμενη που δεν πήρε χαμπάρι τι συνέβη με τον κορονοϊό. Καλώς αποσύρθηκε γιατί τα σεξιστικά πρότυπα συνήθως καλλιεργούνται υποδορίως και κάνουν ευκολότερα μεγαλύτερο κακό.

Έτσι κατέγραψε η κυβέρνηση το δεύτερο περιστατικό αναγνώρισης και απόσυρσης λάθους εν μέσω πανδημίας.

Το καλό θα τριτώσει αν το υπουργείο Παιδείας κατανοήσει ότι η τροπολογία για την καταγραφή των σχολικών μαθημάτων είναι άστοχη. Για παιδαγωγικούς λόγους πέραν των άλλων ευαίσθητων ζητημάτων που εγείρει. Το μαγνητοσκοπημένο υλικό είναι αδύνατο να αποδώσει την εκπαιδευτική διαδικασία που λαμβάνει χώρα μέσα στους τέσσερις τοίχους κάθε τάξης ανάμεσα στον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό και τους συγκεκριμένους μαθητές.

Οι σχέσεις που αναπτύσσονται, οι κώδικες επικοινωνίας του δασκάλου με τον κάθε μαθητή ξεχωριστά και με όλους μαζί καθώς και η αλληλεπίδραση την ώρα του μαθήματος δημιουργούν αυτό που λέμε κλίμα μέσα στην τάξη. Εκεί που οι γκάφες, οι αμήχανες στιγμές, οι λάθος απαντήσεις αλλά και οι μαθησιακές δυσκολίες ή οι ιδιαιτερότητες κάποιων παιδιών ξεχνιούνται μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Ως μαθήτρια που κατά συρροή παρέλειπε από τις λέξεις το ρο (κάτι σαν το alter ego του Θαναθάκη του Αρκά), σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα συμμετείχα ποτέ στο μάθημα στην υποψία και μόνο της αναμετάδοσης.

Η αίθουσα δεν είναι θέατρο, οι μαθητές δεν πρέπει να είναι θεατές και ο δάσκαλος δεν δίνει παράσταση για να χειροκροτηθεί στο τέλος. Ας μην τον αναγκάσουμε να το κάνει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 17 Μαΐου 2020

Αυτή η κυβέρνηση έχτισε τους πυκνούς 10 μήνες της διακυβέρνησής της ένα καλό ιστορικό σε σχέση με τη διαχείριση των λαθών της. Δημιούργησε μία παράδοση με θετικό πρόσημο στο να αναγνωρίζει, να παραδέχεται και να παίρνει πίσω αποφάσεις και ενέργειες που αντιμάχονται τη λογική, όταν τα επιχειρήματα που επιστρατεύουν οι αντιδρώντες αποδεικνύονται βάσιμα.

Θα μείνω μόνο στον καιρό του κορονοϊού, που φυσικά δεν τέλειωσε αλλά όλοι ελπίζουμε να έχει περάσει ανεπιστρεπτί η δύσκολη φάση που επέβαλε τον εγκλεισμό στο σπίτι για τους πολλούς και σε κάποιο δωμάτιο νοσοκομείου για τους πιο άτυχους.

Ανεξαρτήτως αν τελικά χρεώθηκε εξ ολοκλήρου το λάθος στον υπουργό Εργασίας, τα τηλεσεμινάρια δήθεν εκπαίδευσης επιστημόνων αποσύρθηκαν όπως τους έπρεπε. Το σκοιλ ελοικικού πήρε μαζί του τον μέτζη τον νεούκτη και μας άδειασαν τη γωνιά εξασφαλίζοντας στους δικαιούχους πολύτιμο ελεύθερο χρόνο που αλλιώς θα έχαναν μαθαίνοντας… τίποτα μόνο για να μπουν στο λογαριασμό τους τα πολύτιμα 600 ευρώ.

Φυσικά και ο μέτζης δεν ήρθε το 2020 στον κόσμο των ελληνικών ΚΕΚ, ούτε εγκατέλειψε τη χώρα με την απόσυρση της συγκεκριμένης τηλεκπαίδευσης γι’ αυτό και το υπουργείο πρέπει να συνεχίσει να αναζητά μαργαριτάρια στο χώρο κι ας μην θεωρείται το θέμα της παρούσης…

Λίγες μέρες μετά στη φάση της εξόδου από το σπίτι με προσοχή και λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και προστασίας προέκυψε το κρίσιμο ζήτημα του συγχρωτισμού.

Χιλιάδες Έλληνες κάθε ηλικίας και φύλου πίστεψαν ότι ο ιός έλαβε απαγορευτικό στις 4 Μαΐου κι έσπευσαν να χαρούν την ελευθερία τους στις δημοφιλέστερες πλατείες ή παραλίες ανά την Ελλάδα. Από δίπλα κι όσοι μόλις βλέπουν πλατεία τους βγαίνει αυθόρμητα μία διάθεση για επανάσταση και μία ακατανίκητη επιθυμία να υιοθετήσουν όποιον αντιστέκεται με το ντεκαφεϊνέ στο χέρι. Κι έτσι οι πλατείες άρχισαν να γίνονται επικίνδυνη αντικοινωνική συνήθεια κι η κυβέρνηση ένιωσε την ανάγκη να φτιάξει ένα σποτ για να σαμποτάρει τη νέα συνήθεια. Ο Χρήστος Λούλης ένας ηθοποιός της νέας γενιάς που ήδη έχει ξεχωρίσει στο χώρο του ανέλαβε να αδειάσει τις πλατείες προτρέποντας τους πολίτες να μην σπεύδουν εκεί. Μόνο που το σενάριο εμφανώς ήθελε τον σκεπτόμενο να είναι ο άνδρας ο πολύς που βάζει τα πράγματα στη θέση τους και η σύντροφός του η ελαφριά σκεπτόμενη που δεν πήρε χαμπάρι τι συνέβη με τον κορονοϊό. Καλώς αποσύρθηκε γιατί τα σεξιστικά πρότυπα συνήθως καλλιεργούνται υποδορίως και κάνουν ευκολότερα μεγαλύτερο κακό.

Έτσι κατέγραψε η κυβέρνηση το δεύτερο περιστατικό αναγνώρισης και απόσυρσης λάθους εν μέσω πανδημίας.

Το καλό θα τριτώσει αν το υπουργείο Παιδείας κατανοήσει ότι η τροπολογία για την καταγραφή των σχολικών μαθημάτων είναι άστοχη. Για παιδαγωγικούς λόγους πέραν των άλλων ευαίσθητων ζητημάτων που εγείρει. Το μαγνητοσκοπημένο υλικό είναι αδύνατο να αποδώσει την εκπαιδευτική διαδικασία που λαμβάνει χώρα μέσα στους τέσσερις τοίχους κάθε τάξης ανάμεσα στον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό και τους συγκεκριμένους μαθητές.

Οι σχέσεις που αναπτύσσονται, οι κώδικες επικοινωνίας του δασκάλου με τον κάθε μαθητή ξεχωριστά και με όλους μαζί καθώς και η αλληλεπίδραση την ώρα του μαθήματος δημιουργούν αυτό που λέμε κλίμα μέσα στην τάξη. Εκεί που οι γκάφες, οι αμήχανες στιγμές, οι λάθος απαντήσεις αλλά και οι μαθησιακές δυσκολίες ή οι ιδιαιτερότητες κάποιων παιδιών ξεχνιούνται μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Ως μαθήτρια που κατά συρροή παρέλειπε από τις λέξεις το ρο (κάτι σαν το alter ego του Θαναθάκη του Αρκά), σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα συμμετείχα ποτέ στο μάθημα στην υποψία και μόνο της αναμετάδοσης.

Η αίθουσα δεν είναι θέατρο, οι μαθητές δεν πρέπει να είναι θεατές και ο δάσκαλος δεν δίνει παράσταση για να χειροκροτηθεί στο τέλος. Ας μην τον αναγκάσουμε να το κάνει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 17 Μαΐου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία